Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Instalacja kierownicy multifunkcyjnej S3/R8/S6/TT/A4 B7/B8 w A4 B6


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

:hi:

panowie sprzedawca nie wiedzial za bardzo co ma i przyslal mi kiere od a3 :confused4:

nr na nalepce 8P0 419 091 BL TNA, na kierownicy jest wybite 4F0 124 A

kiera trojramienna

podejdzie do mojej b6 ? modul mam q z tasma

jesli tak to jaka poducha do niej (8E0 moze byc?) i czy potrzebuje czegos wiecej ?? :mysli:

pewnie i pasuje zerknij tu ..

http://www.audizine.com/forum/showthread.php?t=138299&highlight=replace+steering+wheel

Opublikowano

dzieki WRCLAGUNA

poduszke mam zamowiona jeszcze czarna obudowa

widze ze gosc z tej stronki ma takie kolorki wnetrza jak ja, a ja kupuje wszystko czarne :mysli:

zobacze jak to bedzie wygladalo najwyzej zmienie drugi raz :decayed:

pozdro

Opublikowano

Gość który zakładał u mnie taki zestaw twierdzi że wystrzeli po prostu jeden wkład.

no tak ale ktoś z chłopaków połączył dwa naboje :)

znaczy kabelki :)

Witam,

Ja mam cos do dodania w kwestii tych dwóch nabojów. Mam juz wszystkie graty do zmiany kierownicy, tylko czasu brak. Postanowiłem sprawdzić schemat wiązki elektrycznej, tzn który kable idzie do którego pinu w 12 pinowej wtyczce. A potem jeszcze taśmę. I zgadnijcie co znalazłem.

Ta niby "dwunabojowa" poduszka ma zmostkowane kable w obu wtyczkach. Mówiąc jaśniej. Pomarańczowa wtyczka ma dwa kable połączone z pinami 5 i 6 w 12pinowej wtyczce. Te kable sązmostkowane w 12 pinowej wtyczce. Tak samo jest z zielona. Ona ma kable idące do pinów 3 i 4. Te dwa kabelki są również zmostkowane w 12 pinowej wtyczce. Czyli de facto każda z tych wtyczek do poduszki jest w istocie pojedynczym przewodem rozdzielonym na dwa piny. Co więcej sprawdziłem również taśmę i znowu: pin 3 i 4 są zmostkowane ze sobą i tak samo 5 i 6. Zmostkowanie występuje nie w 12 pinowym gniazdku ale z tylu, w miejscu gdzie wpinamy ta 4 pinowa kostkę, która trzeba wymienić, bo stara nie pasuje. Nie wiem jeszcze, ile kabli jest w tej 4 pinowej wtyczce, bo nie rozbierałem całości, ale Idę o zakład, ze są tylko 2 podłączone do pinów 2 i 3 ( środkowych ). Czy kros może potwierdzić? Wysunąłbym ostrozna hipotezę, ze jeśli poduszka jest rzeczywiście 2 nabojowa, to oba naboje są połączone równolegle do tych samych przewodów, wiec wybuchną równocześnie ponieważ komunikacja pomiędzy sterownikiem a oboma nabojami odbywać sie będzie przez te same piny 2 i 3 w taśmie z tylu. Wyglada wiec, ze tu nie powinno być konfliktu miedzy nowa poduszka z B7 albo innego Audi a starym systemem Airbagów z B6( w B6 jest system 8.4 a B7 9.14 czy jakoś tak i podobno sie różnią ).

Proszę uprzejmie o opinie bądź polemiki na ten temat.

Pozdrawiam

Madbar

Opublikowano

Zgadza się. Wtyczka 4pin ma tak na prawdę tylko piny 1 i 2. Pozostałe są nieuzywane. Mam też potwierdzenie od magików z połczyńskiej, że 2 nabojowa poduszka zamontowana w b6 wystrzeli prawidłowo. Mimo wszystko mam nadzieję, że nikt z nas się o tym nigdy nie przekona.

Opublikowano

Witam,

Ja mam cos do dodania w kwestii tych dwóch nabojów. Mam juz wszystkie graty do zmiany kierownicy, tylko czasu brak. Postanowiłem sprawdzić schemat wiązki elektrycznej, tzn który kable idzie do którego pinu w 12 pinowej wtyczce. A potem jeszcze taśmę. I zgadnijcie co znalazłem.

