bestgreg Opublikowano 12 Marca 2012 Opublikowano 12 Marca 2012 Witam Mam taki problem z moim 1,9TDI 110KM Otóż po odpaleniu na zimnym silniku auto bardzo dymi początkowo to dym biały ale za chwile robi się niebieskawy i tak przez 5 do 10 sekund, Później też wydobywa się niebieskawy dym ale już jest go dużo mniej. Z tego co się orientuję to normalnie, że diesel zadymi na zimnym, ale martwi mnie to, że u mnie jest to na prawdę duża chmura dymu. Nadmienię, że wymieniłem świece i jest to samo. Mam możliwość podłączyć moje auto pod vaga, tylko prosiłbym o krótki instruktaż co i gdzie sprawdzić i z czego zrobić logi. Z góry dziękuję za odpowiedzi i pozdrawiam
mateooo25 Opublikowano 12 Marca 2012 Opublikowano 12 Marca 2012 na niebiesko? to pewnie turbo podumiera.W Sharanku kiedys mi kaszlal na niebiesko to na drugi dzien w drodze do mechanika turbawka zlapala olej dobrze ze samochod stal to wrzucil mechanior bieg i zadusil silnik a przy tym uratowal mi silnik.
samekgsx550 Opublikowano 12 Marca 2012 Opublikowano 12 Marca 2012 Sprawdź czy nie ubywa płynu w zbiorniczku. Wszystko o logach znajdziesz w dziale diagnostyka VAG.
Jey_Di Opublikowano 12 Marca 2012 Opublikowano 12 Marca 2012 Jak masz możliwość podpięcia vaga to, to zrób a logi wrzuć w dziale " Diagnostyka Vag " a koleżanki i koledzy wypowiedzą się w temacie. a tu masz link co i jak. http://a4-klub.pl/vb/showthread.php?12031-TDI-Diagnostyka-%28aktualizacja-30-VII-2008%29
bestgreg Opublikowano 12 Marca 2012 Autor Opublikowano 12 Marca 2012 dziekuję Wszystkim za odpowiedź, będę szukał. Pozdrawiam
tomek040486 Opublikowano 12 Marca 2012 Opublikowano 12 Marca 2012 co jak co ale na niebiesko dymic nie powinien
marcin248 Opublikowano 19 Kwietnia 2012 Opublikowano 19 Kwietnia 2012 Witam podłącze się pod temat otóż mi też zaczął dymić na niebiesko tzn nie wiem kiedy bo przed wczoraj koleżka jadąc za mną zauważył dzisiaj odpapałem rano i po pracy też na niebiesko na postoju dymił ale jak już dojechałem do pracy i sam dałem gazu na postoju i szybko wyszedłem to nic nie dymiło , no i myślałem że tylko na zimnym dymi ale wracając dzisiaj koleżka za mną stwierdził że jak docisnę na ciepłym to też niebieski dym zostawiam , w lusterku nic nie widać wiec nie wiem ile to trwa oleju mi nie bierze ale zacznę bardziej kontrolować i może w sobotę zajrzę pod turbo czy suche bo z góry niby wszystko ok mam nadzieje że to nie uszczelka pod głowicą ale stawiam chyba że turbo łapie olej chyba że zasysa z odmy dla pewności wymienię filtr powietrza i vaga też nie zaszkodzi podpiąć
lukaseq1 Opublikowano 19 Kwietnia 2012 Opublikowano 19 Kwietnia 2012 kolego mam podobnie od miesiaca, nikt mi nie potrafi pomoc, vag nic nie pokazuje, sprawdzalem turbo i jest suche ale ma luzy Olalem temat i czekam az cos padnie bo brak mi juz slow do tego auta. Umnie juz jest tak tragicznie ze po przejechaniu paru kilometrow unosi sie smrod spalonego oleju
marcin248 Opublikowano 19 Kwietnia 2012 Opublikowano 19 Kwietnia 2012 Kolega mi napisał że jezeli na cieplym delikatnie dymi na niebiesko, a gdy postoi troche dłuzej albo po nocce i po odpaleniu po kilku godzinach puści baczka niebieskiego i bedzie powoli dymił to na 99% uszczelki zaworów uszczelki lub pierscienie przepuszczaja więc nie brzmi to za wesoło
lukaseq1 Opublikowano 19 Kwietnia 2012 Opublikowano 19 Kwietnia 2012 mi po odpaleniu niedymi, za to w czasie jazdy z dznia na dzien bardziej. Uszczelniacze to raczej nie sa bo w grudniu byly robione
krawiec Opublikowano 22 Kwietnia 2012 Opublikowano 22 Kwietnia 2012 Jak dymi na niebiesko to wtryski leją nawet zimna niema prawa zadymić a jerzeli chodzi o żarowe to one dopiero grzeją poniżej 5 stpni a teraz mamy 8-10
tomaz_oz Opublikowano 22 Kwietnia 2012 Opublikowano 22 Kwietnia 2012 Mi w mojej B6 1,9 też dymi przy odpaleniu na jasno i też ładną chmure puszcza i też nie wiem co to moze byc bo auto mam od nie dawna... Już wspomniałem w innym temacie, ale czasem problemy są takie że musze go dłużej trzymać przy odpalaniu.W rónych sytuacjach sie to dzieje, raz jak jest ciepły, raz jak jest zimny, róznie z tym jest..
