arszenik Opublikowano 3 Marca 2008 Opublikowano 3 Marca 2008 Witam, Moze co niektórzy mnie tu zlinczują ale jestem świerzym posiadaczem audi ktore zakupilem pare dni temu. Potrzebuje zalozyc alarm. Interesuje mnie alarm w tym samym pilocie /scyzoryku. Wiem ze taka mozliwosc istnieje w audikach z CAN-Busem czyli jakas szyna/gniazdko od komputera. Poniewaz moje audi jest dosc specyficzne, ma 10 poduszek z full opcją, wyswietlacz diagnostyczny w zegarach a jest to rocznik grudzien 99 moje pytanie brzmi jak sie dowiedziec czy to juz jest audi z CANBUSem? Bo podobno CAN jest dopiero od modelu 2000. A to jest przejsciowka ostatnia. Gdzie trzeba zajrzec, co trzeba obejrzec zeby to stwierdzic? Bede dźwięczny za pomoc
wustyle Opublikowano 3 Marca 2008 Opublikowano 3 Marca 2008 lincza to zaraz dostaniesz za "świerzego"
Mad_MAX Opublikowano 3 Marca 2008 Opublikowano 3 Marca 2008 Twoje auto nie ma szyny CAN-BUS Do reszty sie nie wypowiadam bo nie wiem
arszenik Opublikowano 3 Marca 2008 Autor Opublikowano 3 Marca 2008 Twoje auto nie ma szyny CAN-BUS Do reszty sie nie wypowiadam bo nie wiem no to jak nie wiesz gdzie trzeba zajrzec i jak to stwierdzic to skad wiesz ze jej nie ma ?
Mad_MAX Opublikowano 3 Marca 2008 Opublikowano 3 Marca 2008 Dobra juz sie dowiedzialem Wszystkie A4 po lifcie 08/99 maja CANa I z tego co wiem to chyba powinien sie znajdowac pod nogami pasazera , pod wykladzina
GregorAGK Opublikowano 6 Marca 2008 Opublikowano 6 Marca 2008 Dopiero B6 mają sieć can którą można wykorzystać do sterowania alrmem cyfrowym, ale oczywiście w twoim samochodzie można zainstalować system alarmowy, który będzie sterowany z pilota fabrycznego podobnie jak tamte alarmy. Na rynku jest kilka modeli alarmów, które można podłączyć do tego samochodu sterowanych analogowo.
grabalaba Opublikowano 6 Marca 2008 Opublikowano 6 Marca 2008 Dobra juz sie dowiedzialem Wszystkie A4 po lifcie 08/99 maja CANa I z tego co wiem to chyba powinien sie znajdowac pod nogami pasazera , pod wykladzina A to dziwne, bo ja nie mam...
arszenik Opublikowano 12 Marca 2008 Autor Opublikowano 12 Marca 2008 Dobra juz sie dowiedzialem Wszystkie A4 po lifcie 08/99 maja CANa I z tego co wiem to chyba powinien sie znajdowac pod nogami pasazera , pod wykladzina Teraz to sie zalamalem, w czwartek (jutro) odstawiam auto na montaz alarmu (nie CAN) a ty mi mowisz teraz ze od 08/99 są cany ? moja jest z 12/99 !! ale beda jaja jak sie okaze ze mam cana ;/
mateogda Opublikowano 12 Marca 2008 Opublikowano 12 Marca 2008 moja jest z 12/99 !! ale beda jaja jak sie okaze ze mam cana Nie ma!, a napewno nie w tej wersji pod którą możesz podłączyć "cyfrowy" alarm.
arszenik Opublikowano 12 Marca 2008 Autor Opublikowano 12 Marca 2008 moja jest z 12/99 !! ale beda jaja jak sie okaze ze mam cana Nie ma!, a napewno nie w tej wersji pod którą możesz podłączyć "cyfrowy" alarm. a to prawda chociaz ze mozna sprawdzic to jesli jest ecu pod wykladzina w nogach pasazera?
