Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ALL B6] Jak przerobić lampy na xenony


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

posiadam normalne lampy w moim audi, ale ze starego s3 zostały mi 2 przetwornice do lamp xenonowych. Czy jest w ogóle możliwość przerobienia normalnej soczewkowej lampy na xenon? Czy znacie kogoś kto to robi?

Rafał

Opublikowano

sam możesz to zrobić do lamp ori lub valeo jeśli masz soczewkowe lub nie-soczewkowe - znajdź zestaw HID i po kłopocie :)

nie musisz nic przerabiać ... poprostu pakujesz H7 w dziure i masz XENON :kox:[br]Dopisany: 27 Marzec 2008, 16:58 _________________________________________________i nie szukaj kto Ci to zrobi tylko zrób to sam - szkoda oddawać walkowerem ...

jak nie wiesz jak zapakować kable z przetwornic to lamp soczewkowych pisz na PW

pozdro,. kr@mi :hi:

Opublikowano

W B6 najlepsze rozwiązanie to sprzedać swoje lampy i kupić xenon.

Zwykle jak i pod xenon są po około 250 zł za szt.

Opublikowano

W B6 najlepsze rozwiązanie to sprzedać swoje lampy i kupić xenon.

Zwykle jak i pod xenon są po około 250 zł za szt.

BiXenon.. :kox:

Opublikowano

Po co kombinowac sprzedawać - kupować nowe :thumbdown: wal HID-y i będzie po sprawie :th: popieram kramer :th:

Opublikowano

Jak masz soczewkę, to najprościej zestaw HID i po klopocie.

Opublikowano

Sprawdź oznaczenia na reflektorze czy soczewki są przystosowane do xenon - HC -halogenowe mijania, HR-halogenowe drogowe, DC-xenonowe mijania, DR-xenonowe drogowe, DC/R-bixenon. Jeżli masz do xenon to jest o.k

Ja mam u siebie HC, HR, DC- kupiłem ori przetwornice z Toyoty Avensis m-ki Koito oraz żarniki osram, spryskiwacze z Octacii II - teraz tylko szukam chwili na montaż. Myślę że nawet w niemcowni nikt się nie przyczepi do braku systemu samopoziomowania - mam regulację ręczną :th:

Opublikowano

Po co kombinowac sprzedawać - kupować nowe :thumbdown: wal HID-y i będzie po sprawie :th: popieram kramer :th:

Biorąc pod uwagę, że to jest nielegalne, to wolałbym zmienić lampy przy tak niskim koszcie.

Najpierw kupić xenon, a potem sprzedać stare, żeby nie jeździć bez lamp.

Opublikowano

Po co kombinowac sprzedawać - kupować nowe :thumbdown: wal HID-y i będzie po sprawie :th: popieram kramer :th:

Biorąc pod uwagę, że to jest nielegalne, [cut]

co jest nielegalne ??? :polew:

Opublikowano

Wymiana źródła światła w reflektorze na inne niż fabryka przeznaczyła. :polew:

Opublikowano

Wymiana źródła światła w reflektorze na inne niż fabryka przeznaczyła. :polew:

nie rób jaj ... polewam, takiej ściemy jeszcze nie słyszałem :polew:

ty jaja sobie robisz czy tak na poważnie piszesz ?

wiesz co ... coś Ci powiem, tylko się odrazu nie wściekaj :kox:

jakbyś miał 15 lat ... to bym zrozumiał taki tekst, ale że masz tyle co masz ... jestem w szoku że ludzie w PL jeszcze takimi kategoriami myślą :decayed:

"wymiana źródła światła" ... hahahahahahahaha ...

to jak ktoś ma VALEO + soczewa + H7 ... i zmieni H7 na HID lub D2S (jeśli mu na to obudowa VALEO pozwoli) -> to to jest nielegalne ... tak ???

walisz w dekiel stary ... weź się lepiej zastawnów zanim takie kwasy na forum puszczasz ...

