MoKrY Opublikowano 5 Grudnia 2007 Opublikowano 5 Grudnia 2007 witam przelewalem 2 razy nagrzewnice na chwile pomoglo ale i tak doszlo do tego ze wymienilem nie duzy koszt a pomoglo.I naprawde polecam wymiane caly koszt w zakladzie wyszedł mne 230zl wiec mysle ze nie duzy koszt 75zl nagrzewnica a reszta to plyny i robocizna .Pozdrawiam mam nadzieje ze wyplukali caly sytem grzewczo chlodzoacy bo z nagrzewnic niedlugo za duzo nie zostanie, znowu sie zapcha
_siwy_ Opublikowano 6 Grudnia 2007 Opublikowano 6 Grudnia 2007 Powiedzcie mi. Dziś po przejechaniu ok 7 km temperatura na 49c urosła do 78 st. Po zatrzymaniu zostawiłem auto na biegu jałowym na jakies 10 min. Temperatura ani drgnęła. Czy to normalne?
groszek27 Opublikowano 6 Grudnia 2007 Opublikowano 6 Grudnia 2007 W moim przpypadku to 78 na klimatroniku na 49 to max i wiecej ani drgnie ale na zegarach pokazuje prawie ze 90'c leciutko przed.
_siwy_ Opublikowano 6 Grudnia 2007 Opublikowano 6 Grudnia 2007 Nie rośnie nawet jak mu dasz ognia? U mnie max w czasie jazdy to 87 w miescie... Czy ten duzy wiatrak przy chłodnicy powinien non stop chodzic??
groszek27 Opublikowano 6 Grudnia 2007 Opublikowano 6 Grudnia 2007 NAwet jak go depcze nic to nie daje temperatura jest jak wryta. A ten duży wiatrak nie powinie non stop chłodzić a jeśli tak jest to coś jest nie tak z czujnikiem.
Gość Faworek Opublikowano 6 Grudnia 2007 Opublikowano 6 Grudnia 2007 wiatrak na chlodnicy z tego co wiem to on powinien chodzic caly czas bo ten typ tak ma Uzasadnij swoją odpowiedź a nie piszesz ten typ tak ma [cayenne]
_siwy_ Opublikowano 6 Grudnia 2007 Opublikowano 6 Grudnia 2007 No to groszek27, chyba termostat musisz spróbować zmienic...
groszek27 Opublikowano 6 Grudnia 2007 Opublikowano 6 Grudnia 2007 MH juz zakupiłem leży w schowku i czeka na chwile wolnego czasu. A z tym wiatrakiem to pierwsze słysze że musi chodzić cały czas. To napiszcie czy u was też chodzi cały czas bo jeśli tak to ja mam coś źle i kilku znajomych z tymi silnikami.
_siwy_ Opublikowano 6 Grudnia 2007 Opublikowano 6 Grudnia 2007 Powinien chodzic non stop. Na zimnym silniku wolniej, na ciepłym szybciej. To zasługa sprzęgła wiskotycznego. Już doczytałem na forum. Czyli u mnie termostat jednak jest ok. Po prostu wiatrak schładza płyn i na wolnych obrotach nie ma szans na wzrost temperatury. Pozostaje płukanie układu, zmiana płynu i porządne odpowietrzenie.
Gość Faworek Opublikowano 6 Grudnia 2007 Opublikowano 6 Grudnia 2007 wiatrak na chlodnicy z tego co wiem to on powinien chodzic caly czas bo ten typ tak ma Uzasadnij swoją odpowiedź a nie piszesz ten typ tak ma [cayenne] Jeszcze jak chodzilem do starego mechanika wlasnie z tym problemem bo mi caly czas chlodzilo myslalem ze cos nie tak i mechanik stwierdzil ze on sie caly czas ma sie obracac.Wiec mam tak do tej pory bo myslalem ze to prawidlowo jest ze na zimnym on sila wlasnowolna czy jakos tak sie kreci a jak silnik dostanie normalnej temp. wtedy jakies ciecze sie uwalniaja i on zaczyna chlodzic szybciej i lepiej podobno inaczej jest niz w innych samochodach nie umiem dokladnie ksiazkowo wytlumaczyc.MAm duzo lepszego mechanika teraz wiec zapytam jego dokladnie on mi powie sama prawde bo jest koles naprawde bardzo dobry w tym co robi. PS. Kolega siwy lepiej troszke wytlumaczyl mniej wiecej o to mi chodzilo.
