rafal9119 Opublikowano 5 Listopada 2014 Opublikowano 5 Listopada 2014 Mógłby mi ktoś napisać jak długo itd bo zielony jestem w te sprawy
Rotor Opublikowano 5 Listopada 2014 Opublikowano 5 Listopada 2014 (edytowane) Co jak długo? Jak długo ładować - odpowiedź brzmi: to zależy. Zależy od tego -jaka jest jego pojemność -jaki prąd daje ładowarka której użyjesz -jak bardzo jest niedoładowany. Czas może się wahać od 1 minuty do kilku godzin... Jeżeli jest prawie nowy i jeździsz normalnie, to na początek pewnie wystarczy sprawdzić miernikiem napięcie na akumulatorze po nocnym postoju (oczywiście zanim zaczniesz machać kluczykiem w stacyjce). Jeśli wyjdzie 12,6V lub wyżej - nie warto nawet dotykać. Jeśli 12,2 -12,3V to znaczy że z pewnością warto go uzupełnić. Jeśli jeszcze niżej, to koniecznie trzeba go podładować i zapewne sprawdzić czy instalacja samochodu w stanie spoczynku nie pobiera za dużo prądu. Do podładowania wystarczy jakakolwiek ładowarka do akumulatorów 12V. Jeśli jest automatyczna (elektroniczne sterowanie) to podłączasz i czekasz aż się zapali jakaś tam zielona lampka (oczywiście trzeba zapoznac sie z instrukcją). Jeżeli zwykła, to podłączasz i ustawiasz taki prąd, żeby nie przekraczał 1/10 pojemności akumulatora wyrażonej w Ah np jeśli bateria 70Ah to prąd ładowania nie większy niż 7A. Potem czekasz aż prąd wyraźnie spadnie np do 0,5A, co jakiś czas w trakcie ładowania mierzysz napięcie na zaciskach tak, żeby nie przekroczyło 14,7V. Odłączasz, gotowe. Po 8 -10 godzinach postoju mierzysz napięcie - 12,6-12,7V = ideał. Podczas ładowania nie pal paierosów i nie baw się zapałkami - może wydzielać się wodór. Jeżeli nie masz czym zmierzyć napięcia, czytając ten opis nie rorumiesz o co chodzi, przypomnienie sobie prawa Ohma zajmuje Ci więcej niż 3 sekundy - nic nie rób sam tylko jedź do elektryka. PS. Najwięcej informacji znajdziesz pewnie na elektrodzie. Edytowane 5 Listopada 2014 przez Rotor
hortomagiko Opublikowano 6 Listopada 2014 Opublikowano 6 Listopada 2014 Kolega Rotor ładnie Ci wszystko wyłożył, a zacząłbym od Jego wskazówki Jeśli wyjdzie 12,6V lub wyżej - nie warto nawet dotykać. gdyż często przed zimą padają takie pytania, czy doładować akumulator. Odpowiedź jest zawsze taka sama, jeśli jest niedoładowany to tak, jeśli jest naładowany to nie. Gwoli ścisłości, ja przez ostatnie 18 lat ładowałem raz akumulator w swoim pojeździe, jak mi alternator padł.
POWER-KRIS Opublikowano 6 Listopada 2014 Opublikowano 6 Listopada 2014 A ja zawsze na przełomie listopad/grudzień podpinam na jedna nockę prostownik niech ma papu raz na rok.
Rotor Opublikowano 7 Listopada 2014 Opublikowano 7 Listopada 2014 (edytowane) Tylko że w ten sposób ktoś nieobeznany może podgotować eletrolit. A ja zainstalowałem sobie takie coś w kabinie na widoku pod radiem. http://www.ebay.com/itm/10pcs-12V-Digital-Car-Voltmeter-LED-0-30V-Motorcycle-DC-Volt-Voltage-Meter-Red-/390966422242?pt=Motors_Car_Truck_Parts_Accessories&vxp=mtr&hash=item5b076a2ae2 Wyprowadziłem przewodziki ze skrzynki bezpieczników, podłączyłem i mam stałą kontrolę napięcia w instalcji (na włączonym i wyłączonym silniku). Oczywiście całkowita prowizorka, przewód wetknięty w skrzynce w wolne miejsce bez bezpiecznika gdzie na jednym styku jest 12V, drugi przewodzik wetknąłem pod śrubę, żeby mieć masę, dokręciłem, przeciągnąłem przewody pod półką nad nogami kierowcy (mocowana chyba na 3 śrubki) i gotowe. Teraz dokładnie wiem co się dzieje i czy trzeba doładować czy nie. PS. A tu jeszcze dokładniejszy czterocyfrowy http://www.ebay.com/itm/4-Digit-Digital-Voltmeter-Panel-Meter-DC-0-30V-Car-Motorcycle-Gauges-Red-LED/131340796515?_trksid=p2047675.c100005.m1851&_trkparms=aid%3D222007%26algo%3DSIC.MBE%26ao%3D1%26asc%3D27538%26meid%3Dfe197b1de0de4795b3501cb9962c9f14%26pid%3D100005%26prg%3D11353%26rk%3D1%26rkt%3D6%26sd%3D390966422242&rt=nc Edytowane 7 Listopada 2014 przez Rotor
Cezarrr Opublikowano 7 Listopada 2014 Opublikowano 7 Listopada 2014 (edytowane) W podobnej kasie wsadzilem u siebie turbo timer. Pokazuje napięcie i przy okazji zwalnia niecierpliwych z czekania na wystudzenie. Swoją drogą mogli w serii w fis wrzucić pokazywanie napięcia. Xperia Edytowane 7 Listopada 2014 przez Cezarrr
stawek1 Opublikowano 8 Listopada 2014 Opublikowano 8 Listopada 2014 Koledzy chciałbym was ponownie prosić o pomoc. Mam do dyspozycji taki prostownik z linku poniżej: allegro.pl/hit-prostownik-bt-bc-5-blue-12v-einhell-tanio-i4767595251.html Czy będzie on odpowiedni do podładowania akumulatora 74ah 680A ? Sory za pytanie ale ja się na tym zbyt dobrze nie znam a nie chciałbym zaszkodzić akumulatorowi.