Ta niby "dwunabojowa" poduszka ma zmostkowane kable w obu wtyczkach. Mówiąc jaśniej. Pomarańczowa wtyczka ma dwa kable połączone z pinami 5 i 6 w 12pinowej wtyczce. Te kable są zmostkowane w 12 pinowej wtyczce. Tak samo jest z zielona. Ona ma kable idące do pinów 3 i 4. Te dwa kabelki są również zmostkowane w 12 pinowej wtyczce. Czyli de facto każda z tych wtyczek do poduszki jest w istocie pojedynczym przewodem rozdzielonym na dwa piny. Co więcej sprawdziłem również taśmę i znowu: pin 3 i 4 są zmostkowane ze sobą i tak samo 5 i 6. Zmostkowanie występuje nie w 12 pinowym gniazdku ale z tylu, w miejscu gdzie wpinamy ta 4 pinowa kostkę, która trzeba wymienić, bo stara nie pasuje. Nie wiem jeszcze, ile kabli jest w tej 4 pinowej wtyczce, bo nie rozbierałem całości, ale Idę o zakład, ze są tylko 2 podłączone do pinów 2 i 3 ( środkowych ). Czy kros może potwierdzić? Wysunąłbym ostrozna hipotezę, ze jeśli poduszka jest rzeczywiście 2 nabojowa, to oba naboje są połączone równolegle do tych samych przewodów, wiec wybuchną równocześnie ponieważ komunikacja pomiędzy sterownikiem a oboma nabojami odbywać sie będzie przez te same piny 2 i 3 w taśmie z tylu. Wyglada wiec, ze tu nie powinno być konfliktu miedzy nowa poduszka z B7 albo innego Audi a starym systemem Airbagów z B6( w B6 jest system 8.4 a B7 9.14 czy jakoś tak i podobno sie różnią ).

Proszę uprzejmie o opinie bądź polemiki na ten temat.

Pozdrawiam

Madbar

Nie jest to do końca prawda. Mostki są, ale tylko jeśli wtyczka jest wypięta. Jak wepniesz wtyczkę, tą 12-pinową w taśmę, to mostki są rozłączane - w gnieździe są specjalne wypusty, które podnoszą te blaszki we wtyku do góry. To samo jest w tym 4-pinowym łączniku z tyłu taśmy - wpinasz wtykę i mostki są rozłączane.

W B7 masz wszystkie 4 piny zajęte w tym 4-pinowym wtyku - kabel żółty i biały to jeden nabój (pin 1 i 2), brązowy i czarny drugi nabój (pin 3 i 4). Każdy z kabli leci do innego pinu sterownika poduch (żółty - pin 23, biały pin 22, brązowy pin 37 i czarny pin 38). Tak więc sterownik airbag ma pełną kontrolę nad tym, który nabój wystrzeli.

Swoją drogą, abstrahując od tematu poduszek. W pierwszym poście jest mowa o przekładaniu kabelków w tej 12-pinowej wtyczce. Wydaje mi się, że nie jest to już aktualne. Obecnie kabelek o podanym numerze ma wszystkie przewody dobrze poprowadzone i są one jednego koloru - piny 1 i 2 to klakson, 3-6 poducha, 7-12 multifunkcja.

Nie wiem, jak jest w kierze od R8/TT, ale u mnie przy zakupionym niedawno kabelku i kierze od B7 nic nie trzeba było przekładać - wystarczyło wszystko pospinać i śmiga.

Opublikowano

Panowie potrzebna bardzo Wasza pomoc.

Mam kierę od s3 8p zamontowaną do s3 8l. Kupiłem graty po etce, ale moduł dedykowany do tego modelu potrzebuje również takiego małego modułu w kierownicy (stare kiery do audi). U mnie nie była przewidziana multifunkcja przez producenta więc dorobiłem okablowanie :good:

Jestem na etapie, gdzie stara kiera multifunkcyjna działa porawnie, ale nowa tylko podświetla przyciski i wywala błąd połączenia z modułem kierownicy.

Dlaczego pytam Was? Ponieważ ustaliłem na US forum, że najlepiej użyć modułu od a4 i poprostu go rozebrać i dolutować przewody.

I teraz: POTRZEBNY BARDZO PINOUT TAKIEGO MODUŁU POMIJAJĄC TO CO DO ESP I AIR BAG.

Muszę użyć tego modułu z Q lub R i od niego do taśmy biegną tylko dwa przewody czerwony do zasilania i chyba fioletowy(purpurowy) sygnal z przycisków tylko z którego wejścia?

Reszta z przodu modułu mnie nie interesuje bo to manetki itd.

