Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Wymiana rozrządu A4 B8 2.0 TDI CR


artur2910

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć koledzy. Wymieniał ktoś sam rozrząd w audi a4 b8? Czy potrzebne są dodatkowe klucze które nie są dostępne dla zwykłych "śmiertelników"? chodzi mi o audi a4 b8 tak jak w temacie rok 2009. przebieg 212 tkm

Wydaje mi się, że są rzeczy na których nie należy oszczędzać w naszych autach. Oleje, płyny, dobrej jakości paliwo wymiana takich części jak właśnie rozrząd etc. Te "oszczędności" (swój montaż), które poczynisz przy rozrządzie etc. mogą Cie sporo kosztować w przyszłości. Nawet jeżeli robisz poza ASO (nie wiem czy warto korzystać z ich usług) pokombinuj ze swoim mechanikiem/warsztatem tak aby wszystko było od nich (części + montaż wraz z FV) jak wyjdzie trochę drożej to wyjdzie ale Ty masz spokój i gwarancję, ze jak coś się stanie to masz wszystko. Mi jeszcze brakuje trochę do wymiany rozrządu ale zawsze tak robiłem i sen wtedy jest spokojnijeszy :wink: Sorry za OT.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wpadajcie w takie uwielbienie do ASO.

Znajomy odkupił auto od firmy, którym sam jeździł od nowości w pracy (na przeglądy też - wszystkie w ASO). Jako że stuknęło 180 tkm, to zabraliśmy się za rozrząd... a pod osłoną koła na farbę, nawet silnik nie ustawiony w GMP, tak jak stanął poznaczyli sobie i zrzucili pasek, o blokadach itp oczywiście można zapomnieć...

Auto Passat 1.9

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć koledzy. Wymieniał ktoś sam rozrząd w audi a4 b8? Czy potrzebne są dodatkowe klucze które nie są dostępne dla zwykłych "śmiertelników"? chodzi mi o audi a4 b8 tak jak w temacie rok 2009. przebieg 212 tkm

potrzeba komplet z takim dynksem do trzymania koła rozrządu. napisz do [email protected] to Ci powiedzą co trzeba kupić. Prawdopodobnie komplet QS10365 lub QS10315 Płaciłem coś koło 50 zł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Jeden kolega pisał o standardzie MB. Ostatnio zakupilem Sprintera z pierwszej ręki z pełnym serwisem. Wczoraj biorę się za wymianę tarcz i klocków z tyłu. Okazało się po ściągnięciu tarczy ze szczęk z hamulca ręcznego nie ma! A jak wczesniej dzwoniłem do serwisu w Poznaniu to mi gość czytał co tam robili. No i jedna pozycja była taka regulacja hamulca ręcznego ze wzgledu na słabe działanie. Pomijam fakt ze rączką dalej stoi pionowo i podciąganie nie miało sensu bo okładzin na szczękach nie było. Tak wiec maja dziwny standard jak na MB. Nie wiem czy to wina serwisu czy właściciela ale nie podoba mi się to. Zrobię jutro zdjęcia tych tarcz i szczęk. A co do serwisów Audi jestem zadowolony. W ubiegłym roku wymieniałem pompę wody w mojej 3.0 TDI i jakiś miesiąc temu mi się posikala w garażu. Po wstępnych oględzinach wskazywało to na pompę wody to łap za telefon i do aso. Mowie o co chodzi. PAN z serwisu mówi ze proszę zaraz przyjechać i to zobaczymy. Po godzinie oględzin i rozebrania części silnika znaleźli wyciek. Okazało się ze rurka która wchodzi do bloku silnika nad pompa i kolo termostatu przecięła na oringu. Za diagnozę nic nie wzięli i jeszcze nam dali auto zastępcze na czas naprawy. Na Aso audi nie dam sobie złego słowa powiedzieć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymiana rozrządu 183tys części 1100+ 1150 wymian Lubin ASO, zastanawia mnie jeszcze regeneracja zabieraka?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla zainteresowanych kosztami - wymiana rozrządu + oleju + filtry (oleju, powietrza, paliwa ) + wymiana sześciokąta napędu pompy oleju ( podobnież sporo trzeba się na odkręcać żeby tam dostać ) + przy okazji płyn chłodniczy - koszt 1850 zł u zaufanego mechaniora, miałem początkowo robić w aso ale zaskoczyły mnie nieprzewidziane koszty drugiego auta więc zrezygnowałem z tej opcji :wink: . Jakieś spostrzeżenia co do tych moich kosztów ??? dużo ? mało? pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak za to wszystko to chyba mało mi mechanior powiedział 2000zł za wymianę pompy na inną dokładnie nie wiem jaką i jak się to odbywa ale powiedział mi że będę miał spokój już do końca dam znać jak się dowiem dokładnie z tego co mi wiadomo cała zawiecha jest do ściągnięcia potem zbieżność itd

