Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Upgrade hamulców w Audi A4 B6/B7


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Temat można zamknąć pod warunkiem, że będzie w pierwszym poście napisane co z czym można ożenić na długie lata, co do siebie nie będzie pasować lub wymaga większych/mniejszych przeróbek.

+ Q&A na najszęściej padające pytania, np. moje po co jest (i czy warto zmieniać) kodowanie sterownika na określony rodzaj zamontowanego zestawu ham. :wink: Nie musi to być wykład - ma być krótko i zwięźle, ale zarazem bez rzucania kilkoma enigmatycznymi hasłami w stylu inna prędkość liniowa, prędkość kątowa i czas... nie wszyscy tu doktoryzowali się z hamulcologii :hi:

Edytowane przez BeyerBrown
  • Odpowiedzi 12.8 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

No w tym wątku to już chyba wszyscy :grin:

Opublikowano

TNie musi to być wykład - ma być krótko i zwięźle, ale zarazem bez rzucania kilkoma enigmatycznymi hasłami w stylu inna prędkość liniowa, prędkość kątowa i czas... nie wszyscy tu doktoryzowali się z hamulcologii :hi:

przynajmnie 3 razy pisałem o tym w tym temacie

Opublikowano

Mozna to zrobic ale kodowanie z 288na 320 powoduje zmniejszenie częstotliwości pracy ukladu ABS z 10Hz na 7Hz. Sprawdz najpierw hamowanie z 100km/h do zera z pracujacym ABSem, potem przekoduj i ponownie sprawdz. Z tego co wiem to droga hamowania zostanie wydłuzona o 2-3 metry.

Przeszukałem wątek i zwracam honor, odpowiedź mnie satysfakcjonuje :hi:


panowie takie pytanie,.

czy po wymianie z 288przód i 245 tył, na 320 /288 w a4 B6, trzeba zmieniac kodowanie ABSu, sa tak 4ry opcje do wyboru,.

czy może ktos to robił i jaki efekty??

opcje kodowania:

* 0?xxx: Rodzaj nadwozia (model)
o 4 = Audi A4
* 0x?xx: Hamulce
o 1 = C54 (PR-1LZ)
o 2 = FN3 15" (PR-1LB/1LE)
o 3 = HP2 16" (PR-1LX)
o 3 = FNR 16" (PR-1LG)
o 4 = FN3 16" (PR-1LT/1LF)
o 5 = Brembo 17" (PR-1LJ)


piszesz o kodowaniu ale nie masz w ogóle pojecia po co to robic
owszem mozna to zrobic ale:
1. nie kazdy sterownik przechodzi procedurę
2. przekodowanie sterownika na wieksze średnice tarcz powoduje zmniejszenie częstotliwosci pracy bloku ABS

wniosek ?
na mniejszych tarczach masz wieksza częstotliwosc pracy bloku ABS
czyli na większych tarczach (bez przekodowania0 ABS bedzie pracował z taka samą częstotliwością
układ hamulcowy jest wydajniejszy a przynajmniej stara sie byc :whistling:

obrazowo rzecz biorąc wyglada to mniej wiecej tak:
na małych tarczach jedna cewka pracuje z częstotliwoscią 10Hz czyli 10 uderzen na sekundę
a na duzych tarczach przy własciwym kodowaniu 6Hz czyli 6 uderzen/sek.
jak widzisz przekodownaie ABS-u nie ma sensu :grin:

Hola hola nie tlumacz sobie tego w ten sposób bo nie tedy droga i zaraz ktos pomysli ze poprawiamy caly sztab inzynierow audi czy ate. Jak zapewne wiesz abs na śliskiej (śnieg, lód) nawierzchni powoduje wydluzenie drogi howania i tutaj ta czestotliwosc absu nabiera sporego znaczenia.
Z ciekawosci policzcie jaki ma obwod wasze kolo w aucie... macie.... to zalozmy ze roznica czestotliwosci powoduje obrot kola o polowe obwodu a nawet o 1/4 ... i co jest o co walczyc?
Jak powyzsze czestotliwosci sa prawidlowe mozna by nawet policzyc jak zmienia sie droga hamowania.
To jest teoria jednego ze skladnikow... bo rozmiar tarczy, rodz. I wielkosc klocka ma zasadnicze znaczenie i realnie oceniajac (to kosztem powyzszego) wieksze heble i tak bedo sporo lepsze.

Wysyłane z mojego GT-I9100 za pomocą Tapatalk 2

Znalazłem jeszcze powyższe i zastanawiam się który z profesorów hamulcologii ma rację... :mysli:

Opublikowano

panowie czy zaciski z Q7 podejdą do do a4 b7 3.0 tdi ?

Opublikowano

Czy zestaw 312 na przód z B6 będą pasowaly do new beatle 1.8T ?

Opublikowano

panowie czy zaciski z Q7 podejdą do do a4 b7 3.0 tdi ?

