YATES Opublikowano 19 Grudnia 2008 Opublikowano 19 Grudnia 2008 Pisalem juz do nich ale niestety wyswietlacze w licznikach Jaeger beda naprawiac najwczesniej dopiero po nowym roku.
querro7 Opublikowano 20 Grudnia 2008 Opublikowano 20 Grudnia 2008 Czesc querro7 napisz jak dlugo trwa taka wymiana. Pytam bo jestem z pomorza i jestem ciekaw czy gosc jest w stanie zrobic to na miejscu. Napisz tez czy ci dobrze wskazowki ustawil (do wyjecia wyswietlacza potrzeba demontowac zegary). hejka, Wymiana trwa do 30 min, naprawde bardzo szybko. Gosc robi na poczekaniu. Wskazowki ustawil mi dobrze, aczkolwiek sam je troche pozniej poprzestawialem;)
Krzychold Opublikowano 19 Kwietnia 2009 Opublikowano 19 Kwietnia 2009 Witam Na słabo widoczny Fis po długiej jeździe jest jeden patent, niezbyt elegancki, ale u mnie działa. Zrobiłem pomiary temperatury w liczniku i okazało się, że potrafi tam panować (jazda w zimie) temperatura ponad 40 stopni. Za licznikiem (lub nad nim) biegnie kanał wentylacyjny, wyciąłem w nim otworek i w obudowie licznika tak żeby był jeden nad drugim i działa. Jeśli autko zostawicie na słońcu to trzeba poczekać około 15 min za nim znowu zacznie ładnie świecić, musi się ochlodzić. Pozdrawiam
loco87 Opublikowano 20 Kwietnia 2009 Opublikowano 20 Kwietnia 2009 Chce tylko uswiadomić że firmy ktore opanowaly technikę naprawy nie wymieniaja wyswietlacza na nowy czy chocby inny a reanimuja stary....to nie jest kwestia wyswietlacza samego w sobie.....
Gość SuNDaY Opublikowano 22 Kwietnia 2009 Opublikowano 22 Kwietnia 2009 Chce tylko uswiadomić że firmy ktore opanowaly technikę naprawy nie wymieniaja wyswietlacza na nowy czy chocby inny a reanimuja stary....to nie jest kwestia wyswietlacza samego w sobie..... Dokładnie jak oni to opanowali to napewno nie jest jakies specialnie trudne. Dziwi mnie ze google na ten temat milczy....
Requan Opublikowano 23 Kwietnia 2009 Opublikowano 23 Kwietnia 2009 Chce tylko uswiadomić że firmy ktore opanowaly technikę naprawy nie wymieniaja wyswietlacza na nowy czy chocby inny a reanimuja stary....to nie jest kwestia wyswietlacza samego w sobie..... Problem jest z polaczeniem tasma-wyswietlacz. W jedym typie radi krotkofalarskich jest duzy (gdzies 4x wiekszy od fis'a) graficzny kolorowy wyswietlacz no i ten sam problem. Kiedys kontaktowalem sie gosciem ktory we wlasnym zakresie zregenerowal dwa takie radia. Jak to zrobil?? pisal ze wzial gume z walka od drukarki laserowej, przytknal ja do miejsc styku tasma-wyswietlacz i przygrzal lutownica. Jak bede w domu to przesle fotki ktore mi przeslal. Znalazlem. To jest zdjecie: A to jest opis ktory mi ten koles przeslal: "Co do doklejania taśmy do wyświetlacza to sugerowałbym tak jak na zdjęciu ,2mm grubości paskiem gumy termoodpornej wyciętej ze starego wałka z laserówki i powoli dociskając płaskim grotem lutownicy(ok 300stC) przesuwać przez całą szerokość. Przy pracującym wyświetlaczu efekty widać od razu. Na zdjęciu są widoczne pasy pionowe, ale tylko, dlatego, Ŝe zdjęta była metalowa ramka z wyświetlacza, która dociska wyświetlacz do gumek przewodzących sygnały pionowe na wyświetlacz. Przy zakładaniu tej ramki trzeba trochę te gumki dopasować dla uzyskania styku we wszystkich miejscach. CZAS ZABIEGU TO OK 2 MINUTY, ALE CZAS DEMONTAZU I MONTAZU RADIA TO JUZ OK 1H. Ja po doklejeniu taśmy nakładam jeszcze gruby pasek gładkiej gumy na miejsce gdzie była taśma dogrzewana na szkło, aby po dociśnięciu ramką po złozeniu był stały docisk taśmy do szkła i moze, aby odprowadzić trochę temperatury powstającej przy długotrwałej pracy radia. śyczę powodzenia i wyczucia. Mi się to udało juŜ w 2 radiach i pracują juz ponad rok bez powrotu poziomych linii." Dodam tylko ze sposob polaczenia tasma-lcd jest w naszych fis'ach taki sam.
