Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[1.9 TDI PD] - Opinie, Spalanie, Osiągi...


Chris86

JAKI UWAZASZ ZA EKONOMICZNY I TRWAŁY SILNIK DO SWOJEJ A4 B6  

761 użytkowników zagłosowało

  1. 1. JAKI UWAZASZ ZA EKONOMICZNY I TRWAŁY SILNIK DO SWOJEJ A4 B6

    • 1.9 TDI
      528
    • 1.8 TURBO benzyna
      55
    • 2.0 benzyna
      6
    • 2,5 TDI V6 diesel
      4
    • 1.6 benzyna
      6
    • 3.0 V6 benzyna
      3


Rekomendowane odpowiedzi

Audi jest ciężkie zanim silnik złapie temperaturę to naturalnie pali więcej, a jak się butuje i ma komplet pasażerów to zapomnij o niskim spalaniu poniżej 6 litrów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Śmiać mi sie z was chce, chcecie żeby wam paliło 5-6 litrów to kupcie corse 1.2 a nie wciskacie kity i zaniżacie spalanie.. "A mój 1.9 to 5 litrów w trasie", pewnie kur... a jak byście nie przekraczali setki to i do 4 litrów zejdziecie. :grin: Jezdzijcie tak zeby dawało wam to frajde, przyjemność a nie liczycie każdy litr.. :facepalm:

Nie burz się bo każdy jeździ jak chce, a najbardziej rozwala mnie jak na trasie ciśnie 180 a później zwalnia go korek albo tory z czego za 3 min do niego dojezdzam :facepalm: nikt spalania nie zaniza tyle pali 1.9, a jak się butuje zaraz po odpaleniu to nic dziwnego że 8l pali

A co to jest 8/100? Kiedyś miałem Avensisa 2.0 vvt-i, zakalec palił 14l i jechał jak polonez. Pożegnałem go po 1,5 roku. Te 8l które spala moje b6 i frajda z jazdy, to czysta przyjemność. Co do butowania na zimnym, to chyba tylko idiota takie pomysły ma w głowie, a 8/100 to żadne spalanie :grin:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jasne 8l jest także do przyjęcia ale skoro nasz 1.9 może spalić 5l w jeździe 90-140km/h to dlaczego tego nie pisać

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja ostatnio przed trasą zalałem pod korek, do rezerwy zrobiłem 1235km, jechałem do 1280km, komputer pokazywał jeszcze 80km i średnie 5,3/100. Opony 225/45/17, na pokładzie 2 osoby i trochę bagażu, jazda drogami lokalnymi (100-110km/h) i dwupasmówkami (autostrady i s-ki 140-150km/h), raczej dynamicznie, i po okolicy na miejscu.

Można? Można, no chyba że ktoś mi dolał z 10L do baku jak zatrzymywałem się siku :decayed:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja ostatnio przed trasą zalałem pod korek, do rezerwy zrobiłem 1235km, jechałem do 1280km, komputer pokazywał jeszcze 80km i średnie 5,3/100. Opony 225/45/17, na pokładzie 2 osoby i trochę bagażu, jazda drogami lokalnymi (100-110km/h) i dwupasmówkami (autostrady i s-ki 140-150km/h), raczej dynamicznie, i po okolicy na miejscu.

Można? Można, no chyba że ktoś mi dolał z 10L do baku jak zatrzymywałem się siku :decayed:

Ładny wynik tyle że 100% w trasie, ale i tak 5,3 to nieźle ;)

U mnie pali 7-7,5 w cyklu mieszanym, w trasie 5,5 -6 litrów to max. tylko na oponach 15 195/65

Po wymianie kół na felgi 17 opony 225/45 - średnie spalanie w cyklu mieszanym 7,6l/100

Edytowane przez Marcin_K
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżdżę już którymś z kolei tdi, przedtem miałem słabsze jednostki, teraz od roku mam AVFa i spalanie wynosi ok 6 litrów, raz mniej raz więcej, ale zawsze w okolicy 6. A co najlepsze poprzednie klekoty paliły tyle samo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie podobnie, zawsze oscyluje 5,8 - 6,2, ale częściej poniżej tej 6 ;) Jak na taką budę i opony 225 to jest naprawdę super ! Trzeba tylko pamiętać, by co jakiś czas wyjechać poza miasto i dać mu porządnie w palnik :P Kolega ma AVB i węższe opony i pali mu więcej, więc trochę koników i 6 biegów też robi swoje :) Jeśli chodzi o ekonomię to pod względem paliwa jest OK, ale biorąc pod uwagę ceny ORI części to jest nieporozumienie dla 13 latka... A na takich lubię robić :/ Miałem na początku kilka bolączek modelu, ale szybko i sprawnie się z nimi uwinąłem i dziś jestem z auta naprawdę zadowolony. Gdzieś w głowie siedzi mi myśl, że kiedyś będzie trzeba wymienić dwumas ($$$) bo przy przebiegach ~ 300.000 to raczej normalne, że padają. Na razie jeżdżę i nie narzekam. Jeździłem już A3 8L, A6 C5, A4 B5 i według mnie A4 B6 jest komfortowym autem, może z tyłu z miejscem szału nie ma, bo 3 osoby muszą się gnieść, gdzie w B5 chyba było pod tym względem lepiej, ale siedząc z przodu czuje się świetnie dopasowany do kierownicy i lewarka, a co za tym idzie jazda jest naprawdę przyjemna. Drogi trzyma się świetnie, może to zasługa amorków i kół z pakietu s-line :P Układ kierowniczy bardzo precyzyjny, kiera chodzi lekko.