Kuba A4 Opublikowano 22 Kwietnia 2012 Opublikowano 22 Kwietnia 2012 sprawdźcie czy Wam napięcie do świec dochodzi tylko teraz niestety jest już na to zbyt ciepło. Ja z problemem braku napięcia w kopułkach świec walczyłem cała zimę tydzień temu udało mi się ostatecznie temat zakończyć i naprawić maszynę!!! jedno jest pewne diesel nie powinien puszczać białego czy niebieskiego dymka. dzieje się tak jak nie podgrzeją świece, turbo się kończy, albo wtryski leją.
vauxhall95 Opublikowano 22 Kwietnia 2012 Opublikowano 22 Kwietnia 2012 I brak katalizatora w przypadku bialego dymu.
lukaseq1 Opublikowano 22 Kwietnia 2012 Opublikowano 22 Kwietnia 2012 wtryski mi np nie leja, sprawdzone vagiem i sa w stanie bardzo dobrym
marcin248 Opublikowano 23 Kwietnia 2012 Opublikowano 23 Kwietnia 2012 Witam podłącze się pod temat otóż mi też zaczął dymić na niebiesko tzn nie wiem kiedy bo przed wczoraj koleżka jadąc za mną zauważył dzisiaj odpapałem rano i po pracy też na niebiesko na postoju dymił ale jak już dojechałem do pracy i sam dałem gazu na postoju i szybko wyszedłem to nic nie dymiło , no i myślałem że tylko na zimnym dymi ale wracając dzisiaj koleżka za mną stwierdził że jak docisnę na ciepłym to też niebieski dym zostawiam , w lusterku nic nie widać wiec nie wiem ile to trwa oleju mi nie bierze ale zacznę bardziej kontrolować i może w sobotę zajrzę pod turbo czy suche bo z góry niby wszystko ok mam nadzieje że to nie uszczelka pod głowicą ale stawiam chyba że turbo łapie olej chyba że zasysa z odmy dla pewności wymienię filtr powietrza i vaga też nie zaszkodzi podpiąć ja w sumie nie mam kata ale wcześniej tego nie było
dejvgliwice Opublikowano 23 Kwietnia 2012 Opublikowano 23 Kwietnia 2012 witam mialem podobny problem kopcil duzo palil i nie mial mocy a okazalo sie ze byla walnieta odma i guma laczaca dolot powietrza do interkulera wymienilem i wszystko smiga
cowboy1 Opublikowano 24 Kwietnia 2012 Opublikowano 24 Kwietnia 2012 Vagiem nie sprawdzicie wtryskow na 100%. Wtryski trzeba zdemontowac z silnika i dac je do sprawdzenia na maszyne jak rozpylają','Czytajac wasze problemy mysle ze tu własnie jest kłopot.
Tommy Gun Opublikowano 24 Kwietnia 2012 Opublikowano 24 Kwietnia 2012 wtryski mi np nie leja, sprawdzone vagiem i sa w stanie bardzo dobrym Wtryski to można ocenić dopiero po teście na maszynie boscha... koszt 80 -100 zł za wszystkie, jeżeli zachodzi konieczność wymiany i regulacji końcówki - 180zł szt....
trepek Opublikowano 24 Kwietnia 2012 Opublikowano 24 Kwietnia 2012 WitamMam taki problem z moim 1,9TDI 110KM Otóż po odpaleniu na zimnym silniku auto bardzo dymi początkowo to dym biały ale za chwile robi się niebieskawy i tak przez 5 do 10 sekund, Później też wydobywa się niebieskawy dym ale już jest go dużo mniej. Z tego co się orientuję to normalnie, że diesel zadymi na zimnym, ale martwi mnie to, że u mnie jest to na prawdę duża chmura dymu. Nadmienię, że wymieniłem świece i jest to samo. Mam możliwość podłączyć moje auto pod vaga, tylko prosiłbym o krótki instruktaż co i gdzie sprawdzić i z czego zrobić logi. Z góry dziękuję za odpowiedzi i pozdrawiam Nie cieknie Ci nigdzie z pompy? N108 działa poprawnie? Wygląda to początkowo na za wczesny wtrysk a później na spóźniony. Wczesny wtrysk - biały dym bo dużo tlenków siarki itp, późny wtrysk to niebieski dym bo niska temp spalania i ON nie spala się optymalnie (tak jak olej silnikowy nie spali się optymalnie w cylindrze i też dymi na niebiesko).
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się