MariuszKK Opublikowano 21 Października 2016 Opublikowano 21 Października 2016 Według ETKI: VW 2.0 TDI BGW,BHW Audi 1.9TDI BKE,BRB Audi 2.0TDI BPW Wałek jest przystosowany do DPFa, ma inny kąt krzywek i oznaczenie 038109101AF. .
maks149 Opublikowano 21 Października 2016 Opublikowano 21 Października 2016 a jak w przypadku BKE orginalnie bez dpf-a ? Czy to bez znaczenia czy auto nie ma dpf czy ma dpf wałek występował ten sam ? Na drugiej stronie tematu znalazłem taką odpowiedz ale chciałbym ją potwierdzić Czy ktoś mi odpowie z jakich silników pasują wałki do AVF:confused: Ajm, asz, atd, atj, avb, awx, axr, bkc, bls, bxe, bew, auy, arl, anu, btb
MariuszKK Opublikowano 21 Października 2016 Opublikowano 21 Października 2016 (edytowane) Ja nigdy nie miałem DPF, a wałek od DPF siedział w środku... do tego w sklepie 'wymacałem' oba i są inne. Z tego co się orientowałem, to może być związane z normą EURO 4, które spełnia BKE, BRB a nie spełnia AVF\AWX. Na wałku jest inny kształt krzywek, by można było dotryskiwać małe dawki paliwa w celu poprawy kultury pracy i emisji spalin. Coś jak w common railu. Edytowane 21 Października 2016 przez MariuszKK
maks149 Opublikowano 21 Października 2016 Opublikowano 21 Października 2016 To dla tego ori wałek z BKE jest dużo droższy niż np z AVF . A jak to się ma do np. BXE tam niby też jest euro 4 a wałek dużo tańszy? Trochę jestem w kropce bo niewiem jaki wałek kupić ori czy zamiennik z tym że boję się troche zamiennika bo mam zamiar modzić moc do około 180-200KM i niechciał bym aby się ukręcił jak to już koledzy z forum opisywali za ori wałek do BKE w serwisie VW powiedzieli mi 2300zł ze zniżką dla pracownika i czas oczekiwania do 2 tyg sprowadzany z niemiec w UK za ori wałek z serwisu audi 617 funtów (3000zł)
MariuszKK Opublikowano 21 Października 2016 Opublikowano 21 Października 2016 Najlepszym rozwiązaniem (i najtańszym) było by znalezienie takiego wałka oryginalnego, używanego, w stanie idealnym Ja założyłem zamiennik.. mam nadzieję że to nie była zła decyzja
maks149 Opublikowano 21 Października 2016 Opublikowano 21 Października 2016 (edytowane) Najgorsze jest to że dorwać pewną ori używke to już prawie jak 6 totka Wyszukałem jescze firmę regenerującą wałki rozrządu ale niemam pojęcia czy się w to bawić Ile już nalatałeś na zamienniku ? Edytowane 21 Października 2016 przez maks149
MariuszKK Opublikowano 21 Października 2016 Opublikowano 21 Października 2016 Na razie jakieś 4 tyś, to nawet nie myślę zaglądać.. wszystko chodzi, nie ma niepokojących dźwięków, także nie jest źle
lukaszooo Opublikowano 22 Października 2016 Opublikowano 22 Października 2016 Za 30 tys będzie wuczuwalne zużycie na krzywkach.
Lukasz_N Opublikowano 23 Października 2016 Opublikowano 23 Października 2016 Zależy jaki zamiennik włożył.
lukaszooo Opublikowano 23 Października 2016 Opublikowano 23 Października 2016 jeśli odlew za 500-700zł to tak sie dzieje. Do 50 tys bez zagladania pod czapke nie ma zadnych objawów.
jozek726 Opublikowano 27 Października 2016 Opublikowano 27 Października 2016 Panowie czy te objawy są tylko w B6 czy mogą się też pojawić np w b8 ?
lukaszooo Opublikowano 27 Października 2016 Opublikowano 27 Października 2016 Nie mam b8 ale według mnie 2.0 z tych lat jest na CR i wałek nie jest tak mocno obciążony jak w 1.9 PD choc VW miał już silnik na pompie z notorycznie zuzywajacymi się walkami czyli 2.5tdi. B8 to dość świeże auto i mało się słyszy o takim problemie.
