slaweq Opublikowano 21 Maja 2008 Opublikowano 21 Maja 2008 To u mnie pewnie tez bo takie same silniki :th:
GILI Opublikowano 22 Maja 2008 Opublikowano 22 Maja 2008 ja przy 120 na 6 biegu mam spalanie 6.0-6.3 przy 240 15.5-17.0 sprawdzałem dzisiaj 120 5,4-5,9,a przy 240 16-18l/100 dlaczego tam miej a potem więcej? Jak zapali się rezerwa to jadę na stację i tankuje do ful.Nie cudujcie po co do pół baku dolewać.Jak pompa p.źnie to napewno z innej przyczyny,chyba.Właśnie z jakiego powodu VP44 zdycha?
hipcio Opublikowano 25 Maja 2008 Opublikowano 25 Maja 2008 to co tankowac, napewno nie verve probowalem i lipa, eko diesel tez mi sie nie widzi wydaje mi sie ze jak cos jest eko to jest do bani, jedynym dobrym rozwiazaniem jest Diesel shell power racing - jedyne paliwo ktore przychodzi do polski zaplombowane z hamburga, reszta paliw pochodzi z jednej rozlewni, hurtowni paliw a pozniej na stacjach dodawany jest tylko uszlachetniacz. (Wiem bo znam kierownika na stacji .... , pracowal juz w kilku miejscach i zawsze to samo). Sami zwroccie uwage ze jedna cysterna zaopatruje orlena, bp, shella itp. Jak macie duzo czasu to wysledzcie cysterne w swoim miescie i sami sie przekonacie. Nie mam znajomych na stacjach no i nie jestem ekspertem, ale też nigdy nie widziałem, żeby przy wlewaniu do zbiorników coś na stacji dolewali. Zresztą nie wiem jak to miałoby sie zmieszać dobrze z paliwem - w końcu zbiornik na stacji jest nieruchomy. Wiele razy widziałem na stacjach BP jak i Orlen cysterny zaopatrzenia i zawsze była zaopatrzone w logo bądź to BP bądź Orlenu, więc tu raczej nie można mówić o zaopatrywaniu jedną cysterną stacji kilku koncernów. Kolego, ale oni biorą z jednej cysterny stacjonarnej np.: w Rejowcu.... tam stoją wsie nacje cystern stacji wszystkich w Polsce na dany rejon....
Gość Trzeniu Opublikowano 25 Maja 2008 Opublikowano 25 Maja 2008 ja przy 120 na 6 biegu mam spalanie 6.0-6.3 przy 240 15.5-17.0 sprawdzałem dzisiaj 120 5,4-5,9,a przy 240 16-18l/100 dlaczego tam miej a potem więcej? Jak zapali się rezerwa to jadę na stację i tankuje do ful.Nie cudujcie po co do pół baku dolewać.Jak pompa p.źnie to napewno z innej przyczyny,chyba.Właśnie z jakiego powodu VP44 zdycha? Kolego , dzisiaj trasa Rożnów-Kraków ok 80km , średnia 5,8
AndyN Opublikowano 26 Maja 2008 Opublikowano 26 Maja 2008 ja przy 120 na 6 biegu mam spalanie 6.0-6.3 przy 240 15.5-17.0 sprawdzałem dzisiaj 120 5,4-5,9,a przy 240 16-18l/100 dlaczego tam miej a potem więcej? Jak zapali się rezerwa to jadę na stację i tankuje do ful.Nie cudujcie po co do pół baku dolewać.Jak pompa p.źnie to napewno z innej przyczyny,chyba.Właśnie z jakiego powodu VP44 zdycha? Kolego , dzisiaj trasa Rożnów-Kraków ok 80km , średnia 5,8 Z jaką prędkością? 100 km/h na szóstce? Mnie poniżej 6,0l nie udało się zejść jak na razie. A wystarczy 1-2 szybsze wyprzedzania i ten rekord idzie się pieścić .... BTW. Co to ma wspólnego z tematem?
