dzik Opublikowano 4 Marca 2014 Opublikowano 4 Marca 2014 ja narazie miałem avfa przelot okolo 345 tyś km - zero problemów z wałkiem teraz mam awx 318 tyś - zero problemów z wałkiem coś mi się wydaje że po prostu szły partie podatne na problemy z wałkiem oraz takie które były wolne od tych problemów W moim otoczeniu już conajmniej 4-5 osób robiło wałek
Lukasz_mk2 Opublikowano 4 Marca 2014 Opublikowano 4 Marca 2014 a u znajomych, którzy wymieniali wałki też występowało odczucie "padaczki" na rozgrzanym silniku??
lukaszooo Opublikowano 4 Marca 2014 Opublikowano 4 Marca 2014 w moim przypadku głównym objawem problemu z wałkiem było buczenie i telepanie na jołowym, buczeć przestało telepanie zmalało o 80% ale czasem sie zatrzęsie.
Lukasz_mk2 Opublikowano 4 Marca 2014 Opublikowano 4 Marca 2014 u mnie telepanie troszkę się zmniejszyło po wymianie podkładek pod PD, wałek wymieniam przy okazji robienia rozrządu. Jak tylko u mnie drgawki zmniejszą się o 80% to będę bardziej niż zadowolony - czas pokaże (oczywiście mówimy tu non stop o drgawkach na biegu jałowym)
elmer80 Opublikowano 4 Marca 2014 Opublikowano 4 Marca 2014 Miałem identycznie. Po wymianie oringów na PD coś tam się zmniejszyło ale dopiero po zamontowaniu wałka itd od kolegi DZIKA;) zaczął klekot równo pracować ---------- Post dopisany at 13:46 ---------- Poprzedni post napisany at 13:44 ---------- u mnie telepanie troszkę się zmniejszyło po wymianie podkładek pod PD, wałek wymieniam przy okazji robienia rozrządu. Jak tylko u mnie drgawki zmniejszą się o 80% to będę bardziej niż zadowolony - czas pokaże (oczywiście mówimy tu non stop o drgawkach na biegu jałowym) Mam nadzieję że nie zapomniałeś zmienić przy okazji uszczelniaczy zaworowych. Koszt niewielki A święty spokój
Lukasz_mk2 Opublikowano 4 Marca 2014 Opublikowano 4 Marca 2014 zmieniam wałek, szklanki i uszczelniacze
elmer80 Opublikowano 4 Marca 2014 Opublikowano 4 Marca 2014 Furmanka odżyje. U siebie jeszcze zauważyłem lepsze wkręcanie się na obroty powyżej 3,5 tys. Pewnie dlatego że zawory bardziej się otwierają. W porównaniu do nowego wałka krzywki były o 0,8 mm mniejsze/zjechane. Jakby nie było to jest około 10% skoku zaworu.
Lukasz_mk2 Opublikowano 4 Marca 2014 Opublikowano 4 Marca 2014 to mnie pocieszyliście czekam z niecierpliwością na telefon od mechanika (ma zadzwonić, gdy już poskłada wszystko do kupy)
lukaszooo Opublikowano 4 Marca 2014 Opublikowano 4 Marca 2014 Temat rzeka........... w innym wątku sa dogłębnie opisane objawy, ceny, przebiegi, numery części, zdjęcia, logi i mase przemyśleń mądrych ludzi. Poszukajcie a znajdziecie.
Lukasz_mk2 Opublikowano 4 Marca 2014 Opublikowano 4 Marca 2014 a więc odebrałem auto od mechanika i puki co (nie chce jeszcze zapeszać, bo przejechałem tylko kilkanaście kilometrów) jestem mile zaskoczony. Praktycznie można powiedzieć, że drgania ustały całkowicie:banan:
elmer80 Opublikowano 4 Marca 2014 Opublikowano 4 Marca 2014 Jeżdżę niecałe dwa tygodnie po wymianie i też ciągle na światłach się wczuwam czy nie zatelepie
Lukasz_mk2 Opublikowano 5 Marca 2014 Opublikowano 5 Marca 2014 ja tyle się męczyłem z tym telepaniem, że teraz na skrzyżowaniach będę stał chyba przez dwie zmiany świateł tak mnie to rajcuje jak wibracje silnika na luzie są praktycznie nie wyczuwalne
kkam Opublikowano 5 Marca 2014 Opublikowano 5 Marca 2014 miales tylko drgawki od wytartego walka? zero problemow z odpalaniem i buczeniem z dolotu?
