holam Opublikowano 10 Maja 2012 Opublikowano 10 Maja 2012 Witam. Zdarzyło mi się to kilka razy, że gdy silnik mam ciepły to jest problem z uruchomieniem silnika. Po dłuższym rozruchu, zazwyczaj bo drugim dłuższym "kręceniu" auto zapala, ale świeci się kontrolka EPC - zazwyczaj też silnik jest wtedy na wyższych obrotach (coś jakby ssanie się włączyło). Co to może oznaczać? Wiem tylko tyle, że to coś z silnikiem:) Dodam, że np. zaraz po rozruchu (tym problemowym), gdy zgaszę auto, silnik odpala i kontrolka EPC gaśnie... Może miał ktoś podobny przypadek i podzieli się sugestiami.
Fr0styyy. Opublikowano 10 Maja 2012 Opublikowano 10 Maja 2012 G28 do wymiany. Na początku na ciepłym będzie coraz dłużej kręcił a po odpaleniu będzie EPC, ja zgasisz i odpalisz to zniknie EPC. Ale kiedyś rano pójdziesz do samochodu i zastaniesz głuche kręcenie 1
grzes1150 Opublikowano 10 Maja 2012 Opublikowano 10 Maja 2012 Dla pewności podpią bym auto pod Vaga objawy rzeczywiście wskazują na G28 ale ręki bym sobie nie dał odciąć
domjenick Opublikowano 10 Maja 2012 Opublikowano 10 Maja 2012 przerabiałem to w swoim AVJ-czujnik prędkości wału, koło filtra oleju-do wymiany, inaczej, jak pisze Frostyyy-pewnego razu auto stanie i już nie dopali, czujnik kosztuje jakieś śmieszne pieniądze-wymiana to z pół godziny i święty spokój na lata poszukaj na Forum-jest nawet z numerem części-sam go podawałem:wink4:
Fr0styyy. Opublikowano 10 Maja 2012 Opublikowano 10 Maja 2012 czujnik kosztuje jakieś śmieszne pieniądze-wymiana to z pół godziny i święty spokój na lata Ehm.. Oryginał ponad 200 zł, zamiennik 110..
holam Opublikowano 10 Maja 2012 Autor Opublikowano 10 Maja 2012 Dziękuję za szybką i konkretną odpowiedź. Czyli skupię się na wymianie czujnika prędkości wału G28. A jeszcze dopytam:) Tydzień temu zmieniałem olej, mogłoby to mieć jakiś wpływ? Trzeba spuszczać olej żeby wymienić G28? Od jakiegoś czasu niekiedy włącza mi się na FIS-e żółty komunikat o czujniku (sensorze) poziomu oleju - mam nadzieję, że to związku nie ma. Mogłem go w sumie wymienić, ale znajomy mi powiedział, że przestanie świecić jak go przy wymianie oleju wyczyszczę benzyną - nie pomogło więc czekam do następnej wymiany...
domjenick Opublikowano 10 Maja 2012 Opublikowano 10 Maja 2012 nie musisz spuszczać oleju-czujnik jest na jeden imbus-wykręcasz i wkręcasz nowy-trochę zabawy jest, bo go nie widać, ale nie ma katastrofy:wink:
Fr0styyy. Opublikowano 10 Maja 2012 Opublikowano 10 Maja 2012 Dziękuję za szybką i konkretną odpowiedź.Czyli skupię się na wymianie czujnika prędkości wału G28. A jeszcze dopytam:) Tydzień temu zmieniałem olej, mogłoby to mieć jakiś wpływ? Trzeba spuszczać olej żeby wymienić G28? Od jakiegoś czasu niekiedy włącza mi się na FIS-e żółty komunikat o czujniku (sensorze) poziomu oleju - mam nadzieję, że to związku nie ma. Mogłem go w sumie wymienić, ale znajomy mi powiedział, że przestanie świecić jak go przy wymianie oleju wyczyszczę benzyną - nie pomogło więc czekam do następnej wymiany... Niski stan oleju, albo smok jest już zapchany... Ja bym zwalał miskę.
holam Opublikowano 10 Maja 2012 Autor Opublikowano 10 Maja 2012 Stan oleju jest ok, kontroluję sobie go więc mam pewność - 100% czujnik poziomu walnięty. A wracając do czujnika położenia wału- trzeba wchodzić pod auto?
Fr0styyy. Opublikowano 10 Maja 2012 Opublikowano 10 Maja 2012 Nie trzeba tylko cholernie trudny dostęp do niego jest... Odkręć zbiorniczek od wody i odłóż go gdzieś na bok żebyś miał lepszy dostęp. Resztą sam ogarniesz Sam czujnik jest przykręcony takimi 2 śrubami i jest gdzieś przy kole zamachowym, po prawej stronie od filtra oleju.
