Cristoforo Opublikowano 23 Stycznia 2012 Opublikowano 23 Stycznia 2012 Pytanie do autora ile Ci oleju ubywa na 10kkm?? moim zdaniem to nie wina uszczelniaczy zaworowych AJM już po sporych przebiegach tak ma mi zimą też delikatnie podkapcał a oleju brał tylko 0.4-0.8 litra i to 5w40 motul
lukaseq1 Opublikowano 23 Stycznia 2012 Opublikowano 23 Stycznia 2012 Kolego mam to samo! a uszczelniacze mialem wymieniane w grudniu sam wymieniałeś czy ci jakiś mechanik wymieniał? mechanik wymienial jak robil uszczelke glowicy, oleju cos tam ubylo ale spod dekla mi duzo lecialo
dena5 Opublikowano 23 Stycznia 2012 Autor Opublikowano 23 Stycznia 2012 Pytanie do autora ile Ci oleju ubywa na 10kkm?? moim zdaniem to nie wina uszczelniaczy zaworowych AJM już po sporych przebiegach tak ma mi zimą też delikatnie podkapcał a oleju brał tylko 0.4-0.8 litra i to 5w40 motul No właśnie jak wymieniam olej to leje praktycznie cały stan i od wymiany do wymiany nie muszę nic dolewać ale liczę że jakeś 0,3 L musi brać. A dlaczego pytasz ??
Cristoforo Opublikowano 23 Stycznia 2012 Opublikowano 23 Stycznia 2012 Pytanie do autora ile Ci oleju ubywa na 10kkm?? moim zdaniem to nie wina uszczelniaczy zaworowych AJM już po sporych przebiegach tak ma mi zimą też delikatnie podkapcał a oleju brał tylko 0.4-0.8 litra i to 5w40 motul No właśnie jak wymieniam olej to leje praktycznie cały stan i od wymiany do wymiany nie muszę nic dolewać ale liczę że jakeś 0,3 L musi brać. A dlaczego pytasz ?? bo jak tylko łyka 0.3l na 10kkm nie martw się uszczelniaczami zaworowymi gdyby to było 3 l to co innego spr. egr albo go ewentualnie zaślep spr. świece wywal kat na przyszłość się przyda albo wymień olej bo na mobilu mi też podkapcał i poszukaj sobie ważniejszych problemów w życiu zlej ten gówniany olej 5w30
dariodario Opublikowano 23 Stycznia 2012 Opublikowano 23 Stycznia 2012 Kolego mam to samo! a uszczelniacze mialem wymieniane w grudniu sam wymieniałeś czy ci jakiś mechanik wymieniał? mechanik wymienial jak robil uszczelke glowicy, oleju cos tam ubylo ale spod dekla mi duzo lecialo no wlasnie,niestety dzisiejsze czasy to takie ze trzeba patrzec kazdemu na rece i miec czyli nie miec do nikogo zaufania sto procentowego.sam osobiscie wole kupic narzedzia i zrobic robote samemu niz placic mechanikowi i sie martwic czy robota zrobiona czy tez na slowo. to koniec ot. wracajac do tematu to niebieski dym to olej nie napedowy a olej silnikowy i nie ma bata bo dostaje sie przez albo uszczelniacze albo zawory tzn jak z odmy duzo wali to podczas jazdy nie widac,ale jak postoi to zcieknie do zaworu,i potem rozruch i te kilka kropel przepali raz dwa i potem ok. jeszcze turbo tez trzeba wziasc pod uwage,ale wtedy dymi znacznie dluzej niz tylko przy rozruchu
lukaseq1 Opublikowano 23 Stycznia 2012 Opublikowano 23 Stycznia 2012 ja tam sie tym nie przejmuje. Pali ok jedzie ok wiec jest ok. Pozdro
dariodario Opublikowano 23 Stycznia 2012 Opublikowano 23 Stycznia 2012 ja tez sie tym nie przejmuje ale jak mi cos nie gra to staram sie to naprawic. pozatym bardzo lubie grzebac przy MOIM aucie i dlatego mam auto uzywane