mateogda Opublikowano 12 Marca 2008 Opublikowano 12 Marca 2008 a to prawda chociaz ze mozna sprawdzic to jesli jest ecu pod wykladzina w nogach pasazera? Na to pytanie nie potrafie odpowiedzieć ale nie sądze żeby umiejscowienie ecu miało jakiekolwiek znaczenie. Z drugiej zaś strony nie spotkałem jeszcze B5, które by miało ECU gdzie indziej niż na podszybiu. W tym modelu can występuje chyba tylko do komunikacji między zegarami a sterownikiem silnika ale niema w tej magistrali sygnałów potrzebnych do wysterowania alarmu.[br]Dopisany: 12 Marzec 2008, 21:59 _________________________________________________Jako przykład http://formula.pl/autoalarmy/alarmy_can-bus/mat_autofit_(v_7.00.12)_wersja_bez_pilotow.html
adadur Opublikowano 13 Marca 2008 Opublikowano 13 Marca 2008 II lift był etapowy i auta sprzed lipca 1999 mają inne zegary a pozostałe od lipca (nie jak wyżej od sierpnia) 1999 klepano rok modelowy 2000 (literka Y w VIN) i te auta mają CAN-BUS ale w okrojonej formie chyba tak jak mateogda napisał.
Mad_MAX Opublikowano 13 Marca 2008 Opublikowano 13 Marca 2008 II lift był etapowy i auta sprzed lipca 1999 mają inne zegary a pozostałe od lipca (nie jak wyżej od sierpnia) 1999 klepano rok modelowy 2000 (literka Y w VIN) i te auta mają CAN-BUS ale w okrojonej formie chyba tak jak mateogda napisał. Zgadza sie :th:
Musashi Opublikowano 13 Marca 2008 Opublikowano 13 Marca 2008 panowie troche mieszacie. CAN to magistrala danych i trudno zeby bylo pod dywanikiem... ECU jest w podszybiu - to komputer sterujacy silnikiem. pod dywanikiem to moze byc co najwyzej modul komfortu...
KrzyHo Opublikowano 13 Marca 2008 Opublikowano 13 Marca 2008 żeby nie zakładać nowego wątku, to się podczepię. Ja mam Audi A4 B5 1.9 TDI AJM z września 2000 r. a w kodzie VIN jest rok 2001. To mam szynę CAN czy nie?? Pozdrawiam
mateogda Opublikowano 14 Marca 2008 Opublikowano 14 Marca 2008 Standartowo w złączu diagnostycznym są zajęte cztery piny: 4 - masa 7 - linia K 15 - linia L (nie zawsze występuje) 16 - zasilanie +12V Magistrala can zajmuje dwa dodatkowe piny (niestety nie pamiętam które). Poszukaj sobie rozpiski pinów złącza obd i w ten prosty sposób sprawdzisz czy w twoim audi szyna can jest dostępna dla diagnostyki.
Musashi Opublikowano 14 Marca 2008 Opublikowano 14 Marca 2008 Standartowo w złączu diagnostycznym są zajęte cztery piny: 4 - masa 7 - linia K 15 - linia L (nie zawsze występuje) 16 - zasilanie +12V Magistrala can zajmuje dwa dodatkowe piny (niestety nie pamiętam które). Poszukaj sobie rozpiski pinów złącza obd i w ten prosty sposób sprawdzisz czy w twoim audi szyna can jest dostępna dla diagnostyki. obecnosc magostrali CAN w instalacji samochohdu nie swiadczy o jej obecnosci w zlaczu diagnostycznym OBD2. magistala CAN to magistrala danych do komunikowania sie pomiedzy poszczegolnymi sterownikami pojazdu, czyli np. ECU ( sterownik silnika), sterownik ABS, sterownik zegarow, modul komfortu. dzieki niej zamiast kopy koljenych kabli ida dwa przewody. przy czym mamy dwa rodzaje magistrali CAN. CAN High ( duza predkosc wymiany danych) uzywana do komunikacji pomiedzy sterownikami zwiazanymi z praca mechsnizmow napedowych oraz elemenetow bezpieczenstwa. oraz CAN Low ( o niskiej predkosci transmisji danych) - do komunikowacji pomiedzy elementami typu radio, otwieranie szyb, centralny zamek, itp. magistrala CAN pojawia sie w zlaczu diagnostycznym dopiero w 2004 roku. w a4 to dopiero B7.
mateogda Opublikowano 14 Marca 2008 Opublikowano 14 Marca 2008 obecnosc magostrali CAN w instalacji samochohdu nie swiadczy o jej obecnosci w zlaczu diagnostycznym OBD2. w ten prosty sposób sprawdzisz czy w twoim audi szyna can jest dostępna dla diagnostyki.
Musashi Opublikowano 14 Marca 2008 Opublikowano 14 Marca 2008 tak ale skad CAN mialaby sie wziasc w OBD2 w aucie z 1999 czy 2000 roku.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się