Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Upgrade hamulców w Audi A4 B6/B7


H4mm3R

Rekomendowane odpowiedzi

Dev, Czy to możliwe ze po 5 przychamowaniach ze 150 do 50 po zatrzymaniu az zaczęło się dymićz przednich hamulcow?

Zestaw nowy zestaw montowany na Twoich gratach 2 lata temu. 312mm przód i 255mm tył.

1.8T quattro avant, 215/50/17 i masa prawie 1700kg.

Zaraz czuć pod pedałem, że naciskam a tam jakby ktoś tarcze posmarował smarem....

Czy coś mogło się stać z hamulcami po tym jak tak z nich dymiło? Może to wina płynu hamulcowego?

Czy jest ktoś to zmieniał z 312 na 321 a potem na 345?

a czego Ty się spodziewałeś montując takie małe hamulce... to i tak nieźle Ci hamuje bo powinny wytrzymać max 3 hamowania... seria dwóch nie wytrzymuje... :grin::polew::polew:

---------- Post dopisany at 10:34 ---------- Poprzedni post napisany at 10:31 ----------

Pytanie do praktyków. Czy idzie dobrą tarcza i klockiem na 320 osiągnąć to co seryjnie na 345? 320 idzie upchnąć jeszcze w 16", a 345 juz nie wiec byłoby to bardziej praktyczne. Pytanie jakie to są roznice w cenie?

Dev, zapodaj jakies ceny dla porównania;)

nie.

---------- Post dopisany at 10:39 ---------- Poprzedni post napisany at 10:34 ----------

ogólnie hamulcami powinno nazywać się zestawy od 345mm w góre. Wszystko poniżej to spowalniacze i jak ktoś lubi dynamiczną jazde to powinien o mniejszych zapomniec.

Jedyny zestaw którego nie udało mi się rozgrzać do czerwoności to heble z RS4 (co nie oznacza że nie udało mi się ich przegrzać bo juz dwa razu miałem sytuacje że hamulca poprostu zabrakło), aczkolwiek przyznam że z tymi hamulcami mam największe jaja i problemy. Takiego bicia jak na (już drugim) komplecie hamulców RSowych to nigdy nie miałem. Śmiem twierdzić że jak się zagrzeje tarcze to przy hamowaniu cięzko auto utrzymać na pasie... ba cięzko usiedzieć w fotelu bo tak rzuca... Poza tym już drugie tarcze zaczynają mi pękać przy perforacjach.

---------- Post dopisany at 10:53 ---------- Poprzedni post napisany at 10:39 ----------

moim skromnym zdaniem sprawy mają się tak:

hample 288 (a raczej spowalniacze) są dla ludzi który jeżdżą w niedziele do kościoła i z powrotem. I najlepiej jakby jechali tramwajem żeby tarcz w aucie nie przegrzać :decayed: Może ich zabraknąc przy pierwszym ostrzejszym hamowaniu...

spowalniacze 312 praktycznie to samo ale można już zaryzykować i jechać autem do tego kościoła...

hample 320 no coś zaczyna się dziać ale nie wiadomo co... Do turlania dropsa po mieście się nada, ale lepiej się nie ścigać z nikim bo można przodu nie miec. Pierwsze hamowanie zawsze jest tyle dobrze... przy drugim trzeba pamiętać że to już drugie i pewnie ostatnie, jeśli w ogole się dohamuje :decayed:

hample 345 do normalnej dynamicznej jazdy są ok. ale trzeba pamiętać że to tylko 345 żeby się nie zapomnieć bo na jakimś górskim odcinku drogi mogą sie skończyć bardzo szybko. Jak je kiedyś testowałem to wytrzymywały trzy hamowania z 220 do 0, potem przestawały istnieć. nie wolno się napalać "łaaał mam hamulce z S4 zobaczymy co potrafią" bo dużo nie pohamujecie :decayed:

hample 345 porsche. Hamują identycznie jak 345 z S4. Plusem jest wygląd i mniejsza masa zacisku, minusem koła 18'.

hample 365 rs4 dużo skuteczniejsze pod względem mocy hamowania od wszystkiego co powyżej. Co do hamowań da się je przegrzać ale trzeba się postarać. Coprawda po 3-4 hamowaniach czuć że troszke zmienia się ich charakterystyka i że dostały temperaturki- nie są już takie stanowcze, trzeba inaczej operować pedałem hamulca, ale nadal hamują. Minusem jest to że trzeba co chwile czyścić perforacje, są głośne, bardzo szybko zużywają się tarcze, praktycznie wszystkie biją mniej lub bardziej- częściej bardziej, pękają przy perforacjach, są bardzo wrażlie na ch... klocki... No i są dość drogie w eksploatacji. Nowe tarcze (mówimy o samym przodzie) kosztują ok. 4500zł. Ja na moich tarczach mam teraz założony początek drugiego klocka a tarcz zostało może z 40-50%. Na tamtym klocku zroibłem ok. 10.000 km