Sztomel Opublikowano 23 Stycznia 2012 Opublikowano 23 Stycznia 2012 Świec żarowych to już nie sprawdzałem od wieków, pali mi olej i to dość sporo. Co odpalenie silnika to biało-siwy dym przez około 5 sekund, wali mnie wartość świec żarowych bo to pikuś. Oleju ubywa mi około 0,5 litra na 1000 km. Odmę wypiąłem w piz-du a mimo to mam dolot cały w oleju - turbo zaraz się wykrzaczy ale już zbieram na kolejne więc to tylko kwestia czasu. Głowicy jeszcze nie zdejmowałem ale również spodziewam się, że zawory lub uszczelniacze nie pracują tak jak powinny lub turbo już puszcza jak ta lala. Ogólnie to nie robię z tego tytułu halo bo kiedyś silnik lub jego osprzęt musi pęknąć. Mierzi mnie jak widzę czasami takie posty w stylu coś mi telepie, silnikiem rzuca, ma nierówne obroty itp. (czytać i jeszcze raz czytać fora). Ja mam tych objawów na pęczki i nie panikuję. Ma ktoś kasę lub własne chęci to niech się kształci lub wyda własne pieniądze na diagnozę. Nie potrafię korygować map sterownika silnika ale nie pękam - za odrobinę kasy (należy się tym co się znają) skoryguje się własne i będzie lub nie będzie git. Albo silnik się rozleci albo wytrzyma te 190-200 KM bo to mam zamiar osiągnąć z moim lub innym silnikiem. Pozdrawiam innych.
piotrsob1 Opublikowano 24 Stycznia 2012 Opublikowano 24 Stycznia 2012 Sprawna świeczka żarowa powinna mieć opór ok. 0,3 ohma. W Twoim silniku bez wykręcania najlepiej sprawdzić pobór prądu przez każdą świecę miernikiem cęgowym. Jeden koniec kabelka do świeczki drugi do + aku a cęgi na kabelku Początkowy pobór prądu to ok. 35A po 3-4 sek powinien spaść do ok 25A. Podane pobory prądu są orientacyjne, mogą się nieco różnić w zależności od producenta świeczek.
billwolf Opublikowano 7 Lutego 2012 Opublikowano 7 Lutego 2012 Miałem podobną sytuacje. Dymił jak "Batory" ( po całej nocy i na dworze -15C). Sprawdziłem świece żarowe i okazało się że jedna jest walnięta. Wykręciłem, zanoszę do sklepu, a gość mi mówi że to nie jest świeca od AJM, tylko od TDI na pompie, bo te do pompo-wtrysku są 4mm. dłuższe. Przyłożyłem i faktycznie, prawie takie same, tylko część grzejąca dłuższa. Założyłem i teraz nie kopci po zapaleniu i pracuje równo.
kamilg.86.86 Opublikowano 7 Lutego 2012 Opublikowano 7 Lutego 2012 u mnie po zmianie rozrządu był zły kąt wtrysku i też po odpaleniu kopcił na niebiesko przez chwilę nierówno pracował (silnik 1Z) oliwy nie bierze wcale po ustawieniu kąta wtrysku zero dymku i odrazu równo pracuje
Frimuś Opublikowano 11 Października 2012 Opublikowano 11 Października 2012 Pany dzis mi sie zdazylo pierwszy raz odkad mam audice (4lata) ze po odpaleniu zaczelo nim delikatnie zucac myslalem ze zgasnei lekjko przygazowalem i sie uspokoil? Swiece maja rok czasu pompa uszczelniona kat ustawiony niewiem dlazcego ale chodza i po glowie wtryski,poniewarz mimo ze kat wtrysku jest skorygowany auto mi puszcza dyma ,wiem ze nie mam kata ale nie az tak. Oleju nie bierze jak by ktos pytal.Podpowiedzcie mi czy jest taka opcja by byly to wtryski?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się