boguki Opublikowano 4 Czerwca 2012 Opublikowano 4 Czerwca 2012 Witam Podczas jazdy zapaliła mi się pomarańczowa kontrolka niskiego poziomu oleju (jakieś 3 tygodnie temu podobna sytuacja po dłuższym postoju). Zatrzymałem się, poczekałem chwilę aby sprawdzi olej i okazało się że jest stan-prawie max. Po czym po ponownym odpaleniu kontrolka już się nie paliła. Pomyślałem sobie, że może czujnik poziomu oleju szwankuje, jednak Vag żadnych błędów nie pokazał. Jak to mogę jeszcze inaczej sprawdzić? Boję się żeby nie było jakiegoś problemu z pompą oleju i brakiem smarowania, ale wtedy kontrolka powinna być czerwona i bez znaczka "min"... Chociaż gdyby był problem z ciśnieniem oleju to pewnie "samo" by nie przeszło jak w ww sytuacji. Nie wiem już sam co o tym myśleć i co robić.
bolo73 Opublikowano 4 Czerwca 2012 Opublikowano 4 Czerwca 2012 W Twoim przypadku, jeżeli stan oleju jest OK, najprawdopodobniej pada czujnik poziomu/temperatury oleju. Spotkałem się z trzema przypadkami takimi jak Twój i zawsze przyczyna była ta sama - padający powoli czujnik. VAG nie wywali Ci wtedy błędu - sterownik uważa, że poziom oleju faktycznie jest poniżej min. Błąd rejestruje się tylko wtedy, gdy zapala się informacja z napisem sensor - sugeruje uszkodzenie czujnika, chociaż statystycznie biorąc najczęściej przyczyną są wtedy styki we wtyczce, ewentualnie uszkodzona instalacja. Kontrolka zgasła, bo do kontroli poziomu oleju otwarłeś maskę a ta informacja jest resetowana przez krańcówkę w zamku maski.
darcun 007 Opublikowano 4 Czerwca 2012 Opublikowano 4 Czerwca 2012 Też znam dwa takie przypadki jak kolega wyżej opisał,pomogła wymiana tego czujnika
boguki Opublikowano 5 Czerwca 2012 Autor Opublikowano 5 Czerwca 2012 OK dzięki koledzy, w takim razie zajmę się tym czujnikiem
dzwono a43.0 Opublikowano 12 Czerwca 2012 Opublikowano 12 Czerwca 2012 Koledzy mam Taki sam problem z czujnikiem poziomu oleju. Pokazywał mi niski poziom a było co najmniej połowa stanu więc stwierdziłem ze wymienię czujnik i tak zrobiłem. Po wymianie było wszystko ok przez jakieś 700km po czym zapaliła mi się znowu kontrolka. Zatrzymałem się i sprawdziłem poziom oleju na bagnecie było wszystko ok. Wsiadłem z powrotem do samochodu przekręciłem stacyjkę i kontrola zgasła. Przejechałem ze 100km i znów kontrolka się zapaliła wyciągnąłem bagnet i z powrotem go wsadziłem i kontrola znów zgasła. Powiedzcie mi o co chodzi bo już nie wiem sam co mam wymienić ?
nastradamus Opublikowano 12 Czerwca 2012 Opublikowano 12 Czerwca 2012 może coś nie kontakci - sprawdź okablowanie idące do czujnika
dzwono a43.0 Opublikowano 13 Czerwca 2012 Opublikowano 13 Czerwca 2012 Sprawdzałem okablowanie i jest wszystko ok
Zimny Chirurg 2 Opublikowano 14 Czerwca 2012 Opublikowano 14 Czerwca 2012 Witam Dołacze sie do tematu bo u mnie było podobnie a teraz po przekręceniu zapłony pojawia sie : "Oil sensor workshop" czy jakoś tak nie wiem czy dobrze pisze i 4 razy mrugnie na pomaranczowo konewka. Czy padł czujnik oleju i jak go wymienić. Dzieki za info. No i gdzie sie on znajduje?
dzwono a43.0 Opublikowano 20 Czerwca 2012 Opublikowano 20 Czerwca 2012 Kolego pał Ci czujnik musisz wymienić koszt 100zł znajduje się w misce olejowej 1
Czwordi Opublikowano 28 Stycznia 2014 Opublikowano 28 Stycznia 2014 Witam Panowie mam ten sam problem wymienilem czujnik i dalej pokazuje mi to samo ptosze o pomoc
FLB Opublikowano 28 Stycznia 2014 Opublikowano 28 Stycznia 2014 Proponowałbym sprawdzić ciśnienie oleju, może pompa niedomaga
raffik Opublikowano 1 Lutego 2014 Opublikowano 1 Lutego 2014 Jest już dosyć obszerny temat na naszym forum dotyczący tego problemu... Na przyszłość trzeba zalewać MOTULA i problemu nie będzie, a nie niby takie super inne znane oleje i to jeszcze z naszych marketów czy alledrogo . Pozdrawiam!
SVD Opublikowano 1 Lutego 2014 Opublikowano 1 Lutego 2014 Z tego co wiem nie ma czujnika poziomu oleju tylko czujnik ciśnienia oleju.
SikoraEłk Opublikowano 2 Lutego 2014 Opublikowano 2 Lutego 2014 Z tego co wiem nie ma czujnika poziomu oleju tylko czujnik ciśnienia oleju. A co to jest według ciebie ??
Skalpel1986 Opublikowano 6 Marca 2014 Opublikowano 6 Marca 2014 Zalanie MOTULa nic nie da. Założyłem 3 nowe czujniki, zmieniłem olej na MOTUL, bo tak ktoś na forum sugerował, a po 3 tysiącach kilometrów powtórka z rozrywki. Już nie mam żadnych pomysłów co z tym zrobić, a ta świecąca kontrolka doprowadza mnie do nerwicy!!!!!!
jozek726 Opublikowano 6 Maja 2014 Opublikowano 6 Maja 2014 Panowie a zakładaliście oryginalne czujniki ? Bo ja się właśnie dowiedziałem że te nie oryginalne to lipa straszna sam mam taki problem bo kontrolka mi się zapaliła, oleju jest ok, vag zero błędów to obstawiam albo czujka albo przewód
lotnik009 Opublikowano 24 Września 2014 Opublikowano 24 Września 2014 witam panowie czy przyczyna mogła by byc zapchana odma ?
gar.bik Opublikowano 26 Września 2014 Opublikowano 26 Września 2014 Do sprawdzenia na Vagu bloki pomiarowe. Kanał 50 tam jest( temperatura i poziom.) Bezpiecznik S5 w komorze bezpieczników. U mnie był tak zaśniedziały że nie było przepływu prądu i wymiana pomogła. Jak to nie da nic do sprawdzenia wiązka i sam sensor. Numery ori 1J0 907 660 B. Ja się pospieszyłem i kupiłem ori zupełnie niepotrzebnie. Koszt to 100€.
zolti2 Opublikowano 20 Listopada 2015 Opublikowano 20 Listopada 2015 Zanim coś kupicie sprawdzcie wtyczkę idacą z kompa do wyświetlacza na zegarach.Kupiłem 2 czujniki i nic. dopiero wyjęcie i przeczyszczenie takowej wtyczki pomogło. A juz byłem załamany
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się