Skocz do zawartości
IGNOROWANY

1.9 TDi 115-116KM DPF 2004r.


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

Poszukuję informacji na temat silnika 1.9 TDi 115-116KM z DPF, który był montowany w audi a4 b6 w roku 2004r.

Nie wiem jakie było oznaczenie silnika...chyba BKE, ale poza chciałbym wiedzieć coś więcej o tej jednostce.

Czy dużo lepsza jest wersja 130konna?

Proszę o informacje na temat awaryjności oraz kosztów utrzymania względem mocniejszej wersji 130konnej.

Użytkowników tych silników bardzo proszę o informacje wszelkie informacje, elastyczność, spalanie, awarie DPF(?) itp.

Czy te silniki były również montowane w B7?

Z góry dziękuję.

Pozdrawiam.

Opublikowano

koszty utrzymania i awaryjność ta sama dla wszystkich 1,9TDI PD

Programem możesz sobie podkręcić w okolice 135-140km

BKE wyposażony w DPF będzie miał w kodach wyposażenia 7GG a bez DPFu 0GG i w obu wariantach były montowane w B7

Opublikowano

Dzięki VDM :)

Czy różnica podczas przyspieszania/wyprzedzania pomiędzy 116 i 130 KM jest jakaś drastyczna?

Który silnik Waszym zdaniem jest lepszym rozwiązaniem?

Opublikowano
Dzięki VDM :)

Czy różnica podczas przyspieszania/wyprzedzania pomiędzy 116 i 130 KM jest jakaś drastyczna?

Który silnik Waszym zdaniem jest lepszym rozwiązaniem?

moim zdaniem z 1,9TDI najlepszym wyborem jest AVF

seria 131km

skrzynia 6

Opublikowano
Dzięki VDM :)

Czy różnica podczas przyspieszania/wyprzedzania pomiędzy 116 i 130 KM jest jakaś drastyczna?

Który silnik Waszym zdaniem jest lepszym rozwiązaniem?

moim zdaniem z 1,9TDI najlepszym wyborem jest AVF

seria 131km

skrzynia 6

i ja tak myślę
Opublikowano
W żadnym BKE nie ma DPF.Chyba,że ktoś sobie dołożył.

potwierdzam w B6 BKE nie montowali seryjnie DPF.

Z wlasnego doswiadczenia polecam ten silnik bo juz jezdze nim 4 lata i jestem zadowolony

Opublikowano
W żadnym BKE nie ma DPF.Chyba,że ktoś sobie dołożył.

A jakie silniki były montowane w A4 1.9TDi w latach 2003-2004 z DPF? Były takie w ogóle?

Opublikowano

z tego co wiem to w tych latach wogole nie montowali jeszcze DPFa w tych silnikach,ale moge sie mylic.

Opublikowano

BKE seryjnie wychodzil bez DPF-a. DPF byl oferowany jako doposazenie (podobnie jak w AVF), jednak to filtr dzialajacy bez wspolpracy z ECU. podobnie jak katalizator.

w 2004 pojawily sie silniki BRB montowane w B7 wyposazeone w DPF.

Jednak lepiej DPF nie miec niz miec. wskutek systemu dopalania sadzy, do oleju moze sie dostawac ON.

Opublikowano

Dziękuję Musashi za wytłumaczenie.

Opublikowano

a w b6 nie był to przypadkiem AKE ?. Ja mam BKE i nie ma żadnego DPF (chwała im za to ).

Opublikowano

Czy faktycznie DPF to takie "zło" dla silnika / użytkownika? :P

Czytałem że można ponoć usunąć filtr cząstek stałych ale tylko z wgraniem nowego softu daje to pożądany efekt...

Jeśli kupiłbym a4 z silnikiem jak w temacie, czy faktycznie będzie taka potrzeba? Z różnych źródeł słyszałem również, że jak raz w tygodniu ew. raz na 2 tyg. przedmucha się pajęczyny z wydechu ten filtr, nie jest taki uciążliwy...

Opublikowano

jeżdzę b7 BKE i to motor bezawaryjny, przy dużym obciążeniu (urlop ) jednak trochę mocy brakuje

minusem DPF to jednak duża cena wymiany , a nawet jak go się czasami trochę przegoni, to i tak DPF nie jest wieczny :)

Opublikowano

Ja mam BKE + turbawke AWX + dwumase i sprzęgło AWX + virus = mocy nie brakuje :)

Opublikowano

Wracajac do tematu, porównując seryjne AVF i seryjne BKE, to to pierwsze jest raczej lepsze. Z własnego doświadczenia wiem. Miałem A4 full S-line (wew/zewn) r.'04 AVF 6 gang, chodził jak zegerek, na baku robiłem nawet 1100km 4 os+ full bagaż,( niestety był dzwon z A3-czołowo)(oba auta wraki); Teraz mam BKE B7 116km 12/2004 na takim samym zbiorniku zrobię max 900km. Ponadto BKE jest mniej elastyczny(trzeba mieszać w biegach). Pdsumowując 131km i 6 biegów robi robotę, szczególnie z zawiasem 1BV.POLECAM

Opublikowano

Jeżdzę BRB z 2007r ponad 3 lata i poznałem już ten silnik. Auto exploatuję głównie po Krakowie, rzadko w trasie, a ten Avant kupiony był by zmieścić w nim moją córcię + wszystkie dziecięce bety i powiem tak: jeżeli nie oczekujesz sportowych wrażeń, a trasie liczy się dla Ciebie ekonomia to silnik nie jest zły. Przyznaję, że przy 100km/h i 3ech osobach z bagażami na pokładzie przeskoczyć TIRa to nie takie hop-siup ale można się przyzwyczaić.

Odnośnie DPF'a: w ciągu 3 lat kontrolka filtra zapaliła mi się tylko raz i zanim wyjechałem na A4-kę aby go "przewietrzyć" to po kilku minutach od złapania 90oC zobaczyłem za sobą chmurę niebieskiego dymu, która rozpłynęła się tak jak przyczyna zapalenia kontrolki (do następnego razu).

W ASO powiedzieli mi, że po przepaleniu stan filtra miałem 93% OK, więc jeszcze powinien trochę pojeździć.

Opublikowano

Ja tez od 3 lat uzytkuje autko z silnikiem BRB i jak narazie zero problemow!!moze czasami troche mocy brakuje ale niema co nazekac!! Poza kosztami na paliwo i wymiana oleju co 10000 tys wiekszych wydatkow jeszcze niemialem co daly by znac po kieszeni :decayed:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...