Problem jest też z tą dużą wtczką z tyłu modułu i na tym zależy mi najbardziej Bedzie jakieś 8 sygnałów

Can L

Can H

plus stały

plus po stacyjce

dwie masy

sygnał włączonego podświetlania

Mam już wszystko wypuszczone tylko nie wiem gdzie co podpiąć. Nawet kolory kabli mogłyby pomóc

W Was nadzieja panowie

dzięki

Opublikowano

Może to pomoże.

Wtyk tylny:

pinytyln.jpg

1 - Terminal 31 - brązowy (masa)

2 - Terminal 30 - czerwono-żółty (+) (bezpiecznik 13)

5 - Cruise control switched “Off” - niebiesko-zielony

6 - Alarm (special-purpose vehicles)

7 - Radio telephone (special-purpose vehicles)

8 - CAN Bus Low (convenience) - pomarańczowo-brązowy

9 - CAN Bus High (convenience) - pomarańczowo-zielony

10 - CAN Bus High (drive train) - pomarańczowo-czarny

11 - CAN Bus Low (drive train) - pomarańczowo-brązowy

12 - Ignition lock terminal 75 - żółto-czarny

13 - Ignition lock S contact - czarny (prawdopodobnie stały plus z akumulatora)

14 - Ignition lock terminal 15 - czerwony (prawdopodobnie plus po kluczyku) - do sprawdzenia miernikiem

15 - Ignition lock terminal 50 - niebieski

16 - Ignition lock terminal P - szaro-żółty

pinyprzodn.jpg

A - Connector for cruise control system

1 - Terminal 31

2 - Fix

3 - Distance

4 - Terminal 30

5 - Resume/touch function (Off)

6 - Acceleration/deceleration

7 - Locked (Off)

B - Connector for turn signal

1 - Terminal 31

2 - Radio telephone (special-purpose vehicles)

3 - Alarm (special-purpose vehicles)

5 - Headlight flasher/light control

6 - Turn signal indicators

C - Connector for multi-function steering wheel /

tiptronic / heated steering wheel

7 - tiptronic (–)

8 - Multi-function steering wheel (terminal 30)

9 - Multi-function steering wheel (LIN data bus)

10 - Heater sensor/ tipronic (+)

11 - Multi-function steering wheel dimmer

12 - Tiptronic earth

13 - Steering wheel heating (+)

14 - Steering wheel heating (–)

D - Steering angle sender -G85-

1 - Light barrier 5

2 - Light barrier 3

3 - Light barrier 1

4 - Terminal 30

5 - Voltage supply (5 V)

6 - Light barrier 6

7 - Light barrier 4

8 - Light barrier 2

9 - Terminal 31

10 - Light barrier 7

E - Horn -H1-

1 - Terminal 31

2 - Horn

F - Wiper system

1 - Terminal 31

2 - Intermittent wipe potentiometer

3 - On-board computer

5 - Wash

6 - Wipe

Opublikowano

proton2 stary jesteś wielki. To czego potrzebowałem :good:

Czyli mnie interesuje kostka C:

pin 8 rozumiem, że to + do multi

pin 9 to impuls pomiędzy modułem a przyciskami

pin 11 nie kumam do jakiego opornika to ma iść i nie wiem czy w moim przypadku to istotne

tył kostki

1 masa

2 plus może być stały lub przez bezpiecznik

5 nie potrzebny

6 nie potrzebn

7 nie mam telefonu to chyba nie potrzebne

8, 9, 10, 11 to nie bardzo kumam, rozumiem, nie jest problemem wpiąć się w CAN ale czemu cztery. Jaka jest różnica? Z tego co się oriętuje interesuje mnie 10 i 11 a 8, 9 to do modułu konfortu? :mysli:

12 to jeśli to samo co x75 to plus w pozycji run nie jestem pewny

13 14 15 i 16 to podobnie to jakieś zasilanie od stacyjki ale w audi są trzy różne 30 to najczęściej stały plus x75 to ten gdzie jest napięcie w pozycji run i zanika np podczas krecenia rozrusznikiem i 15 po stacyjce

Ciekawi mnie co trzeba podłączyć do samej multifunkcji na bank 1, 2, 10, 11 i coś do stacyjki. Brakuje mi tu pinu do sygnału podświetlania.