seb-k Opublikowano 24 Kwietnia 2009 Opublikowano 24 Kwietnia 2009 Hmmm... no to czekamy aż ktoś z forum to przetestuje i umieści opis w dziale "Warsztat - Zrób to sam"[br]Dopisany: 2009-04-24, 08:11:21_________________________________________________ps. Jeżeli ktoś ma taki zestaw przeznaczony do wyrzucenia (bo np. kupił nowy) to może mi podesłać to poeksperymentuję.
Darkman Opublikowano 11 Maja 2009 Opublikowano 11 Maja 2009 Dziś próbowałem naprawić nasz FIS ale bez skutku.Podgrzanie lutownica w miejscu styku taśm nie pomogło. Poza tym znalazłem na elektrodzie taki link: http://sacer.en.ec21.com/LCD_glass_with_Flex_Connector--2410568_2411021.html To jest nasz felerny wyświetlacz prosto od producenta. I dodatkowo znalazłem instrukcje w pdf dotyczącą demontażu naszego FIS.Wrzuciłem na rapidshare na moje konto premium.Waga pliku niecałe 400 kB. Może ktoś przetłumaczy z angielskiego na polski w wolnej chwili. http://rapidshare.com/files/231690474/Audi_Pixel_Repair.rar
Requan Opublikowano 11 Maja 2009 Opublikowano 11 Maja 2009 Czesc Darkman, Na wstepnie dzieki ze sie tym tematem dalej interesujesz. W zlym miejscu podgrzewales, trzeba podgrzewac na styku tasma-LCD(szklo). Tu Ci zaznaczylem: Modyfikacja ktora podales ponizej jest bardzo podobna, bo polega na tym ze zdejmujesz metalowa ramke w ktorej znajduje sie LCD i podklejasz od spodu tzw piankami (stosowana sa one np w sprzecie RTV zeby nam podczas grania obudowa nie brzeczala), po zamontowaniu ramki uzyskujesz wiekszy docisk na polaczeniu tasma-LCD (takze ingerencje jest jak w poprzednie metodzie w miejsce styku LCD z tasma). Oczywiscie pianke trzeba rowno dociac zeby nie wystawala. Na samym dole jest jeszcze info ze jak to nie pomoze to znaczy ze LCD ma uszkodzone pixele. Ja mysle ze jak LCD zachowuje sie roznie od temperatury to pixele sa ok, inaczej jakby caly czas bylo zle
Mrozial Opublikowano 13 Maja 2009 Opublikowano 13 Maja 2009 witam, nakręcajcie temat bo czytając tego posta widzę, że sprawa cały czas idzie ku rozwiązaniu tego problemu, a daty wpisów brzmią obiecująco. U mnie zanikają linie pionowe i poziome najczęściej z rana jest wszytko ok, ale chwilę później już brakuje około dwóch pionowych i poziomych, co odpalę auto to się zmieniają. Chyba przeprowadzę się na Alaskę i będę miał prawie rozwiązany problem pozdrawiam tych co im linijki znikają
Darkman Opublikowano 14 Maja 2009 Opublikowano 14 Maja 2009 Panowie-temat opanowany w 50%. Przygrzałem lutownica poprzez gumę jeszcze raz w miejscu lutowania do płytki,potem na styku łączenia taśm,oraz na styku-taśma-lcd.W tym ostatnim miejscu dosyć długo około 3 minut powoli przesuwając grot. Podkleiłem też brzeg stalowej ramki wyświetlacza zgodnie z instrukcją taśmą dwustronną piankową (pozostawiają folię ochronna na jednej ze stron) od wewnątrz by równomiernie dociskał sam wyświetlacz i eureka. Efekt-żadnych linii pionowych ani poziomych.Zobaczymy na jak długo będzie to skuteczne. Pozostał jeszcze temat zanikania tego co jest wyświetlane ,gdyż im dłużej jadę tym słabiej widać. Może wypróbuje metodę z "doprowadzeniem chłodzenia" podanym wcześniej przez jednego z kolegów i zobaczymy co to da. Póki co jest :>.