masz szczęście że panuje nad sobą i nad tym co piszę ... bo bym Cię zabił śmiechem .... :evil:

BTW. Nie używaj słów których zwyczajnie nierozumiesz. Słowo "NIELEGALNE" jest w tym przypadku KOMPLETNIE OD CZAPY !!!

pozdo,. :hi:

* jeszcze jeden tego typu post i otrzymasz ostrzeżenie - trochę kultury i pomyśl zanim coś napiszesz - lukaszr

Opublikowano

Wymiana źródła światła w reflektorze na inne niż fabryka przeznaczyła. :polew:

nie rób jaj ... polewam, takiej ściemy jeszcze nie słyszałem :polew:

ty jaja sobie robisz czy tak na poważnie piszesz ?

wiesz co ... coś Ci powiem, tylko się odrazu nie wściekaj :kox:

jakbyś miał 15 lat ... to bym zrozumiał taki tekst, ale że masz tyle co masz ... jestem w szoku że ludzie w PL jeszcze takimi kategoriami myślą :decayed:

"wymiana źródła światła" ... hahahahahahahaha ...

to jak ktoś ma VALEO + soczewa + H7 ... i zmieni H7 na HID lub D2S (jeśli mu na to obudowa VALEO pozwoli) -> to to jest nielegalne ... tak ???

walisz w dekiel stary ... weź się lepiej zastawnów zanim takie kwasy na forum puszczasz ...

masz szczęście że panuje nad sobą i nad tym co piszę ... bo bym Cię zabił śmiechem .... :evil:

BTW. Nie używaj słów których zwyczajnie nierozumiesz. Słowo "NIELEGALNE" jest w tym przypadku KOMPLETNIE OD CZAPY !!!

pozdo,. :hi:

kramer - wyluzuj to jest forum techniczne jeżeli masz inne zdanie to je uzasadnij w sposób rzeczowy a nie na zasadzie: mam racje poniewaz mam racje :rtfm: - to raz,

dwa wypowiadaj się we właściwym tonie....

zgodnie z polskim oraz unijnym prawem, oświetlenie zewnętrzne pojazdu musi posiadac homologację, która jest uzyskiwana dla konkretnej konstrukcji reflektora, na którą się składa, obudowa, odbłyśnik, ew. soczewka ( jeżeli jest), soczewka zewnętrzna, oraz źródło światła oraz w przypadku lamp xenon układ samopoziomowania, wymiana chociażby jednego elemtentu zmienia konstrukcje reflektora i powoduje jego uzytkowanie niezgodne z prawem homologacyjnym. a wiec reflektor nie ma homologacji a jej brak to łamanie prawa. - to trzy

Opublikowano

Kramer - zbastuj trochę z wypowiedziami, a po 2: poczytaj sobie trochę przepisów i będziesz wiedział, że używanie takiego czegoś jest w PL niedopuszczalne - przeczytaj wypowiedź Musashi.

Skoro czegoś nie wiesz to może lepiej nie wypowiadaj się w temacie.

Opublikowano

Panowie ... ok, może ze słownictwem przesadziłem ... przepraszam, ale mnie chodziło także o SŁOWNICTWO !!!

Jeśli ktoś pisze że coś jest NIELEGALNE to niech to odpowiednio umotywuje a nie pisze poprostu ŻE JEST NIELEGALNE :naughty:

Jeśli chodzi o fakty ... ok, może przepis na to jest (nie wiem, ale wierze Wam drodzy WRZECHWIEDZĄCY! - LOL) , ale jeśli mamy obudowe z homologacją i mamy w niej np.: 6500k Xenon ... to nie mówcie mi że to jest NIELEGALNY zestaw, bo połowa ludzi mając XENON w aucie ma go nie z samodorobionym HID a poprostu w ZESTAWIE z LAMPAMI.

Zgadza się ?

Jeśli czegoś nie wiem chłopaki ... najczęściej siedzę cicho, ale nasłuchałęm się ostatnimi czasy o "zestawach" HID oraz "zestawach xenon" i dlatego zabrałem głos.

