trebor6 Opublikowano 6 Maja 2008 Opublikowano 6 Maja 2008 W dniu 04.05.2008 po powrocie z weekendu majowego w Zakopcu (padał przelotny deszcz) stwierdziłem, iż mam stojącą wodę w komorze gdzie znajduje się akumulator i serwo. Na forum A4 ustaliłem, iż przyczyną mogą być zapchane odpływy wody podszybia. Diagnoza była strzałem w dziesiątkę. W trakcie pracy wykonałem kilka zdjęć które mogą stanowić krótki instruktarz dla osób które mogą spotkać się z podobnym problemem. Przyznam się że nie znam się na mechanice pojazdów i raczej nic nie robię sam przy samochodzie, dlatego też zadowolony jestem że robotę wykonałem sam osobiście. Czas wykonania 1 godz. narzędzia : klucz nasadowy 13 klucz płaski 12 i 13 1. Widok ogólny używamy klucza 12 odczepić przewód masy na biegunie ujemnym akumulatora i przewód dodatni na akumulatorze http://www.kupiec.8p.pl/forumA4/odpływy/1.JPG 2. po odkręceniu przewodów http://www.kupiec.8p.pl/forumA4/odpływy/2.JPG 3. klucz 13 wykręcamy śrubę z łbem sześciokątnym z jarzma mocującego akumulator, wyjmujemy akumulator http://www.kupiec.8p.pl/forumA4/odpływy/3.JPG 4. jarzmo mocujące akumulator http://www.kupiec.8p.pl/forumA4/odpływy/4.JPG 5. klucz 13 odkręcamy śruby mocujące podstawę akumulatora http://www.kupiec.8p.pl/forumA4/odpływy/5.JPG 6. wyjmujemy podstawę akumulatora http://www.kupiec.8p.pl/forumA4/odpływy/6.JPG 7. przepychamy i czyścimy odpływ pod akumulatorem i serwo z komory wyjmujemy zanieczyszczenia i płuczemy ją czystą wodą z węża http://www.kupiec.8p.pl/forumA4/odpływy/7.JPG 8. zbliżenie - widok czystych odpływów wody http://www.kupiec.8p.pl/forumA4/odpływy/8.JPG 9. montaż w odwrotnej kolejności 10 na koniec włączamy radyjko wpisujemy KOD i wszystko gra http://www.kupiec.8p.pl/forumA4/odpływy/9.JPG
Roxyx Opublikowano 22 Maja 2008 Opublikowano 22 Maja 2008 Da się to zrobić bez wyciągania akumulatora jak ktoś np. ja ma sprytne rączki
meggi Opublikowano 29 Maja 2008 Opublikowano 29 Maja 2008 Aku trzeba wyjąć ,ale podstawy akumulatora nie wyjmowałem.
pre_pl Opublikowano 30 Maja 2008 Opublikowano 30 Maja 2008 zaraz to przerobię, tak jest jak się umieszcze zdjęcia na swoich serwerach: http://www.kupiec.8p.pl/forumA4/odp%B3ywy/8.JPG [br]Dopisany: 30 Maj 2008, 09:31 _________________________________________________ zdjęcia wstawione na imageshack.us, teraz powinny być widoczne (link oryginalny zachowany ponad zdjęciami)
blind1 Opublikowano 7 Czerwca 2008 Opublikowano 7 Czerwca 2008 trebor6 fajne fotostory jak sie bede nudzil to pewnie u siebie tez to wyczyszcze no i sikne podstawe od akumulatora bo rudy sie tam zagniezdzil :>[br]Dopisany: 03 Czerwiec 2008, 08:58 _________________________________________________dalem rade podstawa wyglada jak nowa i odplywy tez.
Voucher Opublikowano 8 Czerwca 2008 Opublikowano 8 Czerwca 2008 A jak to wygląda po wyjęciu akumulatora? Trzeba auto jakoś adaptowac?