Może ktoś przeanalizować co napisałem i ewntualnie rozwiązać problem nazewnictwa. fbmfsw już blisko

Opublikowano

Czyli mnie interesuje kostka C:

pin 8 rozumiem, że to + do multi

pin 9 to impuls pomiędzy modułem a przyciskami

pin 11 nie kumam do jakiego opornika to ma iść i nie wiem czy w moim przypadku to istotne

Pin 11 to podświetlenie przycisków, ale nie wiem jak to jest realizowane. Możliwe, że po otrzymaniu sygnałów po CAN, że włączone zostało oświetlenie, to na tym pinie pojawia się masa. Nie wiem na pewno, tak sobie tylko snuje domysły :)

tył kostki

1 masa

2 plus może być stały lub przez bezpiecznik

5 nie potrzebny

6 nie potrzebn

7 nie mam telefonu to chyba nie potrzebne

8, 9, 10, 11 to nie bardzo kumam, rozumiem, nie jest problemem wpiąć się w CAN ale czemu cztery. Jaka jest różnica? Z tego co się oriętuje interesuje mnie 10 i 11 a 8, 9 to do modułu konfortu? :mysli:

12 to jeśli to samo co x75 to plus w pozycji run nie jestem pewny

13 14 15 i 16 to podobnie to jakieś zasilanie od stacyjki ale w audi są trzy różne 30 to najczęściej stały plus x75 to ten gdzie jest napięcie w pozycji run i zanika np podczas krecenia rozrusznikiem i 15 po stacyjce

Ciekawi mnie co trzeba podłączyć do samej multifunkcji na bank 1, 2, 10, 11 i coś do stacyjki. Brakuje mi tu pinu do sygnału podświetlania.

Może ktoś przeanalizować co napisałem i ewntualnie rozwiązać problem nazewnictwa. fbmfsw już blisko

Informacje z kierownicy lecą za pewnie po CAN systemu komfortu - piny 8 i 9. Piny CAN od magistrali silnika (systemu napędu) muszą też być podłączone, bo po niej lecą informacje do ABS/ESP i bez tego byłby problem chociażby z przekazywaniem informacji z czujnika kąta skrętu kierownicy.

Podświetlenie realizuje sam moduł kierownicy po otrzymaniu odpowiednich sygnałów po CAN-ie.

Opublikowano

Mam watpliwosci co do funkcji i uzytecznosci tego pina 11 w sterowaniu kierownicy przy B6 i B7. Dlaczego? Dlatego, ze w oryginalnym okablowaniu od kierownicy, ktore mam z B7 sterowanie multifunkcja jest rozwiazane za pomoca trzech kabli. one biegna do pinow 1,2,3 we wtyczce w od sterowania w wiazce do airbaga. 1 i 2 odpowiadaja pinom odpowiednio 9 i 8 w 12 pinowej wtyczce i rownoczesnie pinom 9 i 8 w zlaczu C jak podales, ale pin 3 z wtyczki od sterowania biegnie do pina 1 we wtyczce 12 pinowej i jest to masa albo faza od zasilania klaksonu i kilku innych elementow. O ile dobrze rozumiem terminal 31 oznacza po prostu bezpiecznik nr 31 w skrzynce. Wiec przynajmniej w B7 pin 11 nie bierze udzialu w obsludze multifunkcji od kierownicy.

Pozdrawiam

Opublikowano

Dokładnie z wtyczki C musze złapać zasilanie i LIN bus i to tyle z przodu modułu. Do multi są trzy przewody w kierownicy, (masa, zasilanie, LIN bus) z czego masa podłączona jest w okablowaniu poduszki pod tą samą co klakson. Przód mamy załatwiony :notworthy:

Został tył modułu:

pin 1 masa

pin 2 zasilanie stały plus

pin 8 i 9 CAN

pin 10 i 11 jeśli to jest do ESP itp to mnie nie intereseuje biorąc pod uwagę, że moduł bedzie użyty tylko do multi

pin 12 plus po stacyjce

pin 14 można podpiąć pod plus po stacyjce

pin 16 to chyba skrzynia w pozycji park ale nie jestem pewien

pin 13 i 15 nie wiem

brakuje jeszcze sygnalu o włączonych światłach i podłączenie do linii K diagnostycznej :mysli:i to chyba tyle co wiem, nie zstało dużo

Jeśli ktoś posiada moduł Q, R lub inny działający z kierownicą bez tego małego modułu wbudowanego w kiere to chętnie odkupie

Opublikowano

Zgadza się. Wtyczka 4pin ma tak na prawdę tylko piny 1 i 2. Pozostałe są nieuzywane. Mam też potwierdzenie od magików z połczyńskiej, że 2 nabojowa poduszka zamontowana w b6 wystrzeli prawidłowo. Mimo wszystko mam nadzieję, że nikt z nas się o tym nigdy nie przekona.

Malik, a oni to sprawdzali, że twierdzą iż poducha odpali ?