Tak jak powiedziałem - za TON - przepraszam. Ale jeśli mam być szczery ... kompletnie zrobiliście mi tymi postami wodę z mózgu. Bo teraz, to już nie wiem CO jest a co nie jest w PL dopuszczalne.

pozdro,. kr@mi :hi:

Opublikowano

W PL naprawdę jest niedopuszczalne. Na dowód wklejam wypowiedź ludzi z ITS:

Maciej Łukasik, Instytut Transportu Samochodowego

Przepisy dotyczące najnowszych rozwiązań technicznych w oświetleniu samochodowym to tematyka, która wzbudziła szczególne zainteresowanie uczestników. Wśród użytkowników aut panuje bowiem brak znajomości odpowiednich regulacji prawnych, czego przykładem może być instalowanie na własną rękę świateł ksenonowych bez homologacji.

Zgodnie z Regulaminem 48 EKG ONZ, światła mijania posiadające źródło światła o strumieniu świetlnym większym niż 2000 lumenów powinny być wyposażone w urządzenia czyszczące szybę reflektora posiadające homologację zgodna z Regulaminem 45 EKG ONZ. Czyli mówiąc bardziej zrozumiale muszą mieć one odpowiednie spryskiwacze.

Ponadto reflektory ksenonowe muszą być wyposażone w system do automatycznego poziomowania.

Wynika z tego jasno, że montowanych ksenonowych źródeł światła (dostępnych zresztą na polskim rynku) w reflektorach przeznaczonych do zwykłych żarówek jest niezgodne z przepisami. Można zainstalować w aucie światła ksenonowe, pod warunkiem, że wymieni się cały zespół reflektora. Specjalne zestawy, posiadające odpowiednie homologacje i spełniające wszystkie przepisy oferuje firma Hella.

- Stosowanie ksenonowych źródeł światła w tradycyjnych reflektorach powoduje zmianę rozłożenia strumienia światła, czego skutkiem jest oślepianie kierowców jadących z naprzeciwka. Prowadzi to, do zmniejszenia bezpieczeństwa ruchu drogowego.

Piotr Kaźmierczak, Instytut Transportu Samochodowego

Samodzielne przeróbki oświetlenia dokonywane przez użytkowników są najczęściej wykonywane z naruszeniem przepisów. Przykładem "tuningu" lamp samochodowych jest montowanie żarówek o zwiększonej (często ponad dwukrotnie) mocy. Takie źródła światła nie mają oczywiście homologacji, lecz mimo to są oferowane na rynku. Ich stosowanie może powodować oślepianie kierowców.

Niektórzy kierowcy, zwłaszcza młodzi, stosują barwione źródła. Chodzi przede wszystkim o stworzenie imitacji barwy światła ksenonowego. Można to uzyskać przez stosowanie barwionych żarówek (przy czym należy dodać, że renomowane firmy mają w ofercie takie produkty, które są homologowane) lun nakładanie osłonek silikonowych, co jest niezgodne z przepisami.

Na rynku dostępne są również żarówki ksenonowe z trzonkami np. typu H1. Producenci tego rodzaju źródeł światła często zamieszczają w instrukcji informację, że produkt nie jest dopuszczony do używania na drogach publicznych, jednak w praktyce nie jest to przestrzegane.

Kolejnym przykładem jest stosowanie diodowych źródeł światła. Wiele z oferowanych na rynku produktów nie spełnia warunków technicznych określonych przepisami.

Wśród kierowców panuje również moda polegająca na dostosowaniu barwy kloszy lamp tylnych do koloru nadwozia. Używa się do tego specjalnych lakierów, które przyciemniają obudowę tylnych świateł. Powoduje to zmniejszenie strumienia świetlnego emitowanego przez lampy, a co za tym idzie ograniczenie widoczności na drodze. Dostępne są również specjalne ażurowe naklejki maskujące. Ich stosowanie również ogranicza strumień światła.

