kudalty66 Opublikowano 28 Lutego 2008 Opublikowano 28 Lutego 2008 witam, szukalem szukalem i nic nie znalazlem, a moanowicie zaraz po rozruchu zimnego silnika obroty wskakuja na okolo 1100, potem po chwili zaczynaja spadac jako ze silnik sie rozgrzewa ale jak spadaja to noerowniomiernie tylko faluja z roznikami obrotowymi +/- 120 obr/min, jak juz spadna do nominalnych wolnych obrotow to juz jest dobrze, co to moze byc??? bo nie podoba mi sie to, wczesniej tego nie mialem, a zaczelo sie jak odebralem auto od mechanika, po robieniu waleczkow kochanych dzieki za info
bartek213 Opublikowano 1 Marca 2008 Opublikowano 1 Marca 2008 Naj prawdopodobnie pompa sie kończy spróboj vaga podlaczyc
damcio151 Opublikowano 1 Marca 2008 Opublikowano 1 Marca 2008 czujniki temp. do sprawdzenia ... grupa 007
tomaszv8 Opublikowano 1 Marca 2008 Opublikowano 1 Marca 2008 Sprawdź jak ustawił tobie rozrząd i kąt wtrysku. Skoro tam grzebał to od tego zacznij.
kudalty66 Opublikowano 8 Marca 2008 Autor Opublikowano 8 Marca 2008 witam ponownie, podlaczalem vaga, tylko za bardzo sie na tym nie znam sprawdzilismy kat wtrysku i jest ok, a jak sprawdzic co sie dzieje z pompa lub z tymi czujnikami temp, dzieki za info, jedno co wiem to to ze przeplywomierz pokazuje dwa razy za duze wartosci niz przewidywane wiec jest do wymiany czy tak??? a moze to jego wina??
gaciu Opublikowano 9 Marca 2008 Opublikowano 9 Marca 2008 czujnik temeratury wedlug mnie. Sprawdz vag-iem. Moj czujnik nie dzialal i mialem podwyzszone obroty przez pierwszych kilka minut pracy. Po wymianie na nowy wszystko pieknie.
tomaszv8 Opublikowano 9 Marca 2008 Opublikowano 9 Marca 2008 Zawsze mnie to zadziwia - przed naprawą ok. a po coś sie dzieje. Pada czujnik , przepływka itp. Jeżeli przed naprawą było wszystko ok. to nie ma co wymyślać prochu. W 95% wina leży w samej naprawie. Należy jeszcze raz wszystko sprawdzić. Chyba że ktoś ma pecha i należy do pozostałych 5%.
Sleev Opublikowano 9 Marca 2008 Opublikowano 9 Marca 2008 A jak sprawdzaliście kąt wtrysku - opisz. Prawdopodobnie tu leży problem i przyczyna Twoich bolączek. Napisz a ja Ci potem powiem jak to ma być zrobione. Wyjdzie na jaw wiedza mechanika
kuba.olkusz Opublikowano 9 Marca 2008 Opublikowano 9 Marca 2008 Moj ojciec ma tak samo, gdy odpali na zimnym to obroty faluja, i to odczuwalnie, ale po przegazowaniu jest wszystko ok , na cieplym tez nie ma takiego problemu . narazie sie tym nie przejmuje ;]
kudalty66 Opublikowano 9 Marca 2008 Autor Opublikowano 9 Marca 2008 jak sprawdzalismy kat wtrysku jak napisalem z kumplem bawilismy sie VAG iem, pierwszy raz to robilem i tam byly rozne opcje w programi i rowniez kat wtrysku, pokazywalo wymagany i istniejacy i sie pokrywal danymi wiec wydawalo mi sie ze jest ok, takze szczerze niemam pojecia czy to dobrze zrobilem czy nie, a przeplywomoerz pokazuje wartosci dwukrotnie wieksze niz sa wymagane czy jakis z tego plynie moral?? bo ja naprawde niewiem, a o tym mechaniku co mi robil autko juz nawet nie wspomne bo szkoda slow., takze dzieki za pomocne informacje, wydaje mi sie ze zrobienie logow bedzie najlepsze ale nigdy tez tego nie robielm i nie za bardzo wiem od czego zaczac. no i kolejne pytanie jak sprawdzic pompe paliwowa VAgiem??
Sleev Opublikowano 9 Marca 2008 Opublikowano 9 Marca 2008 No to kąt wtrysku sprawdza się inaczej niestety Kudlaty... Rozgrzewasz silnik do 90* wchodzisz w silnik grupa 004 i dajesz switch to basic settings. Nastawnik pompy będzie się cyklicznie przestawiał i silnik będzie w tym czasie wyraźnie inaczej pracował. Gdy w trzecim polu pojawi się late kąt wtrysku powinien wynosić 2*ATDC (z tolerancją max +/- 2* ale lepiej żeby było zbliżone do dwóch) Po dokonaniu odczytów wciśniej switch to meas blocks i wyłącz VC. Pozdrawiam!
