ant Opublikowano 13 Sierpnia 2011 Opublikowano 13 Sierpnia 2011 Witam, poczytałem trochę na temat napędu quattro, dokładnie o torsenie, wynika z tego wszystkiego że podczas utraty przyczepności jednej z osi "moc" przenoszona jest w jakimś stopniu na oś z większą przyczepnością, w między czasie natknąłem się na film na youtubie, który pokazuje dziwne rzeczy, może kwestia utraty przyczepności w jednym kole danej osi, niestety nie dawno zakupiłem Q i nie miałem jeszcze okazji jeździć w zimie, daje link i proszę i objaśnienie. Wierzę w pozdrawiam.
krzysztofquattro Opublikowano 15 Sierpnia 2011 Opublikowano 15 Sierpnia 2011 Ja tam nie sugerowałbym się tym filmikiem. Po pierwsze to Rosja :> po drugie nie wydaje mi się , żeby gość miał opony zimowe , a po trzecie gość ewidentnie wisi na podłodze , a w tym wypadku nawet quattro sobie nie radzi.
ant Opublikowano 15 Sierpnia 2011 Autor Opublikowano 15 Sierpnia 2011 Możliwe że coś jest z elektroniką nie tak, ale wydaję mi się że EDS nie wiele ma tu do gadania bo EDS przecież powinno przyhamować koło o mniejszej przyczepności (odczyt z ABS) a wtedy Q powinno dawać więcej mocy na tą przyhamowaną oś, tak przynajmniej mi się wydaje :gwizdanie: jakoś ogólnie problematyczna sprawa.
krzysztofquattro Opublikowano 15 Sierpnia 2011 Opublikowano 15 Sierpnia 2011 Kolego jesli masz wątpliwości co do quattro zerknij tutaj why Quattro? - that's why : Ja też nie miałem jeszcze okazji pośmigać po śniegu , ale wierzę że będzie niezła zabawa :gwizdanie:
ant Opublikowano 15 Sierpnia 2011 Autor Opublikowano 15 Sierpnia 2011 Ja zdecydowanie wierzę, wiem, że Q rzecz genialna, ale po prostu zaciekawiła mnie ta konkretna sytuacja pokazana na filmie,
Kabar Opublikowano 15 Sierpnia 2011 Opublikowano 15 Sierpnia 2011 Z tego co się orientuje Quattro wcale nie równe Quattro :-) Tzn zależy od modelu auta, między 80, 100, A4, A6, A8 są różnice w działaniu i w rodzajach dyferencjałów itp.
Panton Opublikowano 16 Sierpnia 2011 Opublikowano 16 Sierpnia 2011 ant ten chłopaczek się bawi a nie chce wyjechać co widać bardzo dobrze na drugim filmie... i opony nie mają tutaj znaczenia (tzn. oczywiście dają bardzo dużo ale ja pierwszą zimę przelatałem na letnich i ani razu się nie zakopałem a śniegu było tyle, że zderzakiem rozsuwałem) Q to bardzo mocny argument przemawiający za Audi (oczywiście mam na myśli Q na torsenie a nie halde..) [br]Dopisany: 16 Sierpień 2011, 23:35_________________________________________________ Z tego co się orientuje quattro wcale nie równe quattro :-) Tzn zależy od modelu auta, między 80, 100, A4, A6, A8 są różnice w działaniu i w rodzajach dyferencjałów itp. i tutaj jesteś w błędzie
cichusz Opublikowano 16 Sierpnia 2011 Opublikowano 16 Sierpnia 2011 ant ten chłopaczek się bawi a nie chce wyjechać co widać bardzo dobrze na drugim filmie... i opony nie mają tutaj znaczenia (tzn. oczywiście dają bardzo dużo ale ja pierwszą zimę przelatałem na letnich i ani razu się nie zakopałem a śniegu było tyle, że zderzakiem rozsuwałem) Q to bardzo mocny argument przemawiający za Audi (oczywiście mam na myśli Q na torsenie a nie halde..) [br]Dopisany: 16 Sierpień 2011, 23:35_________________________________________________ Z tego co się orientuje quattro wcale nie równe quattro :-) Tzn zależy od modelu auta, między 80, 100, A4, A6, A8 są różnice w działaniu i w rodzajach dyferencjałów itp. i tutaj jesteś w błędzie zgadzam sie i potwiedzam. dzialanie to samo skrzynie i dyfry i przelozenia podobne
Kabar Opublikowano 16 Sierpnia 2011 Opublikowano 16 Sierpnia 2011 ant ten chłopaczek się bawi a nie chce wyjechać co widać bardzo dobrze na drugim filmie... i opony nie mają tutaj znaczenia (tzn. oczywiście dają bardzo dużo ale ja pierwszą zimę przelatałem na letnich i ani razu się nie zakopałem a śniegu było tyle, że zderzakiem rozsuwałem) Q to bardzo mocny argument przemawiający za Audi (oczywiście mam na myśli Q na torsenie a nie halde..) [br]Dopisany: 16 Sierpień 2011, 23:35_________________________________________________ Z tego co się orientuje quattro wcale nie równe quattro :-) Tzn zależy od modelu auta, między 80, 100, A4, A6, A8 są różnice w działaniu i w rodzajach dyferencjałów itp. i tutaj jesteś w błędzie Mów mi bo już chciałem kupić dyfer od a8... podobno a4 ma jakąś ch.. sterowaną tylko przez ABS...[br]Dopisany: 17 Sierpień 2011, 00:27_________________________________________________Chodzi o blokade czy działanie dyfra..