Stosowane są również rozmaite "brewki" i osłonki. Ich stosowanie ogranicza emisję strumienia świetlnego, a także zmniejszenie powierzchni świateł odblaskowych.

Kolejnym przykładem niedozwolonego tuningu jest stosowanie dodatkowych źródeł światła: swiecacych nakrętek, antenek, świateł do podświetlania podwozia auta, lamp stroboskopowych itp. Ich stosowanie może rozpraszać uwagę innych kierowców.

Podsumowując, należy podkreślić, że zgodnie z ustawą Prawo o ruchu drogowym zabrania się stosowania w pojeździe przedmiotów wyposażenia i części nieodpowiadającym warunkom określonym w przepisach szczegółowych. Te zaś są zawarte w regulaminach homologacyjnych EKG ONZ.

Opublikowano

Pytanie tylko czy te regulaminy sa wiazace.. :decayed:

Bo na wyspach nie trzeba spryskow.. a przeciez jest EN jest czlonkiem ONZ.. :naughty:

Moze jest taka dyrektywa UE ale znowu pytanie czy zostala implementowana do krajowego porzadku prawnego.. :naughty:

Poza tym te artykuly ktore przytoczyl lukaszr widzialem kiedys na stronce Helli (to mowi samo za siebie)

A po 3 to ten temat byl walkowany miliony razy i nigdy nie doszlismy do zadnych wnioskow.. :naughty:

Takze nie wiem czy jest sens dyskutowac.. :tongue4:

Opublikowano

W PL naprawdę jest niedopuszczalne. Na dowód wklejam wypowiedź ludzi z ITS:

Maciej Łukasik, Instytut Transportu Samochodowego

Przepisy dotyczące najnowszych rozwiązań technicznych w oświetleniu samochodowym to tematyka, która wzbudziła szczególne zainteresowanie uczestników. Wśród użytkowników aut panuje bowiem brak znajomości odpowiednich regulacji prawnych, czego przykładem może być instalowanie na własną rękę świateł ksenonowych bez homologacji.

Zgodnie z Regulaminem 48 EKG ONZ, światła mijania posiadające źródło światła o strumieniu świetlnym większym niż 2000 lumenów powinny być wyposażone w urządzenia czyszczące szybę reflektora posiadające homologację zgodna z Regulaminem 45 EKG ONZ. Czyli mówiąc bardziej zrozumiale muszą mieć one odpowiednie spryskiwacze.

Ponadto reflektory ksenonowe muszą być wyposażone w system do automatycznego poziomowania.

Wynika z tego jasno, że montowanych ksenonowych źródeł światła (dostępnych zresztą na polskim rynku) w reflektorach przeznaczonych do zwykłych żarówek jest niezgodne z przepisami. Można zainstalować w aucie światła ksenonowe, pod warunkiem, że wymieni się cały zespół reflektora. Specjalne zestawy, posiadające odpowiednie homologacje i spełniające wszystkie przepisy oferuje firma Hella.

- Stosowanie ksenonowych źródeł światła w tradycyjnych reflektorach powoduje zmianę rozłożenia strumienia światła, czego skutkiem jest oślepianie kierowców jadących z naprzeciwka. Prowadzi to, do zmniejszenia bezpieczeństwa ruchu drogowego.

Piotr Kaźmierczak, Instytut Transportu Samochodowego

Samodzielne przeróbki oświetlenia dokonywane przez użytkowników są najczęściej wykonywane z naruszeniem przepisów. Przykładem "tuningu" lamp samochodowych jest montowanie żarówek o zwiększonej (często ponad dwukrotnie) mocy. Takie źródła światła nie mają oczywiście homologacji, lecz mimo to są oferowane na rynku. Ich stosowanie może powodować oślepianie kierowców.

