Bart-S Opublikowano 23 Lutego 2012 Opublikowano 23 Lutego 2012 Testy oczywiście będą dostępne dla wszytkich. Nie udstępnienie ich ogółowi kłóciłoby się z ideą forum (które jest dla wszystkich a nie dla wybranych). Jeszcze raz proszę - nie wdawajmy się w takie dyskujse. Proszę też unikać OT... Zapraszam do propozycji odnośnie tego jak ma wyglądać test i co chcecie abym sprawdził (poza tym co już napisałem). Jeśli ktoś się z czymś nie będzie zgadzał - proszę bez bluzgów i obrażania się. Konstruktywnie podejdźcie do tematu...
Brysio Opublikowano 23 Lutego 2012 Opublikowano 23 Lutego 2012 Bart jak napisalem najwazniejszy jest sygnal wyjscia ze sterwonika poduszek jaka ma ilosc MHz wychodze z zalozenia ze caly uklad jest sprawny wiec tylko trzeba wymusic na tym sterowniku sygnal wyjscia -- jesli by sie to udalo podpinasz kiere b6 robi bum podpinasz kiere zmostkowana z b7 robi bum wsztyko idealnie nie robi bum wsztyko jasne (uwaga to sa materialy wybuchowe dosc duzej mocy wbrew pozorom i niebezpieczna wiec nie trzymac w rekach podczas wybuchu oraz trzeba zachowac odpowiedna odleglosc tak w razie W) tak jak kolega napisal wczensiej co i ja dla zartow napialem z mlotkiem raczej nie zadziala bo nie jest auto w ruchu a wiec czujniki abs nie zglaszaja predkosci choc sprobowac mozna jesli taki czujnik crashu wytworzy odpowiedni impuls aby uruchomic sterownik poduszek tylko sprawa polega na tym ze taki impuls trwa milisekundy i nie wiem czy miernik to potrafi wylapac chyba ze masz high speed camera to filmuj wsztyko caly cykl otwarcia poduszki sprawdzenie analogiczne budowy nic nie wniesie bo wiadomo ze chodzi o sygnal i impuls sterowania tak mnie kolesie z trw poinformowali dzisiaj o 18 mam termin w audi centrum bo niby chce zalozyc do mojego auta kierownice z b8 i chce sie poinformowac co oni musza wymienic i jakie tego koszty
AndyN Opublikowano 23 Lutego 2012 Opublikowano 23 Lutego 2012 (...) tak jak kolega napisal wczensiej co i ja dla zartow napialem z mlotkiem raczej nie zadziala bo nie jest auto w ruchu a wiec czujniki abs nie zglaszaja predkosci choc sprobowac mozna jesli taki czujnik crashu wytworzy odpowiedni impuls aby uruchomic sterownik Weźcie pod uwagę co pisał SGX. Jest też dobrym pomysłem by konsultować z nim szczegóły tego eksperymentu.
Brysio Opublikowano 23 Lutego 2012 Opublikowano 23 Lutego 2012 mnie poinformowano ze auto musi byc w ruchu aby sterownik odpalil i to min 30kmh moze jesli nie bedzie zamontowany w aucie da sie go jakos oszukac i odpali nie wiem nie robilem takich experymentow nigdy kolesie odpalaja poduszki na zwarcie od akumulatora i wtedy kazda wybucha ale nie jest sterowane to niczym
czaki22 Opublikowano 23 Lutego 2012 Opublikowano 23 Lutego 2012 na poczatek symulacja zamiast poduszek same rezystory , wpięty woltomierz , amperomierz, test dla sterownika b7 i b6
Musashi Opublikowano 23 Lutego 2012 Opublikowano 23 Lutego 2012 zeby obejrzec impuls uruchamiajacy poduszke, podstawa jest oscyloskop 4 kanalowy z pamiecia, jeden kanał do wejscia z czujnika zderzeniowego, drugi (B6) lub drugi i trzeci (B7) do wyjścia na poduszkę. zapis wyzwalac, przebiegiem z czujnika zderzeniowego.
sgx Opublikowano 28 Lutego 2012 Opublikowano 28 Lutego 2012 Co prawda na starym forum już to napisałem, ale ponieważ nie widzę swojego posta pozwolę sobie jeszcze raz napisać. Metoda z młotkiem jest w 100% skuteczna to nie był żart - tak to się między innymi robi, ważne jest by zamontować moduł i sensory frontowe w takiej orientacji jak są umieszczone w aucie, nie istotne poduszki można zastąpić rezystorami około 2.5 Ohma. Wiem, że to sporo zabawy zrekonstruować wiązkę, ale alternatywą jest rozbicie auta (więc może jednak warto). Przy odpaleniu poduszki nie ma MHz! sterownik wymusza 1.5~3A przez około 2ms i ma się zrobić głośno. Prędkość może być zerowa, jeśli moduł jest włączony i wykryje uderzenie ma wypalić. tak jest w samochodach japońskich, niemieckich amerykańskich włoskich koreańskich i większości chińskich - widziałem tylko jeden chiński w którym prędkość auta miała znaczenie! Prędkość podawana jest tylko dlatego, ponieważ zatrzymanie auta przy mniejszej prędkości nie spowoduje odpowiednich przeciążeń w jego wnętrzu. W teorii nawet nie trzeba kasować Airbaga, pomimo wypalenia i błędu dopóki sensory są sprawne ma próbować odpalić (wysyła impuls) ponieważ fizycznie poduszek nigdy osobiście nie odpalałem, nie wiem czy spłonka się przepala ale jeśli rezystancja utrzymuje się w podobnych wartościach ma próbować odpalić! Musashi - oscyloskop jak najbardziej, ale nie wyzwalany czujnikiem zderzeniowym, chyba że chcesz wybebeszać samo AECU, tam pewnie będą analogowe, ale zewnętrzne komunikują się cyfrowo, transmisja trwa cały czas nie zdekodujesz danych, żeby wyzwolić oscyloskop.