Po jakimś tam czasie użytkowania jestem na TAK, ale wydaje mi się, że ceny ~ 20.000 zł za te samochody to trochę przesada... I trzeba się liczyć z tym, że naprawy nie są wcale takie tanie, nawet jak działamy sami...:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja swoim jeszcze nie zrobiłem więcej jak 850km na zbiorniku, oczywiście do rezerwy. Głównie Wawa, ale jak jadę autostrada, to zasięg się nie zwiększa(140-180 km\h). Koła 17x235x45.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie podobnie, zawsze oscyluje 5,8 - 6,2, ale częściej poniżej tej 6 ;) Jak na taką budę i opony 225 to jest naprawdę super ! Trzeba tylko pamiętać, by co jakiś czas wyjechać poza miasto i dać mu porządnie w palnik :P Kolega ma AVB i węższe opony i pali mu więcej, więc trochę koników i 6 biegów też robi swoje :) Jeśli chodzi o ekonomię to pod względem paliwa jest OK, ale biorąc pod uwagę ceny ORI części to jest nieporozumienie dla 13 latka... A na takich lubię robić :/ Miałem na początku kilka bolączek modelu, ale szybko i sprawnie się z nimi uwinąłem i dziś jestem z auta naprawdę zadowolony. Gdzieś w głowie siedzi mi myśl, że kiedyś będzie trzeba wymienić dwumas ($$$) bo przy przebiegach ~ 300.000 to raczej normalne, że padają. Na razie jeżdżę i nie narzekam. Jeździłem już A3 8L, A6 C5, A4 B5 i według mnie A4 B6 jest komfortowym autem, może z tyłu z miejscem szału nie ma, bo 3 osoby muszą się gnieść, gdzie w B5 chyba było pod tym względem lepiej, ale siedząc z przodu czuje się świetnie dopasowany do kierownicy i lewarka, a co za tym idzie jazda jest naprawdę przyjemna. Drogi trzyma się świetnie, może to zasługa amorków i kół z pakietu s-line :P Układ kierowniczy bardzo precyzyjny, kiera chodzi lekko.

Po jakimś tam czasie użytkowania jestem na TAK, ale wydaje mi się, że ceny ~ 20.000 zł za te samochody to trochę przesada... I trzeba się liczyć z tym, że naprawy nie są wcale takie tanie, nawet jak działamy sami... :)

A nie jeździło Ci się lepiej B5? Mi się wydaje, że B5 się lepiej prowadzi i jest bardziej zwrotne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

po tygodniu użytkowania :

trasa 120 km - średnia 6,1 litra

wrocław - miasto - 7,7-8,0

Mój bke potrafi zejść do tylu:

18a42db55adbc0a7c2488c9d21ee6fed.jpg

Średnia prędkość 64

fcbd70084e690193bcedd2d785863cfe.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


Mój bke potrafi zejść do tylu:

A potem płacz, że się VNT zapieka :P

Nawet mi się nie chce w to wierzyć...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wynik ekstremalny, chciałem pokazać że można, hamowanie silnikiem itp. i taki wynik można uzyskać. Na codzień osiągam średnio 5-5,5l.

Auto robi 100km dziennie a geometria turbiny ma się dobrze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam avf-a ponad dwa lata, zrobiłem nim ponad 75 000km i jestem jak najbardziej zadowolony. Spalanie około 6 litrów w codziennym użytkowaniu, praktycznie zero tras turbina, egr, dwumas przeze mnie nie ruszane

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To może i ja coś skubnę po dwóch latach użytkowania AWX-a i przejechaniu około 35tys km. Średnio spala mi 6,5L w cyklu mieszanym gdy temperatura zewnętrza jest wyższa niż ok 5*C

Poniżej 5*C gdy silnik się dłużej nagrzewa spalanie wskakuje do ok 7,5L/100km - oczywiście cykl mieszany.

Wypady wakacyjne, auto załadowane 5os + bagaże spalanie ok 5,5- 6 przy prędkości do 130-140km/h.

Edytowane przez Bogocz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mój tata jak wejdzie do A4 to potrafi osiągnąć 3,9l z komputera. Za każdym razem łapę się wtedy za głowę. Zaoszczędzicie kilka groszy na paliwie a chwilę później wydacie w osprzęt.

Przy normalnej jeździe do 2500 obrotów nie ma prawa spalić więcej niż 6l a zasięg na pełnym baku to minimum 1000 km.

Edytowane przez mateuszeks
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja ostatnio przed trasą zalałem pod korek, do rezerwy zrobiłem 1235km, jechałem do 1280km, komputer pokazywał jeszcze 80km i średnie 5,3/100. Opony 225/45/17, na pokładzie 2 osoby i trochę bagażu, jazda drogami lokalnymi (100-110km/h) i dwupasmówkami (autostrady i s-ki 140-150km/h), raczej dynamicznie, i po okolicy na miejscu.

Można? Można, no chyba że ktoś mi dolał z 10L do baku jak zatrzymywałem się siku :decayed:

Wynik idealny jak na takie spalanie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie wygląda to tak:
W weekend trasa Kielce-Sanok i z powrotem w 2 osoby plus 30kg bagażu, spalanie z komputera równe 5l
W mieście, głównie krótki odcinki 8,2l.
A jeśli chodzi o awaryjność lub jej brak to nie wypowiem się, auto mam od 2 miesięcy ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie spalanie na trasie praktycznie cały czas 160km/h równe 7L/100

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie spalanie na trasie praktycznie cały czas 160km/h równe 7L/100

u mnie identycznie a trasa i 140km/h 6.5l/100km

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...