Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B6 AWX] Wspomaganie, a sprzęgło alternatora


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Może się dla kogoś przyda... Od jakiegoś czasu, auto jak sie nagrzało w korkach i podczas kręcenia kierownicą coś cholernie hałasowało i ręke bym dał, ze to pompa wspomagania. Oczywiście wymieniłem płyn - nie pomogło. Wymieniłem również napinacz paska (ten z siłownikiem) z rolką - też nie pomogło. Przypadkiem dowiedziałem się, że hałasuje sprzęgło alternatora. Dotyczy diesli. Koszt około 240zł.

Opublikowano

na bank tylko w dieslach?

Opublikowano

Jak wymieniacie sprzęgła alternatora to nie kupujcie tego w ASO (koszt 250-300 zł) tylko np. w Inter Cars - koszt 120-140 zł, a koła pasowe niczym się nie różnią - nawet ta sama firma jest robi.

Opublikowano

Może się dla kogoś przyda... Od jakiegoś czasu, auto jak sie nagrzało w korkach i podczas kręcenia kierownicą coś cholernie hałasowało i ręke bym dał, ze to pompa wspomagania. Oczywiście wymieniłem płyn - nie pomogło. Wymieniłem również napinacz paska (ten z siłownikiem) z rolką - też nie pomogło. Przypadkiem dowiedziałem się, że hałasuje sprzęgło alternatora. Dotyczy diesli. Koszt około 240zł.

jaki miales przebieg jak to wymieniales albo kiedy zaczelo halasowac ?

Opublikowano

a czy jest takie sprzęgło alternatora do silnia PB 3.0V6 (ASN) w zamienniku i ile to może kosztować? Bo mam do wymiany pompę wspomagania, pasek, napinacz i może od razu to sprzęgiełko wymienię, bo też przy dużym obciążeniu w korku trochę to jęczy z pod maski

Opublikowano

U kolegi w B7 pasek hałasował,piszczał i kierownica lekko drżała przy skręcaniu na postoju. Dziś wymieniliśmy sprzęgiełko alternatora i wszystko chodzi bez zarzutu :good: sprzęgiełko łatwo sprawdzić próbując obracać wiatraczkiem wewnątrz alternatora za pomocą śrubokręta (powinien się kręcić w jedną stronę)

Opublikowano

...prościej będzie sprawdzić zachowanie wirnika w alternatorze zaraz po wyłączeniu silnika. Jeśli sprzęgiełko jest zatarte wirnik zatrzyma się razmem z paskiem wielorowkowym. W przeciwnym przypadku kręci się jeszcze kilka sek. po jego zatrzymaniu...

Opublikowano

Może się dla kogoś przyda... Od jakiegoś czasu, auto jak sie nagrzało w korkach i podczas kręcenia kierownicą coś cholernie hałasowało i ręke bym dał, ze to pompa wspomagania. Oczywiście wymieniłem płyn - nie pomogło. Wymieniłem również napinacz paska (ten z siłownikiem) z rolką - też nie pomogło. Przypadkiem dowiedziałem się, że hałasuje sprzęgło alternatora. Dotyczy diesli. Koszt około 240zł.

Jakiego typu był to hałas, gdy skręcałeś kierownicą? Może taki, jak byś miał na max skręconą kierownicę? Czy hałasowało Ci już przy minimalnym skręcie, a jak na chwile zatrzymałeś kierownice w danym położeniu to przestawało hałasować? Podczas tego hałasu odczuwalne były drgania na kierownicy?

A może któryś z kolegów opisze jakiego typu był i w jakich momentach występował ten hałas.

Opublikowano

czasem jest piszczenie na maksymalnym skręcie... a czasem tylko drży... też na maksymalnym skręcie...

Opublikowano

czasem jest piszczenie na maksymalnym skręcie... a czasem tylko drży... też na maksymalnym skręcie...

prawda ale u mojego kolegi doszło do tego,że piszczało nawet przy lekkim skręcie na postoju :blink:
Opublikowano

podepne sie do tematu , umnie sprawa wyglada tak ze jak zapale silnik to zaczyna tak jak by to nazwac burkotac jak zapalam swiatla to jeszcze głosniej zaczyna , jest wiekszy opór na kole kierownicy jak kierownica krece na postoju czasem az slychac pisk tez mysle ze mam zatarte te sprzegielko, poczatkowo myslałem ze wina tego burczenia moze byc pompa wspomagania ale jest nowa pompa ori i dalej jest to samo

Opublikowano

podepne sie do tematu , umnie sprawa wyglada tak ze jak zapale silnik to zaczyna tak jak by to nazwac burkotac jak zapalam swiatla to jeszcze głosniej zaczyna , jest wiekszy opór na kole kierownicy jak kierownica krece na postoju czasem az slychac pisk tez mysle ze mam zatarte te sprzegielko, poczatkowo myslałem ze wina tego burczenia moze byc pompa wspomagania ale jest nowa pompa ori i dalej jest to samo

Sprawdź po pierwsze czy u ciebie w alternatorze jest te koło ze sprzegiełkiem ponieważ nie we wszystkich modelach występowało. Przyczyna mogą też być łożyska w alternatorze.

Opublikowano

sprzegielko wystepowało dzwonilem do aso wiec jestem pewny a jak z tymi lozyskami to mysle ze sie okaze jak juz bedzie alternator u elektryka

Opublikowano

Panowie... pytanie... ile można jeździć na takim walniętym sprzęgle alternatora? bo mam do domu ponad 3000km :mysli:

Opublikowano

Panowie... pytanie... ile można jeździć na takim walniętym sprzęgle alternatora? bo mam do domu ponad 3000km :mysli:

mysle ze jakies 2990 km wytrzyma wiec mozesz nie dojechac :no::tongue4:

podstawowe pytanie-ile kosztuje takie sprzegielko dla silnika 1.9 tdi avf i ile z tym roboty jest zeby wymienic ?

Opublikowano

w moim przypadku sprzegielko wydawało dziwny hałas "chrobotania" (nie potrafie tego okreslic), mimo to pracowało poprawnie i nie bylo zatarte....

wymiana INA 120zł i cisza i spokoj:)

Opublikowano

Witam,

ja mam taki objaw: kola skręcone na max. i kręcę (dopycham) kierownica w stronę skrętu - dźwięk wycia a'la tramwaj tylko oczywiście ciszej.

Dzwoniłem do serwisu - ale oni nie wierzą mi :) choć proponuję wymianę za 400 PLN robocizny :blink: i części za ok 200 PLN.

Pozdrawiam.

kz

Opublikowano

kz

koło pasowe... 101%

koszt... ok. 100zł + 50zł wymiana...

:hi:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...