bartek213 Opublikowano 25 Maja 2008 Opublikowano 25 Maja 2008 koledzy mam podobny problem tylko ze u mnie obroty faluja tylko gdy silnik ma 70 stopni gdy jest rozgrzany badz zimny jest ok pozatym gdy silnik ma te 70 stopni bardzo długo musze krecic by zapalil i bardzo dlugo nie gasnie kontrolka od swiec tak jak by dlugo grzal swiece a przeciez przy tej temperaturze silnika nie powinien chyba wcale grzac
vikis4 Opublikowano 25 Grudnia 2008 Opublikowano 25 Grudnia 2008 Podłącze się do tematu-mam ten sam problem co kolega kudłaty66- falujące obroty,ale tylko na zimnym silniku przez około 1-1,5 min i potem wszystko wraca do normy dodam jeszcze,że dzieje się tak tylko zimą,latem wszystko ok! Na VAG-U zero błędów. Kolega damcio151 pisze, że sprawdzić czujniki w grupie 007 ok,ale jakie powinny mieć wartości?
kudalty66 Opublikowano 27 Grudnia 2008 Autor Opublikowano 27 Grudnia 2008 Podłącze się do tematu-mam ten sam problem co kolega kudłaty66- falujące obroty,ale tylko na zimnym silniku przez około 1-1,5 min i potem wszystko wraca do normy dodam jeszcze,że dzieje się tak tylko zimą,latem wszystko ok! Na VAG-U zero błędów. Kolega damcio151 pisze, że sprawdzić czujniki w grupie 007 ok,ale jakie powinny mieć wartości? ja tak mam caly czas, jak jest zimno troche faluje potem wszystko ok, jezdze tak od roku, na wagu wszystko ok, wiec nie szuakm dziury w calym, pozdrawiam
Piotruś Opublikowano 28 Grudnia 2008 Opublikowano 28 Grudnia 2008 Witajcie . Niestety falowanie obrotów niedogrzanego silnika może być spowodowane różnymi przyczynami. Począwszy od wadliwej regulacji "mechanicznej" /przede wszystkim rozrząd, kąt wtrysku, itd./, poprzez ewentualnie źle ustawioną dawką paliwa /to daje sie czasem "doświadczalnie" skorygować metodą prób i błędów/, a skończywszy na zużyciu niektórych elementów/podzespołów silnika lub "tylko" układu wtryskowego. Z wwym. powodów Kolega Kudłaty może jeszcze bardzo długo cieszyć się zasadniczo (prawie-)sprawnym autkiem, a komuś innemu zdarzy się zonk w najmniej pożądanym momencie ... . Zgadzam się z tym, że nie od razu trzeba "kopać" i "szukać dziury w całym", lecz w przypadku właścicieli intensywnie używanych samochodów (szczególnie w dalszych trasach) sugerowałbym jednak przynajmniej częściową diagnostykę silnika, która z dużym prawdopodobieństwem wskaże przynajmniej to, czy jest się czego "bać" w dłuższej perspektywie czasu ... . Ot, taki tam "mój głos w sprawie" ... pod rozwagę / do przemyślenia ... .
kudalty66 Opublikowano 28 Grudnia 2008 Autor Opublikowano 28 Grudnia 2008 dzieki kolego Piotruśza opinie, ja wiem ze kazdy przypadek przypadkowi nie rowny, moje auto sprawdzane bylo juz w wielu miejscach, wyszlo ze to napewno czujnik temperatury, gdyz takowe zjawisko falowania nastepuje przy temp ponizej 5 stopni, i trwa doslownie kilka sekund jak silnik zchodzi z wyzszych obrotow po rozruchu, gdy tylko jest cieplej autko pali od razu na dotyk i od razu lapie wlasciwe obroty bez zadnych niedomagan szczerze nieamm pojecia co jeszcze moge sprawdzic zeby sie upewnic, chwilowo nie mam jak zalozyc innego, badz nowego czujnika zebywyeliminowac to zjawisko. pozdrawiam
vikis4 Opublikowano 28 Grudnia 2008 Opublikowano 28 Grudnia 2008 Dodam tylko,że problem falowania nie jest dla mnie nowością,bo mam niunie ponad dwa latka i praktycznie od początku to było. Po pierwszej wymianie rozrz. (miesiac po zakupie autka) w ASO pytałem o ten objaw i mechanik powiedział mi ,że "to normalne te silniki tak mają"!!!-Żenada! I jak tu mieć jakiekolwiek zaufanie do ASO????????
nike21 Opublikowano 29 Grudnia 2008 Opublikowano 29 Grudnia 2008 tez tak mam ale nie zawsze... czasem faluja po odpaleniu i zejsciu ponizej 1000rpm a czasem nie. w dodatku gdy zimny odpala raz dobrze-1 strzal i pali a raz musze zakrecic 2-3 obroty... gdy cieply jest to samo-raz zapali od razu a raz musze pokrecic nie mam pojecia dlaczego tak jest i od czego to zalezy bo wystepuje to tak nierownomiernie ze nie mam zadnego punktu odniesienia... dodam ze aku tez nie jest pierwszej swiezosci ale mimo mrozow i stania przez 2 doby potrafi odpalic po 2 obrotach bez zajakniecia...
beveril Opublikowano 2 Stycznia 2009 Opublikowano 2 Stycznia 2009 Chłopaki ja też mam taką (padlinke) z tymi objawami, okazało sie że zapłonik do D*PY strasznie za późny a teraz mam rakietke a też sie meczyłem rok czasu Pozdrawiam
kudalty66 Opublikowano 3 Stycznia 2009 Autor Opublikowano 3 Stycznia 2009 Chłopaki ja też mam taką (padlinke) z tymi objawami, okazało sie że zapłonik do D*PY strasznie za późny a teraz mam rakietkea też sie meczyłem rok czasu u mnie kąt wtrysku byl juz kilka razy sprawdzany, jest ok pozdrawiam
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się