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

210 000 na pasku wg ksiazki serwisowej to chyba lekka przesada ! a jakiez myblo moje zdziwienie jak taka wlasnie wartos km do wymiany zobaczylem w ksiazeczce serwisowej :o teram mam 142 kkm ale zaczne sie pomału rozgladac za wymianą...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

prosze o rade zostawiłem pacjentka b8 CAGA przy przebiegu 156000 na wymiane rozrzadu i dwumasu,samochod był sprawny,po odbiorze zaczeły sie schody

zauwarzyłem ze jest głosnieszy i ze ma wieksze drania,oddałem znowu powiedzieli ze to wadliwy napinacz ,wynienili na nowy wraz z paskiem drania nie usłapily sa nadal i nim lekko telepie przy ruszani,teraz sie dowiedziałem ze na nizsze cisnienie na dwoch cylindrach i ze glowica do roboty!!!,czy to nie jest efekt zle ustawionego rozrzadu ,przejezdziłem tak 300 km zanim cos tam poprawili,samochod sie swietnie spawował i takiego go oddałem,prosze o pomoc!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć Panowie. Wymieniłem rozrząd przy 228 tyś km. Na napinaczu było widać że pasek jest "rozciągnięty" bo naciąg był już poniżej normy. Wymieniłem sam, zajęło mi to 9 godzin i kosztowało 60 zł - koszt blokady rozrządu. Przez ten czas umyłem również cały silnik i elementy chemią, wyczyściłem dokładnie wszystkie trzy chłodnice - oczywiście bez rozbierania całego pasa przedniego się nie obeszło. Śruby były dociągane kluczami dynamometrycznymi, śruby osłon na kleju oczywiście tak jak było wcześniej. Koszt części 830 zł - pompa hepu i reszta wszystko nowe z najwyższej półki. Może zacznę rozrządy wymieniać u Was bo widzę że macie kase bulić po 700 zł za wymiany o przebitce na częściach nie wspomne... nie mam warsztatu, ani wykształcenia mechanicznego ale "jak rozbierasz tak zakładasz" się sprawdza. A po 50 tyś to się wymieniało w starych passatach. Rozrząd do starego pasata kosztuje 100 zł a do a4 b8 800-900 zł, więc nie dziwcie się że paski wytrzymują więcej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam,

pierwsza wymiana rozrzadu u mnie 222 tys. ,- bylem swiecie przekonany ze poprzedni wlasciciel wymienial...kiedy pojechalem do aso - w historii sladu nie bylo.

faktycznie pasek już był wyśmigany...wiec kupiłem całość z pompą wody i wymieniłem..pozyczylem blokady itd, odjalem przod...wszystko poszlo gładko....sama

wymiana wszystkiego zajela mi moze z 20 minut (nie liczac demontazu i montażu całej japy). pasek był napiety jak należy. silnik zagadał i wszystko ok, ale zaobserowalem

taki myk ze pow. 4 tys. obrotów zapala mi sie kontrolka świec która gaśnie jak tylko obroty spadną <4 tys. - nie wiem czy tak bylo przed wymianą bo zwyczajnie takim stylem nie jeżdże a ostatnio na traśnie musiałem mu pocisnąć i tak mi cos blyslo przez chwie na zegarach...potem jeszcze raz sprawdziłem czy przypadkiem cos mi sie nie przewidzialo i faktycznie pow. 4 tys. ecu sobie odnotowywuje takie cos

4096 - Bank 1: CMP Sensor (G40) / Engine Speed Sensor (G28)
P0016 00 [096] - Incorrect Correlation
Intermittent - Not Confirmed - Tested Since Memory Clear
Freeze Frame:
Fault Status: 00000001
Fault Priority: 2
Fault Frequency: 3
Mileage: 223468 km
Date: 2014.07.31
Time: 17:24:57

sciagam dziś obudowe i widze ze naciąg sie troche zmienił -poluźnił w stosunku do tego jaki był przy montażu paska (jest tak z 1 cm przed wycieciem) jak myslicie dociągnąć go teraz po 500 km ....jade w weekend do chorwacji i nie chce mieć przygód :)

auto pracuje normalnie...wszystko pieknie smiga...pow. 4 tys swieczki na blacie sie zapalają obroty spadaja swieczki gasną i jedziemy dalej - taka przypadlosc

na logike przy luznym pasku moze przy wyzszych obrotach sie rozrzzad rozjezdzac...i dlatego blad...ale chce miec pewnosc...niech sie wypowie ktos kto mial z tym do czynienia.

jest w tej chwili dokładnie tak jak tutaj http://postimg.org/image/683gbvyen/


witam,

pierwsza wymiana rozrzadu u mnie 222 tys. ,- bylem swiecie przekonany ze poprzedni wlasciciel wymienial...kiedy pojechalem do aso - w historii sladu nie bylo.

faktycznie pasek już był wyśmigany...wiec kupiłem całość z pompą wody i wymieniłem..pozyczylem blokady itd, odjalem przod...wszystko poszlo gładko....sama

wymiana wszystkiego zajela mi moze z 20 minut (nie liczac demontazu i montażu całej japy). pasek był napiety jak należy. silnik zagadał i wszystko ok, ale zaobserowalem

taki myk ze pow. 4 tys. obrotów zapala mi sie kontrolka świec która gaśnie jak tylko obroty spadną <4 tys. - nie wiem czy tak bylo przed wymianą bo zwyczajnie takim stylem nie jeżdże a ostatnio na traśnie musiałem mu pocisnąć i tak mi cos blyslo przez chwie na zegarach...potem jeszcze raz sprawdziłem czy przypadkiem cos mi sie nie przewidzialo i faktycznie pow. 4 tys. ecu sobie odnotowywuje takie cos