mikel Opublikowano 10 Czerwca 2008 Opublikowano 10 Czerwca 2008 Mnie się udaje dostać do tych odpływów od spodu - czas trwania - 5 minut i nie trzeba wyciagac akumulatora
pirat1001 Opublikowano 28 Lipca 2008 Opublikowano 28 Lipca 2008 wykonałem czyszczenie wg. opisu trebor6 (odpływy byly zatkane i zasypane piachem , ten pod serwem to wrecz na macanego szukałem). lepiej poświęcić trochę więcej czasu na dokładne wykonanie czynności a mieć to zrobione porządnie niz po "łebkach". czyszczenie "od spodu" udrożni nam tylko kanały ale cały syf dalej pozostanie pod aku. jezeli nawet polejemy to wodą to nie ma pewności że wszystko wypłuczemy. ps. robiłem to wszystko przy zdjętym podszybiu ( wymiana filtra kabinowego), jednak wlozenie aku jak wszystko było zlożone okazała się problematyczna - przeszkadzała pionowa przegroda od podszybia
marcell1979 Opublikowano 6 Lutego 2009 Opublikowano 6 Lutego 2009 witam powiem wam ze te zatkane otwory kosztowaly mnie okolo5000 [br]Dopisany: 06 Luty 2009, 23:16_________________________________________________mianowicie otwory byly zatkane woda przedostala sie do wnetrza po stronie pasazera zalalo ecu od skrzyni pozniej podawal zle sygnaly i rozwalil skrzynie niby takie otworki a tyle szkod moga narobic , pamietajcie zeby zerknac tam czasami , zaniedbanie tego moze drogo kosztowac
grzes1150 Opublikowano 7 Lutego 2009 Opublikowano 7 Lutego 2009 witam powiem wam ze te zatkane otwory kosztowaly mnie okolo5000 [br]Dopisany: 06 Luty 2009, 23:16_________________________________________________mianowicie otwory byly zatkane woda przedostala sie do wnetrza po stronie pasazera zalalo ecu od skrzyni pozniej podawal zle sygnaly i rozwalil skrzynie niby takie otworki a tyle szkod moga narobic , pamietajcie zeby zerknac tam czasami , zaniedbanie tego moze drogo kosztowac I oto dowód na to że niektóre otworki trzeba często przetykać
Krystian1987 Opublikowano 10 Lutego 2009 Opublikowano 10 Lutego 2009 Witam. Mam pytanie. Wczoraj przeczytałem ten post i postanowiłem przeczyścić kilka dziurek Więc wyjmuję AKO patrzę na owe otworki a tu zonk. Jeden (ten pod AKO nawet czysty był) ale drugi.... sami zobaczcie: to chyba nie jest pożądany widok... czy się mylę? Próbowalem tą warstwę brudu, kurzu etc. jakos przetkac, ale wydaje mi sie, ze jest tam coś w rodzaju membrany w głośniku.. Albo warstwa tych smieci jest taka gruba :| Więc nie wiem czy to jakos przetkać.... No i duga sprawa... co to za wężyk? :|
GM Opublikowano 10 Lutego 2009 Opublikowano 10 Lutego 2009 ten węzyk to nic innego jak cos co podpinasz do aku w celu, aby odprowadzać tzw. gazy powstałe w akumulatorze (zazwyczaj aku mają wypustki na bocznych ściankach w górnej czesci)
Krystian1987 Opublikowano 10 Lutego 2009 Opublikowano 10 Lutego 2009 hmmm... U mnie on od zawsze (znaczy sie od czasu gdy go kupiłem) był raczej odpięty. Pozniej poszukam przy aku jakis dziurek.. ale nie przypominam sobie by tam coś takeigo było. Dzięki za odpowiedź.
GM Opublikowano 10 Lutego 2009 Opublikowano 10 Lutego 2009 a co odpływu pod serwo to według mnie to nic innego jak to że on jest zaje..ny na maksa, weź jakiegoś cienkiego (ale w miare sztywnego ) "precika" i walcz [br]Dopisany: 10 Luty 2009, 21:32_________________________________________________sam to dzis robiłem bo po myciu woda stała, byłem zaskoczony ze tak moze byc zapchany ten odpływ, próbowałem początkowo kompresorem ale nic dopiero drucik pomógł 1
Krystian1987 Opublikowano 10 Lutego 2009 Opublikowano 10 Lutego 2009 jest zaje..ny na maksa też tak sądzę. Zastanawiałem sie nad wkrętakiem... Czy to nie za "mocne" narzędzie?
pytnik Opublikowano 11 Lutego 2009 Opublikowano 11 Lutego 2009 koledzy najlepiej wyciagnac te dwie gumowe przelotki spustowe i obciac od dołu jakiś 1 cm mozyczkami poniewaz tam jest zwezenie które i tak sie zatka po czasie po obcieciu spokój na zawsze.
Eljot Opublikowano 5 Kwietnia 2009 Opublikowano 5 Kwietnia 2009 Co to jest za wężyk. który wchodzi obok otworu pod serwem na zdjęciu nr 8. Do czego on służy.
swiezak84 Opublikowano 6 Kwietnia 2009 Opublikowano 6 Kwietnia 2009 jak ja to czyscilem u siebie to nie musialem wyjmowac podstawy aku ale i w ogole nie zauwazylem tego drugiego otworu pod serwem juz nie pamietam jak to wygladalo ale musialbyc niezly syf w takim razie
huzio00 Opublikowano 4 Maja 2009 Opublikowano 4 Maja 2009 ten wężyk to od aku jak pisze kilka postów wczwśniej. Na weekendzie też przeprowadzałem ten zabieg:) i u mnie też było zapier....... konkretnie
adasko19855 Opublikowano 4 Maja 2009 Opublikowano 4 Maja 2009 a nic sie nie stanie jak odlacze akumulator :> nie czeba bedzie jakos adoptowac :>
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się