Bo są w necie opinie, że właśnie airbag nie odpali. Co więcej TUTAJ jest potwierdzony przypadek, że poducha nie odpaliła. Wprawdzie jest to A3 i nie ma żadnych szczegółów jak taką przekładkę sobie gość zrobił, ale jednak jest to potwierdzony przypadek.

Opublikowano

Znam przypadki gdy auto "nie grzebane" a poduchy nie strzeliły, to są "małe bombki" zawsze moze trafić się jakiś niewypał. Był kiedyś u mnie klient BMW3 E46, któremu przy 200km/h na niemieckiej autostradzie z niewiadomej przyczyny odpaliła kurtyna i boczna poduszka po stronie kierowcy.

Opublikowano

szukam odpowiedniego airbaga do trojramiennej 8P0419091BL w odpowiedniej cenie i jakos nie moge znalezc ;( czy ktos mi moze powiedziec czy od a3 bedzie pasowalo?? nr 8P7 880 201 h 6ps (chyba). gosciu powiedzial mi ze nie ma szans ze bedzie pasowalo...

Opublikowano

czy taśma airbag 4E0-953-541 E to multifunkcja? są jeszcz końcówki A i B i nie wiem która to multifunkcja

Opublikowano

hej panowie mam problem założyłem dziś kierke od b8 do b6 lecz niestety nie dziala multifunkcja. Probowałem według orginalnych podpięć klakson dziala podswietlenie tez lez przyciski nie reaguja. Natomiast po zamianie pinów tak jak malik sugeruje nawet podswietlenia nie ma i klaksonu tez. prosze o pomoc ?????

Opublikowano

Oprocz tego, ze wlasciwie podepniesz kabelki, to jeszcze musisz zakodowac urzadzenia, ktore beda sterowane ta kierownica bo bez tego to one nie beda wiedzialy, ze maja przyjac sygnaly od kiery. Musisz zakodowac radio, BT, modul kierownicy.

A modul kiery i tasme masz wlasciwe? Tzn takie ktore obsluza multifunkcje?

[br]Dopisany: 06 Luty 2010, 02:19_________________________________________________Aach Zlociutki, teraz dopiero zauwazylem, ze ty zalozyles kiere nie od A8 tylko od A4 B8. To mozesz miec problem.

Muskel 1 podmienial w kierownicy od B7 moduly sterowania z B8 ( a wlasciwie tylko obudowy) i okazalo sie, ze one sa inaczej okablowane, tzn w B7 pomiedzy prawym i lewym module multi biegnie wiazka 9 kabelkow a w B8 10 kabelkow i na dodatek plytki elektronicze od tych przyciskow sa inne. Jest szansa, ze to sterowanie nie bedzie pasowac do B6 i B7. Tutaj masz link http://www.a4-klub.pl/smf/all_b7_wymiana_przyciskow_kiery_multi_na_chromowane_z_b8-t93065.0.html

pozdro

Bartas

Opublikowano

wiesz co moduł mam odpowiedni nie pamietam z jaka końcówka, ale raczej bedzie działac jesli klakson i podswietlenie chula.(chyba Q) Natomiast jak to zakodowac, podlaczal znajomy waga ale tylko sprawdzal błedy i nic wiecej. Jesli moge prosic o pomoc w tym zakresie wielkie dzieki.[br]Dopisany: 06 Luty 2010, 08:41_________________________________________________co sie okazało to mam moduł z literką M wiec prawdopodobnie dlatego nie działa. Jak dobrze pujdzie to kierka z B8 podejdzie do wcześniejszych. za dwa dni dam znać.[br]Dopisany: 09 Luty 2010, 13:36_________________________________________________wymieniłem moduł na taki z literką Q wszystkie czesci sa takie jak malik opisuje, z tym ze kierownica jest z b8. jest podswietlenie tak jak wczesniej ale przyciski dalej nie dzialaja. pokazuja sie takie bledy.

01426 - jednostka operacyjna w kierownicy e221

o1301 - jednostka kontroli sygnały wejściowego mowy j507

pomocy ??????

Opublikowano

Panowie.

Mam pytanie, czy kierownica z multifunkcją, 3-ramienna od B7, będzie pasowała w miejsce zwykłej 4-ramiennej, bez multi. Chodzi o to, czy poducha, taśma, kabelki, itp. podejdą od zwykłej do multi, bo noszę się z zamiarem wymiany, a same kierownice z multi są po ok 300-400zł i nie wiem czy bebechy z mojej kiery podejdą.

I jeszcze jedno, czy jest Ktoś z Wawy lub okolic kto, by mi to wymienił?[br]Dopisany: 14 Luty 2010, 21:27_________________________________________________Oczywiście i "PANIE", upsss.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...