Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ALL] Pytanie o podział mocy między osiami.


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, poczytałem trochę na temat napędu quattro, dokładnie o torsenie, wynika z tego wszystkiego że podczas utraty przyczepności jednej z osi "moc" przenoszona jest w jakimś stopniu na oś z większą przyczepnością, w między czasie natknąłem się na film na youtubie, który pokazuje dziwne rzeczy, może kwestia utraty przyczepności w jednym kole danej osi, niestety nie dawno zakupiłem Q i nie miałem jeszcze okazji jeździć w zimie, daje link i proszę i objaśnienie. Wierzę w :quattro::evil:

pozdrawiam.

Opublikowano

Ja tam nie sugerowałbym się tym filmikiem. Po pierwsze to Rosja :> po drugie nie wydaje mi się , żeby gość miał opony zimowe , a po trzecie gość ewidentnie wisi na podłodze , a w tym wypadku nawet quattro sobie nie radzi.

Opublikowano

Możliwe że coś jest z elektroniką nie tak, ale wydaję mi się że EDS nie wiele ma tu do gadania bo EDS przecież powinno przyhamować koło o mniejszej przyczepności (odczyt z ABS) a wtedy Q powinno dawać więcej mocy na tą przyhamowaną oś, tak przynajmniej mi się wydaje :gwizdanie: jakoś ogólnie problematyczna sprawa.

Opublikowano

Kolego jesli masz wątpliwości co do quattro zerknij tutaj why Quattro? - that's why :

Ja też nie miałem jeszcze okazji pośmigać po śniegu , ale wierzę że będzie niezła zabawa :gwizdanie:

Opublikowano

Ja zdecydowanie wierzę, wiem, że Q rzecz genialna, ale po prostu zaciekawiła mnie ta konkretna sytuacja pokazana na filmie, :decayed:

:quattro:

Opublikowano

Z tego co się orientuje Quattro wcale nie równe Quattro :-)

Tzn zależy od modelu auta, między 80, 100, A4, A6, A8 są różnice w działaniu i w rodzajach dyferencjałów itp.

Opublikowano

ant ten chłopaczek się bawi a nie chce wyjechać co widać bardzo dobrze na drugim filmie... i opony nie mają tutaj znaczenia (tzn. oczywiście dają bardzo dużo ale ja pierwszą zimę przelatałem na letnich i ani razu się nie zakopałem a śniegu było tyle, że zderzakiem rozsuwałem)

Q to bardzo mocny argument przemawiający za Audi (oczywiście mam na myśli Q na torsenie a nie halde..)

[br]Dopisany: 16 Sierpień 2011, 23:35_________________________________________________

Z tego co się orientuje quattro wcale nie równe quattro :-)

Tzn zależy od modelu auta, między 80, 100, A4, A6, A8 są różnice w działaniu i w rodzajach dyferencjałów itp.

i tutaj jesteś w błędzie :wink4:

Opublikowano

ant ten chłopaczek się bawi a nie chce wyjechać co widać bardzo dobrze na drugim filmie... i opony nie mają tutaj znaczenia (tzn. oczywiście dają bardzo dużo ale ja pierwszą zimę przelatałem na letnich i ani razu się nie zakopałem a śniegu było tyle, że zderzakiem rozsuwałem)

Q to bardzo mocny argument przemawiający za Audi (oczywiście mam na myśli Q na torsenie a nie halde..)

[br]Dopisany: 16 Sierpień 2011, 23:35_________________________________________________

Z tego co się orientuje quattro wcale nie równe quattro :-)

Tzn zależy od modelu auta, między 80, 100, A4, A6, A8 są różnice w działaniu i w rodzajach dyferencjałów itp.

i tutaj jesteś w błędzie :wink4:

zgadzam sie i potwiedzam. dzialanie to samo skrzynie i dyfry i przelozenia podobne

Opublikowano

ant ten chłopaczek się bawi a nie chce wyjechać co widać bardzo dobrze na drugim filmie... i opony nie mają tutaj znaczenia (tzn. oczywiście dają bardzo dużo ale ja pierwszą zimę przelatałem na letnich i ani razu się nie zakopałem a śniegu było tyle, że zderzakiem rozsuwałem)

Q to bardzo mocny argument przemawiający za Audi (oczywiście mam na myśli Q na torsenie a nie halde..)