Flyer Opublikowano 27 Maja 2008 Autor Opublikowano 27 Maja 2008 Skonczcie watki o spalaniu, do tego mozemy zalozyc inny temat (o samych V6 TDI), tu piszemy tylko o ropce i doswiadczeniach z nia... Wszystkie OT na biezaco kasuje.
maciejak Opublikowano 28 Maja 2008 Opublikowano 28 Maja 2008 Witam swoje 4 kółka mam od roku i tylko kilka razy tankowałem BP U, bo byłem za granicą i nie mogłem namierzyć Shella. Poza tym cały czas leję V- Power. Powiem tyle. Dla mnie różnice, jeżeli w ogóle są, to są niezauważalne. Być może dlatego, że nie mam porównania. Z mixolem mam takie doświadczenia, że lałem go 200-250 ml co każde tankowanie przez trzy miesiące z rzędu, bo tak koledzy doradzili. Teraz już nie leję i też dobrze chodzi. :th: Powiem szczerze, ze czytając tę lekturę coraz bardziej zastanawiam się, czy nie spróbować innego paliwka, co by mieć porównanie i spokojne sumienie (za wydawane większe pieniądze i zbierane dodatkowe punkty ). Pozdrawiam wszystkich vidlaków
b3rs Opublikowano 12 Czerwca 2008 Opublikowano 12 Czerwca 2008 Witam. Ja zalewam Vervę lub V-power, a to z paru powodów. 1. Po zwykłej ropce zbierały mi sie jakieś czarne naloty na końcówkach tłumików, po tych paliwach nie ma tego. 2. Kumple na politechnice na laborce robili jakies doświadczenie na paliwach, dolali do ropki ( jedna standard, druga BP-U) jakiegoś środka, po 3 tyg, standard - mętny, BP-U -czyściutka. Od tamtej koleś pory jeżdzi pół miasta żeby zalać BPU 3. Ziomek pracuje jako kontroler Orlenu, jeżeli chodzi o Lublin to Verva nie przyjeżdża niewiadomo skąd, jest mieszana w bazie Orlenu w Lublinie i dopiero stąd rozwożą po stacjach. 4. Lepsze samopoczucie :th: 5. różnica 15 zeta przy wydawaniu 250 nie boli mnie specjalnie. Pozdrawiam
slaweq Opublikowano 12 Czerwca 2008 Opublikowano 12 Czerwca 2008 1. Po zwykłej ropce zbierały mi sie jakieś czarne naloty na końcówkach tłumików, po tych paliwach nie ma tego. A to ciekawe stwierdzenie :mysli:
igor0111 Opublikowano 12 Czerwca 2008 Opublikowano 12 Czerwca 2008 to fakt. ja leje BIO i właśnie taki nalot mam pomimo tego ze nawet jak mu wstawie w pi....e to nawet dymka nie pusci
Flyer Opublikowano 12 Czerwca 2008 Autor Opublikowano 12 Czerwca 2008 1. Po zwykłej ropce zbierały mi sie jakieś czarne naloty na końcówkach tłumików, po tych paliwach nie ma tego. A to ciekawe stwierdzenie :mysli: Lałem cala zime Ultimate'a i tez mialem czarny nalot na obu koncowkach...
b3rs Opublikowano 14 Czerwca 2008 Opublikowano 14 Czerwca 2008 1. Po zwykłej ropce zbierały mi sie jakieś czarne naloty na końcówkach tłumików, po tych paliwach nie ma tego. A to ciekawe stwierdzenie :mysli: Lałem cala zime Ultimate'a i tez mialem czarny nalot na obu koncowkach... Piszę co widze, a dokładnie myję BP-U nie tankuję (napisałem o tym, bo akurat na tej próbce kumple robili doświadczenie), leję głownie V-P a jak nie to Verve. Pozdrawiam.
