Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Montaż aktywnego układu kierowniczego Servotronic w Audi A4 B6/B7


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, planuje zamontować u siebie układ Servotronic, bo właśnie padł magiel, ale mam pytanie.

Przeczytałem cały poradnik i wszystkie strony tematu, aczkolwiek kilku rzeczy nie rozumiem.

Mogę do B6 wrzucić i magiel od B6 jak i od B7, ale co z przekaźnikami? Dlaczego występują dwa różne? Chciałbym swój układ oprzeć na przekaźniku 640, bo jest łatwiej dostępny niż ten od B6 w co się muszę zaopatrzyć? Da się wrzucić przykładowo magiel servotronic od B6 a przekaźnik od B7 czy oba z tych podzespołów muszę być pod siebie dopasowane? 

Pozdrawiam!

Opublikowano

Dzień dobry Ktoś próbował napisać oprogramowanie z jednego przekaźnika do drugiego? Czy to działa? Marcino87 od dawna próbował to zrobić, ale wynik jest nieznany i nie jest już w kontakcie.

Opublikowano

Witam. Muszę wymienić maglownicę. Mam a4 b6. Będzie pasować ta moglownica od exeo + wiązka 8E0907307G?

https://allegro.pl/seat-exeo-3r1-2008-2015-przekladnia-maglownica-i7679808478.html

https://allegro.pl/zawor-wiazka-przekaznik-servotronic-audi-a4-b6-b7-i7310990851.html

Proszę o szybką odpowiedź:)

Opublikowano

Witam. Będę u siebie montowal magiel z servotronic. I mam pytanko bo mam magiel z b6 z elektrozaworem i kupiłem wiazke do servotronica od anglika. I dzisiaj przyszła paczka z wiązka i w niej mam elektrozawor na wtyczkę a w maglu mam. Tylko. Kawałek. Przewodu. I pytanie jest takie czy zostawić elektrozawor ten co. Jest w maglu i zarobić tylko wtyczkę? Czy poprostu podmienić? Drugie pytanie bo mam w tej wiazce przekaźnik o nr 638 a według manuala powinien być inny. To nic się nie stanie jak wrzucę tego co mam? 

Opublikowano

"Jedyne o czym mogę tu wspomnieć to fakt, że w B6 zawieszenie 1BV miało specjalną wersję przekładni kierowniczej, której nie wyposażono w zaworek N119. Dlatego w tym modelu Servotronic i zawieszenie S-line wykluczały się wzajemnie. "

 

Witam. Akurat składa się tak że mam zawieszenie 1BV. Maglownicę kupiłem B6 Servotronic. Co tu nie będzie pasować? W czym dokładnie jest problem? Wysokość zawieszenia taka sama jak w 1BE, bo 1BA stoi wyżej.

Opublikowano
W dniu ‎2019‎-‎03‎-‎03 o 18:52, zeflik napisał:

"Jedyne o czym mogę tu wspomnieć to fakt, że w B6 zawieszenie 1BV miało specjalną wersję przekładni kierowniczej, której nie wyposażono w zaworek N119. Dlatego w tym modelu Servotronic i zawieszenie S-line wykluczały się wzajemnie. "

 

Witam. Akurat składa się tak że mam zawieszenie 1BV. Maglownicę kupiłem B6 Servotronic. Co tu nie będzie pasować? W czym dokładnie jest problem? Wysokość zawieszenia taka sama jak w 1BE, bo 1BA stoi wyżej.

Przygotowując ten artykuł sugerowałem się oryginalnym katalogiem części Audi. Nie było konfiguracji 1BV + Servotronic ale równie dobrze może to być błąd w przypisie. Wszystko pasuje.

Opublikowano

W weekend wymieniam przekładnie to dam znać. Miejmy nadzieję że wszystko będzie pasować ?

Opublikowano

Czy ktoś ma pomysł co się wkręca w tą mosiężną tulejkę w maglownicy Servotronic? W zwykłej przekładni tego nie miałem. 

IMG_20190308_163033.jpg

Opublikowano (edytowane)

Panowie mam problem. Wczoraj zamontowałem servotronic. Wszystko fajnie, po robocie jazda próbna i niby wszystko ok (choć wg mnie za lekko chodzi kierownica przy wyższych prędkościach, ale to może być wina przekaźnika - 8E0907307G). Jednak zauważyłem, że temperatura na fisie wskazuje -10st. Dzisiaj się za to zabrałem, odłączyłem czujnik przed chłodnicą i temp zaczęła wzrastać (czujnik w klimatroniku zadziałał). Jednak pomiary wskazują ok 2,2kOhm (czyli w normie). Wyczyściłem wtyczki, trochę coś tam pogrzebałem i chciałem odpalić samochód, a tu lipa. Akumulator padł. W ciągu max godziny miał 9v. Podłączyłem do ładowania i zacząłem sprawdzać wiązkę od servotronica. Odciąłem przewód biało/niebieski z sygnałem prędkości z wtyczki servo i o dziwo czujnik temp zaczął działać poprawnie. Podłączyłem go - znowu temp spada. O co tu chodzi. Źle coś podpięte, czy przekaźnik walnięty? Miał ktoś podobny przypadek?
Zauważyłem też, że nie ważne czy mam sygnał prędkości oraz czy przekaźnik od servo jest w gnieździe to siła skrętu jest taka sama

Edytowane przez lipmar1789
Opublikowano

Sprawdź czy dobrze podłączyłeś piny w gnieździe przekaźnika, a jeśli okaże się że poprawnie to sprawdź czy sygnał prędkości bierzesz z dobrego przewodu. Jeśli przekaźnik by był uszkodzony to wydaje się że sygnał prędkości w liczniku też nie pokazywałby prawidłowych wartości. Trochę dziwne że akumulator się rozładował skoro zasilanie przekaźnika masz brane po stacyjce. Jak okaże się że wszystko jest ok to pozostaje wymienić przekaźnik na inny.