elmer80 Opublikowano 5 Marca 2014 Opublikowano 5 Marca 2014 ja tyle się męczyłem z tym telepaniem, że teraz na skrzyżowaniach będę stał chyba przez dwie zmiany świateł tak mnie to rajcuje jak wibracje silnika na luzie są praktycznie nie wyczuwalne Weź wałek od mechanika i zmierz krzywki. Ciekaw jestem ile się zjechały. ---------- Post dopisany at 11:15 ---------- Poprzedni post napisany at 11:07 ---------- miales tylko drgawki od wytartego walka? zero problemow z odpalaniem i buczeniem z dolotu? Problem z odpalaniem to nie wina wałka. No chyba że wałek zupełnie starty na okrągło lub dziura w popychaczu. Znajomy tak miał w BMM to właściwie i tak odpalał w miarę dobrze no ale nie był w stanie już jechać. W/g mnie wytarty wałek wręcz może pomóc w odpalaniu. Zawór mniej się otwiera czyli więcej paliwa w cylindrze. U mnie problemy z odpalaniem ustały po wymianie oringów PD
turzol Opublikowano 5 Marca 2014 Opublikowano 5 Marca 2014 Panowie jakie półpanewki wkładacie - zamiennik czy oryginał? Obiło mi się, że zamienniki półpanewek konkretnie Glyco niekoniecznie są wymiarowe
elmer80 Opublikowano 5 Marca 2014 Opublikowano 5 Marca 2014 Panowie jakie półpanewki wkładacie - zamiennik czy oryginał? Obiło mi się, że zamienniki półpanewek konkretnie Glyco niekoniecznie są wymiarowe Brałem od Dzika z forum i chyba Glyco. Montował całość kolega z ASO Audi i nie marudził że coś nie tak.
Lukasz_mk2 Opublikowano 5 Marca 2014 Opublikowano 5 Marca 2014 z paleniem nie miałem raczej większego problemu, co do odgłosu z dolotu to chyba faktycznie coś było słychać, a co do wałka to musiał bym po niego podjechać do mechanika i go zabrać. Ja się za bardzo na tym nie znam ale na moje niewprawione oko było widać że wałek był zeszlifowany delikatnie. A co do szklanek to w zasadzie żadna nie miała idealnie płaskiej powierzchni.
elmer80 Opublikowano 6 Marca 2014 Opublikowano 6 Marca 2014 Właśnie chodziło mi o wymiar krzywki tak żeby porównać. Później wrzucę zdjęcie swojego.
Lukasz_mk2 Opublikowano 10 Marca 2014 Opublikowano 10 Marca 2014 nie byłem jeszcze u mechanika, aby porobić zdjęcia wałka, ale nagrałem film jak zachowuje się auto na wolnych obrotach po jego wymianie (dźwięk w filmie jest tragiczny, ale to wina telefonu, którym nagrywałem film oraz wiatru). W ostatnich sekundach filmu widać w jak tragicznym stanie mam pompki, a mimo to autem nie telepie na jałowym wcale, tylko czasem puści chmurę czarnego dymu podczas mocnego depnięcia w gaz np. podczas wyprzedzania. (choć i tak z tymi pompkami trzeba coś zrobić )
lukaszooo Opublikowano 10 Marca 2014 Opublikowano 10 Marca 2014 Kolego grupa 13 wbrew pozorom nie swiadczy o stanie pompek, tam masz podane korekcje paliwa ktore ECU podaje do dawki standardowej czyli dodaje od standardu lub ujmuje. Jest to spowodowane nie stanem pompek ale całego silnika, jeden z cylindrów jest bardziej szczelny inny miej to samo z zaworami i dlatego ECU ma opcje korekcji dawek tak aby moc była równa na kazdym cylindrze, na 80% gdybyś zamienił kolejność pompek wyniki były by takie same, wiem z własnego doświadczenia. O stanie pompek więcej powiedzą ci BIPY, choc miałem przypadek ze pompki były walniete BIPY dochodziły do 45 wsadzilismy pompki wyciągnięte z Octavi z 80tys przebiegu silnik chodził jak nowy a BIPY były 20-25 więc tez nie najlepiej. Wiele osób zamieniło by sie na takie korekcje, a według mojej skromnej osoby nie masz co kombinować bo utopisz mase kasy a i tak nic sie nie zmieni.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się