Musashi Opublikowano 28 Lutego 2012 Opublikowano 28 Lutego 2012 oscyloskop jak najbardziej, ale nie wyzwalany czujnikiem zderzeniowym, chyba że chcesz wybebeszać samo AECU, tam pewnie będą analogowe, ale zewnętrzne komunikują się cyfrowo, transmisja trwa cały czas nie zdekodujesz danych, żeby wyzwolić oscyloskop. racja z akcelerometrow sygnal moze byc analogowy, ale to sie da obejrzec.
seves Opublikowano 29 Lutego 2012 Opublikowano 29 Lutego 2012 Bartek neistety za późno dotarłem do "wątku" od wczoraj przestudiowałem cały - chętnie jeśli wynikną dodatkowe koszty to się dorzucę sorry że zabiorę zdanie choć merytorycznie być może bezsensowne bo na zagadnieniu zupełnie sie nie znam ale z treści posta sgx wywnioskowałem że to jednak nie czestotliwość (MHz) tylko po prostu prąd wyzwala ładunek to być może przyczyną że poduszki z b7 nie odpaliły w b6 było zmostkowanie i to że poduszka nie strzela bo sterownik każe jej odpalić oba ładunki jednocześnie (być może to jakieś zabepieczenie fabryczne przed rozerwaniem) a z kolei zwykłe podłączenie pinów 1i2 tylko do pierwszego ładunku poduszki b7 wyzwoli wystrzał pierwszego ładunku? czy się mylę?
AndyN Opublikowano 3 Marca 2012 Opublikowano 3 Marca 2012 Nie wiadomo czy odpali jeden nabój. W B7 (co było już tu pisane) zawsze odpalane są oba ładunki, różny jest odstęp pomiędzy detonacjami każdego z nabojów. Coś się dzieje w temacie?
Bart-S Opublikowano 3 Marca 2012 Opublikowano 3 Marca 2012 Coś się dzieje w temacie? Nie i w najbliższym czasie się nie ruszy - mam troszkę rzeczy do zrobienia zanim zabiorę się za testy poduszek. Poza tym, nie przyszły jeszcze wszystkie deklarowane wpłaty
AndyN Opublikowano 3 Marca 2012 Opublikowano 3 Marca 2012 Może wrzuć listę z zaznaczeniem kto wpłacił?
Flyer Opublikowano 5 Marca 2012 Opublikowano 5 Marca 2012 Zachecam do wplacania wiekszej kwoty Bartkowi. Wplacilem 40PLN zeby mial chociaz na dobry browar za fatyge... a na pewno sporo wlasnego czasu na to poswieci
Bieniek Opublikowano 5 Marca 2012 Opublikowano 5 Marca 2012 Kurde zapomnialem o wplacie.Bartek podeslij nr konta jeszcze raz.
Bart-S Opublikowano 5 Marca 2012 Opublikowano 5 Marca 2012 Bieniek - zaraz podeślę dane... Michu - ślicznie dziękuję, na pewno wypiję Twoje zdrowie Następujące osoby bardzo prosiłbym na PW o info (przypisać forumowy nickname do swojego nazwiska ). Paweł Przybył Tomasz Albrecht Maciej Kanik Piotr Kaliszewski Marek Głowacz Dominik Prudziński Niby wiem, ale wolę się upewnić
seves Opublikowano 6 Marca 2012 Opublikowano 6 Marca 2012 Nie wiadomo czy odpali jeden nabój.W B7 (co było już tu pisane) zawsze odpalane są oba ładunki, różny jest odstęp pomiędzy detonacjami każdego z nabojów. Coś się dzieje w temacie? Andy przeczytałem cały wątek i wiem co było pisane było że w odstępach 5-40us bodajże.. ale ja o czym innym pisałem - co jeśli impuls pójdzie jednocześnie na oba ładunki a nie w odstępach... ale nie ważne.. okaże się niebawem Bart daj mi na pw nr też przeleję fakt dobrze Fly napisał za fatyge
AndyN Opublikowano 6 Marca 2012 Opublikowano 6 Marca 2012 (...) ale ja o czym innym pisałem - co jeśli impuls pójdzie jednocześnie na oba ładunki a nie w odstępach... ale nie ważne.. okaże się niebawem (...) Impuls z kontrolera airbag B6? Przecież masz zdjęcia z audizine.
seves Opublikowano 6 Marca 2012 Opublikowano 6 Marca 2012 (...) ale ja o czym innym pisałem - co jeśli impuls pójdzie jednocześnie na oba ładunki a nie w odstępach... ale nie ważne.. okaże się niebawem (...) Impuls z kontrolera airbag B6? Przecież masz zdjęcia z audizine. są 2ładunki.. z tego co wyczytałem na każdy impuls idzie osobno bo są 4 kabelki? na każdy po 2kable.. zapytałem czy jest różnica jeśli pośle się tylko na 1ładunek czy jeśli zmostkuję się oba ładunki czytałeś ten wątek?
pocas Opublikowano 7 Marca 2012 Opublikowano 7 Marca 2012 Wyślij jeszcze raz numer konta bo przy zmianie forum wszystkie pm poszły w p...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się