Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Instalacja kierownicy multifunkcyjnej S3/R8/S6/TT/A4 B7/B8 w A4 B6


malik

Rekomendowane odpowiedzi

Tak dorwałem taśmę z końcówką E dokładnie taką 8E0-953-541E jednak nie pasuje ona do kiery grzanej z audi A6 4 ramiennej. Ma piny we wtyczce do podgrzewanej kiery jednak obsługuje starsze wersje poduszek. Na dniach dostanę taśmę 4E0-953-541B która ma wtyczkę do podgrzewania z pinami i będę testował. Tylko nie jestem pewny czy moduł Q obsługuje kiere grzaną. Bo z wypowiedzi niektórych forumowiczów można mało odczytać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tu masz fotki tasmy pod grzana kiere 4E0 953 541 B :) w tasmie wtyka 2 pin do grzanej kiery i zlacze C 13 i 14 pin w module

db50d79f708f83ecmed.jpg32abdd1bf8d3b633med.jpgfe84c308c25efe5emed.jpg

modul :decayed: schemacik co , gdzie i do czego :wink4:

modulkierownicymultib6.png

A- Złącze wtykowe GRA

1 - zacisk 31

2 - zatwierdzenie

3 - odległość

4 - zacisk 30

5 - przejęcie / funkcja naciskania jednokrotnego (wył)

6 - przyspieszenie / opóźnienie

7 - blokada (wyłączenie)

B - Złącze wtykowe - kierunkowskaz

1 - zacisk 31

2 - sygnał (samochody specjalne)

3 - alarm (samochody specjalne)

5 - sygnał świetlny/wyłącznik świateł

6 - miganie

C - Złącze wtykowe kierownicy wielofunkcyjnej / trybu Tiptronic / ogrzewania kierownicy

7 - jednokrotne naciśnięcie (-)

8 - kierownica wielofunkcyjna (zacisk 30)

9 - kierownica wielofunkcyjna (magistrala danych LIN)

10 - czujnik ogrzewania / jednokrotne naciśnięcia (+)

11 - kierownica wielofunkcyjna, regulator oświetlenia

12 - tryb Tiptronic - masa

13 - ogrzewanie kierownicy (+)

14 - ogrzewanie kierownicy (-)

D - Czujnik kąta skrętu kierownicy

1 - zakres światła 5

2 - zakres światła 3

3 - zakres światła 1

4 - zacisk 30

5 - zasilanie napięciowe (5 V)

6 - zakres światła 6

7 - zakres światła 4

8 - zakres światła 2

9 - zacisk 31

10 - zakres światła 7

E- Sygnał dźwiękowy

1 - zacisk 31

2 - sygnał dźwiękowy

F- Układ wycierania

1 - zacisk 31

2 - potencjometr przerw

3 - komputer samochodowy

5 - mycie

6 - wycieranie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok to już sprawa wyjaśniona taśma B będzie pasowała do kierownicy grzanej. Już masz wszystko podłączone i działa ? A w tej wtyczce 2 pinowej w taśmie masz 2 piny ? Czy jest pusta ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok to już sprawa wyjaśniona taśma B będzie pasowała do kierownicy grzanej. Już masz wszystko podłączone i działa ? A w tej wtyczce 2 pinowej w taśmie masz 2 piny ? Czy jest pusta ?

tak bedzie pasowala i ma 2 piny :) a kiedy bede zakladal :mysli: na dniach pewnie

potrzebuje fotke kiery multi bez poduszki ( interesuja mnie kabelki ) moze ktos wrzuci :wink4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok to już sprawa wyjaśniona taśma B będzie pasowała do kierownicy grzanej. Już masz wszystko podłączone i działa ? A w tej wtyczce 2 pinowej w taśmie masz 2 piny ? Czy jest pusta ?

tak bedzie pasowala i ma 2 piny :) a kiedy bede zakladal :mysli: na dniach pewnie

potrzebuje fotke kiery multi bez poduszki ( interesuja mnie kabelki ) moze ktos wrzuci :wink4:

Z b7? chcesz ta fotkę

55815595b5807bf3med.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja w swojej grzanej kierownicy nie mam tej białej wtyczki ale jeszcze sprawdzę. A skąd ona wychodzi ? Od strony podgrzewania czy multi ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wrc,

być może się wymądrzam, ale o ile pamiętam, to w B7 niektóre kierownice miały włącznik od grzania od tyłu właśnie na prawym dolnym ramieniu.Może to od tego? B6 kiera załącza się chyba wraz z siedzeniem kierowcy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wrc,

być może się wymądrzam, ale o ile pamiętam, to w B7 niektóre kierownice miały włącznik od grzania od tyłu właśnie na prawym dolnym ramieniu.Może to od tego? B6 kiera załącza się chyba wraz z siedzeniem kierowcy.

na fotce jest osobna wtyka do tasmy pod grzana kiere a wlacznik oczywiscie jest pod spodem ( lewa strona kiery ) a mi chodzi o ta malutka biala wtyczke 2 pin :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Siema!

Jeszcze nie zabrałem się za przerobienie tych prawie 40 stron (nadrobię to jutro). Chciałem na szybko poradzić się Was odnośnie mojego ostatniego zakupu (kierownica S-Line z multifunkcją i łopatkami + airbag z wiązką, rocznik 2010).

s-linekiera.jpg

Potrzebuję jeszcze moduł Q oraz taśmę (nie wiem czy do tego zestawu przypasi A?).

