Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Kontrolka EPC


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

Zdarzyło mi się to kilka razy, że gdy silnik mam ciepły to jest problem z uruchomieniem silnika. Po dłuższym rozruchu, zazwyczaj bo drugim dłuższym "kręceniu" auto zapala, ale świeci się kontrolka EPC - zazwyczaj też silnik jest wtedy na wyższych obrotach (coś jakby ssanie się włączyło).

Co to może oznaczać? Wiem tylko tyle, że to coś z silnikiem:) Dodam, że np. zaraz po rozruchu (tym problemowym), gdy zgaszę auto, silnik odpala i kontrolka EPC gaśnie...

Może miał ktoś podobny przypadek i podzieli się sugestiami.

Opublikowano

G28 do wymiany.

Na początku na ciepłym będzie coraz dłużej kręcił a po odpaleniu będzie EPC, ja zgasisz i odpalisz to zniknie EPC. Ale kiedyś rano pójdziesz do samochodu i zastaniesz głuche kręcenie :D

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano

Dla pewności podpią bym auto pod Vaga :whistling: objawy rzeczywiście wskazują na G28 ale ręki bym sobie nie dał odciąć :decayed:

Opublikowano

przerabiałem to w swoim AVJ-czujnik prędkości wału, koło filtra oleju-do wymiany, inaczej, jak pisze Frostyyy-pewnego razu auto stanie i już nie dopali, czujnik kosztuje jakieś śmieszne pieniądze-wymiana to z pół godziny i święty spokój na lata

poszukaj na Forum-jest nawet z numerem części-sam go podawałem:wink4:

Opublikowano
czujnik kosztuje jakieś śmieszne pieniądze-wymiana to z pół godziny i święty spokój na lata

Ehm.. Oryginał ponad 200 zł, zamiennik 110..

Opublikowano

Dziękuję za szybką i konkretną odpowiedź.

Czyli skupię się na wymianie czujnika prędkości wału G28.

A jeszcze dopytam:)

Tydzień temu zmieniałem olej, mogłoby to mieć jakiś wpływ?

Trzeba spuszczać olej żeby wymienić G28?

Od jakiegoś czasu niekiedy włącza mi się na FIS-e żółty komunikat o czujniku (sensorze) poziomu oleju - mam nadzieję, że to związku nie ma.

Mogłem go w sumie wymienić, ale znajomy mi powiedział, że przestanie świecić jak go przy wymianie oleju wyczyszczę benzyną - nie pomogło więc czekam do następnej wymiany...:)

Opublikowano

nie musisz spuszczać oleju-czujnik jest na jeden imbus-wykręcasz i wkręcasz nowy-trochę zabawy jest, bo go nie widać, ale nie ma katastrofy:wink:

Opublikowano
Dziękuję za szybką i konkretną odpowiedź.

Czyli skupię się na wymianie czujnika prędkości wału G28.

A jeszcze dopytam:)

Tydzień temu zmieniałem olej, mogłoby to mieć jakiś wpływ?

Trzeba spuszczać olej żeby wymienić G28?

Od jakiegoś czasu niekiedy włącza mi się na FIS-e żółty komunikat o czujniku (sensorze) poziomu oleju - mam nadzieję, że to związku nie ma.

Mogłem go w sumie wymienić, ale znajomy mi powiedział, że przestanie świecić jak go przy wymianie oleju wyczyszczę benzyną - nie pomogło więc czekam do następnej wymiany...:)

Niski stan oleju, albo smok jest już zapchany... Ja bym zwalał miskę.

Opublikowano

Stan oleju jest ok, kontroluję sobie go więc mam pewność - 100% czujnik poziomu walnięty.

A wracając do czujnika położenia wału- trzeba wchodzić pod auto?

Opublikowano

Nie trzeba tylko cholernie trudny dostęp do niego jest... Odkręć zbiorniczek od wody i odłóż go gdzieś na bok żebyś miał lepszy dostęp. Resztą sam ogarniesz :)

Sam czujnik jest przykręcony takimi 2 śrubami i jest gdzieś przy kole zamachowym, po prawej stronie od filtra oleju.

Opublikowano

najpierw to vag-a zapnij bo tak w ciemno wymienisz połowę gratów i dalej będziesz szukał przyczyny,nawet przekaznik się nad jara (nr.219) i też będzie EPC

Opublikowano

Sam czujnik jest przykręcony takimi 2 śrubami i jest gdzieś przy kole zamachowym, po prawej stronie od filtra oleju.