miszello Opublikowano 14 Maja 2009 Opublikowano 14 Maja 2009 Darkman to raportuj czy nie będzie gubić linii w najbliższych dniach. Na ogólny zanik wyświetlacza tylko wymiana LCD pomoże ale patent z chłodzeniem też jest spoko :>
Pulpit Opublikowano 14 Maja 2009 Opublikowano 14 Maja 2009 a ja znalazłem takie coś: http://cgi.ebay.co.uk/AUDI-A4-INSTRUMENT-CLUSTER-LCD-COMPUTER-DISPLAY-REPAIR_W0QQitemZ220367211419QQcmdZViewItemQQptZUK_CarParts_Vehicles_Manuals_Litterature_ET?hash=item220367211419&_trksid=p3286.c0.m14&_trkparms=72%3A1689|66%3A2|65%3A12|39%3A1|240%3A1318|301%3A1|293%3A1|294%3A
total9 Opublikowano 14 Maja 2009 Opublikowano 14 Maja 2009 Panowie-temat opanowany w 50%. Przygrzałem lutownica poprzez gumę jeszcze raz w miejscu lutowania do płytki,potem na styku łączenia taśm,oraz na styku-taśma-lcd.W tym ostatnim miejscu dosyć długo około 3 minut powoli przesuwając grot. Podkleiłem też brzeg stalowej ramki wyświetlacza zgodnie z instrukcją taśmą dwustronną piankową (pozostawiają folię ochronna na jednej ze stron) od wewnątrz by równomiernie dociskał sam wyświetlacz i eureka. Efekt-żadnych linii pionowych ani poziomych.Zobaczymy na jak długo będzie to skuteczne. Pozostał jeszcze temat zanikania tego co jest wyświetlane ,gdyż im dłużej jadę tym słabiej widać. Może wypróbuje metodę z "doprowadzeniem chłodzenia" podanym wcześniej przez jednego z kolegów i zobaczymy co to da. Póki co jest :>. 1. przygrzewanie lutownica robiles od gory czy od spodu lcd 2. Styk 2 tasm, w ktorym to miejscu dokladnie wystepuje? 3. no odpalenie na stole bylo by najpraktyczniejsze (tylko jak to podlaczyc???)- od razu widac jakis efekt lub nie. Podlaczanie go po wczesniejszym zlozeniu doprowadza mnie juz do szalu (robilem juz to 5x;))
Requan Opublikowano 14 Maja 2009 Opublikowano 14 Maja 2009 Darkman: No to jakis krok do przodu jest. Zastanawiam sie jeszcze czy nie lepiej byloby przygrzac zelaskiem, przez np papier taki odporny na temp, stosowany do pieczenia ciasta. Powstalby wtedy rownomierny docisk. (oczywiscie mowa tu o styku tasma-LCD). Trzeba byloby polozyc LCD na rownej powierzchni zeby ni polamac. Co do pianki obawiam sie ze moze sie za bardzo przygniatac. Zwlaszcza pod wplywem temperatury, takze nie gwarantuje to dobrego docisku. Moze podklejac guma?? Napisz jak dlugo tak mniej wiecej po odpaleniu auta cieszysz sie dobrze widocznym FIS. Napisz tez czy odpalales go na stole.