4096 - Bank 1: CMP Sensor (G40) / Engine Speed Sensor (G28)
P0016 00 [096] - Incorrect Correlation
Intermittent - Not Confirmed - Tested Since Memory Clear
Freeze Frame:
Fault Status: 00000001
Fault Priority: 2
Fault Frequency: 3
Mileage: 223468 km
Date: 2014.07.31
Time: 17:24:57

sciagam dziś obudowe i widze ze naciąg sie troche zmienił -poluźnił w stosunku do tego jaki był przy montażu paska (jest tak z 1 cm przed wycieciem) jak myslicie dociągnąć go teraz po 500 km ....jade w weekend do chorwacji i nie chce mieć przygód :)

auto pracuje normalnie...wszystko pieknie smiga...pow. 4 tys swieczki na blacie sie zapalają obroty spadaja swieczki gasną i jedziemy dalej - taka przypadlosc

na logike przy luznym pasku moze przy wyzszych obrotach sie rozrzzad rozjezdzac...i dlatego blad...ale chce miec pewnosc...niech sie wypowie ktos kto mial z tym do czynienia.

jest w tej chwili dokładnie tak jak tutaj http://postimg.org/image/683gbvyen/

ew. czy moge prosic kilka osób z silnikami caga o sciagniecie obudowy i zobaczenie u Was jak macie napinacze? czy macie tak jak na ww. zdjęciu czy wskaźniki macie prawie rowno na wycięciu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

błąd jest od czujnika położenia wałka rozrządu.... jak napinałes napinacz to miałes lużne śruby koła pasowego wałka rozrządu i koła pasowego Pompy CR? jesli nie to masz odp. synchronizacja jest widocznie w tyłku lub w kosmosie... ustaw synchronizacje i problem zniknie.

http://motofocus.pl/technika/8763/wymiana-rozrzadu-w-silniku-z-grupy-vw-o-kodzie-cbdb-cznbsp1

Edytowane przez SotoM
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, wlasnie siedze w ASO na malym przegladzie i zapytalem o koszt wymiany rozrzadu bo mi sie zbliza: koszt robocizny 840zl i koszt czesci ok 1200zl bez rabatu (osobiscie mam 15%). Wiec jak patrze na koszt poza aso to tragedii nie ma. Przy moim silniku wymiana rozrzadu przy 210 tys km ale zalecane po 180 tys km. Pytalem tez o imbus i poinformowano mnie ze silniki z poczatku produkcji do polowy 2009 roku byly narazone na wycieranie a po 2009 juz problemow nie odnotywywowali. Oczywiscie serwisant podpowiedzial, ze mozna sprawdzic za wczasu i ocenic stan plus ewentualnie wymienic. Takze podchodza do tego normalnie, bez sciemniania ze problemu w ogole nie ma.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witajcie, mam do was pytanko, a mianowicie zbliża się okres wymiany rozrządu i chciałem zapytać, czy ten rozrząd będzie pasował do Audi A4 B8 i czy to jest oryginał?

ROZRZĄD POMPA AUDI A3 A4 B8 2.0 TDI COMMONRAIL OE (4111662721) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje.

kolego skad mamy wiedziec czy bedzie pasował jesli nie wiemy jaki masz silnik:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, wlasnie siedze w ASO na malym przegladzie i zapytalem o koszt wymiany rozrzadu bo mi sie zbliza: koszt robocizny 840zl i koszt czesci ok 1200zl bez rabatu (osobiscie mam 15%). Wiec jak patrze na koszt poza aso to tragedii nie ma. Przy moim silniku wymiana rozrzadu przy 210 tys km ale zalecane po 180 tys km. Pytalem tez o imbus i poinformowano mnie ze silniki z poczatku produkcji do polowy 2009 roku byly narazone na wycieranie a po 2009 juz problemow nie odnotywywowali. Oczywiscie serwisant podpowiedzial, ze mozna sprawdzic za wczasu i ocenic stan plus ewentualnie wymienic. Takze podchodza do tego normalnie, bez sciemniania ze problemu w ogole nie ma.

Drogo. Pytałem również w ASO Radom, ok 1400zł części z robocizną. Robię u swojego mechanika. Części 600zł (SKF) i robota 200zł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pod warunkiem zę za 200zł podejdzie do tematu jak należy. k**wa jaki psujący rynek mechaników desperat...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pod warunkiem zę za 200zł podejdzie do tematu jak należy. k**wa jaki psujący rynek mechaników desperat...

Mechanicy mają upusty i kupują cześci taniej a dla Ciebie przedstawiają ceny powiedzmy sklepowe więc jak mechanik w tym przypadku części załatwia sam to jeszcze coś tam urywa ale defakto i tak jak dla mnie jest gość mega tani :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...