Bartek85 Opublikowano 7 Czerwca 2008 Autor Opublikowano 7 Czerwca 2008 Mam to samo. Delikatne chrupnięcie podczas ruszania z jedynki i do tyłu, szczególnie po postoju. Mechanik dwa razy wyciągał skrzynię. Wymieniłem koło dwu masowe firmy LUK( 1310,00 PLN), pierścień synchronizatora 2-go i 3-go biegu( 160,00 PLN - haczyły przy wrzucaniu), łożysko wyciskowe Sachs (120,00 PLN). I..... dalej kicha, chrupie, biegi źle wchodzą, na pedale sprzęgła odczuwam w połowie wyciskania tarcie i jakby "dyndanie". Obstawiam kpl. sprzęgło - pomimo niezłych okładzin oraz tuleję po którym zasuwa łożysko. Zacznę oczywiście od próby regulacji dźwigni zmiany biegów, tak mi doradzono... . Nadmienię , że skrzynię robił mech z doświadczeniem (serwis VW). Jestem umówiony na czwartek i zobaczymy co dalej... . AdamA4 jesteś umówiony na ten czwartek? daj koniecznie znać jak to zrobisz, bo ja dopiero co kupiłem samochód a już mam go dosyć!
AdamA4 Opublikowano 8 Czerwca 2008 Opublikowano 8 Czerwca 2008 Bartek85. W czwartek umówiony jestem na "regulację", ale czuję, że trzeba wyciągnąć kolejny raz skrzynię, wymienić kpl. sprzęgło wraz z tuleją prowadzącą. Może konieczna będzie ingerencja w skrzynię tzn. wymiana może całego synchronizatora, a nie samego pierścienia... . Z doświadczenia wiem, że bez ładowania kasiory się nie obejdzie.Trzeba tyle wpakować ile potrzeba, albo ..... kupić nowy.Po zabiegu opiszę co i jak.javascript:void(0); thumbup1
cadbp Opublikowano 8 Czerwca 2008 Opublikowano 8 Czerwca 2008 Witam! a ja wam powiem tak: 1) chrupie przy pierwszym ruszeniu rano jak kolegom, 2) syczy coś z pod maski, szukałem w dolocie w wężykach i nic logi są poprawne, 3) rzęzi w okolicy alternatora przynajmniej tak mi się wydaje; napinacz wymieniony i pasek przy rozrządzie i mam to w du..e i jeżdżę bo jak nie to jeszcze trochę i dostanę szału, a moi bracia się ze mnie śmieją i mówią że jestem przewrażliwiony i co wy na to
Flyer Opublikowano 9 Czerwca 2008 Opublikowano 9 Czerwca 2008 2) syczy coś z pod maski, szukałem w dolocie w wężykach i nic logi są poprawne, Zaraz po zgaszeniu i cichnie? Nie masz sie co martwic :> 3) rzęzi w okolicy alternatora przynajmniej tak mi się wydaje; napinacz wymieniony i pasek przy rozrządzie U mnie rowniez, ale nie ma co popadac w paranoje .
Bartek85 Opublikowano 10 Czerwca 2008 Autor Opublikowano 10 Czerwca 2008 mam nowy trop w tej sprawie! stanąłem na górce! po postoju wcisnąłem sprzegło i samochód zaczął staczać się zgórki ( wszystko dzieje się na wyłaczonym silniku)! w tym momencie nic nie słychać! jest wszystko ok! ale jak odpaliłem silnik i wtedy zacząłem się staczać na luzie to już chrupnęło! uruchomienie silnika powoduje że to coś się tam przestawia i chrupie! tylko co może dawać taki efekt??? sprawdzałem jeszcze czy to może klocki, ale niestety nie!