[br]Dopisany: 16 Sierpień 2011, 23:35_________________________________________________

Z tego co się orientuje quattro wcale nie równe quattro :-)

Tzn zależy od modelu auta, między 80, 100, A4, A6, A8 są różnice w działaniu i w rodzajach dyferencjałów itp.

i tutaj jesteś w błędzie :wink4:

Mów mi bo już chciałem kupić dyfer od a8... podobno a4 ma jakąś ch.. sterowaną tylko przez ABS...[br]Dopisany: 17 Sierpień 2011, 00:27_________________________________________________Chodzi o blokade czy działanie dyfra..

Opublikowano

nie zmienia to faktu że np 80ki miały blokady dyfru tył (nie wszystkie) a np A4 tego nie ma

Mam allroada i powiem że jak dostanie wykrzyż to sobie można zrobić tylko salto przy aucie.

Wiadomo że zimą jest super ale nie przesadzajmy, wg mnie Q jest po to żeby polepszyć przede wszystkim właściwości jezdne i bezpieczeństwo ale nie jest napędem w teren czy głęboki śnieg :hi:

Opublikowano

apropo dyfra.

tak w innym sensie tzn czy w FWD dyfer ma jakis rozdzial mocy pomiedzy lewym i prawym kolem?

pytam bo jak chcialem sprawdzic nowozakupione felgi na podniesionym aucie to nie dal rady krecic tylko jakos szarpal cala buda i sie balem dalej prubowac.

w innym aucie tak robilem i sie dalo a w tym nie. :mysli:

Opublikowano

odzywał sie EDS

a co sie tyczy starych 100-tek i 80-tek to tam nie było TorSen-a

były normalne mechanizmy róznicowe z pneumatyczną blokadą

w ostatnich rocznikach tych aut wrzucono TorSen i blokady tylnych osi

Opublikowano

a co sie tyczy starych 100-tek i 80-tek to tam nie było TorSen-a

były normalne mechanizmy róznicowe z pneumatyczną blokadą

w ostatnich rocznikach tych aut wrzucono TorSen i blokady tylnych osi

Witam

Ja sie nie zgodze z tym co pisze kolega devastion.Miałem 100 (C3) popularne cygaro 88r,pierwszy wypust na kasetonach i szerokiej desce .i torsen był i diff na most też.Od 82 do 87 nie mialy torsena.A ostatni wypust cygara byl na poczatku 91r.pozniej poszlo C4 bez blokady tylniego mostu

Opublikowano

nie okresliłem dokładnie daty od kiedy zaczeto stosowac TorSen, bo nie pamietam z głowy

info na ten temat mozna znalesc na forum audi80

Opublikowano

Torsen daje podobny efekt jak zwykły mechanizm różnicowy, z tym że ma małe gabaryty oraz da się w nim ustawić podział momentu za pomocą wewnętrznego tarcia. Przekazywanie momentu obrotowego na oś o większej przyczepności realizowana jest w nowszych modelach za pomocą układu abs(esp) w bardzo prosty sposób. Po wykryciu poślizgu koła lub kół przez układ abs(esp) zostaje ono lub one przyhamowane i moment obrotowy kierowany jest na pozostałe koła dzięki torsenowi między osiami oraz mechanizmom różnicowym między kołami.

Opublikowano

ewidentny brak elektroniki EDS.

przy takiej sytuacji jak jest w 1 minucie 15s to trzeba tylko dołożyć więcej gazu i autko będzie starało się wyjechać ,a bez dodania gazu EDS też nic nie zdziała

no a jak się"brzuchem" samochód powiesi to też za wiele się nie zdziała jak koła "spod siebie" wykopią :wink4:

Opublikowano

Torsen daje podobny efekt jak zwykły mechanizm różnicowy, z tym że ma małe gabaryty oraz da się w nim ustawić podział momentu za pomocą wewnętrznego tarcia. Przekazywanie momentu obrotowego na oś o większej przyczepności realizowana jest w nowszych modelach za pomocą układu abs(esp) w bardzo prosty sposób. Po wykryciu poślizgu koła lub kół przez układ abs(esp) zostaje ono lub one przyhamowane i moment obrotowy kierowany jest na pozostałe koła dzięki torsenowi między osiami oraz mechanizmom różnicowym między kołami.

Kolego tutaj chodzi konkretnie o EDS

ESP i ASR mają troche inne zastosowanie

Opublikowano

zwał jak zwał, i tak wszystko siedzi w jednej puszce ;)

Opublikowano

eds wykorzystuje czujniki abs'u i działa do prędkości 40km/h (jak dobrze pamiętam ;) )

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...