WinterOOOO Opublikowano 28 Maja 2012 Opublikowano 28 Maja 2012 Witam, Szukałem podobnego tematu na forum lecz pustka...ale do rzeczy. Jak w temacie, Panowie nurtuje mnie pytanie kiedy przejść z syntetyka na półsyntetyk. Obecnie posiadam 2.0 ALT z przebiegiem 150 tyś, zalany jest olejem 5w30 Mobil 1 ESP formula i szamie go w ilości ok 0.1 ml na 1000 km. Każdy kto widzi że zalewam go takim olejem mówi mi że już dawno powinienem zmienić go na półsyntetyk tym bardziej, że auto ma 11 lat i przebieg 150 tyś. Moje pytanie jest takie czy faktycznie powinienem go zalać już półsyntetykiem czy dalej śmigać na obecnym. pozdrawiam
karbonek Opublikowano 28 Maja 2012 Opublikowano 28 Maja 2012 czyli od wymiany do wymiany 1L pociągnie (ok 15k km)? Mój ma przebieg pewnie grubo ponad 300k i jeżdzę na syntetyku mobil 1 5w40, od wymiany do wymiany może ze 3 mm na bagnecie wciąga maks.
Dev Opublikowano 28 Maja 2012 Opublikowano 28 Maja 2012 Witam,Szukałem podobnego tematu na forum lecz pustka...ale do rzeczy. Jak w temacie, Panowie nurtuje mnie pytanie kiedy przejść z syntetyka na półsyntetyk. Obecnie posiadam 2.0 ALT z przebiegiem 150 tyś, zalany jest olejem 5w30 Mobil 1 ESP formula i szamie go w ilości ok 0.1 ml na 1000 km. Każdy kto widzi że zalewam go takim olejem mówi mi że już dawno powinienem zmienić go na półsyntetyk tym bardziej, że auto ma 11 lat i przebieg 150 tyś. Moje pytanie jest takie czy faktycznie powinienem go zalać już półsyntetykiem czy dalej śmigać na obecnym. pozdrawiam kiedy masz przejsc na syntetyk ????? Nigdy !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! to jest tak jakbys przeszedł ze stanu żywego do śmierci... nie rozmawiaj z taksówkarzami na temat olej (ów) lej to co masz i jezdzij, i najlepiej z nikim na ten temat juz nie rozmawiaj
Onkel Opublikowano 28 Maja 2012 Opublikowano 28 Maja 2012 Witam,Szukałem podobnego tematu na forum lecz pustka...ale do rzeczy. Jak w temacie, Panowie nurtuje mnie pytanie kiedy przejść z syntetyka na półsyntetyk. Obecnie posiadam 2.0 ALT z przebiegiem 150 tyś, zalany jest olejem 5w30 Mobil 1 ESP formula i szamie go w ilości ok 0.1 ml na 1000 km. Każdy kto widzi że zalewam go takim olejem mówi mi że już dawno powinienem zmienić go na półsyntetyk tym bardziej, że auto ma 11 lat i przebieg 150 tyś. Moje pytanie jest takie czy faktycznie powinienem go zalać już półsyntetykiem czy dalej śmigać na obecnym. pozdrawiam kiedy masz przejsc na syntetyk ????? Nigdy !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! to jest tak jakbys przeszedł ze stanu żywego do śmierci... nie rozmawiaj z taksówkarzami na temat olej (ów) lej to co masz i jezdzij, i najlepiej z nikim na ten temat juz nie rozmawiaj Bo ludzie maja taka mentalność, że jak zaczyna zużywać trochę więcej oleju tzn., że tzreba przejść na półsyntetyk bo trochę gęściejszy i nie bierze już zamiast szukac przyczyny. Poza tym gratuluję ALT-ka na pełnym syntetyku i tak małym zużyciu. Rzadkość na naszym forum.
domialex Opublikowano 29 Maja 2012 Opublikowano 29 Maja 2012 tak jak koledzy pisza, nie zmieniaj. taki zurzycie to zadne zuzycie. zmienic natomiast mozesz rodzaj syntetyka na 5w-40 lub 50.
