skrab Opublikowano 12 Listopada 2014 Opublikowano 12 Listopada 2014 Do BMW widziałem zestawy ale pokaż mi do audi ? Co do wylączenia np w Katowicach Dynosoft 200zł jak dzwoniłem . robiłem to w BMW, ale do audi może się spytać tam gdzie kupuje się do bmw ,mogą taki zestaw dorobić noł problem..... Troszkę z dołu będzie gorzej się zbierać ale spokój na wieki. Jedni mówią tak drudzy że nie ma różnicy..
POWER-KRIS Opublikowano 12 Listopada 2014 Opublikowano 12 Listopada 2014 Nie wiem jak w Audi ale 1.9 w Saab 9.3 Fiata stracił deko u kolegi dół.
Gibons Opublikowano 12 Listopada 2014 Opublikowano 12 Listopada 2014 (edytowane) Najgorsze jest to ze wymiana na nowy nie gwarantuje ze pochodzi to 30tys czy 50tys czy wiecej. a koszt jednak spory. Najlepiej wywalic i przy okazji zająć sie EGR dorobic pewnie dorbia zaslepki ale trzeba im bedzie wyslac kolektor. Chyba ze ktos ma na zbyciu jakis stary bo uziemic auto troche szkoda. tutaj troche na ten temat. Klapki w kolektorze ssącym to rozwiązanie, które od dawna jest stosowane w większości silników, zwłaszcza wysokoprężnych. Zdecydowana większość użytkowników starszych samochodów przeklina to rozwiązanie. Oto przyczyny problemów i dostępne sposoby ich rozwiązania.1. Do czego służą klapy?W zależności od konstrukcji silnika klapy mogą pełnić następujące funkcje:- współpracują z układem EGR- poprawiają elastyczność silnika w określonym zakresie obrotów- redukują zjawisko turbo dziury- zabezpieczają silnik przed „rozkręceniem się” na ekstremalnie wysokie obroty w razie awarii turbosprężarki- łagodzą wibracje silnika podczas jego wyłączania2. Typowe usterki klap- Z biegiem lat oski na których zamocowane są klapy wycierają się i kolektor traci szczelność. Ma to negatywny wpływ na pracę silnika i może być przyczyną zapalania się kontrolki check engine.- Klapy mogą blokować się w jakimś położeniu, co zaburza prace układu dolotowego, powoduje spadek mocy i zapalnie się kontrolki check engine.- Klapy mogą obluzować się, a ich fragment może zostać zassany przez silnik, co zwykle prowadzi do uszkodzeń układu zaworowego (zazwyczaj dzieje się to wtedy, gdy klapy zatną się w pozycji przymkniętej, a silnik pracuje pod obciążeniem i wzrasta ciśnienie doładowania).3. Rozwiązanie pierwsze: wymiana kolektoraNajłatwiej i najlepiej wymienić zużyty kolektor na nowy. Problemem jest oczywiście jego cena. W większości przypadków nowe kolektory dostępne są wyłącznie „w oryginale” i zazwyczaj tylko w ASO. Ceny – od 2 tys. zł w górę. Czasem oczywiście trafiają się okazje w internecie. 5. ZaślepkiUżytkownicy starszych egzemplarzy samochodów, którzy ze względów finansowych nie mogą pozwolić sobie na wymianę kolektora, podejmują zwykle decyzję o usunięciu klapek.W niektórych modelach samochodów możliwy jest demontaż samych klap z pozostawieniem osiek na miejscu. W innych trzeba zdemontować cały układu i zastosować w jego miejscu zaślepki. 6. PodsumowanieKażdy wie, że najlepiej kupić nowy, oryginalny kolektor, ale ze względów finansowych trzeba cieszyć się z faktu, że istnieją także jakieś tańsze rozwiązania. Ewentualne niedoskonałości każdego z nich i tak są mniejszym złem niż oberwanie klapy i zniszczenie nią wnętrza silnika. Edytowane 12 Listopada 2014 przez Gibons
POWER-KRIS Opublikowano 12 Listopada 2014 Opublikowano 12 Listopada 2014 Trochę czytadła o klapkach. http://www.auto-krak.pl/kolektory/klapy-kolektora-2-7-3-0-tdi-vw-audi/
Kaju77 Opublikowano 13 Listopada 2014 Opublikowano 13 Listopada 2014 chłopaki a tak z innej beczki...przyszedł czas na kontynuację ubezpieczenia jak kształtują się ceny ewentualnie czy nazwa firmy ubezpieczającej ma dla Was większe znaczenie?
sowiq Opublikowano 13 Listopada 2014 Opublikowano 13 Listopada 2014 IMO zależy czy chcesz samo OC czy razem z AC. Warto tematem zainteresować się jak najwcześniej i podzwonić do kilku ubezpieczycieli. Sam byłem w szoku jak bardzo potrafią zejść z ceny żeby tylko złapać klienta. Zresztą był na forum o tym temat, jest też u nas chyba kilku agentów ubezpieczeń. Ja osobiście mam OC + AC w Liberty Direct.
