Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Upgrade hamulców w Audi A4 B6/B7


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

W moim audi z przodu jest hamulec 312mm. Piszecie, że zacisk do tarcz 321mm i 345mm jest taki sam tylko różni się jarzmem. Z jakich modeli audi szukać zacisków aby przejść najlepiej na 345mm? Czy felga 16" ET38 wejdzie na setup w przypadku tarczy 321mm? Na 345mm pewnie min 17", tylko z jakim ET?

Edytowane przez makaba
  • Odpowiedzi 12.8 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Dev... cena nadal aktualna za komplet przewodów w oplocie HEL'a do A4 B6? Masz kolor niebieski? :D

Muszę szybko wymienić bo tylne mam już sparciałe i z jednego mam nawet wyciek, więc od razu wszystkie wymienie.

Da mi coś wymiana płynu hamulcowego na "lepszy" czy zostać przy tym co fabryka nakazuje?

Opublikowano

W moim audi z przodu jest hamulec 312mm. Piszecie, że zacisk do tarcz 321mm i 345mm jest taki sam tylko różni się jarzmem. Z jakich modeli audi szukać zacisków aby przejść najlepiej na 345mm? Czy felga 16" ET38 wejdzie na setup w przypadku tarczy 321mm? Na 345mm pewnie min 17", tylko z jakim ET?

Ma podobny ksztalt ale nie jest taki sam

Dev... cena nadal aktualna za komplet przewodów w oplocie HEL'a do A4 B6? Masz kolor niebieski? :D

Muszę szybko wymienić bo tylne mam już sparciałe i z jednego mam nawet wyciek, więc od razu wszystkie wymienie.

Da mi coś wymiana płynu hamulcowego na "lepszy" czy zostać przy tym co fabryka nakazuje?

Cos sie znajdzie zadzwon jutro.

Opublikowano

Podziwiam Twoj entuzjazm

Dev juz beyerowi tutaj przedstawiales info iz nie ma praktycznie roznicy miedzy 1 tloczkiem z s4 a czterotooczkiem z q5, a teraz co bedziesz udowadnial wyższość 4 tłoczka nad 6 tłoczkiem ? Lol

Jak nie jeździłeś na zr18 to po co się wypowiadasz że to kibel wizualny pod publiczke? Poza tym pokaz mi te kilkanascie osob z forum ktore jezdzi na zr18 w takiej budzie jak moja czyli 1200kg bo z tego co widze tu same cięższe fury na forum.

Opublikowano

Terminator a jakie masz opony w tej kozicy?

Opublikowano (edytowane)

Podziwiam Twoj entuzjazm

Dev juz beyerowi tutaj przedstawiales info iz nie ma praktycznie roznicy miedzy 1 tloczkiem z s4 a czterotooczkiem z q5, a teraz co bedziesz udowadnial wyższość 4 tłoczka nad 6 tłoczkiem ? Lol

Jak nie jeździłeś na zr18 to po co się wypowiadasz że to kibel wizualny pod publiczke? Poza tym pokaz mi te kilkanascie osob z forum ktore jezdzi na zr18 w takiej budzie jak moja czyli 1200kg bo z tego co widze tu same cięższe fury na forum.

Daj juz spokoj z tymi tloczkami, skoro uwazasz ze im wiecej ich jest tym lepiej to załóż 12- tloczkowe albo po dwa zaciski 6tloczkowe na strone.

Napisalem to co wszyscy wiedza, g.... warte sa te zaciski, przerost masy nad trescia.

Zalozylem, rozlozylem, poskladałem, zregenerowalem i przetestowalem set takich zestawow i wiem doskonale co pisze.

Poradzilem Bayerowi zeby nie brał g.... do reki tylko od razu zapakowal zaciski z Q5, sam na takich jezdze od ponad 3 lat i nic lepszego nie potrzeba.

Zeby przyzwoicie zapakowac do a4 (B5, 6, 7) 6tloki z Q7 musialbys miec 345-io mm tarcze o grubosci 34mm, pokaz mi takie, bo jeszcze ich nie widzialem na oczy.

Tarcza z MLa ma grubosc 32mm czyli do tego zacisku jest juz bezuzyteczna.

