fusse Opublikowano 20 Kwietnia 2012 Opublikowano 20 Kwietnia 2012 witam prosze spojrzeć na fotke i powiedziec mi co sie dzieje z moimi hamulcami. zaznaczam,ze obie tarcze identyczne. tarcze grube jakies 24mm. moze od poczatku, nie wyglada mi ten pasek z dolu na rdze, tylko na jakis pyl, w tym jasniejszym miejscu przelecialem papierkiem lekko. dlaczego jedna i druga tarcza tak samo wyglada? czy to są przegrzane tarcze ? teraz fotka klocka. myslalem,ze poprostu nierowno biora hamulce. a tutaj jak widac po fotce, rowno jest starty klocek i tam gdzie jest ten pasek i tam gdzie normalnie biora tarcze: sprawdzałem tez tloczek, chodzi i nie jest zardzewialy pod gumką: tarcze febi, klocki remsa. wymienione jakies 1,5 roku temu . Czy ktos jest mi w stanie powiedzieć co tu sie dzieje? czy ten pasek to jest przegrzana tarcza? choc nigdy nie hamowalem taka mocno, zeby nie chcialy hamować. jakiego smaru uzywac przy smarowaniu tych dwoch prowadniczek ?
Dev Opublikowano 21 Kwietnia 2012 Opublikowano 21 Kwietnia 2012 gumowe prowadnice i spręzyny na zaciskach do wymiany prowadnic nie trzeba smarowac a jak sie uprzesz to tym: http://allegro.pl/volvo-s40-v40-s60-v70-smar-tloczek-hamulcowy-ate-i2240560584.html ja zawsze wlewam odrobinę płynu hamulcowego i jest GIT
fusse Opublikowano 21 Kwietnia 2012 Autor Opublikowano 21 Kwietnia 2012 a to nie jest jakas przegrzana tarcza ten pasek czy cos? gumowe prowadnice? to jest tam gdzie te prowadnice? a sprezyna to ten drut co sie na jarzmo naciąga?
Gracjan Opublikowano 22 Kwietnia 2012 Opublikowano 22 Kwietnia 2012 Więc normalne dla ciebie jest że klocek trze o tarczę w połowie swojej szerokości ?
Lo-buz Opublikowano 22 Kwietnia 2012 Opublikowano 22 Kwietnia 2012 U mnie wyglada prawie ze identycznie.. Lewe kolo.. i prawe kolo.. Najbardziej "smieszne" jest to.. pojechalem do mechanika ktory bylem pewien ze zna sie na swojej robocie.. i powiedzial, zebym zdjal kolo i papierem sciernym starl z tarczy i jezdzil dalej.. drugi mechanik.. tak ma byc . Pojechalem do kumpla i powiedzial ze do wymiany gumki na prowadnicach. Gdzie Tomek mi o tym napisal juz jakis czas temu. Ja np. podczas mocniejszego hamowania czuje ze lewe kolo mi gdzies ucieka.. Kumpel mi to powiedzial ze zrobi tylko ze za dwa tygodnie bo narazie reka w gipsie a ja nigdy nie tykalem sie do hebli i nie mam pojecia o tym wiec nie ruszam.. Wniosek.. mechanicy ostatnio mnie wkur, bo wielka laske robia ze klient przyjechal
karbonek Opublikowano 22 Kwietnia 2012 Opublikowano 22 Kwietnia 2012 Zdejmijcie zacisk z tarczy i sprawdźcie, czy sie normalnie wkręca się tłoczek w zacisk.