Mesiah Opublikowano 9 Listopada 2014 Opublikowano 9 Listopada 2014 Wszystkim polecam : http://allegro.pl/prostownik-ladowarka-ctek-mxs-5-0-24h-5lat-gw-hit-i4719293630.html dużo dokładasz ale spisz spokojnie. Warto.
Robero321 Opublikowano 9 Listopada 2014 Opublikowano 9 Listopada 2014 Wszystkim polecam : http://allegro.pl/prostownik-ladowarka-ctek-mxs-5-0-24h-5lat-gw-hit-i4719293630.html dużo dokładasz ale spisz spokojnie. Warto. Z tego co widze to ma 5 A Nie jest za mały np do aku 100AH ??
stawek1 Opublikowano 9 Listopada 2014 Opublikowano 9 Listopada 2014 Koledzy chciałbym was ponownie prosić o pomoc. Mam do dyspozycji taki prostownik z linku poniżej: allegro.pl/hit-prostownik-bt-bc-5-blue-12v-einhell-tanio-i4767595251.html Czy będzie on odpowiedni do podładowania akumulatora 74ah 680A ? Sory za pytanie ale ja się na tym zbyt dobrze nie znam a nie chciałbym zaszkodzić akumulatorowi. Pomoże ktos ? Od razu mówię, ze taki posiadam a nie zamierzam kupic.
POWER-KRIS Opublikowano 9 Listopada 2014 Opublikowano 9 Listopada 2014 Panom posiadającym benzyniaki polecam z Lidia prostownik to to samo co cetec i po 80zl.
Mesiah Opublikowano 9 Listopada 2014 Opublikowano 9 Listopada 2014 Mam z lidla automat. Ostatnio kupiłem w promocji za 50zl. Poszedł na śmieci bo jakiegoś zwarcia dostał. Dziwnie zbiegło się w czasie totalne padnięcie mojego aku. Trzymał coś jeszcze do czasu naładowania go tym szajsem. Teraz nawet raz nie zakręci. Wczoraj kupiłem Bannera i do kompletu biorę ceteka
POWER-KRIS Opublikowano 9 Listopada 2014 Opublikowano 9 Listopada 2014 No to źle świadczy jednak o ich elektronice. Powinien mieć zabezpieczenia zwarciowe. [emoji33]
Mesiah Opublikowano 9 Listopada 2014 Opublikowano 9 Listopada 2014 Nie wiem czy ma jakieś zabezpieczenie ale był uwalony. do tego wykończył do 0 aku. Może trafiłem złą sztuke. Nie jestem fanem trwonienia forsy ale ten cetek zbiera najlepsze opinie. Przede wszystkim jest bezpieczny dla aku.
jacek70 Opublikowano 9 Listopada 2014 Opublikowano 9 Listopada 2014 (edytowane) Marketowe prostowniki są do niczego. Reklamówki o kiepskich parametrach. Dlatego sam zrobiłem prostownik który już służy parę ładnych lat. Edytowane 9 Listopada 2014 przez jacek70
POWER-KRIS Opublikowano 9 Listopada 2014 Opublikowano 9 Listopada 2014 Ja mam m. in. to 6 lat już i polecam. http://www.specnarzedzia.pl/item41703_telwin_t_charge_26_boost_12v_prostownik_elektroniczny.aspx
Mesiah Opublikowano 9 Listopada 2014 Opublikowano 9 Listopada 2014 Ostra kasa. Czemu on taki drogi? Taki jest wypasiony? Ogólnie firma znana ale ten model widzę pierwszy raz.
POWER-KRIS Opublikowano 9 Listopada 2014 Opublikowano 9 Listopada 2014 (edytowane) Jest jeszcze 12 i 18. Edytowane 9 Listopada 2014 przez POWER-KRIS
Mesiah Opublikowano 9 Listopada 2014 Opublikowano 9 Listopada 2014 Dobra już wiem czemu. Po pierwsze płacisz za firmę a po drugie jest dużo mocniejszy. Ma maks prąd 16A i ładuje aku do 250 ah. Cetek ma 5A i ładuje aku do 110ah. Jeśli ktoś nie potrzebuję super kopa to można te 150zł zaoszczędzić.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się