aju Opublikowano 17 Sierpnia 2011 Opublikowano 17 Sierpnia 2011 nie zmienia to faktu że np 80ki miały blokady dyfru tył (nie wszystkie) a np A4 tego nie ma Mam allroada i powiem że jak dostanie wykrzyż to sobie można zrobić tylko salto przy aucie. Wiadomo że zimą jest super ale nie przesadzajmy, wg mnie Q jest po to żeby polepszyć przede wszystkim właściwości jezdne i bezpieczeństwo ale nie jest napędem w teren czy głęboki śnieg
dariodario Opublikowano 20 Sierpnia 2011 Opublikowano 20 Sierpnia 2011 apropo dyfra. tak w innym sensie tzn czy w FWD dyfer ma jakis rozdzial mocy pomiedzy lewym i prawym kolem? pytam bo jak chcialem sprawdzic nowozakupione felgi na podniesionym aucie to nie dal rady krecic tylko jakos szarpal cala buda i sie balem dalej prubowac. w innym aucie tak robilem i sie dalo a w tym nie.
Dev Opublikowano 20 Sierpnia 2011 Opublikowano 20 Sierpnia 2011 odzywał sie EDS a co sie tyczy starych 100-tek i 80-tek to tam nie było TorSen-a były normalne mechanizmy róznicowe z pneumatyczną blokadą w ostatnich rocznikach tych aut wrzucono TorSen i blokady tylnych osi
majeczka9 Opublikowano 1 Września 2011 Opublikowano 1 Września 2011 a co sie tyczy starych 100-tek i 80-tek to tam nie było TorSen-a były normalne mechanizmy róznicowe z pneumatyczną blokadą w ostatnich rocznikach tych aut wrzucono TorSen i blokady tylnych osi Witam Ja sie nie zgodze z tym co pisze kolega devastion.Miałem 100 (C3) popularne cygaro 88r,pierwszy wypust na kasetonach i szerokiej desce .i torsen był i diff na most też.Od 82 do 87 nie mialy torsena.A ostatni wypust cygara byl na poczatku 91r.pozniej poszlo C4 bez blokady tylniego mostu
Dev Opublikowano 1 Września 2011 Opublikowano 1 Września 2011 nie okresliłem dokładnie daty od kiedy zaczeto stosowac TorSen, bo nie pamietam z głowy info na ten temat mozna znalesc na forum audi80
ZbYnio_ Opublikowano 17 Stycznia 2012 Opublikowano 17 Stycznia 2012 Torsen daje podobny efekt jak zwykły mechanizm różnicowy, z tym że ma małe gabaryty oraz da się w nim ustawić podział momentu za pomocą wewnętrznego tarcia. Przekazywanie momentu obrotowego na oś o większej przyczepności realizowana jest w nowszych modelach za pomocą układu abs(esp) w bardzo prosty sposób. Po wykryciu poślizgu koła lub kół przez układ abs(esp) zostaje ono lub one przyhamowane i moment obrotowy kierowany jest na pozostałe koła dzięki torsenowi między osiami oraz mechanizmom różnicowym między kołami.
Arturoo Opublikowano 18 Stycznia 2012 Opublikowano 18 Stycznia 2012 ewidentny brak elektroniki EDS. przy takiej sytuacji jak jest w 1 minucie 15s to trzeba tylko dołożyć więcej gazu i autko będzie starało się wyjechać ,a bez dodania gazu EDS też nic nie zdziała no a jak się"brzuchem" samochód powiesi to też za wiele się nie zdziała jak koła "spod siebie" wykopią
Dev Opublikowano 18 Stycznia 2012 Opublikowano 18 Stycznia 2012 Torsen daje podobny efekt jak zwykły mechanizm różnicowy, z tym że ma małe gabaryty oraz da się w nim ustawić podział momentu za pomocą wewnętrznego tarcia. Przekazywanie momentu obrotowego na oś o większej przyczepności realizowana jest w nowszych modelach za pomocą układu abs(esp) w bardzo prosty sposób. Po wykryciu poślizgu koła lub kół przez układ abs(esp) zostaje ono lub one przyhamowane i moment obrotowy kierowany jest na pozostałe koła dzięki torsenowi między osiami oraz mechanizmom różnicowym między kołami. Kolego tutaj chodzi konkretnie o EDS ESP i ASR mają troche inne zastosowanie
ZbYnio_ Opublikowano 18 Stycznia 2012 Opublikowano 18 Stycznia 2012 zwał jak zwał, i tak wszystko siedzi w jednej puszce
Arturoo Opublikowano 18 Stycznia 2012 Opublikowano 18 Stycznia 2012 eds wykorzystuje czujniki abs'u i działa do prędkości 40km/h (jak dobrze pamiętam )
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się