groszek27 Opublikowano 4 Listopada 2007 Opublikowano 4 Listopada 2007 Acha Ja ostatnio płukałem nagrzewnice płynem do czyszczenia układu chłodzenia ale nic nie pomogło. Już straciłem nadzieje że da się to samemu jakoś naprawić. Niebawem zaprowadze do serwisu.
cypek80 Opublikowano 4 Listopada 2007 Opublikowano 4 Listopada 2007 Z diagnostyki Klimatronika Wynika jeszcze 15.5 i 15.7 zacinająca się klapka ciepłeko powietrza. Także nagrzewnicy dam spokój...
groszek27 Opublikowano 4 Listopada 2007 Opublikowano 4 Listopada 2007 Pod którym numerem sprawdziłeś te kody klimatronika.
cypek80 Opublikowano 4 Listopada 2007 Opublikowano 4 Listopada 2007 oczywiscie 1C i na zmiane co jakis czas pokauje się 15.7 lub czasami 15.5 to zależy od dnia.
groszek27 Opublikowano 4 Listopada 2007 Opublikowano 4 Listopada 2007 A te kody oznaczają uszkodzone sterowanie ?? Ten biały silniczek jest od sterowania ciepło zimno?? U mnie pod 1C jest 0 pod 2c jest 14,8 pod 3c jest 14,5
cypek80 Opublikowano 4 Listopada 2007 Opublikowano 4 Listopada 2007 Najważniejsze że pod 1c masz 0 to oznacza że wszystko ok 2c Cyfrowa wartość wewnętrznego czujnika temperatury, w podsufitce (G 86) 3c Cyfrowa wartość wewnętrznego czujnika temperatury, w desce rozdzielczej (G 56)
Gość spedyt Opublikowano 4 Listopada 2007 Opublikowano 4 Listopada 2007 Z diagnostyki Klimatronika Wynika jeszcze 15.5 i 15.7 zacinająca się klapka ciepłeko powietrza. Także nagrzewnicy dam spokój... Ciekawe gdzie to wyczytałeś że to od ciepłego powietrza? To klapa powietrza ale ta co jest przed wiatrakiem, czyli nic do ogrzewania.
groszek27 Opublikowano 4 Listopada 2007 Opublikowano 4 Listopada 2007 NO tak ważne ze po 1c jest o. Tylko ze i tak mam zimno;(
cypek80 Opublikowano 12 Listopada 2007 Opublikowano 12 Listopada 2007 Przed kupnem auto jakiś czas jezdziło na wodzie. A ogrzewanie słabe szczególnie po wpięciu parownika gazowego. W końcu zabrałem się za płukanie nagrzewnicy. Przepłukałem płynem do czyszczenia chłodnic. Teraz super grzeje. :oklaski: Dodam jeszcze że wczesniej jak wymieniałem płyn to uzupełniałem go dolewając do zbiorniczka wyrównawczego. Teraz zrobiłem inaczej: -Wlałem płyn do nagrzewnicy (przy pomocy dodatkowego wężyka założonego na wylot nagrzewnicy). -Płyn pojawił się z drugiej strony - założyłyłem orginalny wąż z opaską i wlałem jeszcze trochę płynu. -Dopiero wtedy założyłem drugi wąż (ten z odpowietrznikem). - Uzupełniłem płyn w zbiorniczku wyrównawczym. -Rozgrzałęm silnik do temp. 90 C. -Odpowietrzyłem. Teraz jest ciepło w aucie. Więc możliwe że samo płukanie pomogło mało ważniejsze było prawidłowe odpowietrzenie układu.
rtocki Opublikowano 13 Listopada 2007 Opublikowano 13 Listopada 2007 No już pisałem "radykalna" czyli Kret na własną odpowiedzialność! Może zeżreć nagrzewnicę jak już się upora z osadami
groszek27 Opublikowano 27 Listopada 2007 Opublikowano 27 Listopada 2007 Bylem wczoraj u mechanika - Diagnoza - Nagrzewnica. Tylko zastanawiam się dlaczego jest do wymiany skoro grzeje tylko nie tak mocno jak powinna. Czy nie ma jakiegoś skutecznego sposobu niz te ktorych używałem do czyszczenia nagrzewnicy??