No mam nadzieje że w miare wszystko wytłumaczyłem :)

BTW. jakby ktoś chciał to mam pare zestawików 320 i 345 na przód i 288 i 300 na tył :decayed: nowe, używane, do wyboru do koloru

---------- Post dopisany at 10:54 ---------- Poprzedni post napisany at 10:53 ----------

P.S.

Wrzuce wam jako bonus filmik jak mi ładnie hamulce biją :decayed: Już drugą przekładnie od tego szlag trafił :decayed: ale to za chwile.

---------- Post dopisany at 11:07 ---------- Poprzedni post napisany at 10:54 ----------

tak było dwa tygodnie temu :decayed: teraz jest gorzej :grin:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 12.8 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

To jest konkretna odpowiedź. Powinno się to dodać do FAQ na początku.

PS: Puść ceny na PW ;)

miałem okazje na tym jezdzić, dodatkowo w jednym samochodzie więc mam dobre porównanie :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jaką mocą dysponujesz i masą?

Czy wielkość hamulców przez producenta jest dobierana wg mocy silnika tzn. mamy 2 auta, obydwa ważą 1700kg, ale jedno ma 50KM więcej więc wg producenta będzie miało mocniejsze hamulce czy też nie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dev, Czy to możliwe ze po 5 przychamowaniach ze 150 do 50 po zatrzymaniu az zaczęło się dymićz przednich hamulcow?

Zestaw nowy zestaw montowany na Twoich gratach 2 lata temu. 312mm przód i 255mm tył.

1.8T quattro avant, 215/50/17 i masa prawie 1700kg.

Zaraz czuć pod pedałem, że naciskam a tam jakby ktoś tarcze posmarował smarem....

Czy coś mogło się stać z hamulcami po tym jak tak z nich dymiło? Może to wina płynu hamulcowego?

Czy jest ktoś to zmieniał z 312 na 321 a potem na 345?

a czego Ty się spodziewałeś montując takie małe hamulce... to i tak nieźle Ci hamuje bo powinny wytrzymać max 3 hamowania... seria dwóch nie wytrzymuje... :grin::polew::polew:

---------- Post dopisany at 10:34 ---------- Poprzedni post napisany at 10:31 ----------

Pytanie do praktyków. Czy idzie dobrą tarcza i klockiem na 320 osiągnąć to co seryjnie na 345? 320 idzie upchnąć jeszcze w 16", a 345 juz nie wiec byłoby to bardziej praktyczne. Pytanie jakie to są roznice w cenie?

Dev, zapodaj jakies ceny dla porównania;)

nie.

---------- Post dopisany at 10:39 ---------- Poprzedni post napisany at 10:34 ----------

ogólnie hamulcami powinno nazywać się zestawy od 345mm w góre. Wszystko poniżej to spowalniacze i jak ktoś lubi dynamiczną jazde to powinien o mniejszych zapomniec.

Jedyny zestaw którego nie udało mi się rozgrzać do czerwoności to heble z RS4 (co nie oznacza że nie udało mi się ich przegrzać bo juz dwa razu miałem sytuacje że hamulca poprostu zabrakło), aczkolwiek przyznam że z tymi hamulcami mam największe jaja i problemy. Takiego bicia jak na (już drugim) komplecie hamulców RSowych to nigdy nie miałem. Śmiem twierdzić że jak się zagrzeje tarcze to przy hamowaniu cięzko auto utrzymać na pasie... ba cięzko usiedzieć w fotelu bo tak rzuca... Poza tym już drugie tarcze zaczynają mi pękać przy perforacjach.

---------- Post dopisany at 10:53 ---------- Poprzedni post napisany at 10:39 ----------

moim skromnym zdaniem sprawy mają się tak:

hample 288 (a raczej spowalniacze) są dla ludzi który jeżdżą w niedziele do kościoła i z powrotem. I najlepiej jakby jechali tramwajem żeby tarcz w aucie nie przegrzać :decayed: Może ich zabraknąc przy pierwszym ostrzejszym hamowaniu...

spowalniacze 312 praktycznie to samo ale można już zaryzykować i jechać autem do tego kościoła...