Kaju77 Opublikowano 13 Listopada 2014 Opublikowano 13 Listopada 2014 (edytowane) Na dany moment oferta PZU na OC+AC od wartości auta 53 tys zł to 2900 w tym ubezpieczenie zniżek i stała wartość. Edytowane 13 Listopada 2014 przez Kaju77
Hohe Opublikowano 13 Listopada 2014 Opublikowano 13 Listopada 2014 Na dany moment oferta PZU na OC+AC od wartości auta 53 tys zł to 2.9 w tym ubezpieczenie zniżek i stała wartość. 2.9 tys czy procenta?
Kaju77 Opublikowano 13 Listopada 2014 Opublikowano 13 Listopada 2014 (edytowane) 2900 złotych dla ścisłości Edytowane 13 Listopada 2014 przez Kaju77
Hohe Opublikowano 13 Listopada 2014 Opublikowano 13 Listopada 2014 2900 złotych dla ścisłości Sporo. Ja odnowiłem moje tydzień temu i zapłaciłem coś około 460 euro. To sporo mniej.
Cocco Opublikowano 13 Listopada 2014 Opublikowano 13 Listopada 2014 No właśnie u mnie też do końca miesiąca muszę ubezpieczyć auto. Teraz miałem w Warcie full, OC, AC, NW i assistanse na terenie Europy chyba do 1000 km (dokładnie nie pamietam). Fakt jestem z mamą współwłaścicielem dla zniżek i płaciłem za rok 2600 zł. W przyszłym tygodniu muszę pojechać, zobaczymy co mi zaoferuja w tym roku Wysłane z mojego Nexus 5 za pomocą Tapatalk 4
Kaju77 Opublikowano 13 Listopada 2014 Opublikowano 13 Listopada 2014 W takim razie te PZU d*py nie urywa...ja tez mam max zniżek na OC+AC. €15000I to jest dobra oferta[emoji10]
Cocco Opublikowano 13 Listopada 2014 Opublikowano 13 Listopada 2014 No jak ubezpieczalem w tamtym roku to w PZU bez assistanse wyszło babce 3300. Jak stoi Warta z wypłacania odszkodowań nie wiem, ale firma trochę lat już jest na rynku, wiec jakoś tak człowiek pewniej się czuję. Wysłane z mojego Nexus 5 za pomocą Tapatalk 4
Kaju77 Opublikowano 13 Listopada 2014 Opublikowano 13 Listopada 2014 (edytowane) Tez myślę że nazwa firmy nie ma aż tak wielkiego znaczenia w końcu fundusz gwarancyjny nie pozwolił by na działalność tak wielu ubezpieczalni na rynku. Co do wypłaty zawsze można się odwoływać...badam rynek dalej! Edytowane 13 Listopada 2014 przez Kaju77
Cocco Opublikowano 13 Listopada 2014 Opublikowano 13 Listopada 2014 (edytowane) A propos wypłat, to kolega walczy już pół roku z firmą inter risk. Miał kolizje z nie swojej winy i inter risk, w której ubezpieczony był sprawca robił mu straszne problemy. Od wyceny auta po przelew kasy na konto. Auto wycenione przez rzeczoznawce na 16 tys wycenili na 8 tys. Jednym słowem masakra Wysłane z mojego Nexus 5 za pomocą Tapatalk 4 Edytowane 13 Listopada 2014 przez Cocco
Kaju77 Opublikowano 13 Listopada 2014 Opublikowano 13 Listopada 2014 W aż taką abstrakcje raczej nie mam zamiaru się pchać...fakt jest jeden łatwo się bierze, ale ciężko oddaje
Góral65 Opublikowano 13 Listopada 2014 Opublikowano 13 Listopada 2014 Dla mnie przy wyborze ubezpieczenia ważne jest czy z AC naprawa jest wyliczana na ori częściach czy na zamiennikach czy jest liczony udział własny, w tym roku ubezpieczyłem w Gothaer zapłaciłem 1813zł od kwoty 57000 na ori częściach naprawa w aso i bez udziału własnego
Kaju77 Opublikowano 13 Listopada 2014 Opublikowano 13 Listopada 2014 Propozycja od agenta: suma ubezp. 53017zł. zakres ac all risk( od wszystkiego) 100% sumy ubezp. przez rok suma ubezp. nie ulega pomniejszeniu po wypłacie odszkodowania serwis auto zastepcze na cały okres naprawy w serwisie po szkodzie udział własny brak ochrona zniżek w oc i ac składka jednorazowo 2819
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się