Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ALL B6] Wymiana klocków - robił to ktoś ?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witajcie,

jezeli ktos ma doswiadczenie w tym temacie to bardzo prosze o wskazowki jak szczesliwie przez to przebrnac. Chodzi mi o przod i tyl. Pozdrawiam i z gory dzieki za pomoc

Marek :embarrassed:

Opublikowano

nie stety B6 nie posiadan tylko B5 ale wszystko jest tak samo

odkrecasz prowadnice od zacisku gorna i dolna imbus 7

zdejmujesz zacisk

wyciagasz klocki odpinasz czyjnik zuzycia

wciskasz tloczek

czyscisz prowadniczki i smarujesz smarem miedzianym

zakladasz nowe klocki

zakladasz zacisk

zakrecasz prowadniczki

Co do tylu podobnie

tylko prowadniczki masz przykrecane do zacisku na srubki na klucz 13

i tloczka nie wciskasz tylko wkrecasz.

Opublikowano

i tloczka nie wciskasz tylko wkrecasz.

Specjalnym przyrządem.

Opublikowano

i tloczka nie wciskasz tylko wkrecasz.

Specjalnym przyrządem.

nie koniecznie specjalnym wystarczy klucz do szlifierki katawej i troszke sily, ale zgodze sie z toba ze najlepiej by bylo uzyc orginalnego narzedzia do wkrecania tloczków

Opublikowano

nie stety B6 nie posiadan tylko B5 ale wszystko jest tak samo

odkrecasz prowadnice od zacisku gorna i dolna imbus 7

zdejmujesz zacisk

wyciagasz klocki odpinasz czyjnik zuzycia

wciskasz tloczek

czyscisz prowadniczki i smarujesz smarem miedzianym

zakladasz nowe klocki

zakladasz zacisk

zakrecasz prowadniczki

Co do tylu podobnie

tylko prowadniczki masz przykrecane do zacisku na srubki na klucz 13

i tloczka nie wciskasz tylko wkrecasz.

niestety Kolego w Twoim opisie jest jeden podstawowy błąd

który popełnia większość warsztatów

Opublikowano

nie stety B6 nie posiadan tylko B5 ale wszystko jest tak samo

odkrecasz prowadnice od zacisku gorna i dolna imbus 7

zdejmujesz zacisk

wyciagasz klocki odpinasz czyjnik zuzycia

wciskasz tloczek

czyscisz prowadniczki i smarujesz smarem miedzianym

zakladasz nowe klocki

zakladasz zacisk

zakrecasz prowadniczki

Co do tylu podobnie

tylko prowadniczki masz przykrecane do zacisku na srubki na klucz 13

i tloczka nie wciskasz tylko wkrecasz.

niestety Kolego w Twoim opisie jest jeden podstawowy błąd

który popełnia większość warsztatów

rozwin mysl kolego i wytlumacz mnie i reszcie jak cos zauwazyles!! PLIS!!

Opublikowano

5 linijka "...wciskasz tłoczek..."

a co z płynem hamulcowym sie dzieje?

Opublikowano

No wlasnie, dzisiaj wymienilem klocki z przodu. Po wcisnieciu tloczka plyn lekko mi sie wylal ze zbiorniczka i mysle, ze chyba sie troszke zapowietrzyl uklad bo pedal mi wpada teraz z oporem do podlogi. Poziom plynu jest ok. Co myslicie?

Opublikowano

5 linijka "...wciskasz tłoczek..."

a co z płynem hamulcowym sie dzieje?

Jezeli robisz tylko przod to rzadko sie zdaza ze by sie wylal ze zbiorniczka chyba ze jest nalany pod sam korek, a jesli tyl i przod to owszem masz racje plyn sie wyleje. Ja wymienialem w sobote klocki z tarczami z przodu i nic sie niw wylalo ze zbiorniczka.

[br]Dopisany: 22 Kwiecień 2008, 20:18 _________________________________________________

No wlasnie, dzisiaj wymienilem klocki z przodu. Po wcisnieciu tloczka plyn lekko mi sie wylal ze zbiorniczka i mysle, ze chyba sie troszke zapowietrzyl uklad bo pedal mi wpada teraz z oporem do podlogi. Poziom plynu jest ok. Co myslicie?

dziwny przypadek a pedal wpada ci calkowicie do podlogi czy tylko troszke jesli tylko troszke to bedzie tak dopuki klocki sie nie dotra, a jesli calkowicie lub do polowy to mogl sie zapowietrzyc uklad.

Opublikowano

wcale mi nie chodziło o to ze sie wyleje :polew:

Opublikowano

poczekaj muszą sie dotrzeć

może masz już mocno "zaoraną" tarczę

Opublikowano

można sprawdzić ale wątpię aby sie zapowietrzył

przy tej okazji wymień płyn hamulcowy

Opublikowano

wcale mi nie chodziło o to ze sie wyleje :polew:

wiec jesli nie o to ,to pewnie o wymiane plynu ja, u siebie wymienialem pol roku temu jak robilem hamulce z tylu wiec nie opisywalem tej procedury.

Opublikowano

jest jedna ważna zasada jaka trzeba sie kierować podczas wymiany klocków i tarcz (jeżeli zachodzi potrzeba)

w momencie wciskania tłoczka nie wolno dopuścic do sytuacji w której stary płyn wraca poprzez abs do zbiorniczka, cały syf idzie w układ

w tym celu należy zacisnąć na elastycznym przewodzie szczypce Mors'e-a albo klucz francuski

odkręcić odpowietrznik i wcisnąć tłoczek

ot cała filozofia ale bardzo istotna i którą mało kto stosuje

ja zawsze w takich okolicznosciach wymieniam płyn hamulcowy na nowy

Opublikowano

pierwszy raz slysze o takiej metodzie, ale zaczne ja stosowac dzieki za informacje

pozdrawiam

Opublikowano

to nie jest metoda tylko konieczność

Opublikowano

Mój znajomy kiedyś zrobił jeszcze inaczej.

Na swoje oczy widziałem - i troszkę mnie ten sposób zdziwił. :shocked:

Odkręcił wszystkie odpowietrzniki i zalał płyn do zbiorniczka.

Jak zaczynał wyciekać z kolejnego odpowietrznika to go zakręcał. Dużo nie nagubił a żadnych sztuk z naciskaniem, zakręcaniem i odpowietrzaniem nie robił.

Pozakręcał i odjechał...

PS Auto nie miało chyba ABSu.

RS

Opublikowano

Naj prościej wkręcic tłoczek ,- wręcając go kluczem francuskim ,prosto wygodnie i bezpiecznie,działa jak orginalny klucz :gwizdanie:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...