sek300 Opublikowano 28 Listopada 2007 Opublikowano 28 Listopada 2007 Panowie błędne podejście, rok temu walczyłem z ogrzewaniem i powiem tak trzeba koniecznie płukać cały układ chłodzenia jeżeli chcecie żeby wasza robota przyniosła efekt. Po przepłukaniu samej nagrzewnicy prawie natychmiast zapełnia się ona szlamem z całego układu chłodzenia. Jeżeli ktoś chce zrobić to porządnie to: 1. Do układu chłodzenia dodać środek czyszczący układy chłodzenia dostępny w sklepach motoryzacyjnych, postąpić zgodnie z instrukcją, 2. Spuścić całe chłodziwo z ukadu. 3. Zdjąć węże z nagrzewnicy (oba) wąż podłączony do sieci kanalizacyjnej podłączyć do węża nagrzewnicy do drugiego węża podłączyć wąż odprowadzający wodę (żeby nie zalać silnika) płukać pod mocnym ciśnieniem w jedną i drugą stronę przekłądając odpowiednio węże do momentu kiedy z silnika przestanie wylatywać szlam, 4. Podobnie postąpić z nagrzewnicą, 5. Można też (choć ja tego nie robiłem) wypiąć chłodnicę i podobnie ją przepłukać, 6. Dla pewności zalać układ wodą ze środkiem do płukania (prejachać się tak żeby samochód osiąbnął odpowiednią temparaturę) spuścić poczekać, aż ostygnie i powtórzyć pkt 3 i 4. 7. Zalać cały układ płynem chłodniczym. 8. Cieszyć się ogrzewaniem. Ja też płukałem tylko nagrzewnice i nie miałem ogrzewania dopiero jak przepłukałem cały ukaład dopiero wtedy zaczeło wszystko funkcjonować jak należy. Oczywiście ostrzegam, że istnieje ryzyko rozszczelnienia czy nagrzewnicy czy chłodnicy pod wpływem ciśnienia ale każdy z was robi to na własne ryzyko.
groszek27 Opublikowano 28 Listopada 2007 Opublikowano 28 Listopada 2007 Nie wiem czy ryzyko nie jest czasami zbyt duże biorąc pod uwagę ze to już w moim przypadku 10letnie auto
_siwy_ Opublikowano 28 Listopada 2007 Opublikowano 28 Listopada 2007 Czy jesli mam nową chłodnicę to ryzyko rozszczelnienia po plukaniu tez wystepuje? Też mam problem z grzaniem nadmuchu i chciałbym to jakoś uleczyć.
sek300 Opublikowano 28 Listopada 2007 Opublikowano 28 Listopada 2007 Nie wiem raczej mniejsze, ja bynajmniej wolałem mieć dobre ogrzewanie - mimo ryzyka-po płukaniu całego układu na moje oko miałem jakieś 2 kg syfu w układzie, a nagrzewnica działa jak filtr i przyjmuje stopniowo ten szlam z płynu także jeżeli była zaszlamiona nagrzewnica na pewno trzeba czyścić cały układ inaczej szkoda waszej pracy
groszek27 Opublikowano 28 Listopada 2007 Opublikowano 28 Listopada 2007 przed chwilą zbadałem temperature sinika przez kod klimatronika 49. Po 25 minutach jazdy na blacie wskazówka od temperatury była jedną kreske przed 90'C a tu na kanale 49 urosła do 78 max a na stałe trzyma na 77 no to sie ździwiłem dopiero. Byłem przekonany ze wskazanie jedną kreske przed 90 na blacie to temperatura ok a tu masz chłopie audi. CHyba w weekend wsadze granat w zbiornik wyrównawczy i przeczyscze układ hehe Albo wymienie termostat
cypek80 Opublikowano 28 Listopada 2007 Opublikowano 28 Listopada 2007 a temperature silnika na klimatroniku nie bada sie pod 51 ?
groszek27 Opublikowano 29 Listopada 2007 Opublikowano 29 Listopada 2007 NO z tego co pamietam to na klimatroniku przymajmniej tym w moim aucie to temp silnka jets na 49. Zresztą na 51 to temp mi sama rosnie na rowne 90 bez zapalania silnka
_siwy_ Opublikowano 29 Listopada 2007 Opublikowano 29 Listopada 2007 U mnie też podobno termostat niedomaga. Zobaczymy czy wymiana pomoże...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się