Z kim bym nie rozmawial na temat tych hamulcow to wniosek zawsze jest podobny i brzmi: "...d...y nie urywa..."

Zeby faktycznie wykorzysyac potencjal tych hamulcow trzeba przekonstruowac uklad hamulcowy, niestety nie powiem jak bo z tego zyje i nie zamierzam sie chwalic.

Zaciski z Q5 w audi to tez moj pomysł, zrealizowałem go jako pierwszy w PL (tutaj sie akurat chwale :grin: ) jak i kilka modenizacji tego typu w calej grupie VAG, PSA, w merceesach, fiatach i bmw.

Edytowane przez Dev
Opublikowano

Hammer Opony 225/35R18 sa akurat dosc glosne za ro dobrze odprowadzaja wode, przy wydechu 2,75 i tak nie ma problemu przy predkosciach +160kmh

Tarcza z ML jest bardzo dobra cenowo oraz parametrowo i 32mm wystarczy spokojnie, 1mm na stronie nie zabije ukladu hamulcowego.

Od lat ze swapem na q5 wiadomo na swiecie, a sciagnac pomysl z zagranicznego forum to tez wiesz bez urazy zadna zasluga, kazdy kto zna jezyk inny poza polskim i obsluguje google poradzi sobie. Nie wspomne juz nawet ze brembo juz brzydszych od q5 zaciskow nie zrobilo, ale estetyka to kwestia gustu i moze nie kazdemu to przeszkadza. Akurat beyer zadowolony byl z 1 tloczka wiec jaki nie zalozy zacisk wielotloczkowy to beda ohhy i ahhy jaki super. Wieksza ilosc tloczkow daje mozliwosc zastosowania wiekszych klockow a coz tym idzie inna wytrzymalosc przy upalaniu auta, ale to pewnie wiesz bo zyjesz z tego jak napisales heh. Te zaciski zatrzymuja spokojnie auta 2,5 tonowe wiec uwierz w moim dupe urywa, w kazdej a4 takze.

Opublikowano (edytowane)

Akurat beyer zadowolony byl z 1 tloczka wiec jaki nie zalozy zacisk wielotloczkowy to beda ohhy i ahhy jaki super.

Ten jednotłok z S4 jest na tyle mocny, że potrafi zdławić mi furę W AUTOMACIE :D A przecież z założenia do takich sytuacji nie powinno dochodzić przy tego typu skrzyni... a jednak.

Zdarzyło się to przy testowym maksymalnym hamowaniu ze 180 do absolutnego zera. Auto na samym końcu zdechło :D

W samochodzie wszystko mam sprawne, wcześniej (przy serii) nigdy mi się to nie udało.

Więcej mi nie potrzeba. Gnałem ostatnio za jednym typkiem po krajówce (z prędkościami za które leci nie tylko mandat ale i... no nieważne, nie jest to powód do dumy) z jakieś kilkadziesiąt km i większy wpływ na bezpieczeństwo w ruchu pozamiejskim ma moim zdaniem równa nawierzchnia niż wypasiony, fikuśny hamulec. One g...wno dadzą gdy fura traci przyczepność z powodu kolein... a szerszy laczek tylko pogarsza sytuację :facepalm:

Miejscami z tego powodu było nieciekawie, szczególnie przy wyprzedzaniu na łukach.

No ale ja się nie powinienem wypowiadać bo rzekomo jeżdżę jak emeryt... :P

większy wpływ na bezpieczeństwo

No i prędkość + umiejętności + sytuacja na drodze - oczywista oczywistość, ale dla uproszczenia pominąłem to w moim wywodzie :wink:

Edytowane przez BeyerBrown
Opublikowano

makaba, dnia 01 List 2015 - 19:12, napisał:

W moim audi z przodu jest hamulec 312mm. Piszecie, że zacisk do tarcz 321mm i 345mm jest taki sam tylko różni się jarzmem. Z jakich modeli audi szukać zacisków aby przejść najlepiej na 345mm? Czy felga 16" ET38 wejdzie na setup w przypadku tarczy 321mm? Na 345mm pewnie min 17", tylko z jakim ET?



Ma podobny ksztalt ale nie jest taki sam

Masz może na zbyciu zestaw na 345mm i za jaką kasę?