dark79 Opublikowano 6 Grudnia 2007 Opublikowano 6 Grudnia 2007 W moim przpypadku to 78 na klimatroniku na 49 to max i wiecej ani drgnie ale na zegarach pokazuje prawie ze 90'c leciutko przed. masz termostat ewidentnie do wymiany, Panowie poczytajcie sobie watek na temat termostatow, rece opadaja, tam jest wszystko wylozone co i jak, i to na temat wiatraka chodzacego na wisko i na temat prawidlowej temp pracy silnika jest duzo do poczytania, jezeli ktos ma ze mu na wolnych obrotach spada tem to znaczy ze termostat nie trzyma (jest otwarty) i plyn idzie na duzy obieg (chlodnica)
groszek27 Opublikowano 7 Grudnia 2007 Opublikowano 7 Grudnia 2007 Czytałem ten wątek - no nie cały ale z tąd sparwdziłem kanał 49 i teraz wiem ze to termostat.[br]Dopisany: 06 Grudzień 2007, 15:38 _________________________________________________Witam Dzisiaj jestem własnie po wymianie termostatu i .................. Wszystko jest wreszcie zaje...ście, temperatura na blacie 90 i na klimatroniku na 49 pokazuje 90 i .... Co najważniejsze OGRZEWANIE WRÓCIŁO. Czyli jednak podstawa to dobry termostat i jeszcze lepiej odpowietrzony układ.
Andy Opublikowano 7 Grudnia 2007 Opublikowano 7 Grudnia 2007 wlacze sie do tematu z malym pytaniem : jak najlepiej odpowietrzyc uklad chlodzenia w AFN. temperatura jest na 90 a weze miekkie bez cisnienia.
Miko Opublikowano 7 Grudnia 2007 Opublikowano 7 Grudnia 2007 Panowie co myślicie o pomiarze ilości płynu przepływającego przez nagrzewnice myślę że po tych płukaniach w sporej ilości przypadków zaczyna grzać bo po prostu zostały dobrze odpowietrzone. Oczywiście po wyeliminowaniu przypadków z klapami ,czujnikami.termostatami. Przy następnym płukaniu zrobie taki pomiar i dam znać o wynikach.Moim zdaniem jak obydwa węże są gorące a termostat, klapy. czujnik tem.ok. to zapowietrzoy. Oczywuście nie wykluczam zamulonych nagrzewnic ale w takich przypadkach jeden z węży będzie chłodniejszy. [br]Dopisany: 07 Grudzień 2007, 22:41 _________________________________________________Dodam jeszcze że pomiar przepływu musi być zrobiony przed płukaniem i po płukaniu z dokładnością do 100gram na minutę. Jeżeli ktoś to robił prosz o informację. Z poważaniem Miko.
_siwy_ Opublikowano 8 Grudnia 2007 Opublikowano 8 Grudnia 2007 U mnie też po wymianie termostatu wszystko wróciło do normy... 90 na blacie i ciepełko z kratek...
Voucher Opublikowano 10 Grudnia 2007 Opublikowano 10 Grudnia 2007 wlacze sie do tematu z malym pytaniem : jak najlepiej odpowietrzyc uklad chlodzenia w AFN. temperatura jest na 90 a weze miekkie bez cisnienia. Mam podobnie, 90*, weze miekkie i cieple, nie gorące.... W aucie to samo, przy nastawach na HI leci cieple powietrze. To wina nieodpowietrzonego ukladu? Dodam tylko ze w wakacje wymienialem termostat i czujnik temperatury plynu chlodzacego i samochod nie byl jakos specjalnie odpowietrzany. Tylko odkrecony zostal korek od zbiorniczka wyrownawczego i samochod stal na wolnych obrotach.
MoKrY Opublikowano 10 Grudnia 2007 Opublikowano 10 Grudnia 2007 ściągnij po woli lewy waz od nagrzewnicy w króćcu jest dziurka jak ja zobaczysz to poczekaj az siknie z niej woda takim zdrowym strumieniem, no i po odpowietrzaniu
Voucher Opublikowano 10 Grudnia 2007 Opublikowano 10 Grudnia 2007 A korek od zbiorniczka musi byc odkrecony czy nie? I czy mozna to zrobic na zimnym silniku?
MoKrY Opublikowano 10 Grudnia 2007 Opublikowano 10 Grudnia 2007 zrob na rozgrzanym tylko sie nie oparz
groszek27 Opublikowano 10 Grudnia 2007 Opublikowano 10 Grudnia 2007 Nie wiem czy u was tez tak jest ale jak chce odpowietrzyc nagrzewnice w ten sposob to musze przyhazowac troche autko po na wolnych obrotach wcale nie chce leciec plyn z tej dziurki tylko przez nią wylatują lekkie bańki. Jak to jest u was z tym odpowietrzaniem???
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się