Darkman Opublikowano 14 Maja 2009 Opublikowano 14 Maja 2009 Tak jak pisałem wcześniej zapodałem lutownicą w trzech newralgicznych miejscach gdzie może być problem z taśmą : -lutowanie do płytki głównej zegarów -miejsce styku taśm -miejsce styku taśma-lcd Wszystkie "przygrzewania" robiłem od zewnątrz taśmy z LCD leżącym na swoim miejscu,gdyż odgięcie lcd z taśmą mogłoby spowodować moim zdaniem pogorszenie sytuacji na styku taśma-taśma.To w końcu aluminium. Problem z zanikaniem wyświetlania pojawia się mniej więcej po pół godzinie jazdy i wszystko zanika od prawej strony LCD.Na razie wszystkie linie są na swoim miejscu,więc odpukać. Jutro i tak ściągnę zegary bo chcę dojśc skąd można poprowadzić chłodzenie do LCD.Jak uda się coś mądrego wymyśleć nie omieszkam się podzielić newsami. Miejsca "przygrzewania" lutownicą zaznaczone w czerwonych ramkach:
seb-k Opublikowano 15 Maja 2009 Opublikowano 15 Maja 2009 Witam. Czy zdobędzie się ktoś na jakiś opis krok po kroku tj. począwszy od odłączenia stacyjki (kablologia) , opis jak przygrzać, ile stopni na lutownicy, przez co? .... mam w pracy dmuchawę gorącego powietrza (w postaci kolby rozmiaru lutownicy)... grzeje jakieś kilkaset stopni w postaci strumienia szerokości rzędu kilku mm... Zależy mi na dość szczegółowym opisie bo taki ogólny zawsze kończy się tym, że coś pójdzie nie tak i stacyjka skończy na śmietniku... Dodatkowo dochodzi kwestia tego, czy trzeba coś robić z kodowaniem stacyjki itp.
Darkman Opublikowano 15 Maja 2009 Opublikowano 15 Maja 2009 INSTRUKCJA KROK PO KROKU : 1.Wyjmujemy kluczyk ze stacyjki 2. Obniżamy kierownicę max na dół i do przodu 3. Zdejmujemy obudowę nad kierownicą: 3.Odkręcamy dwa torxy: 4.Wysuwamy zegary aby miec dostęp do kostek z tyłu(nalezy położyc ścierkę na górną część obudowy kierownicy by nie porysować wystającymi od spodu plastikami mocującymi torxy zegarów) 5. Odpinamy kostkę : 6. Odpinamy dwie kostki: 7.Wyciągamy zegary na stanowisko demontażu i zdejmujemy zewnętrzne małe osłony zegarów bocznych 8.Wypinamy obudowy przednie i tylne z zatrzasków: 9.Demontujemy wskazówki zegarów: 10.Demontujemy tarczę zegarową prawą: 11.Demontujemy obudowę LCD od FIS: 12.Mamy dostęp do taśm łączących płytę główną z LCD: 13. Przygrzewamy lutownicą kolbową poprzez gumę żaroodporną o grubości 2mm na całej szerokości taśmy w 3 miejscach: 14. Dodatkowo by zwiększyć docisk przyklejamy od spodu metalowej ramki uszczelke piankową na obwodzie: Składamy w odwrotnej kolejności. NALEŻY PAMIĘTAĆ BY PRZEZ ZAŁOŻENIEM OBUDOWY PRZEDNIEJ DELIKATNIE NAŁOŻYĆ WSKAZÓWKI NA SWOJE MIEJSCA I PO PODŁĄCZENIU KOSTEK I WŁĄCZENIU ZASILANIA USTAWIĆ ODPOWIEDNIE POŁOŻENIE I DOPIERO WCISNĄĆ NA STAŁE. TEMPERATURA GROTU NIE WIĘKSZA NIŻ 300 STOPNI GROTEM LUTOWNICY PRZESUWAMY POWOLI WZDŁUŻ CAŁEJ SZEROKOŚCI TAŚMY W 3 MIEJSCACH.
seb-k Opublikowano 15 Maja 2009 Opublikowano 15 Maja 2009 :oklaski: Dzięki wielkie. Jeśli możesz podać jeszcze temperaturę lutownicy, będę wdzięczny... W przeciągu 2 tygodni przetestuję ten opis...
Requan Opublikowano 18 Maja 2009 Opublikowano 18 Maja 2009 Dodatkowo dochodzi kwestia tego, czy trzeba coś robić z kodowaniem stacyjki itp To nie ma nic do rzeczy bo ingerujesz w sam wyswietlacz, w najgorszym wypadku uwalisz polaczenie i na wyswietlaczu bedziesz mial ciemnosc. No chyba ze sie bardzo mocno postarasz i spuscisz licznik z trzy razy na podloge. Jeśli możesz podać jeszcze temperaturę lutownicy, będę wdzięczny.. Pisal Ci Darkman ze 300C UWAGA ja bym byl ostrozny z dotykaniem taka temperatura polaczenia tasma-plytka drukowana. Moga powstac zimne luty, gdyz tam jest normalne poleczenia za pomoca cyny. Jesli juz to 350, zreszta tam problem nie siedzi takze ruszac na samym koncu jak nic nie pomoze.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się