krzysiekml Opublikowano 10 Maja 2012 Opublikowano 10 Maja 2012 najpierw to vag-a zapnij bo tak w ciemno wymienisz połowę gratów i dalej będziesz szukał przyczyny,nawet przekaznik się nad jara (nr.219) i też będzie EPC
domjenick Opublikowano 10 Maja 2012 Opublikowano 10 Maja 2012 Sam czujnik jest przykręcony takimi 2 śrubami i jest gdzieś przy kole zamachowym, po prawej stronie od filtra oleju. 1 imbus wygląda dokładnie tak samo, jak ten, z szarą wtyczką pod zbiorniczkiem http://www.ebay.co.uk/itm/ENGINE-SPEED-SENSOR-VOLKSWAGEN-BORA-PASSAT-06A906433C-/250983749184?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item3a6fcc1640#ht_1126wt_845 link tylko poglądowy, a i cena jakaś kosmiczna, bo ja płaciłem 5 razy mniej... nie pamiętam teraz numeru czujnika-na 100% jest na Forum-wystarczy wpisać w wyszukiwarkę "EPC, czujnik położenia wału" et cetera i jest numer stary i nowy, który osobiście kupowałem w Serwisie-VAG, to już tylko potwierdzenie, bo przy padającym przekaźniku-nie ma przerw-po prostu przekaźnik pada i go nie ma-czujnik pokaże "implausible signal" i auto raz zapali, a raz nie:wink:
Dev Opublikowano 10 Maja 2012 Opublikowano 10 Maja 2012 prawdopodobnie ktos podczas odkrecania filtra oleju przy...pier**lił w czujnik stad tez zapalająca sie kontrolka, Kolego najpierw VAG, bo to może byc nie tylko czujnik połozenia wału
darkle Opublikowano 11 Maja 2012 Opublikowano 11 Maja 2012 Z tego co zauważyłem u siebie wymiana tego czujnika jest prosta jeśli posiada się oczy jak ślimak na takich wysięgnikach a zamiast rąk kilka manipulatorów, długich, cienkich i wyginających się we wszystkich kierunkach:kox: Z dołu przynajmniej w ALT bez lusterka się go nie zobaczy a dotknąć go można czubkiem palca. Z góry trochę lepiej ale trzeba mieć cienkie i długie ręce. U mnie cieknie olej i nie wiem czy to możliwe ale czujnik jest mokry. Na razie sobie to odpuściłem z powodu dostępu. I tak muszę ściągać kolektor więc wtedy zobaczę co z tym G28.
holam Opublikowano 11 Maja 2012 Autor Opublikowano 11 Maja 2012 Mieliście koledzy rację z tym czujnikiem prędkości (położenia) wału. Podpiąłem do Vaga i pokazało: 16706 - czujnik i 18010 - coś o za niskim napięciu zasilania (ponoć po wymianie czujnika też ma zniknąć). Zamówiłem czujnik FAE za 157 PLN. Coś taniej pewnie też byłoby ale chociaż tu będzie szybko. Jutro zabieram się do roboty, potem napisze o efektach. Dzięki jeszcze raz za pomoc:)
Fr0styyy. Opublikowano 11 Maja 2012 Opublikowano 11 Maja 2012 Sam czujnik jest przykręcony takimi 2 śrubami i jest gdzieś przy kole zamachowym, po prawej stronie od filtra oleju. 1 imbus Ach, jak mogło mi to umknąć :F
holam Opublikowano 12 Maja 2012 Autor Opublikowano 12 Maja 2012 Zrobione, pomyślnie:) 1,5h roboty. Najlepiej ściągnąć zbiornik płynu chłodniczego (jeden wkręt - krzyżak- z przodu, z tyłu (od kabiny) są dwa uchwyty w które zbiornik się "wsuwa" - trzeba od strony wkręta (po wykręceniu:) unieść zbiornik do góry, żeby go wyciągnąć , od dołu zbiornika jest wtyczka którą też wypinamy). Potem ukazuje się nam pięć wtyczek w pionie, środkowa jasna, kremowa to wtyczka od naszego czujnika - wypinamy. Idziemy po kablu w stronę silnika, kabel jest w trzech miejscach uchwycony "trytytkami" do innych kabli. "Trytytki" musimy poodcinać i zaopatrzyć się w nowe. Wyciągamy kabelek i przygotowujemy imbus (niewielki-zapomniałem jaki rozmiar:)) na przedłużce. Sam czujnik patrząc z przodu auta znajduje się za filtrem oleju trochę też poniżej niego w takiej "wnęce" - dobrze mieć małą latarkę. Odkręcamy wyciągamy - siedzi dosyć pasownie ze względu na oring, ale wyjdzie bez problemu. Montaż w odwrotnej kolejności oczywiście. Stwierdzam, że z silnikiem 1.8 AVJ nie warto jechać do warsztatu na wymianę tego czujnka.
mariano1984 Opublikowano 15 Marca 2013 Opublikowano 15 Marca 2013 Witam Jutro jade obejrzec samochod audi 1.8t na gazie i na zdjeciach,ktore mi przyslal wlasciciel widze ze pali sie kontrolka silnika.Jak to jest czy na gazie powinna sie ona palic?Jesli nie to jakie moga byc przyczyny ze sie pali orientacyjnie bo wiem ze bez kompa to nic sie niedowiemy,a ja niestety nie mam,
Pan-Paluch Opublikowano 16 Marca 2013 Opublikowano 16 Marca 2013 Na gazie nie powinna się palić kontrolka, musisz podpiąć komputer i zobaczyć błędy bo tak to wróżenie z fusuów:decayed:
dziadek Opublikowano 16 Marca 2013 Opublikowano 16 Marca 2013 Milion powodów moze byc powodem jej palenia , jednym znicz moze byc torze silnik był wyłączony gdy było robione zdjęcie ...zadzwoń i sie zapytaj go o co chodzi ...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się