Skocz do zawartości
Zdrowych i spokojnych Świąt dla Ciebie i rodzinki 🙌🎄
IGNOROWANY

Rozrząd w Audi A4 B8


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam Wszystkich

Mam małe pytanko, po jakim przebiegu należy wymienić pierwszy raz rozrząd w A4 B8 TDI silnik CAHA 170 KM ?:hi:

Opublikowano

Rozumiem, że producent tak podaje, ale czy to jest bezpieczne, jak myślisz ? zbliżam się do 120 tyś. i nie chciałbym wymieniać silnika:shock3::wink:

Opublikowano
Rozumiem, że producent tak podaje, ale czy to jest bezpieczne, jak myślisz ? zbliżam się do 120 tyś. i nie chciałbym wymieniać silnika:shock3::wink:

Tak podaje AUDI .

serwis.png

Opublikowano

Ja bym na Twoim miejscu wymienił rozrząd jak już nalatałeś te 120tys,nie wiem z jakich materiałów musi być pasek i rolki żeby wytrzymały aż 180tys.

Opublikowano
Ja bym na Twoim miejscu wymienił rozrząd jak już nalatałeś te 120tys,nie wiem z jakich materiałów musi być pasek i rolki żeby wytrzymały aż 180tys.

Kwestia wygląda tak że gdy wymieniasz rozrząd nawet co 90 tyś. to i tak widać po nim że mógłby przelatać spokojnie kolejne 50 tyś. (oczywiście jeśli wszystko jest sprawne).

Jeśli producent zaleca wymieniać dopiero po 180 tys. to moim zdaniem wcześniejsza wymiana to marnowanie pieniędzy.

Opublikowano

Ja mam inne spostrzeżenia,paski wyglądają nawet dobrze ale rolki po 90tys są już mocno zużyte.

Opublikowano

Producenci wydłużają cały czas okresy wymiany pasków rozrządu itp dlatego że maleją obciążenia jakie stawia "praca silnika" na nie. Dlatego w pierwszych TDI było 90tys km (czy nawet 60) później 120 itd

Opublikowano

silnik 2,0tdi caga, caha i te poprzeczne to silniki wychodzace sie (chyba nawewt wal, tloki i korby z jakiegos "z ostatnich" PD sa) z linii 2.0.tdi PD ze zmeinionymi glowicami (brak pewnie obciazajacych rozrzad pompowtryskow) , jest inny pasek rozrzadu (nie wiem jak rolki itp) a co za tym idzie:

1) brak pompek odciaza rozrzad

2) silniki weszly w 2008 (moze w koncowce 2007) wiec ilosc sztuk co ma nabite te 180tys jest znikoma

Tak jest tak, ze rozrzad jest w osobnej oslonie wzgledem paska do alternatora wiec w przeciwienstwie np do 2,5tdi v6 walniecie paska alternaotra nie niesie specjalnego ryzyka wkrecenia sie czegos w rozrzad

poza kryterium "przebiegu" jest zapewne (strzelam) 5 letni okres na wymiane tego (w hondzie civic mialem chyba 5lat lub 120tys... sprzedalem auto z przebiegiem ok 140tys z wymienionym kiedys tam paskiem rozrzadu i absolutnie cala reszta ori :) )

Opublikowano

Mam B8 caga i ma nakulane 178000 tys na oryginalnym rozrządzie ale jak sprawdzałem w jakim jest stanie rozrzad to nie zauważyłem jakiegoś zużycia na podzespołach .

Jutro śmigam na wymianę .

Pozdrawiam

Opublikowano

1820 zł w ASO .

kolego a ile cie to wszystko kosztowało?
Opublikowano

ja tez wymienialem przy 168 tys przebiegu i paski wszystko wyglądało jak nowe ale tak jak wrclaguna mówi do 180 tyś

Opublikowano

a czy jest oprócz limitu 180 000 km jakiś limit czasowy np. 5 lat nie ważne jaki jest przebieg, co mówi ASO ???

Opublikowano

mam prośbę moglibyście rzucić cenami ile kosztował was wymiana rozrządu w B8 chodzi mi o full wymiane ze wszystkim,

bo trafiłem na dobrego mechanika ale chyba chce mnie ciut skroić bo krzyczy mi 2100zł - w moich najbliższych ASO czyli Wrocław, Opole trzeba dać około 2500zł.

dzięki.

Opublikowano

w ASO 2500 tys krzyknęli ?? to drogo bo u mnie za wszystko wyszło w ASO 1820 zł.

U mechanika byłoby pewnie parę złotych taniej ale stwierdziłem ,ze wolę w ASO bo zawsze jakaś gwarancja no i wpis do książki i systemu.

Pozdrawiam

Opublikowano

U mnie Pany wymieniali rozrząd przy 194tys wiec chyba jakiś niemiec chciał zrobić testa kiedy strzeli :whistling:

Opublikowano

Jak ja pytałem w ASO to gościu mi powiedział tak:

-części komplet z pompą wody coś koło 1100zł

-robocizna 550zł

Pytałem też u znajomego mechanika to mi powiedział za komplet 1200zł z paskiem mikro więc nie ma źle:wink:

Opublikowano

mam pytanie, wymieniłem w ASO rozrząd, powiedziałem że chcę pełną wymianę i wymienili mi:

komplet rozrząd z paskami rolkami pompą oraz uszczelka wału + pasek klinowy do niego napinacz zewnętrzny, rolka

ale nic mi nie wymieniali odnośnie paska klimatyzacji i jego napinaczy, czy ja czegoś nie wiem? bo podobno to też sie wymienia przy rozrzadzie?

Opublikowano
mam pytanie, wymieniłem w ASO rozrząd, powiedziałem że chcę pełną wymianę i wymienili mi:

komplet rozrząd z paskami rolkami pompą oraz uszczelka wału + pasek klinowy do niego napinacz zewnętrzny, rolka

ale nic mi nie wymieniali odnośnie paska klimatyzacji i jego napinaczy, czy ja czegoś nie wiem? bo podobno to też sie wymienia przy rozrzadzie?

Jak się nie mylę to sprężarka klimatyzacji jest na pasku klinowym alternatora.

Napisz jaki koszt poniosłeś i czy to było ASO czy inny warsztat/mechanik.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...