tekilus Opublikowano 4 Listopada 2016 Opublikowano 4 Listopada 2016 (edytowane) Hej. Jestem po wymianie walka, panewek, szklanek i uszczelnieniu pompek. Silnik avf. Po wymianie teoretycznie wszystko OK, ale jak postoi w nocy i chce rano odpalić to jest bardzo ciężko, dodatkowo na zimnym wodolejstwo nie ma siły, nie wkręca się na obroty, po chwili pracy już jest normalnie, i trzecie co zauważyłem od wymiany słabiej się zbiera na niższych obrotach. Kat synchronizacj jest bardzo zbliżony do zera. Czy ktoś się spotkał z podobnym objawem? Dodam ze przed wymiana wszystko było OK. Edytowane 4 Listopada 2016 przez tekilus
lolq1660 Opublikowano 4 Listopada 2016 Opublikowano 4 Listopada 2016 Też jestem świeżo po wymianie i też jaki ciężej miał z rana odpalić Wysłane z mojego MI 4LTE przy użyciu Tapatalka
lukaszooo Opublikowano 4 Listopada 2016 Opublikowano 4 Listopada 2016 Bo nie każdy wie ze pompki trzeba odpowiednio ustawić.
BoskiEnrike Opublikowano 4 Listopada 2016 Opublikowano 4 Listopada 2016 (edytowane) Bo nie każdy wie ze pompki trzeba odpowiednio ustawić. A już myślałem, że tylko mnie dopadła klątwa problemu odpalania po wymianie wałka. Problem szerzej opisywany w wątku: http://a4-klub.pl/index.php?/topic/361184-prosba-o-analize-logow-a4-b6-19-avf/ Coraz bardziej skłaniam się ku przekonaniu, że szukam dziury w całości a winien jest sam nowo założony wałek Ruvilla. Przed wymianą było wszystko ok po wymianie kaplica. Pompki miały wymienione uszczelnienia, wyregulowane, nic to nie dało. Gdzieś kompresje szlag trafił na 1 cylindrze, 4 bary mniej niż pozostałe. Jak ktoś ma jakiś pomysł to proszę o podpowiedź co jeszcze mogę zrobić aby rozwiązać problem zanim ściągnę głowicę co sugeruje beznadziejna kompresja. Edytowane 4 Listopada 2016 przez BoskiEnrike
Karol Guzicki Opublikowano 4 Listopada 2016 Opublikowano 4 Listopada 2016 a popychacze wymieniles/oprozniles stare przed montazem walka?
BoskiEnrike Opublikowano 4 Listopada 2016 Opublikowano 4 Listopada 2016 Szczerze, to nie wiem bo osobiście tego nie robiłem tylko fachowcy (nie wiem czy nie nadużywam tego słowa) ale żaden z nich o tym nie wspominał więc zakładam, że nie było takiej konieczności.
Karol Guzicki Opublikowano 4 Listopada 2016 Opublikowano 4 Listopada 2016 koniecznosc jest zawsze! Nowy walek rozrzadu powinien pracowac z nowym zestawem szklanek. Jezeli nie wymieniamy ich na nowe a demontujemy walek rozrzadu to ZA KAZDYM RAZEM bezwglednie nalezy szklanki rozebrac i oproznic z oleju. Inaczej moze dojsc do podpierania zaworow co skutkuje brakiem kompresji. Moze to smieszne ale wielu mechanikow o tym nie wie. Pozdrawiam
BoskiEnrike Opublikowano 4 Listopada 2016 Opublikowano 4 Listopada 2016 koniecznosc jest zawsze! Nowy walek rozrzadu powinien pracowac z nowym zestawem szklanek. Jezeli nie wymieniamy ich na nowe a demontujemy walek rozrzadu to ZA KAZDYM RAZEM bezwglednie nalezy szklanki rozebrac i oproznic z oleju. Inaczej moze dojsc do podpierania zaworow co skutkuje brakiem kompresji. Moze to smieszne ale wielu mechanikow o tym nie wie. Pozdrawiam Popychacze = szklanki, teraz skumałem. Laik ze mnie jednak. No więc tak, szklanki założone nowe.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się