Niektórzy kierowcy, zwłaszcza młodzi, stosują barwione źródła. Chodzi przede wszystkim o stworzenie imitacji barwy światła ksenonowego. Można to uzyskać przez stosowanie barwionych żarówek (przy czym należy dodać, że renomowane firmy mają w ofercie takie produkty, które są homologowane) lun nakładanie osłonek silikonowych, co jest niezgodne z przepisami.

Na rynku dostępne są również żarówki ksenonowe z trzonkami np. typu H1. Producenci tego rodzaju źródeł światła często zamieszczają w instrukcji informację, że produkt nie jest dopuszczony do używania na drogach publicznych, jednak w praktyce nie jest to przestrzegane.

Kolejnym przykładem jest stosowanie diodowych źródeł światła. Wiele z oferowanych na rynku produktów nie spełnia warunków technicznych określonych przepisami.

Wśród kierowców panuje również moda polegająca na dostosowaniu barwy kloszy lamp tylnych do koloru nadwozia. Używa się do tego specjalnych lakierów, które przyciemniają obudowę tylnych świateł. Powoduje to zmniejszenie strumienia świetlnego emitowanego przez lampy, a co za tym idzie ograniczenie widoczności na drodze. Dostępne są również specjalne ażurowe naklejki maskujące. Ich stosowanie również ogranicza strumień światła.

Stosowane są również rozmaite "brewki" i osłonki. Ich stosowanie ogranicza emisję strumienia świetlnego, a także zmniejszenie powierzchni świateł odblaskowych.

Kolejnym przykładem niedozwolonego tuningu jest stosowanie dodatkowych źródeł światła: swiecacych nakrętek, antenek, świateł do podświetlania podwozia auta, lamp stroboskopowych itp. Ich stosowanie może rozpraszać uwagę innych kierowców.

Podsumowując, należy podkreślić, że zgodnie z ustawą Prawo o ruchu drogowym zabrania się stosowania w pojeździe przedmiotów wyposażenia i części nieodpowiadającym warunkom określonym w przepisach szczegółowych. Te zaś są zawarte w regulaminach homologacyjnych EKG ONZ.

jerzu jak dobrze że w PL bywam coraz rzadziej ... :decayed:

poza tym Panowie ... bądźmy realistami, Łukasz ... nie przesadzaj! - każdy wie że to co nie jest dozwolone jest ogólnie uważane za "fajniejsze" i m.in. dlatego wiele ludzi robi sobie lampy jakie chce, dające - jak wyżej piszą panowie z ITS - cool view etc. :kox:

dzięki za przepis ale powiem Wam jedno na zakończenie i więcej w tym wątku się nie udzielam

- MNIE JEST WSZYSTKO JEDNO - ja mam HOMOLOGACJĘ na CAŁY KOMPLET i wali mnie to bo nie poruszam się często po PL drogach i jak ostatnio w święta mijałem "susarkowców" pod Mińskiem Mazowieckim to mi się nawet ukłonili :hi:

W Niemcowni i na zachodzie EU jest inaczej (na szczęście), poza tym ... mam POZIOMOWANIE i nikogo nie oślepiam :th:

z mojej strony (i tu prośba do Łukasza) to EOT

pozdro,. :hi:

Opublikowano

Tu jest fajna dyskusja na ten temat:

http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic946592.html?sid=5e9539f597b82217c18109d74fa056b4

Tutaj też są informacje:

http://www.dana-express.pl/mocowanie.htm

Dalej nie ma sensu dyskutować na ten temat - KONIEC.

Opublikowano

co do HELLI ... wiadomo - kasa i to gruba ... :gwizdanie:[br]Dopisany: 30 Marzec 2008, 18:28 _________________________________________________

Tu jest fajna dyskusja na ten temat:

http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic946592.html?sid=5e9539f597b82217c18109d74fa056b4

Tutaj też są informacje:

http://www.dana-express.pl/mocowanie.htm

Dalej nie ma sensu dyskutować na ten temat - KONIEC.

"zgadzam się z przedmówcą" :kox:

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...