SZYNKAR Opublikowano 31 Stycznia 2012 Opublikowano 31 Stycznia 2012 Kupiłem golfa 87 koni 1.8 benzyna z 46Ah, aku padł po pół roku, założyłem stary w pełni sprawny 46Ah, padł po roku. Założyłem 78Ah 6 lat bez problemów, auto poszło akumulator został, ma 10 lat sprawny, wyleguje się koło prostownika leń jeden Stosuj się do zaleceń producentów akumulatorów, w razie wątpliwości bierz zawsze większy
dj_bobo Opublikowano 1 Lutego 2012 Opublikowano 1 Lutego 2012 SZYNKAR, mogę Ci nawet podać wartość lepkości kinematycznej elektrolitu w temperaturze -10 st. C mierząc z odległości 15m od auta. Łyso Ci? Auto nowe, z salonu, kiedyś z fabrycznym akumulatorem Varta 45Ah, po kilku latach wsadzona Centra Futura 60Ah. Auto niegarażowane - pod chmurką, czyli chyba najcięższe warunki pracy dla auta. Dość krótkie odcinki dziennie i powiedzmy dwa odpalenia silnika na dzień. Szczegółów Ci nie podam, bo już chyba nie ma sensu. Przed wyjęciem z budy na biegunach miał 11,6V (czarny kolor oczka). W Golfie od wczoraj siedzi nowy Bosch Silver S4 52Ah. Nie pytaj dlaczego. Ojciec wqrvił się i wziął nowy aku. Nie testował starego. Oddał go za 150zł w rozliczeniu. Ktoś sobie naładuje i będzie się cieszył z jazdy. Piszesz tak o tych swoich zdolnych uczniach. I dobrze. Ja nie chwalę się, że pracuję bardzo blisko technologii hybrydowej. U mnie w firmie mamy setki akumulatorów klasycznych autobusowych jak i sporo akumulatorów litowo-jonowych do autobusów hybrydowych. Akumulator ma masę ok. 400kg i jest wielkości 4 skrzynek z butelkami piwa 0,5l i kosztuje kilkanaście tysięcy Euro. Trwają prace nad pojazdami elektrycznymi. Jestem blisko nowych światowych technologii, nie tylko akumulatorów panie kolego, jednakże zawodowo nie zagłębiam się temacie akumulatorów
maxus24 Opublikowano 1 Lutego 2012 Opublikowano 1 Lutego 2012 witam , mam takie pytanie mam akumulator varta 680 ah i chcialbym go naladowac, ale to bezobslugowy i nieidzie klapki sciagnac zeby korki odkrecic chyba moge go ladowac bez odkrecania korkow tylko musze uwazac zeby niezagazowal ?
dj_bobo Opublikowano 1 Lutego 2012 Opublikowano 1 Lutego 2012 680Ah? To bardzo dużo. Chyba masz 68Ah. Tak, ładujesz bez problemu.
nex Opublikowano 1 Lutego 2012 Opublikowano 1 Lutego 2012 pewno chodziło Ci o 680A prąd rozruchu a aku 74Ah. Jak nie ma korków to jest wieczko które się ściąga, chyba że jest to całkowicie bezobsługowy akumulator typu np Centra Futura +. Możesz śmiało ładować bez ściągania wieczka jeżeli masz go jeszcze na gwarancji
pastaldo Opublikowano 1 Lutego 2012 Opublikowano 1 Lutego 2012 Ładuje się normalnie bez ściągania czegokolwiek. Tylko ładuje sie małym prądem żeby nie gazował.
patryk10015 Opublikowano 1 Lutego 2012 Opublikowano 1 Lutego 2012 tak jak wyżej kolega ja ładowałem najniższym prądem dotąd aż na prostowniku pojawiło się full
eSSence Opublikowano 1 Lutego 2012 Opublikowano 1 Lutego 2012 Mam Audi 1.9tdi 130 PS 2001r Klima,radio,elektr szyby. Auto stoi pod chmurką i dziennie robię jakieś 30 km a latem więcej Przy włączonym radiu jak odpalam auto to radio "wyłącza się" na chwilkę i zauważyłem że na początku jakby światła "skakały" Akumulator 54ah 520 A (EN) nie jest za mały ? Jaki powinienem mieć ?
patryk10015 Opublikowano 1 Lutego 2012 Opublikowano 1 Lutego 2012 napewno jakiś większy ja kupując audi a4 b6 2004r 115ps miałem 63ah nie pamietam jaki prad rozruchowy to dawał rade aż do tej pory narazie jakoś w te mrozy odpala ale na dniach będzie minimalnie większy
SZYNKAR Opublikowano 1 Lutego 2012 Opublikowano 1 Lutego 2012 Maxus24 "chcialbym go naladowac, ale to bezobslugowy i nieidzie klapki sciagnac zeby korki odkrecic" Dlaczego uważasz że trzeba go ładować? 1) Producenci zastrzegają żeby ładować automatyczną ładowarką 2) Jeśli masz prostownik klasyczny to aku gazuje przy 14,2-14,5V, potem musi 10 godz sobie odpocząć i do samochodu 3) Akumulatory bez korków słyszałem są w UFO, mam taki w którym klapka od korków była sprytnie zaklejona nalepką, wyglądał na "bezobsługowy w okresie gwarancji" Essence - podczas rozruchu napięcie spada do 7,5V (norma rozruchowa EN) radio i światła zachowują się normalnie, tylko że podczas rozruchu lepiej mieć wszystko wyłączone (światła radio tylna szyba itd) Pojemność -> katalog Dj_Bobo Szacun! U mnie akumulatory też kosztowały tyle, i latały nad dźwiękowo, dlatego ważyły tylko 10kg. Fajnie że problem się rozwiązał. Tym akumulatorem 11,6V to chyba się kupujący nie nacieszy, 11.2V to granica śmierci. Pracujesz w marketingu.
