Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AFN] Jak mam naciągnać pasek wielorowkowy ?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

witam potrzebuje rysunek jak wyglada ulożenia paska klinowego na kola i jak mam go naciagnac jak biore w dul to sie odkreca sruba???

Opublikowano
pasekafngv7.jpgtutaj troche lepiej widac, nie ma wisko narysowanego
Opublikowano

Dziś 10 sek po odpalaniu silnika zapaliła się kontro ładowania. Spadł pasek napędzający te wszystkie koła , jak się okazało urwała się śruba od napinacza ta która go trzyma od tyłu pod alternatorem.

Jutro zabieram się za wymianę napinacza , z tego co zauważyłem żeby go wyciągnąć trzeba zdjąć

koło nr 3 na obrazku powyżej do którego przykręcony jest wentylator. Koło to ma dziwną sprężynkę

na środku.

Pytanie brzmi: jak zdjąć owe koło?

Opublikowano

Ta śruba urwała się z jakiegoś powodu... najprawdopodobniej masz zatarte wolne koło alternatora.

zwróć na to szczególną uwagę.

a jak zdjąć to nie pamiętam ;/

Opublikowano

Wolne koło alternatora - czy masz na myśli to sprzęgło w kole pasowym alternatora? Więc jak ono powinno się zachowywać jak go sprawdzić? Alternator jako alternator zachowuje się dobrze , luzów nie ma łożyska cichuteńkie.Ale to sprzęgło właśnie jest podejrzane , więc jak to sprawdzić?[br]Dopisany: 01 Lipiec 2008, 23:29 _________________________________________________Powiem tak,poczytałem różne fora i wszędzie ludziska piszą o sprzęgiełku alternatora i to będzie to.

Historia urwania się śruby napinacza prawdopodobnie rozpoczęła sie kilka dni temu , kiedy to testując

bryczkę rozpędziłem ja do dość pokaźnej prędkości i wtedy zapaliła się lampka ładowania.Zapaliła się

jeszcze kilka razy na alternatorze widoczne jakieś opiłki. N ie wiem jak się ta rolka ma zachowywać,

czy przepuszczać w jedną stronę czy jakoś inaczej. Moja zachowuje się jak lite koło pasowe czyli nijak.Rano jadę po napinacz i sprzęgiełko.Proszę znawców tematu o podpowiedź jak ono powinno się zachowywać i jak to sprawdzić czy zachowuje się prawidłowo.

Pozdrawiam[br]Dopisany: 02 Lipiec 2008, 00:11 _________________________________________________Na forum Golfa doczytałem się,że to koło ma ciągnąć tylko w jedną stronę , moje jak już pisałem zachowuje się inaczej więc je jutro wymieniam.

Xavier szacunek dla Ciebie :hi:

Opublikowano

Dokładnie tak, ma ciągnąc tylko zgodnie z kierunkiem obrotów silnika

chodzi o to, że alternator ma ciężką masę wirującą to koło jest po to żeby silnik mógł zejść z obrotów szybciej niż alternator :)

pozdrawiam i gratuluje umiejętności szukania :) :th:

Opublikowano

Mam pytanko do tematu,

Czy wolne koło alternatora we wszystkich A4 występowało?

Dziś wciągam cholerę bo łozyka już nawet nie piszczą ;)

Wcześniej napinacz zmieniałem (bo był krzywy) i o ile pamietam u mnie koło pasowe alternatora też się zachwuje jak lita całość.

Jakoś nie zauwazyłem żeby tam jakieś sprzęgiełko było.

Altek BOSHA w AHU z 97 roku.

Opublikowano

chodzi nie tylko o dzialanie wolnego kola w czasie zmniejszania obrotow, ale rowniez o prace na biegu jalowym, diesel pracuje twardo a dzieki wolnemu kolu alternator pracuje plynnie. z tego co sie orientuje chyba wystepuje alternatorach montowanych z silnikami diesla

Opublikowano

Wcześniej napinacz zmieniałem (bo był krzywy) i o ile pamietam u mnie koło pasowe alternatora też się zachwuje jak lita całość

Skrzywienie napinacza bardzo często jest spowodowane uszkodzeniem sprzęgiełka w alternatorze.

z tego co zauważyłem żeby go wyciągnąć trzeba zdjąć

koło nr 3 na obrazku powyżej do którego przykręcony jest wentylator.