Z wstępnych oględzin wynika, że MF jest do wymiany (realizacja sygnałów przy pomocy 3 przewodów, w B7 jest 6).

mfharness.JPG

Wiązka airbag też zakończona jest jakąś nietypową wtyczką (jest 12 pin, ale oprócz tego są jeszcze 3 nie obsadzone większe gniada). Wnioskuję zatem, że najlepiej będzie podpiąć do airbagu ori wiązkę dla B7? Może ktoś potwierdzić, że dla poduszki swap wiązki jest obojętny? Poniżej foto mojej wtyczki 12-pin...

airbagharness.JPG

Generalnie chciałbym aby jakaś mądra głowa wyprowadziła mnie z bajzlu w który się wpakowałem ;) Jutro po lekturze tego wątku, będzie można ze mną "normalnie" pogadać :decayed:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:hi:

Widzę że mam podobne pytania.

Zakupiłem poniższe części:

trójramienna kierownica, S-Line od A6 C6 multifunkcyjna 4F0 124 A - podobna do Twojej Bart-S tylko bez łopatek - dziury jak w B7 - powinna pasować

IMG_1342%20%28Large%29.JPG

poduszka powietrzna do kierownicy 3-ramiennej 8E0 880 201 DH 6PS

IMG_1328%20%28Large%29.JPG IMG_1329%20%28Large%29.JPG

okablowanie poduszki - 4F0 971 589 A

łącznik 4 Pin 4E0 972 133

taśma od dominikt1 ;) - 4E0 953 541 A

Okablowanie podanej poduszki pasuje idealnie do złącza taśmy A. Tu i tu 12 pin. Czy dobrze rozumiem, że nie muszę robić żadnych modyfikacji pinów ? Kolorystyka okablowania poduszki - 12 czarnych kabelków z czego 6 idzie od wtyczki pod multifunkcję.

W jakim stopniu zadziała multifunkcja, jeśli końcówka od kierownicy ma tylko 3 kabelki? Przed chwilą kolega pisał, że w kierownicy B7 jest 6 :co:

IMG_1343%20%28Large%29.JPG

Bezpośrednio przy przyciskach multifunkcji kabelków jest pod dostatkiem:

IMG_1345%20%28Large%29.JPG

IMG_1346%20%28Large%29.JPG

Radio póki co mam Concert II (bynajmniej nie takie pochodzące z B7). Wygląda na to, że i tak lewa rolka nie będzie chodzić dopóki nie wymienię na RNS-E? Może ktoś będzie w stanie rozwiać moje wątpliwości.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja zadam takie praktyczne pytanie, ile należy zainwestować żeby wpasowac w gołą B6 kierę muliti i rns-e z całym niezbędnym jak to kolega ujął "bajzlem" :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...2200-2500 w zależności za ile skompletujesz graty, potem do pełni szczęścia brakuje jeszcze moduł BT za około 400 :cool1:

czyli 3 koła :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:hi:

Widzę że mam podobne pytania.

Zakupiłem poniższe części:

trójramienna kierownica, S-Line od A6 C6 multifunkcyjna 4F0 124 A - podobna do Twojej Bart-S tylko bez łopatek - dziury jak w B7 - powinna pasować

IMG_1342%20%28Large%29.JPG

poduszka powietrzna do kierownicy 3-ramiennej 8E0 880 201 DH 6PS

IMG_1328%20%28Large%29.JPG IMG_1329%20%28Large%29.JPG

okablowanie poduszki - 4F0 971 589 A

łącznik 4 Pin 4E0 972 133

taśma od dominikt1 ;) - 4E0 953 541 A

Okablowanie podanej poduszki pasuje idealnie do złącza taśmy A. Tu i tu 12 pin. Czy dobrze rozumiem, że nie muszę robić żadnych modyfikacji pinów ? Kolorystyka okablowania poduszki - 12 czarnych kabelków z czego 6 idzie od wtyczki pod multifunkcję.

W jakim stopniu zadziała multifunkcja, jeśli końcówka od kierownicy ma tylko 3 kabelki? Przed chwilą kolega pisał, że w kierownicy B7 jest 6 :co:

IMG_1343%20%28Large%29.JPG

Bezpośrednio przy przyciskach multifunkcji kabelków jest pod dostatkiem:

IMG_1345%20%28Large%29.JPG

IMG_1346%20%28Large%29.JPG

Radio póki co mam Concert II (bynajmniej nie takie pochodzące z B7). Wygląda na to, że i tak lewa rolka nie będzie chodzić dopóki nie wymienię na RNS-E? Może ktoś będzie w stanie rozwiać moje wątpliwości.

ja kupiłem kiere z B7 lub C6, dokładnie tego nie sprawdzałem ale w każdym razie identyko jak Twoja i jest tyle samo kabelków co u Ciebie /miałem ją założoną gdy miałem radio Concert II z B6 i lewa rolka oraz przycisk MODE nie działały/

gdy przekładałem do siebie Concerta II od kumpla z B7 to okazyjnie kupiłem i założyłem sterowanie od polifta (z chromowaną ramką) , różni się tylko ilością kabelków wychodzących z prawej rolki - jest ich mniej i muszę przełożyć same przody bo nie działa przycisk MODE

Concert II z B7 z przyciskami bez chromowanej obwódki nie testowałem ale myślę, że będzie w pełni działał taki komplet

to tyle ode mnie :hi:

nie mam kiedy się zabrać za przekładkę samych przodów ale muszę to zrobić bo nie działa przycisk MODE

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...