Z jakiego q7? p&p chyba raczej żadne nie podchodzą. Te z porsche tak ale nie z tarczą z a4

Opublikowano

wampir do starego new beetla musisz miec 312stki z b5 plus tarcza 312 z golfa iv albo caly zestaw z golfa chocby vr5 170km

Opublikowano

Czy zestaw 312 na przód z B6 będą pasowaly do new beatle 1.8T ?

Cza obejrzec, wazny jest rozstaw mocowania jarzma do zwrotnicy reszte mozna przekombinowac, tarcze na pewno nie pasuja

Opublikowano (edytowane)

A jak wygląda sprawa z zaciskami od a6 c5 tymi dwu tłoczkowymi na tarczę 321mm, coś pasuje zaciski , jarzma tarcze czy sobię odpuścić i dać zwykłe 320mm. Drogie są podzespoły do tego?

Edytowane przez toma085
Opublikowano

odpusc bo jeden wiekszy tloczek jest lepszy i ma wiekszy klocek

dev new beetle to przeciez golf czworka w innej budzie

Opublikowano

Tak myślałem że zwykłe 320 bedą lepsze , a czy jarzma z C5 allroad podejdą do B6 bo zacisk wiem że tak na 320tki tarcze.

Opublikowano

podejda

Opublikowano (edytowane)

Panowie, która kombinacja wychodzi najbardziej ekonomicznie jeśli chodzi o stosunek ceny do skuteczności ?

Nie chcę za bardzo inwestować ale fabryka zwłaszcza przy obecnych temperaturach to trochę żart. O ile dobrze pamiętam obecnie jest 320mm zimer + fer DS.

Edytowane przez marcin4x4
Opublikowano (edytowane)

320/288 ma najlepszy stosunek ceny do skuteczności, inwestycja w S4 jest opłacalna przy przejściu z 288/245 lub 312/255 :wink:

Na moje niefachowe oko lepiej będzie jak zainwestujesz w lepsze (wyczynowe) tarcze i klocki. Ostatecznie w większe jarzma na przedniej osi i montaż tarcz od S4 (345mm), klocek gabarytowo jest ten sam co w 320, acz ASO dla wersji S4 przewiduje droższy klocek, więc coś w nim jest extra, że 250zł więcej wołają za niego (770zł) :mysli:

Tarcze 345mm OZ kosztują ok. 270zł, jarzma też coś koło tego :hi:

Znalezienie używanego ori kompletu na tylną oś graniczy z cudem, a cena upgrade'u lekko licząc wyniesie Cię 1000 PLN :facepalm:


Zatem gdybyś chciał zrobić upgrade na tarcze 345/300mm to spokojnie musisz się liczyć z kosztami na poziomie 1600zł

Oczywiście część kasy odzyskasz sprzedając pozostałości po całej operacji, z jakieś kilka stówek :wink:


Na szybko licząc ile kosztowałyby Cię +/- lepsze tarcze i klocki na przód do obecnych hebli (320mm):

tarcze: 2x400~500=800~1000zł

klocki: 600~700zł

=1400~1700zł

Gdybyś z kolei chciał mieć z przodu heble od S4, ale nie jakieś wyczynowe:

tarcze gładkie OZ: 2x270=540zł

klocki DS Perf.(takie obecnie masz z tego co wyczytałem, więc Premiery odpadają :wink: ): 400zł

jarzma: 300zł

= 1240zł

a licząc ze zwykłymi Ferodo = 1020zł

Co będzie lepsze (w skuteczności hamowania) niech ocenią specjaliści :hi:

Edytowane przez BeyerBrown
Opublikowano

Zapomniales o jednej rzeczy

jarzm z 345mm nie daje sie do zaciskow 320mm bo potem dzieja sie cuda

Opublikowano

Nie wiedziałem :decayed: No to dochodzą jeszcze zaciski... kolejne kilka stówek :kwasny:

Cena się wyrównuje... aaa i jeszcze inne są tarcze kotwiczne :facepalm: (jeśli ma być tip-top).

No to teraz co lepsze - stockowy zestaw S4 czy tarcze+klocki z górnej półki do fabrycznego setup'u (320mm)? :mysli:


Dev, a co sądzisz o tarczach australijskiej firmy DBA, np. z serii T3? Warte są tej ceny? :mysli:

http://www.brakes.pl/product_info.php/tarcze-hamulcowe-dba-4000-t3-p-30527?cPath=43608_43609_43880_44204_44207_44208&osCsid=832e45bbf9a245aeb29ea5819f284d3b

Opublikowano (edytowane)

lepsze tarcze klocki do 320 czyli co konkretnie ?

345 zmieści się w 18'' et 42 ? (chyba), czyli w sumie zaciski + jarzma a reszta to czystka eksploatacja ?

troszkę mi szkoda tego zestawu, tarcze i klocki mają raptem ~15kkm, tył taki sam komplet jeszcze mniej.

Edytowane przez marcin4x4
Opublikowano

Panowie od jakiej wersji silnikowej A6 C6 zaciski pasują pod 345 do nas P&P??

Z nr 974 na boku będą OK ??

Po czym poznam że to "te " ??

Opublikowano

981 & 982

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...