Rafal-L Opublikowano 29 Maja 2012 Opublikowano 29 Maja 2012 dokladnie mozna jedynie zmienic gestors syntetyku na 5w40 albo tak jak domialex napisal 5w50;) nic wiecej ALT lubi olej, wiec lej mu na zdrowie pelen syntetyk:D
Onkel Opublikowano 29 Maja 2012 Opublikowano 29 Maja 2012 najlepiej jutro I jak chciałeś mu pomóc tym wpisem??? Ja je**e. Spodziewaj się takich samych odp. jak będziesz miał problem.
uris Opublikowano 29 Maja 2012 Opublikowano 29 Maja 2012 Witam,Szukałem podobnego tematu na forum lecz pustka...ale do rzeczy. Jak w temacie, Panowie nurtuje mnie pytanie kiedy przejść z syntetyka na półsyntetyk. Obecnie posiadam 2.0 ALT z przebiegiem 150 tyś, zalany jest olejem 5w30 Mobil 1 ESP formula i szamie go w ilości ok 0.1 ml na 1000 km. Każdy kto widzi że zalewam go takim olejem mówi mi że już dawno powinienem zmienić go na półsyntetyk tym bardziej, że auto ma 11 lat i przebieg 150 tyś. Moje pytanie jest takie czy faktycznie powinienem go zalać już półsyntetykiem czy dalej śmigać na obecnym. pozdrawiam Jesteś szczęściarzem po prostu ,poczytaj sobie ten wątek ile ALT potrafi wciągać http://a4-klub.pl/audi-a4-b6-b7-132/%5Bb6-alt%5D-propozycja-rozwiazania-problemu-oleju-w-silniku-2-0-alt-149198/ najlepiej nic nie kombinuj lej to co lejesz teraz i ciesz się z tak małych ubytków .
darkle Opublikowano 29 Maja 2012 Opublikowano 29 Maja 2012 Oczywiście że nigdy. Dobrze tylko jeśli zmienisz na 5W-40 oczywiście syntetyk. Przebieg 150tys to żaden przebieg tak poza tym.
powaguspisz Opublikowano 29 Maja 2012 Opublikowano 29 Maja 2012 Nigdy nie zmieniaj. Przejście z 5w na 10w nic nie daje, jedynie osłabia smarowanie silnika zwłaszcza podczas zimy. Takie ilości jak 0,1 na 1000 km, to nic sa takie auta że dolewać trzeba 1L/1000 i to jest norma. Mit obalony i bzdura że przejście na 10/15W zmiejszy zurzycie jak i ewentualne wycieki. Nie słuchaj tego !!! Możesz ewentualnie pokombinować ze zmianą marki oleju coś np. lepszego typy MOTUL/NESTE/ i poobserwować jak się zachowuje czy bierze mniej - wiecej, a może nic.
WinterOOOO Opublikowano 30 Maja 2012 Autor Opublikowano 30 Maja 2012 Heh autko posiadam już dwa lata więc AL-Tek nie jest mi obcy Ewentualna zmiana nie była spowodowana tym, że silnik spożywa olej tylko tym, że co raz więcej osób mi mówiło, że już czas na półsyntetyk. Dlatego też chciałem się poradzić Was w tej sprawie i widzę, że dobrze zrobiłem. Wielkie dzięki:) Ewentualna zmiana na gęściejszy syntetyk była by korzystna z jakiegoś powodu?
devon00 Opublikowano 30 Maja 2012 Opublikowano 30 Maja 2012 powiem ci tak jak kupiłem auto był zalany mobilem 10w40 auto niby miało przejechane 165tys. Przed pierwsza wymiana poczytalem forum i padło na motula 5w40 8100.na tym mobilu co był wlany zrobiłem około 5tys po zmianie na motul auto lepiej się sprawuje i silnik wrócił do życia. A słuchać kogoś kto mówi że zmiana z 10w40 na 5w40 to tylko bić w gębę liczy się jakość oleju a nie same cyferki. Na motulu mam za sobą 4 wymianę i wszystko jest jak być powinno.więc pomyśl nad zmiana marki oleju i nic więcej.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się