devon00 Opublikowano 22 Września 2011 Opublikowano 22 Września 2011 panowie mam zalany olej mobila 10w40 chce zmienic na motul z tej aukcji http://allegro.pl/motul-6100-synergie-10w40-oryginal-francuski-i1811586632.html kwestia tego czy mam stosowac srodek motula dodawany do oleju przed wymiana czy poprostu lac nowy olej...szczerze mowiac boje sie lac srodek ktory oczyszcza silnik ze starego oleju i lac nowy...chodzi o rozszczelnienie silnika nowy olej chce kupic u naszego kolegi z forum...z obecnego oleju chce zrezygnowac bo praca silnika mnie nie zadowala auto wedlug licznika ma przejechane okolo 180 tys prosze o szyba rade czy warto zmienic na motul
Dev Opublikowano 22 Września 2011 Opublikowano 22 Września 2011 musisz zmienic ale na 5W-40 10W-40 w tym aucie nadaje sie do smarowania zawiasów
devon00 Opublikowano 22 Września 2011 Autor Opublikowano 22 Września 2011 a co ze stanem silnika przy zmianie na olej 5W auto kupilem juz z zalanym olejem 10w40 moge wrocic do 5w? kupowac srodek motula do oczyszczania silnika z syfu ktory w nim jest czy poprostu lac pelny syntetyk?[br]Dopisany: 22 Wrzesień 2011, 20:49_________________________________________________jeszcze jedno pytanie ktory olej motula spelnia normy audi i ma jego specyfikacje?
tokarka606 Opublikowano 22 Września 2011 Opublikowano 22 Września 2011 Nic nie musisz płukać ,możesz wlać od razu.
Dev Opublikowano 22 Września 2011 Opublikowano 22 Września 2011 jeszcze jedno pytanie ktory olej motula spelnia normy audi i ma jego specyfikacje? Motul 8100 X-cess 5W-40
devon00 Opublikowano 22 Września 2011 Autor Opublikowano 22 Września 2011 kolego takiej odpowiedzi oczewikalem
Kraker Opublikowano 22 Września 2011 Opublikowano 22 Września 2011 To ja się podepnę pod pytanko. Mam AEB z przebiegiem 250 tysięcy, zalany 10W40, silnik chodzi ok. Auto jeździło we Włoszech i tam jeździło też na takim oleju. Od lipca zrobiłem nim 6 tysięcy, grama oleju nie bierze. Wymieniać na 5W40? Ja się waham...
devon00 Opublikowano 22 Września 2011 Autor Opublikowano 22 Września 2011 kraker ja dalem 10w40 bo taki byl zalany ale juz nie jeden mechanik mi kazal zmienic na 5w40 motula czas zaryzykowac
tokarka606 Opublikowano 22 Września 2011 Opublikowano 22 Września 2011 Ryzykujesz na pewno nie zmieniając.W tym silniku olej ma ciężkie życie i musi być syntetyk. A później się zapycha smok i takie tego typu rzeczy.
devon00 Opublikowano 22 Września 2011 Autor Opublikowano 22 Września 2011 kolego tokarka juz sam to zauwazylem u siebie w aucie stalem w korku w temperaturze 40 stopni stan oleju ok a i tak walilo czerwona konewka ze zly poziom...padlo na smoka i wyszlo ze mam zly olej zalany dla tego zmieniam na motul
domjenick Opublikowano 22 Września 2011 Opublikowano 22 Września 2011 Ryzykujesz na pewno nie zmieniając.W tym silniku olej ma ciężkie życie i musi być syntetyk. A później się zapycha smok i takie tego typu rzeczy. producent w klimacie umiarkowanym zaleca używanie 15W 40,lub alternatywnie 10W40,a w klimacie zimnym 5W40-możesz jakoś racjonalnie wytłumaczyć dlaczego smok pompy olejowej mógłby się zapchać od oleju?
devon00 Opublikowano 22 Września 2011 Autor Opublikowano 22 Września 2011 u nas klimat umiarkowany wiec 10w40 bedzie ok z tego co piszesz Dominik a mechanicy mi caly czasu mowia "dawaj śmiało 5w10" kogo sluchac???