slaweq Opublikowano 14 Czerwca 2008 Opublikowano 14 Czerwca 2008 Kazdy diesel ma czarny nalot na koncówkach i jakość paliwa raczej nie wpływa na ograniczenie tego, takze nie ma co tworzyc tu nowego tematu dyskusji :th:
b3rs Opublikowano 14 Czerwca 2008 Opublikowano 14 Czerwca 2008 Kazdy diesel ma czarny nalot na koncówkach i jakość paliwa raczej nie wpływa na ograniczenie tego, takze nie ma co tworzyc tu nowego tematu dyskusji :th: Może tak a może i nie. Miałem AR 156 JTD, tam końcówka fabrycznie jest ja w benzynie, prosta, błyscunca , w wycięciu zderzaka. Nigdy nie maiłem w AR jakichkolwiek osadów na niej ani na zderzaku. W A4 osad pojawia mi się tylko podczas jazdy w deszczu, i nie jest to "zadymienie" a na brzegach końcówek są ślady jakby po brudnych kroplach. Opisałem tylko swoje spostrzeżenia, a że ZAWSZE sam myję auto to wiem co piszę. Nie zamierzam nikogo namawiać na tankowanie takiego albo innego paliwa, każy leje co uważa. Nie chcę tu wywoływać żadnych sprzeczek czy starć lepiej dziabnąć . Z mojej strony EOT Pozdrawiam
Gość Trzeniu Opublikowano 14 Czerwca 2008 Opublikowano 14 Czerwca 2008 Co Wy się tam znacie , im większy Stefan tym fajniej
Tomeks Opublikowano 14 Czerwca 2008 Opublikowano 14 Czerwca 2008 a co wy na to? marek_gie napisal: A jeśli chodzi o jakość paliwa - pracuję akurat w branży petrochemicznej i skądinąd wiem, że co jak co ale prędziej dobijesz TDI paliwem zwanym potocznie Olejem Napędowym niż opałem.Wytwarzanie opału ma większy reżim technologiczny niż ON. Co więcej ON który lejesz na stacji jest skażony 4,8% estrem metylowym. A opał nie zawsze (na bank z lotosu, z orlenu raczej dodają ester). A najlepszą rekomendację dał mi pewien dyrektor z PKN - sam ma diesla z common rail cool1 i od ponad 3 lat jeździ na opale. naughty Na marginesie - jedynym nie chrzczonym ON jest orlenowska verva. I nie przytaczajcie mi obiegowych opinii o opale, że szkodzi, że barwnik itd. no a my barany lejemy ON i to jeszcze drozszy od narmalnej ropki :polew:
proton2 Opublikowano 21 Lipca 2008 Opublikowano 21 Lipca 2008 Ostatnio doznałem szoku Zatankowałem sobie ostatnio Shell V-Power Diesel. Z początku myślałem, że mi się zepsuł wskaźnik poziomu paliwa, gdyż jak normalnie wskazówka zaczynała opadać po przejechaniu 70 km od wyzerowania licznika, to przy tym paliwie miałem już 130, a wskazówka ciągle była na maksimum. Zaczęła opadać dopiero przy 150 km. Dziś zatankowałem znów do pełna i wyszło mi na tym paliwie spalanie 6,92 l/100km. Chyba już nie będę tankował niczego innego Fakt, że cena prawie 5zł za litr, ale myślę, że warto. Dodam, że jeździłem tą samą trasą co zwykle i raczej styl jazdy nagle mi się nie zmienił. Jedyne co mogło mieć jeszcze wpływ na spalanie to fakt, że kilka ostatnich dni było zdecydowanie chłodniej i klima praktycznie nie chodziła.
rav Opublikowano 21 Lipca 2008 Opublikowano 21 Lipca 2008 Ja zazwyczaj wlewam Orlen verva lub Shell V-Power Diesel. Trudno określić, które jest leprze, gdyż podczas jazdy nie ma żadnej różnicy
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się