Opublikowano (edytowane)

Sygnał prędkości biorę z biało-niebieskiego przewodu, który idzie do zegarów. Podłączałem w tym samym miejscu moduł PDC tył i nie było żadnych problemów (choć nie jestem pewien na 100%, że ten sygnał jest poprawny). Teraz sprawdzam co chwile aku i nie spada (jest ok 12,35v). Ale martwi mnie, że jak podepnę ten sygnał prędkości to temperatura zewnętrzna jest przekłamana (od razu spada do -10st). Co ma do tego ten sygnał? Druga sprawa, to nie ważne czy przekaźnik jest włożony czy nie kierownica chodzi bardzo lekko, a powinno być odwrotnie. 

edit. na przewodzie sygnału prędkości do masy mam 9,5v? To chyba nie jest normalne prawda?

Edytowane przez lipmar1789
Opublikowano

Witam, panowie ja mam problemu tego typu iż serwotronic w moim aucie który był zregenerowany (pompa i magiel) strasznie sztywnieje po rozgrzaniu, na zimnym nie działa tak idealnie super jak u mojego ojca serwo w a6 c6 gdzie jednym paluszkiem krecisz....

Jak jest rozgrzane auto, to kierownicą nie da sie ruszyc, trzeba pudziana.... jak dodam wiecej gazu to jakos tam kiera odpuszcza, wtedy działa jak zwykłe wspomaganie... Płyn był zalany czerwony,  strzykawką wyciągnąłem 2 razy płyn i zalałem zielony ale nadal sie robił czerwony... nie wiem czy to przez płyn, czy chłodniczkę wspomagania czy ten zawór lub sitko, co zrobić panowie, nie da sie manewrować kierownicą, porażka. Auto a4 b7 2.7Bit AGB quattro

Opublikowano

Spotkał się ktoś z takim przekaźnikiem lub czy taki montowaliście? Wyszarpałem to dzisiaj z wiązki z S4 B7. Czy ten przekaznik ma jakieś "konkretne działanie/charakterystykę" ?

20190620_140723.jpg

Opublikowano

Tak. Układ jest bardziej utwardzony. Jeśli nie potrzebujesz to moge go odkupić bo mój się zepsuł 

Opublikowano

Utwardzony ogólnie czy przy jakiś tam konkretnych wyższych prędkościach ? Narazie nie sprzedaje, bo dopiero dziś założyłem servo. Potestuje na różnych przekaźnikach i wybiore zwycięzce ;)

Opublikowano

@lipmar1789 faktycznie miałeś racje, układ na tym przekaźniki jest sztywny, dość szybko/wcześnie się utwardza. O ile przy wyższych prędkościach mi to nie przeszkadza, to przy 30-40-50 km/h bywa troche uciążliwe. Np przy wjeździe w uliczke osiedlową układ stawia za duży opór, a przy 15-20km/h dopiero robi się taki jak powinien. 

Czy ktoś może doradzić/polecić jakiś konkretny numer przekaźnika, który bedzie miał troche inną charakterystykę, jak ten z S4 o numerze 638 ? 

Servo na pokładzie :cool1:

 

20190622_173828.jpg

Opublikowano

No i dodam jeszcze, bo ktoś tam wcześniej pisał, że trzeba demontować amortyzator, górne wahacze, żeby wyjąć magiel - obalam ten mit - NIE TRZEBA tego robić, wystarczy "wcisnąć" zwrotnice w strone silnika i wtedy przy delikatnym manewrowaniu magiel nam się minie z nią i spokojnie wychodzi (najciężej jest ominąć zwrotnice w miejscu, gdzie ta część magla wchodzi nam do kabiny - tam jest najbardziej wystająca) a później to już wychodzi swobodnie. Aaa no i magiel wyciągamy przez nadkole od strony kierowcy :cool1:

 

Zamówiłem sobie przekaźnik 640 i będziem testować, jak on sie tam ma w porównaniu do obecnego eSowego 638.

Opublikowano
7 godzin temu, KoJ@K napisał:

No i dodam jeszcze, bo ktoś tam wcześniej pisał, że trzeba demontować amortyzator, górne wahacze, żeby wyjąć magiel - obalam ten mit - NIE TRZEBA tego robić, wystarczy "wcisnąć" zwrotnice w strone silnika i wtedy przy delikatnym manewrowaniu magiel nam się minie z nią i spokojnie wychodzi (najciężej jest ominąć zwrotnice w miejscu, gdzie ta część magla wchodzi nam do kabiny - tam jest najbardziej wystająca) a później to już wychodzi swobodnie. Aaa no i magiel wyciągamy przez nadkole od strony kierowcy :cool1:

 

Zamówiłem sobie przekaźnik 640 i będziem testować, jak on sie tam ma w porównaniu do obecnego eSowego 638.

Siemka a ile czasu zajęło Ci wymianę magla ?? i czy trzeba z lewej strony rozpinać zawieszenie czy tylko ściągamy koło z lewej strony i wyciągamy magiel ??   

Opublikowano

Panowie, wymieniałem magiel na servo + pompe 130 bar w 1.8T , wczoraj po odpięciu i ponownym podłączeniu akumlatora można było kręcić paluszkiem. Natomiast rano odpalam i cięzko chodzi na postoju, po wyjęciu przekaźnika z końcówką D 0 różnicy, tak jakby może zawór sie przyciął?

Opublikowano

Panowie, jako że i tak mam do wymiany maglownicę - znacie może mechanika w warszawie, który podjąłby się montażu układu z servotronic?

 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...