1 imbus :whistling:

wygląda dokładnie tak samo, jak ten, z szarą wtyczką pod zbiorniczkiem

http://www.ebay.co.uk/itm/ENGINE-SPEED-SENSOR-VOLKSWAGEN-BORA-PASSAT-06A906433C-/250983749184?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item3a6fcc1640#ht_1126wt_845 link tylko poglądowy, a i cena jakaś kosmiczna, bo ja płaciłem 5 razy mniej...

nie pamiętam teraz numeru czujnika-na 100% jest na Forum-wystarczy wpisać w wyszukiwarkę "EPC, czujnik położenia wału" et cetera i jest numer stary i nowy, który osobiście kupowałem w Serwisie-VAG, to już tylko potwierdzenie, bo przy padającym przekaźniku-nie ma przerw-po prostu przekaźnik pada i go nie ma-czujnik pokaże "implausible signal" i auto raz zapali, a raz nie:wink:

Opublikowano

prawdopodobnie ktos podczas odkrecania filtra oleju przy...pier**lił w czujnik

stad tez zapalająca sie kontrolka, Kolego najpierw VAG, bo to może byc nie tylko czujnik połozenia wału

Opublikowano

Z tego co zauważyłem u siebie wymiana tego czujnika jest prosta jeśli posiada się oczy jak ślimak na takich wysięgnikach a zamiast rąk kilka manipulatorów, długich, cienkich i wyginających się we wszystkich kierunkach:kox: Z dołu przynajmniej w ALT bez lusterka się go nie zobaczy a dotknąć go można czubkiem palca. Z góry trochę lepiej ale trzeba mieć cienkie i długie ręce. U mnie cieknie olej i nie wiem czy to możliwe ale czujnik jest mokry. Na razie sobie to odpuściłem z powodu dostępu. I tak muszę ściągać kolektor więc wtedy zobaczę co z tym G28.

Opublikowano

Mieliście koledzy rację z tym czujnikiem prędkości (położenia) wału. Podpiąłem do Vaga i pokazało: 16706 - czujnik i 18010 - coś o za niskim napięciu zasilania (ponoć po wymianie czujnika też ma zniknąć). Zamówiłem czujnik FAE za 157 PLN. Coś taniej pewnie też byłoby ale chociaż tu będzie szybko. Jutro zabieram się do roboty, potem napisze o efektach. Dzięki jeszcze raz za pomoc:)

Opublikowano

Sam czujnik jest przykręcony takimi 2 śrubami i jest gdzieś przy kole zamachowym, po prawej stronie od filtra oleju.

1 imbus :whistling:

Ach, jak mogło mi to umknąć :F

Opublikowano

Zrobione, pomyślnie:) 1,5h roboty. Najlepiej ściągnąć zbiornik płynu chłodniczego (jeden wkręt - krzyżak- z przodu, z tyłu (od kabiny) są dwa uchwyty w które zbiornik się "wsuwa" - trzeba od strony wkręta (po wykręceniu:) unieść zbiornik do góry, żeby go wyciągnąć , od dołu zbiornika jest wtyczka którą też wypinamy). Potem ukazuje się nam pięć wtyczek w pionie, środkowa jasna, kremowa to wtyczka od naszego czujnika - wypinamy. Idziemy po kablu w stronę silnika, kabel jest w trzech miejscach uchwycony "trytytkami" do innych kabli. "Trytytki" musimy poodcinać i zaopatrzyć się w nowe. Wyciągamy kabelek i przygotowujemy imbus (niewielki-zapomniałem jaki rozmiar:)) na przedłużce. Sam czujnik patrząc z przodu auta znajduje się za filtrem oleju trochę też poniżej niego w takiej "wnęce" - dobrze mieć małą latarkę. Odkręcamy wyciągamy - siedzi dosyć pasownie ze względu na oring, ale wyjdzie bez problemu. Montaż w odwrotnej kolejności oczywiście. Stwierdzam, że z silnikiem 1.8 AVJ nie warto jechać do warsztatu na wymianę tego czujnka.

Opublikowano

Witam

Jutro jade obejrzec samochod audi 1.8t na gazie i na zdjeciach,ktore mi przyslal wlasciciel widze ze pali sie kontrolka silnika.Jak to jest czy na gazie powinna sie ona palic?Jesli nie to jakie moga byc przyczyny ze sie pali orientacyjnie bo wiem ze bez kompa to nic sie niedowiemy,a ja niestety nie mam,

Opublikowano

Na gazie nie powinna się palić kontrolka, musisz podpiąć komputer i zobaczyć błędy bo tak to wróżenie z fusuów:decayed:

Opublikowano

Milion powodów moze byc powodem jej palenia , jednym znicz moze byc torze silnik był wyłączony gdy było robione zdjęcie ...zadzwoń i sie zapytaj go o co chodzi ...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...