Tomek_77 Opublikowano 1 Lutego 2012 Opublikowano 1 Lutego 2012 Mam Audi 1.9tdi 130 PS 2001r Klima,radio,elektr szyby. Auto stoi pod chmurką i dziennie robię jakieś 30 km a latem więcej Przy włączonym radiu jak odpalam auto to radio "wyłącza się" na chwilkę i zauważyłem że na początku jakby światła "skakały" Akumulator 54ah 520 A (EN) nie jest za mały ? Jaki powinienem mieć ? Minimum 77Ah polecam centra futura 3 lata gwarancji. U mnie w B6 ta sama konfiguracja chodzi 2 sezon bez żadnych problemów, a jeżdżę krótsze odcinki. W dieslu prąd rozruchowy wybieraj zawsze największy(jeśli w denej pojemności aku masz wybór)
dj_bobo Opublikowano 2 Lutego 2012 Opublikowano 2 Lutego 2012 Pracujesz w marketingu. To zdanie oznajmujące czy pytanie? Nie, nie pracuję w marketingu Jestem inżynierem produkcji. U mnie akumulatory też kosztowały tyle, i latały nad dźwiękowo, dlatego ważyły tylko 10kg. No, też ciekawe sprawy. Lotnictwo od zawsze mnie interesowało. Zdradzę, że noszę zegarek mechaniczny typu pilot/lotnik fi45mm Poljot Aviator 3105. Niestety nasze ciężkie akumulatory litowo-jonowe wraz z małym silnikiem elektrycznym wprowadzają 20-tonowy autobus bezgłośnie w ruch. Potem dopiero włącza się silnik spalinowy i utrzymuje zadaną prędkość jazdy. Zatem jak sam widzisz 10kg akumulator miałby z tym zadaniem nie lada problem
hornet Opublikowano 2 Lutego 2012 Opublikowano 2 Lutego 2012 Ja zapodałem bosch S4 80ah :gwizdanie: Pali jak zły teraz
żbik Opublikowano 2 Lutego 2012 Opublikowano 2 Lutego 2012 Jakie powinno być napięcie na akumulatorze? Ja dziś rano zmierzyłem przed odpaleniem i miałem 12,08V - dobre czy małe?
patryk10015 Opublikowano 2 Lutego 2012 Opublikowano 2 Lutego 2012 te jest dosyć słabe przy normalnej temperaturze to chyba 14,6 powinno wynosić nie wiem jak w mrozie niech mnie ktoś poprawi jak się myle
kwkm Opublikowano 2 Lutego 2012 Opublikowano 2 Lutego 2012 Mam pytanie, ktoś się orietuje ile gwarancji udziela ASO na akuulator u nich zakupiony ?
żbik Opublikowano 2 Lutego 2012 Opublikowano 2 Lutego 2012 te jest dosyć słabe przy normalnej temperaturze to chyba 14,6 powinno wynosić nie wiem jak w mrozie niech mnie ktoś poprawi jak się myle Tyle to max ładowanie alternator daje, sam aku ma mniej, tylko nie wiem ile dokładnie powinien miec w pełni sprawny, bo mój jest jeszcze ori a chciałbym ocenic jego stan.[br]Dopisany: 02 Luty 2012, 19:21_________________________________________________ Mam pytanie, ktoś się orietuje ile gwarancji udziela ASO na akuulator u nich zakupiony ? Pewnie 2 lata, najlepiej zadzwoń i spytaj.
pastaldo Opublikowano 2 Lutego 2012 Opublikowano 2 Lutego 2012 te jest dosyć słabe przy normalnej temperaturze to chyba 14,6 powinno wynosić nie wiem jak w mrozie niech mnie ktoś poprawi jak się myle 14,6 to jest jak alternator ładuje. To napięcie kolegi kwkm nie jest złe choć mogło by byc lepiej
SZYNKAR Opublikowano 2 Lutego 2012 Opublikowano 2 Lutego 2012 12,08V - dobre czy małe Szczerze nie mierzyłem na mrozie ale to idzie tak Zaraz po odłączeniu od ładowania 13,8V (wczoraj mierzyłem) Potem spada samoczynnie do 12,5-13,0V - nówka, i tyle powinieneś mieć Jak ma 12,0V to jest w 50% rozładowany i dalsze rozładowanie nie jest zalecane dla aku samochodowych. 30%-10,5V dla aku głębokiego rozładowania, 9,1V- zasiarczony trup Wygląda że masz uszkodzoną instalację (nie ładuje) lub aku do wymiany. W akumulatorze w miarę czasu napięcie po naładowaniu spada, mam takiego trupa że jego max to 6V tuż po ładowaniu. SPRAWDŹ: -czy mierzyłeś napięcie na na mierniku na stałym ( ) czy zmiennym zakresie ( ), niektóre mierniki jak zmierzysz na zmiennym dadzą zaniżony wynik -jak się zmienia napięcie po uruchomieniu silnika/alternatora - powinno wzrosnąć do około 14V
Gość Lokiszta Opublikowano 2 Lutego 2012 Opublikowano 2 Lutego 2012 Witam chciałem się podczepić pod temat bo wczoraj padł mi akumulator i włożyłem sobie takiego awaryjnego ale jego parametry to 55AH i prąd rozruchowy 420A.Czy mogę tak jeździć bo auto zapaliło przy mrozie -20 stopni nie tak ładnie pięknie ale zapaliło czy jednak jest to za mało jak na ten silnik?.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się