Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Alternatywa dla katalizatora


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Mam pytanko.

U mnie poprzedni właściciel wywalił kata razem z drugą sondą i wstawił rurkę i plecionkę. Na VAG-u pokazuje błąd sondy i auto pali dużo.

Czy wyłączenie programowo w ECU drugiej sondy wyreguluje spalanie do znośnego poziomu?

Czy trzeba koniecznie zamontować drugą sondę aby spalanie spadło?

Czy sonda bez kata będzie spełniała swoją funkcję w 100%

Opublikowano

Witam panowie.chce też wywalić kata no i złącze elastyczne też wymienić. znalazłem na aukcjach u gruchota takie coś :

http://allegro.pl/audi-a4-a6-vw-passat-19tdi-katalizator-tlumik-i6465101942.html

i takie:

http://allegro.pl/audi-a4-a6-vw-passat-19tdi-rura-downpipe-i6404583132.html

i moje pytanie,które byście polecali i wogóle czym sie różnią te dwa tłumiki? jakaś różnica w pracy ich jest? głośniejsze?cichsze? z góry dzięki i pozdrawiam

Opublikowano

Koledzy, co polecacie wsadzic do 1.9 tdi ajm, mam do wymiany plecionke a puszka kata pusta...

Opublikowano (edytowane)

a cos tanszego znajdzie sie, jakis zamiennik od gruchota moze? nie zalezy mi na wygladzie kwasowce itd, wazne zeby sie sprawdzilo dobrze nie bylo metalicznego dzwieku.

a co daje ten dp z aukcji wyzej w porownaniu do zamiennik od gruchota za +- 200zl, jakies roznice?

Edytowane przez pablo15005
Opublikowano (edytowane)

Po pierwsze główna to różnica w średnicach ten zamiennik za 200 pln średnica 2" a ten z linku 2,5 " bardziej podatny na luźniejsze ewentualne mody.

No i oczywiście jest cały z kwasowki i nie zardzewieje po jakimś czasie jak taki z czarnej stali pomalowany srebrzanką .

Sama strumienice na tym zamienniku za 200 tez jest zbyteczna, bo jak jest bez żadnego wygłuszenia w środku to tez może byc metaliczny dźwięk , w takich prostych downpipe bez żadnych puszek , strumienic itp.
Takie zjawisko nie występuje ( sprawdzone osobiście)

Tak wyglada prototym w moim poprzednim aucie po ponad roku użytkowania.

513e45f8030e.jpg

Edytowane przez bartez80
Opublikowano

Czyli mowisz ze warto odzalowac na tego kwasa? Wiekszych modow jak 160-170km nie bedzie, wydech seria pozostaje. Jak juz bym sie zastanawial to miedzy kwasem a tym dp od gruchota bez strumienicy, nie bedzie to brzeczec itp?

Opublikowano (edytowane)

bez tej strumienicy nie bedzie brzeczalo .

Edytowane przez bartez80
Opublikowano

U mnie chyba coś się oderwało w katalizatorze bo strasznie brzęczy, na przeglądzie mechanik powiedział że to katalizator. Chciałbym pozostawić wszystko tak jak w fabryce ale widziałem że ceny katalizatorów są strasznie duże. Zastanawiam się co robić. Jak radzicie, wspawać gołą rurę? Czy będzie inny dźwięk, czy coś się zmieni w charakterystyce? Myślę też aby zamienić z drugiego Audi które mam ale tam jest silnik 1.6 też benzyna, ja posiadam 1.8, czy będzie pasować z 1.6 katalizator?

Opublikowano

jakie oznaczenie silnika jest w tym 1,6 ?

Opublikowano

Ja bym się nie bawił w przekładanie kata nawet jeśli pasuje. Domyślam się, że w tym 1.6 kat też do najnowszych nie należy i niedługo też może być do wymiany.

Opublikowano

Ok, w sumie racja, więc co radzicie najlepiej zrobić? Czy jest sens rozciąć katalizator i pospawac środek?

Opublikowano (edytowane)

Tłumik przelotowy zamiast kata.Czy cos takiego bedzie lepsze niz sama rurka zamiast kata?? Chodzi mi o to żeby auto nie chodziło jak poldek bo niestety kat mi sie oberwał i dzwoni. O tym mowa

 

http://allegro.pl/tlumik-przelotowy-strumienica-55mm-katalizator-ok-i6772857274.html

Edytowane przez baraka
Opublikowano

Ja miałem przelotowy zamiast kata i nic mi nie pierdzialo nawet dźwięk się nie zmienił bardzo

Wysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

W ADR miałem przełomowy tłumik i nie było nic słychać , chodził jak z katem. 

Opublikowano
Dnia 18.04.2008 o 08:49, poziek napisał:

Sporo osób smiga na LPG i to jest powod, że kat się zapycha.

Matko Bosko nie powielajcie takich bzdur bo aż w oczy razi jak się taki bzdety czyta. Potem młodzi mówią że na forum Audi tak mówią. 

Jak komuś się podoba smród spalin bez kata kosztem 10KM to wywalajcie. Kat potrafi przelatać 400-500tkm i nic mu nie jest. A tu ludzie po 200tkm chcą usuwać, pierw sprawdzcie czy jest zapchany a nie że auto kipsko idzie to w ciemno kata ciach. Nawet jak nie jest zapchany to wycięcie przyniesie kilka koni i kilkanascie Nm.

 

Opublikowano

kompletnt przelot 1.8t to jakie koszta?

Opublikowano (edytowane)
23 godziny temu, KULARESKO napisał:

kompletnt przelot 1.8t to jakie koszta?

u mnie jakies 2800 pln od turbo do konca na 2 tlumikach ,a jakie koszta w firmach okolicznych u ciebie ,to nie mam pojecia.

Edytowane przez bartez80
Opublikowano

Odkop. Jak to jest z tymi przeglądami za brak kata ? Przejdzie normalnie czy raczej wspawać go od nowa ??

Opublikowano

Mam .... pytanie,

 

Nie wiem czy dobrze pytam

Silnik 2,4 ALF

 

Zamiast katalizatorów mam dwie pieknę rury :)

Mam problem z przeglądem i sam tez stwierdzam aby był ten katalizator....  - za głośno mi chodzi bez 

 i teraz mam pytanie - oryginalne kosztują majątek. 

 

Znalazłem na alledrogo - coś takiego jak uniwersalny katalizator - i teraz pytanie....

 

Co wogole sądzicie o takich sprawach ? Jak uniwersalne katalizatory

Mam montować wersje do silnika 3.0 czy ... jak mam dwa kolektory wydechowe to spaliny nie idą jak z 2,4 tylko 1,2 na kolektor - (lew i prawa głowica) to tak na logikę o 1 w nocy skoro są dwa katalizatory za kolektorem - każdy katalizator na stronę a dopiero później się łącza to .... czy katalizator może być na mniejszą pojemność czy do większej, skoro i tak są montowane przed połącznikiem rur ? 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...