hample 320 no coś zaczyna się dziać ale nie wiadomo co... Do turlania dropsa po mieście się nada, ale lepiej się nie ścigać z nikim bo można przodu nie miec. Pierwsze hamowanie zawsze jest tyle dobrze... przy drugim trzeba pamiętać że to już drugie i pewnie ostatnie, jeśli w ogole się dohamuje :decayed:

hample 345 do normalnej dynamicznej jazdy są ok. ale trzeba pamiętać że to tylko 345 żeby się nie zapomnieć bo na jakimś górskim odcinku drogi mogą sie skończyć bardzo szybko. Jak je kiedyś testowałem to wytrzymywały trzy hamowania z 220 do 0, potem przestawały istnieć. nie wolno się napalać "łaaał mam hamulce z S4 zobaczymy co potrafią" bo dużo nie pohamujecie :decayed:

hample 345 porsche. Hamują identycznie jak 345 z S4. Plusem jest wygląd i mniejsza masa zacisku, minusem koła 18'.

hample 365 rs4 dużo skuteczniejsze pod względem mocy hamowania od wszystkiego co powyżej. Co do hamowań da się je przegrzać ale trzeba się postarać. Coprawda po 3-4 hamowaniach czuć że troszke zmienia się ich charakterystyka i że dostały temperaturki- nie są już takie stanowcze, trzeba inaczej operować pedałem hamulca, ale nadal hamują. Minusem jest to że trzeba co chwile czyścić perforacje, są głośne, bardzo szybko zużywają się tarcze, praktycznie wszystkie biją mniej lub bardziej- częściej bardziej, pękają przy perforacjach, są bardzo wrażlie na ch... klocki... No i są dość drogie w eksploatacji. Nowe tarcze (mówimy o samym przodzie) kosztują ok. 4500zł. Ja na moich tarczach mam teraz założony początek drugiego klocka a tarcz zostało może z 40-50%. Na tamtym klocku zroibłem ok. 10.000 km

No mam nadzieje że w miare wszystko wytłumaczyłem :)

BTW. jakby ktoś chciał to mam pare zestawików 320 i 345 na przód i 288 i 300 na tył :decayed: nowe, używane, do wyboru do koloru

---------- Post dopisany at 10:54 ---------- Poprzedni post napisany at 10:53 ----------

P.S.

Wrzuce wam jako bonus filmik jak mi ładnie hamulce biją :decayed: Już drugą przekładnie od tego szlag trafił :decayed: ale to za chwile.

---------- Post dopisany at 11:07 ---------- Poprzedni post napisany at 10:54 ----------

tak było dwa tygodnie temu :decayed: teraz jest gorzej :grin:

mogę skromnie to potwierdzić :yes2::sarcastic::sarcastic::sarcastic::sarcastic::sarcastic::sarcastic::sarcastic:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czyli każde heble z s4 mowa o modelach b5 b6 b7 będą miały tarcze 345 i 300 z tyłu i będą pasować bezpośrednio p&p do siebie ? chodzi mi np o to że jak bym kupił od powiedzmy b5 albo b6 s4 hamulce czy założe do swojej b7 bez problemu bez żadnych przeróbek ? bo mam kilka dobrych ofert kupienia takich zestawów od S4 tylko nie wiem który będzie pasował czy po prostu wszystkie są takie same , wie ktoś?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czyli każde heble z s4 mowa o modelach b5 b6 b7 będą miały tarcze 345 i 300 z tyłu i będą pasować bezpośrednio p&p do siebie ? chodzi mi np o to że jak bym kupił od powiedzmy b5 albo b6 s4 hamulce czy założe do swojej b7 bez problemu bez żadnych przeróbek ? bo mam kilka dobrych ofert kupienia takich zestawów od S4 tylko nie wiem który będzie pasował czy po prostu wszystkie są takie same , wie ktoś?

do b5'tki ...przód 345 prawie bez problemu zaadoptujesz....tył 300 do tyłu prawie bez problemu również...:decayed:

345/300 to tylko w s4 b6/7 występowały :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja mam b7 więc każdy zacisk i jarzmo kupione od modelu audi a4 S4 będzie obsługiwało tarcze 345 przód i 300 tył jak dobrze rozumiem tak ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak ...do Ciebie zestaw z eski podchodzi bez problemu :wink:

---------- Post dopisany at 19:38 ---------- Poprzedni post napisany at 19:36 ----------

może być mały problem z długością linki ręcznego ale to jest do obejścia :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ok już wiem dużo , teraz powiedzcie mi czy ktoś używał takiej tarczy bo z tego co widzę rozmiar fajny 345 przód i 330 tył performowane

Audi S4 3.0 Supercharged EBC Ultimax Front and Rear Brake Discs | eBay

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...