wystarczy odkręcić same łopatki od tego koła - mocowane na trzech śrubach - przetrenowałem to przy okazji zmiany paska (wszędzie radzą, żeby odkręcać koło, a w "sam naprawiam" jest żeby odkręcić same łopatki i jest to chyba spore uproszczenie :cool1: )
Opublikowano

tyle ze sam wentylator jest montowany od strony chlodnicy. i jest dosyc trudne dojcie,

a wisko do kola pasowegp od strony silnika, nie wiem czy sie podejdzie z kluczem zeby sruby odkrecic

odkrecenie calego wentlatora to nie jest problem, trzeba miec nasadke imbusowa 8-mke o dosyc dlugim trzpieniu

jedyna trudnosc polega na zablokowaniu kola pasowego, ja uzyelem klucza z bolcami bocznymi w ksztalcie cyrkla

Opublikowano

Sprzęgiełko w alternatorze jest też po to,aby nie było szarpnięć podszas włączania klimy.Powstają tam siły które mogły by zerwać klin na kółku. :no:

Opublikowano

Sprzęgiełko w alternatorze jest też po to,aby nie było szarpnięć podszas włączania klimy.Powstają tam siły które mogły by zerwać klin na kółku. :no:

przeciez klima jest napedzana osobnym paskiem...

a silnik sobie poradzi z takim przeciazeniem o wiele latwiej niz np. z naglym puszczeniem sprzegla :cool1:

Opublikowano

Kolego Musashi masz rację,to ja popełniłem błąd.To rozwiązanie miałem w poprzednim moim aucie VW SHARAN.A osobnym paskiem napędzana jest tam pompa wspomagania.

Opublikowano

sprzeglo na alternatorze bylo przewaznie montowane w dieslach 110KM, ale nie wszystkich, znam przypadek z AFN z '97 gdzie nie ma tego sprzegla, kolo na alternatorze bez sprzegla znacznie sie rozni od tego ze sprzeglem i widac to od razu

Opublikowano

sprzeglo na alternatorze bylo przewaznie montowane w dieslach 110KM, ale nie wszystkich, znam przypadek z AFN z '97 gdzie nie ma tego sprzegla, kolo na alternatorze bez sprzegla znacznie sie rozni od tego ze sprzeglem i widac to od razu

ale to nie znaczy ze tak byc powinno. skad wiesz czy nie zamontowano takiego kolka lub alternatora z kolkiem z oszczednosci lub braku innego

wg ETKI ma byc i juz :guma:

Opublikowano

OK - altek po wymianie łożysk i wyrównaniu bieżni pod szczotki (i tu uwaga - strasznie szybko się te bieżnie A4 zużywają - powinny co najmniej 2 razy wolniej).

Altek do tej pory nie rozbierany - no chyba ze ktoś go wymienił na inny - w co wątpię.

W AHU żadnego sprzęgiełka nie ma ( i na całe szczęście bo to tylko koszta - fakt łożyska mniej po pupie niby dostają jak jest sprzęgiełko ale jak porządnie to by było zrobione to by 250kkm przelatało (a jakoś nie chce...) - ech niemiecka "solidność". Autko z 97 roku - jeszcze przed liftem.

Opublikowano

OK - altek po wymianie łożysk i wyrównaniu bieżni pod szczotki (i tu uwaga - strasznie szybko się te bieżnie A4 zużywają - powinny co najmniej 2 razy wolniej).

Altek do tej pory nie rozbierany - no chyba ze ktoś go wymienił na inny - w co wątpię.

W AHU żadnego sprzęgiełka nie ma ( i na całe szczęście bo to tylko koszta - fakt łożyska mniej po pupie niby dostają jak jest sprzęgiełko ale jak porządnie to by było zrobione to by 250kkm przelatało (a jakoś nie chce...) - ech niemiecka "solidność". Autko z 97 roku - jeszcze przed liftem.

zgodnie z ETKA - tak jak juz pisalem - we wszystkich opcjach do AHU podobnie jak i innych diesli R4 wystepuje kolo pasowe z wolnym kolem.

jezeli ktos ma alternator ze zwyklym kolem pasowym tzn ze ktos wczesniej go pozbawil wlasciwego

Opublikowano

pomalu, to niby w moim 1Zcie tez mam miec z wolnym kolem?? no bo jak wszystkie R4 to niby u mnie tez powinno byc a nie ma i sie nic nie dzieje zlego

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...