cadbp Opublikowano 10 Czerwca 2008 Opublikowano 10 Czerwca 2008 2) syczy coś z pod maski, szukałem w dolocie w wężykach i nic logi są poprawne, Zaraz po zgaszeniu i cichnie? Nie masz sie co martwic :> 3) rzęzi w okolicy alternatora przynajmniej tak mi się wydaje; napinacz wymieniony i pasek przy rozrządzie U mnie rowniez, ale nie ma co popadac w paranoje . a jeszcz zapomniałem dodać że buczy a fachowcy mówią że jest dobra byłem już u dwóch ale kończę bo nie na temat chrupnięcie ni jest od klocków bo mam nowe i nic się nie zmieniło
AdamA4 Opublikowano 12 Czerwca 2008 Opublikowano 12 Czerwca 2008 Bartek85. Dzisiaj byłem u fachowca, regulował, nic nie dało, za tydzień wywalamy skrzynię i wymieniam kpl. sprzęgło. Zobaczymy co dalej... .
Musashi Opublikowano 13 Czerwca 2008 Opublikowano 13 Czerwca 2008 mam nowy trop w tej sprawie! stanąłem na górce! po postoju wcisnąłem sprzegło i samochód zaczął staczać się zgórki ( wszystko dzieje się na wyłaczonym silniku)! w tym momencie nic nie słychać! jest wszystko ok! ale jak odpaliłem silnik i wtedy zacząłem się staczać na luzie to już chrupnęło! uruchomienie silnika powoduje że to coś się tam przestawia i chrupie! tylko co może dawać taki efekt??? sprawdzałem jeszcze czy to może klocki, ale niestety nie! przeciez pisalem wam juz dawno ze jak sie auto stacza po cofaniu to tez sobie chrupnie, mnie chrupie nawet przy wylaczeniu silnika. i tak jak pisalem wszystko wskazuje ze to naprezenia zawiechy lub ukl kierowniczego.wiez odpada kwestia sprzegla, skrzyni, silnika,
Bartek85 Opublikowano 23 Sierpnia 2008 Autor Opublikowano 23 Sierpnia 2008 i jak panowie ? jakieś nowe informacje o naszym problemie???
GRazny Opublikowano 23 Sierpnia 2008 Opublikowano 23 Sierpnia 2008 i jak panowie ? jakieś nowe informacje o naszym problemie??? nie uważam się za eksperta bo mechanior ze mnie żaden, a przekopuje to forum dopiero od 3 miesięcy (od kupienia autka) ale temat raczej już powszechnie znany - jest to test pompy ABS i raczej ten kto nie ma tego chrupnięcia to powinien się martwić :> podepnijcie sobie VAGa i zróbcie ogólny test wszystkich bloków (ten automatyczny) to po pewnym czasie też to usłyszycie jak dojdzie do ABSu... 1) chrupie przy pierwszym ruszeniu rano jak kolegom, 2) syczy coś z pod maski, szukałem w dolocie w wężykach i nic logi są poprawne, 3) rzęzi w okolicy alternatora przynajmniej tak mi się wydaje; napinacz wymieniony i pasek przy rozrządzie i jeszcze moje sugestie... 1. już wiadomo 2. wężyk do intercoolera... podobno lubi spadać 3. łożyska alternatora - lecą po 150-200tyś km i jest na forum fotostory z wymiany... i tu bym raczej uważał bo w momencie zatarcia łożysk występują takie napięcia na pasku że go rozrywają (tarcie o koło alternatora) - istnieje możliwość nawet rozwalenia obudowy rozrządu i mamy problem...