kkrawat Opublikowano 22 Września 2011 Opublikowano 22 Września 2011 smok to się zapchał nie od 10w40 tylko od tego , że ktoś go zmieniał co 20 tkm...ja kupiłem też zalany jakimś Mobilem 10w40 i zmieniłem na Gulfa 5w50 i jest super
domjenick Opublikowano 22 Września 2011 Opublikowano 22 Września 2011 u nas klimat umiarkowany wiec 10w40 bedzie ok z tego co piszesz Dominik a mechanicy mi caly czasu mowia "dawaj śmiało 5w10" kogo sluchac??? kto ma lepszą wiedzę-mechanik po zawodówce,czy inżynier pracujący przy budowie kolejnych modeli Audi? dzisiaj oleje są czyste,bez zanieczyszczeń-np 15W w UK,będzie spełniał taką samą rolę,jak 0W na Alasce,bo gradacja jest uzależniona od warunków rozruchowych-jak auto stoi całą noc na mrozie,to z rana przy pierwszym rozruchu 15W jest gęściejszy,niż 5W,co będzie powodem tarcia elementów i dokonane zostaną mikrouszczerbki na elementach silnika, ale w Klimacie panującym w Arabii Saudyjskiej-będzie on już za rzadki,więc tam stosuje się 15W50,bo temperatura otaczające silnik jest także wyższa,co wpływa na jego konsystencję po zgaszeniu silnika i powrotu do stanu ,jaki panuje przed rozruchem-generalizowanie,że TYLKO 5W jest najlepszy-jest błędem długotrwałe używanie niewłaściwego oleju w nieprzystosowanych do niego warunkach-prowadzi do powolnej degradacji elementów silnika
devon00 Opublikowano 22 Września 2011 Autor Opublikowano 22 Września 2011 ja mam swiadomosc tego ze jak bede wymienial olej musze zdjac miske i zobaczyc co tam sie dzieje ze smokiem bo jak zalalem tym co bylo czyli mobil 10w40 w korkach i temp 40 na zewnatrz walilo mi komunikatami ze niski stan oleju Dominik bylem w serwisie Audi w Świdnicy mieli promocje na sprawdzenie calego auta za 100pln podjelem sie tego kosztu i po godzinie uzyskalem info od gosci z serwisu co do stanu auta i poza tym co mi powiedzieli co siedzi w zawieszeniu polecili mi zmienic olej na motul 5w40 i juz nie wiem co mam zrobic po tym co napisales poza tym ze juz kupilem przez neta motula 5w40 8100 X-CESS
kkrawat Opublikowano 22 Września 2011 Opublikowano 22 Września 2011 Domjenick masz racje co do jakości olejów w róznych klimatach tylko moim zdaniem zapomniałeś o jednym..mianowicie 15w40 to przede wszystkim olej mineralny i w turbo średnio sie sprawdzi...są dostępne take 15w50 do "ciepłych krajów" i to full synt np Motula ale wątpie żebys chciał na nim jeżdzić u siebie
GRYFI Opublikowano 22 Września 2011 Opublikowano 22 Września 2011 ja latam na 10w40 i po konsultacjach z mechanikami nie mam zamiaru zmieniać na 5w40 zwłaszcza, że mam już 270tys
Dev Opublikowano 22 Września 2011 Opublikowano 22 Września 2011 ja latam na 10w40 i po konsultacjach z mechanikami nie mam zamiaru zmieniać na 5w40 zwłaszcza, że mam już 270tys gratuluję mechanika :polew: :polew: :polew: a ja mam 480.000km i jeżdze na 5W-40 wytłumaczysz to jakoś ????? Kolego gdyby Twój mechanik miał podstawowa wiedze na ten temat to nie gadałby głupot jak ma to miejsce i kazałby Ci zalac 5W-40, dla silnika nie ma znaczenia czy 5 czy 10 tutaj chodzi tylko i wyłacznie o smarowanie turbiny
domjenick Opublikowano 22 Września 2011 Opublikowano 22 Września 2011 Domjenick masz racje co do jakości olejów w róznych klimatach tylko moim zdaniem zapomniałeś o jednym..mianowicie 15w40 to przede wszystkim olej mineralny i w turbo średnio sie sprawdzi...są dostępne take 15w50 do "ciepłych krajów" i to full synt np Motula ale wątpie żebys chciał na nim jeżdzić u siebie trzeba uwzględniać warunki, w jakich się mieszka,a generalna zasada lania olejów jest taka: do nowych aut z małym przebiegiem full syntetyk,do aut z średnim przebiegiem i starszych w dobrym stanie-pólsyntetyk,a do aut z dużym przebiegiem,lub dosyć starych-minerał różnica pomiędzy mineralnym,a syntetykiem w dzisiejszych czasach jest niewielka ja mam swiadomosc tego ze jak bede wymienial olej musze zdjac miske i zobaczyc co tam sie dzieje ze smokiem bo jak zalalem tym co bylo czyli mobil 10w40 w korkach i temp 40 na zewnatrz walilo mi komunikatami ze niski stan oleju najpierw wyczyść smoka i pokrywę zaworów,bo tam najwięcej syfu http://www.motofakty.pl/artykul/oleje_silnikowe_8211_jak_dobierac.html[br]Dopisany: 22 Wrzesień 2011, 22:57_________________________________________________proszę
devon00 Opublikowano 23 Września 2011 Autor Opublikowano 23 Września 2011 dzieki za wyczerpujaca odpowiedz na moje pytanie...wybor padl na Motul 8100 X-CESS 5W40 5L zaleje i zobaczymy jak bedzie dalej
Rekomendowane odpowiedzi