marjon Opublikowano 22 Kwietnia 2012 Opublikowano 22 Kwietnia 2012 kolego ja tak mam w jednym hamulcu z tylu. rozbieralem zacisk w celu wymiany uszczelek i przy skladaniu wszystkiego do kupy przeczyscilem klocki papierem sciernym i troche krzywo mi to wyszlo i wyglada teraz jak u ciebie ale wraz z postepujacym zuzyciem klocka wszystko wraca do normy. ale u ciebie to moze byc cos innego:eusathink:
Dev Opublikowano 22 Kwietnia 2012 Opublikowano 22 Kwietnia 2012 U mnie wyglada prawie ze identycznie..Lewe kolo.. http://s16.postimage.org/n2matrm6p/DSC04485.jpg i prawe kolo.. http://s7.postimage.org/u3vu9unaf/DSC04487.jpg Najbardziej "smieszne" jest to.. pojechalem do mechanika ktory bylem pewien ze zna sie na swojej robocie.. i powiedzial, zebym zdjal kolo i papierem sciernym starl z tarczy i jezdzil dalej.. drugi mechanik.. tak ma byc . Pojechalem do kumpla i powiedzial ze do wymiany gumki na prowadnicach. Gdzie Tomek mi o tym napisal juz jakis czas temu. Ja np. podczas mocniejszego hamowania czuje ze lewe kolo mi gdzies ucieka.. Kumpel mi to powiedzial ze zrobi tylko ze za dwa tygodnie bo narazie reka w gipsie a ja nigdy nie tykalem sie do hebli i nie mam pojecia o tym wiec nie ruszam.. Wniosek.. mechanicy ostatnio mnie wkur, bo wielka laske robia ze klient przyjechal normalna przypadłośc tych zacisków trzeba zmienic prowadnice i druty na zaciskach
sokram Opublikowano 23 Kwietnia 2012 Opublikowano 23 Kwietnia 2012 Czesc, Czyli dokladnie jakie czesci trzeba kupic devastation?Podaj jakies przykladowe numery czy linki z allegro? Samemu mozna to wymienic czy juz jest za pozno w niektorych przypadkach i trzeba przetoczyc tarcze lub nowe tarcze kupic? Sokram
Dev Opublikowano 23 Kwietnia 2012 Opublikowano 23 Kwietnia 2012 prowadnice - 11.0101-5409.2 druty - 11.8116-0143.1 tarcze mozna przetoczyc, klocki wyrównac na papierze albo kupic wszystko nowe
sokram Opublikowano 24 Kwietnia 2012 Opublikowano 24 Kwietnia 2012 Czyli albo mozna tak jezdzic i miec slabsze hamulce albo to wymienic. Kupic te czesci ATE czy ori czy moze jakejs innej firmy? Samemu to mozna wymienic? Sokram
Dev Opublikowano 24 Kwietnia 2012 Opublikowano 24 Kwietnia 2012 prowadnice kup AutoFren-a, druty Ate, wszystko wymienisz sam
sokram Opublikowano 24 Kwietnia 2012 Opublikowano 24 Kwietnia 2012 OK, dziekuje bardzo za pomoc devastation. Sprobuje to zalozyc bez przetaczania, bo nie mam jeszcze takich rantów. Sokram
Dev Opublikowano 24 Kwietnia 2012 Opublikowano 24 Kwietnia 2012 lepiej przetocz tarcze inaczej wymiana czesci bedzie bez sensu
fusse Opublikowano 25 Kwietnia 2012 Autor Opublikowano 25 Kwietnia 2012 a co ma ta sprezyna do tego? moja byla bardzo mocna i twarda, nie jakas luźna. po 600km gdy nasmarowalem prowadnice grafitowym, widze,ze zaczyna sie zmniejszać pasek. juz o jakies 5-7mm cofnelo sie. czyli gumy na 100% do wymiany. ---------- Post dopisany at 21:59 ---------- Poprzedni post napisany at 21:59 ---------- a co ma ta sprezyna do tego? moja byla bardzo mocna i twarda, nie jakas luźna. po 600km gdy nasmarowalem prowadnice grafitowym, widze,ze zaczyna sie zmniejszać pasek. juz o jakies 5-7mm cofnelo sie. czyli gumy na 100% do wymiany.
pioteros Opublikowano 25 Kwietnia 2012 Opublikowano 25 Kwietnia 2012 sprezyna spina zacisk z jarzmem, dzieki temu zacisk nie plywa i trzyma sie sztywno, bo jakby nie bylo ,zacisk trzyma sie poprzez gumowe tuleje i nie jest sztywno przytwierdzony tak jak jarzmo do zwrotnicy, wiec musi byc sprezyna ktora dociska go do jarzma, inaczej mowiac, uszkodzona sprezyna prowadzi do szybszego zuzycia prowadniczek, co z kolei powoduje stukanie przy hamowaniu
dziadekM Opublikowano 16 Lipca 2012 Opublikowano 16 Lipca 2012 Witam. Dołączę się do tematu. Czy zacisk powinien się opierać o zewnętrzny klocek? Tzn czy powinien go tak jak by dociskać do środka tarczy? Bo właśnie dzisiaj jak rozebrałem hamulce to obczaiłem na zacisku ślad jak opiera się o klocek
pioteros Opublikowano 16 Lipca 2012 Opublikowano 16 Lipca 2012 zalezy jak, jesli tylko trzyma go na jego zewnetrznej powierzchni to tak ma byc
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się