Bartek85 Opublikowano 24 Sierpnia 2008 Autor Opublikowano 24 Sierpnia 2008 i jak panowie ? jakieś nowe informacje o naszym problemie??? nie uważam się za eksperta bo mechanior ze mnie żaden, a przekopuje to forum dopiero od 3 miesięcy (od kupienia autka) ale temat raczej już powszechnie znany - jest to test pompy ABS i raczej ten kto nie ma tego chrupnięcia to powinien się martwić :> podepnijcie sobie VAGa i zróbcie ogólny test wszystkich bloków (ten automatyczny) to po pewnym czasie też to usłyszycie jak dojdzie do ABSu... 1) chrupie przy pierwszym ruszeniu rano jak kolegom, 2) syczy coś z pod maski, szukałem w dolocie w wężykach i nic logi są poprawne, 3) rzęzi w okolicy alternatora przynajmniej tak mi się wydaje; napinacz wymieniony i pasek przy rozrządzie i jeszcze moje sugestie... 1. już wiadomo 2. wężyk do intercoolera... podobno lubi spadać 3. łożyska alternatora - lecą po 150-200tyś km i jest na forum fotostory z wymiany... i tu bym raczej uważał bo w momencie zatarcia łożysk występują takie napięcia na pasku że go rozrywają (tarcie o koło alternatora) - istnieje możliwość nawet rozwalenia obudowy rozrządu i mamy problem... bardzo cenna sugestia kolego! trzeba to naprawdę sprawdzić! zastanawia mnie tylko to że nie każdy tak ma! mam znajomego co ma a3 i tak nie ma! drugi znajomy ma a6 i też tak nie ma! ale z ciekawością to sprawdzę[br]Dopisany: 24 Sierpień 2008, 11:43 _________________________________________________przeczytałem ten wątek i się trochę uspokoiłem http://www.a4-klub.pl/smf/empty-t38220.0.html;highlight=test+pompy+abs ale jedno mnie niepokoi postawiłem samochód na górce, odczekałem godzinkę, wsiadłem, wcisnąłem sprzęgło (bez uruchamiania silnika), samochód zaczął się staczać i po chwili "chrup"! jak może się robić test pompy bez uruchomienia samochodu?
tommylee Opublikowano 26 Sierpnia 2008 Opublikowano 26 Sierpnia 2008 ja też to mam, a jestem chyba w tym poście jedynym który nie jeździ 1,9tdi tylko benzyną. Czyli test pompy ABS mówicie, jeżeli to jest to, to mnie uspokoi, bo sam się zacząłem zastanawiać co to za ustrojstwo. No a co z pytaniem o wyjęcie bezpieczników od pompy? I czy autotest robi się po każdym odpaleniu silnika czy tylko po dłuższych przestojach?
Flyer Opublikowano 26 Sierpnia 2008 Opublikowano 26 Sierpnia 2008 Test ESP/ABS. Nie masz sie co martwic. Gorzej jakbys tego nie mial...
Bartek85 Opublikowano 26 Sierpnia 2008 Autor Opublikowano 26 Sierpnia 2008 Test ESP/ABS. Nie masz sie co martwic. Gorzej jakbys tego nie mial... Flyer,ale dlaczego występuje też chrupnięcie bez odpalenia silnika?
Flyer Opublikowano 27 Sierpnia 2008 Opublikowano 27 Sierpnia 2008 A tego to ja nie wiem, nie sprawdzalem bez odpalania silnika...
cadbp Opublikowano 2 Września 2008 Opublikowano 2 Września 2008 ludzie nawet nie wiecie jak się cieszę, że to ten test pompy bo już chciałem samochód rozbierać ale faktycznie występuje to na pedale gazu po ruszeniu
AdamA4 Opublikowano 21 Września 2008 Opublikowano 21 Września 2008 jeżeli to ABS to kamień z serca, jedno mniej do zainwestowania....
stasio1969 Opublikowano 28 Września 2008 Opublikowano 28 Września 2008 Jeżeji ten dźwięk dochodzi przy ruszaniu na skręconych kołachw prawo czy do przodu czy do tyłu, jest to na 90% przegub napędowy przy prawym kole. Miałem te same objawy początkow od czasu do czasu później coraz częściej.Dwa dni temu na trasie zblokowało mi skręt w prawo a chwile później ucieło napęd z kół.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się