author0928 Opublikowano 21 Czerwca 2012 Opublikowano 21 Czerwca 2012 Witam !!! Jak w temacie ... Ostatnio zauważyłem że mój wentylator od klimy nie zawsze się załancza i troche mnie to zaniepokoiło... Dawniej słychać go było głośno na polu a teraz patrzę pod maskę i nie obraca.. Gdy obrucę go delikatnie ręką to załancza się i działa cały czas... W czym może być problem ?? Klima działa ok.. Próbowałem popryskać WD40 ale bez skutku...
Dev Opublikowano 21 Czerwca 2012 Opublikowano 21 Czerwca 2012 odepnij wtyczke i podepnij go na krótko co na VAG-u ?
Mauros88 Opublikowano 21 Czerwca 2012 Opublikowano 21 Czerwca 2012 na 90% koncza badz zawieszaja sie szczotki w wentylatorze
author0928 Opublikowano 21 Czerwca 2012 Autor Opublikowano 21 Czerwca 2012 Właśnie podpiąłem na krótko i ten sam objaw... Po ruszeniu wentylator powinien chyba chodzić na najszybszym biegu a obraca się dość wolno i wyraźnie słychać jak w pewnym momencie delikatnie coś tam w środku lekko ociera tak ala plastik o plastik... A jeśli chodzi o demontaż to ciężka sprawa? Z tego co patrze po allegro to chyba jest jedna śróbka na ramieniu od góry od filtra powietrza i później trzeba przekręcić? tak czy inaczej ?? W każdym razie chyba powinien go odkręcić bez zwalania przodu?
bolo73 Opublikowano 22 Czerwca 2012 Opublikowano 22 Czerwca 2012 Bez problemu wyciągniesz. Tak jak piszesz - jeden wkręt zabezpieczający u góry, odchylasz zatrzask na dole, przekręcasz lekko w lewo i wyjmujesz. Musisz wcześniej wypiąć przewód zasilający z uchwytów. Tak jak kolega wyżej pisze - najczęściej zużyte / zawieszone szczotki, jeżeli wirnik ma duży luz, też można to zrobić - najczęściej odginają się blaszane zabezpieczenia tulejek ślizgowych.
author0928 Opublikowano 22 Czerwca 2012 Autor Opublikowano 22 Czerwca 2012 Zwaliłem wentylator i po odkręceniu i ściągnięciu wiatraka działa.... Zapiąłem wiatrak i dalej działa wyęty.. Może zbieg okoliczności.... Muszę go rozbroić i kuknąć jak tam te szczotki, wydaje mi się że i łożyska będą chyba troche wyjechane bo obracając stawia lekki opór.... A jeśli chodzi o zestawy naprawcze to dostane owe w sklepie czy trzeba kombinować np szczotki od jakiegoś odkurzacza ? Mam jeszcze problem z rozpołowieniem silniczka ponieważ są tam takie odgięte blaszki i nie chcą się dać rozbroić bo kombinerki przeskakują...
bolo73 Opublikowano 22 Czerwca 2012 Opublikowano 22 Czerwca 2012 Silniczek jest z założenia nierozbieralny, ale da się rozłożyć i co najważniejsze złożyć. Musisz odgiąć zabezpieczenia, nie za mocno, bo się ukruszą i będzie problem. Nie znajdziesz żadnych zestawów naprawczych, musisz kombinować, najlepiej w sklepie z częściami do elektronarzędzi, coś Ci dobiorą.
author0928 Opublikowano 26 Czerwca 2012 Autor Opublikowano 26 Czerwca 2012 Po problemie.. 3 z czterech szczotek były przywieszone... Wyczyściłem, złożyłem i śmiga....
junior_tdi Opublikowano 26 Czerwca 2012 Opublikowano 26 Czerwca 2012 u mnie był taki objaw i wystarczyło kostkę przeczyścić
oktawiusz5 Opublikowano 26 Czerwca 2012 Opublikowano 26 Czerwca 2012 wyjmij go postukaj i koniecznie przy delikatnym obstukiwaniu przedmuc**j sprężarką tylko z dala od oczu jest zasyfiony kurzem.
bartosz85 Opublikowano 27 Czerwca 2012 Opublikowano 27 Czerwca 2012 Jeśli już tu pisze o ty też się podepne bo mam taki sam problem dopiero jak walne w niego śmiga... Powiedzcie mi jak wyczaić te szczotki czy się zwisiły czy nie?? I czy nie lepiej odrazu wymienić na nowy wentylator ? niż się ze starym bawic bo znajać zycie po czasie jakims bedzie to samo.
piotrsob1 Opublikowano 2 Lipca 2012 Opublikowano 2 Lipca 2012 Jeżeli szczotki się skończyły lub zawiesiły, to omomierz, lub kontrolka włączona szeregowo z sinikiem będą sygnalizowały przerwę. Nowy też się kiedyś zepsuje, jeżeli skończyły się tylko szczotki, to ich wymiana przywraca pełną sprawnoś silnika, koszt sczotek to maks 20 PLN, nowy zamiennik to ponad 100 PLN. Należy pamiętać o nasączeniu olejem silnikowym filcu tulejki slizgiwej. Używka może się w każdej chwili skończyć jak Twój dotychczasowy.
oktawiusz5 Opublikowano 2 Lipca 2012 Opublikowano 2 Lipca 2012 dokładnie kolega ma rację lepiej samemu sie pogrzebać troszkę a oryginał to oryginał
cysiu100 Opublikowano 3 Lipca 2012 Opublikowano 3 Lipca 2012 Zależy w jakim stanie jeś środek. Ja swój wyciągałem, do środka niestety się nie dostałem, a nie chciałem nic połamać. Przedmuchałem, zapsikałem preparatem do styków elektrycznych i pochodził mieisąc i znów przerywał więc byłem zmuszony kupić zamiennik, coś koło 120 zł i odpukać rok już się kręci. Dodatkowo w takich upałach bez wentyla klima będzie ci się co chwile rozłączać z powodu za wysokiego ciśnienia, dodatkowo może Ci puszczać czynnik zaworem bezpieczeństwa w sprężarce żeby nie rozsadzić układu.
oktawiusz5 Opublikowano 6 Lipca 2012 Opublikowano 6 Lipca 2012 po co pryskać preparatem na styki silnika ?? obstukując delikatnie przedmuchiwać sprężarką i będzie banglało
cysiu100 Opublikowano 6 Lipca 2012 Opublikowano 6 Lipca 2012 Psikałem bo chciałem go za wszelką cenę odratować, obstukiwanie nie pomogło, psikanie tym bardziej Jak szczotki się skończyły to trzeba jakoś go rozbebeszyć, mi się nie udało choć nie walczyłem z nim długo, kupilem zamiennik.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się