Opublikowano

A ja mam takie pytanie nie moge nic znaleź na ten temat. Mam tarcze 320mm a na niej zacisk od 312mm jets taka możliwość tarcza na pewno ma 320mm. A chce wlożyć zaciski od s4 b5 na 2 tłoczkach i czy to bedzie pasować bez przeróbek.?

http://zapodaj.net/2668635d4d278.jpg.html

Opublikowano

Hammer Opony 225/35R18 sa akurat dosc glosne za ro dobrze odprowadzaja wode, przy wydechu 2,75 i tak nie ma problemu przy predkosciach +160kmh

Tarcza z ML jest bardzo dobra cenowo oraz parametrowo i 32mm wystarczy spokojnie, 1mm na stronie nie zabije ukladu hamulcowego.

Od lat ze swapem na q5 wiadomo na swiecie, a sciagnac pomysl z zagranicznego forum to tez wiesz bez urazy zadna zasluga, kazdy kto zna jezyk inny poza polskim i obsluguje google poradzi sobie. Nie wspomne juz nawet ze brembo juz brzydszych od q5 zaciskow nie zrobilo, ale estetyka to kwestia gustu i moze nie kazdemu to przeszkadza. Akurat beyer zadowolony byl z 1 tloczka wiec jaki nie zalozy zacisk wielotloczkowy to beda ohhy i ahhy jaki super. Wieksza ilosc tloczkow daje mozliwosc zastosowania wiekszych klockow a coz tym idzie inna wytrzymalosc przy upalaniu auta, ale to pewnie wiesz bo zyjesz z tego jak napisales heh. Te zaciski zatrzymuja spokojnie auta 2,5 tonowe wiec uwierz w moim dupe urywa, w kazdej a4 takze.

Zeby zrobic cokolwiek z hamulcami nie potrzebuje google ani samego internetu.

A4 B5, 6 i 7 oraz A6 C5 maja małą wade konstrukcyjna ukladu hamulcowego a co za tym idzie montaz zaciskow 4 lub 6 tloczkowych (345mm) niewiele zmienia w porownaniu z seryjnym jednotlokiem S4 B6,7,8. Tutaj po zmianie nie ma zadnych spektakularnych wynikow hamowania.

A temat wydumki zaciskow Q7 z tarczami od MLa jest smieszny i dawno zarzuconym gniotem, koszt zestawu jest nieadekwatny do zamierzonego celu.

Opublikowano

A co to za wada, która to nie pozwala na rozwinięcie skrzydeł wielotłoczkowi?

Opublikowano

Mała :decayed:

Opublikowano

Panowie, ktorzy zmieniali przod z 288 na 320 - pasowaly Wam normalnie te stare przewody z auta do zaciskow 320? Bo u mnie ni huhu, z zaciskami dostalem akurat te z b7 i one podeszly normalnie, ale te stare sie roznily:male_72154fee7a167ff2ce28022d86387f.jpg

Dev - dzieki za szybkie rady co i jak na linii. :)

Opublikowano (edytowane)

Jak chcesz to mam nowe takie przewody.

trza bylo rano mowic to bym Ci poslal kurierem.

Edytowane przez Dev
Opublikowano

Dev, a co to za tajemnica lekarska? :D

OK, jak nie chcesz to nie mów... tylko powiedz czy po jej usunięciu wielotłoczek Q5 rozwija w tych budach skrzydła czy nadal jest wg. Ciebie porównywalny z jednotłokiem S4?

Opublikowano

Według mnie największą zaletą tego zacisku jest jego waga około 5,5kg/szt. z klockami, nie wiem ile ważą kompletne (z jarzmem i klockami) jednotłoki pod 320/345mm, ale chyba sporo więcej. Wizualnie wygląda słabo ;)

Opublikowano

No czytałem, że są lżejsze :)

Zgaduj zgadula.. a może ta wada to złe proporcje tarcz przód/tył? Wspominałeś o tym Dev jakby co :wink:

Opublikowano

Dzisiaj skonczylem projekt hebli do starszej wersji audi, kto zgadnie co to za autko?:)

91ac9c34ff6f.jpg

1d852f1af10e.jpg

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...