vauxhall95 Opublikowano 25 Czerwca 2012 Opublikowano 25 Czerwca 2012 a nawet jak cieknie to po co ruszac?Robi sie cisnienie ginie plyn? miesza sie olej z plynem?? Lepiej kup sobie wieksze turbo albo cos innego,a martwic sie bedziesz jak sie zaczna problemy. PS.Znam audi co prawda w benzynie bo jest to stary silnik 2.3 NG 133 konie 5 garkow.I tam wokol uszczelki widac zaschniete g12 ktore powraca co chwile.Auto jezdzi 5rok bez zarzutu.
Danek75 Opublikowano 25 Czerwca 2012 Opublikowano 25 Czerwca 2012 Co do mycia silnika to mam trochę obaw co do tego... Czytałem kiedyś o tym... Jest ryzyko narobienia problemów z silnikiem, a konkretnie chodzi o elektronikę. Ja myję silnik ze dwa-trzy razy w roku. Jeśli po myciu nie odpalisz silnika, tzn. że gdzieś tkwi problem. Coś będzie nieszczelne lub pęknięte. Podjedź na myjkę z rozgrzanym silnikiem i umyj go - nie wyłączając. Jeśli gdzieś wleci woda, to w takim przypadku powinna szybko odparować.
vauxhall95 Opublikowano 25 Czerwca 2012 Opublikowano 25 Czerwca 2012 Co do mycia silnika to mam trochę obaw co do tego... Czytałem kiedyś o tym... Jest ryzyko narobienia problemów z silnikiem, a konkretnie chodzi o elektronikę. Ja myję silnik ze dwa-trzy razy w roku. Jeśli po myciu nie odpalisz silnika, tzn. że gdzieś tkwi problem. Coś będzie nieszczelne lub pęknięte. Podjedź na myjkę z rozgrzanym silnikiem i umyj go - nie wyłączając. Jeśli gdzieś wleci woda, to w takim przypadku powinna szybko odparować. Wtedy napewno cos pojdzie a nawet sie wykrzywi glowica badz peknie.
Danek75 Opublikowano 25 Czerwca 2012 Opublikowano 25 Czerwca 2012 Wtedy napewno cos pojdzie a nawet sie wykrzywi glowica badz peknie. Jakoś od 6 lat nic się nie dzieje a mam już ponad 300 tkm nalatane A jak jedziesz w czasie deszczu i nie masz osłony pod silnikiem, to zimna woda nie leci na blok? A jak w kałużę wjedziesz.... ?
kubuś123 Opublikowano 25 Czerwca 2012 Opublikowano 25 Czerwca 2012 Witam Panowie, takie zabrudzenia schodzą najlepiej acetonem w sprayu. Wysycha w kilka sekund i czyści super nawet bardzo mocne zanieczyszczenia. Zapytaj w motoryzacyjnym o środek do czyszczenia tarcz hamulcowych. Wielu mechaników takie zanieczyszczenia tak czyści. Sam też tak robię. Pozdrawiam Jakub
Blachu Opublikowano 27 Czerwca 2012 Autor Opublikowano 27 Czerwca 2012 a nawet jak cieknie to po co ruszac?Robi sie cisnienie ginie plyn? miesza sie olej z plynem??Lepiej kup sobie wieksze turbo albo cos innego,a martwic sie bedziesz jak sie zaczna problemy. PS.Znam audi co prawda w benzynie bo jest to stary silnik 2.3 NG 133 konie 5 garkow.I tam wokol uszczelki widac zaschniete g12 ktore powraca co chwile.Auto jezdzi 5rok bez zarzutu. Płynu nie ubywa, kontrolka od płynu się nigdy nie zapaliła. Jutro sprawdzę płyn chłodniczy w zbiorniczku, czy nie ma śladów oleju. A czy taki ewentualny wyciek z pod tej uszczelki może się odbić negatywnie na mocy silnika? "Odebrać" mu parę koni? A co do wiekszego turbo... To pewnie też musiałbym zainwestowac od razu w fmic, pompki AL i oczywiście program?? Jeśli chodzi o turbo, to czy turbiny od BRD z alledrogo, niby nowe z roczną gwarancją za ok 3,5 tys warte są czegoś? (bo jest to 50% ceny oryginalnej z aso). ---------- Post dopisany 27-06-2012 at 09:07 ---------- Poprzedni post napisany 26-06-2012 at 19:40 ---------- Dziś rano przed rozruchem auta zajrzałem do zbiorniczka płynu chłodniczego. Płyn ten był barwy pomarańczowej (ciemny odcień) zdziwiłem się ponieważ zalany jest G12++, na zewnątrz zbiorniczka widać po jego ścianach że jest tam płyn różowej barwy, takiej jak G12. Żadnych tłustych śladów nie widziałem w tym płynie. Jednak dziwi mnie jego barwa...
RS Opublikowano 27 Czerwca 2012 Opublikowano 27 Czerwca 2012 Wymieszal sie z rdza. Jak kiedyś ktoś na wodzie jeździł to w układzie chlodniczym będzie rdza.
Blachu Opublikowano 27 Czerwca 2012 Autor Opublikowano 27 Czerwca 2012 Wymieszal sie z rdza. Jak kiedyś ktoś na wodzie jeździł to w układzie chlodniczym będzie rdza. Więc dobrze byłoby przy wymianie w przyszłości użyć jakiegoś środka do czyszczenia układu chłodzenia?
Blachu Opublikowano 28 Czerwca 2012 Autor Opublikowano 28 Czerwca 2012 Np. Liqui Moly Pro-Line Kuhler Reiniger... Ale czy coś to warte to musiałbym się bardziej "zagłębić" w temat...
dante0018 Opublikowano 28 Czerwca 2012 Opublikowano 28 Czerwca 2012 Wlej jakiś odkamieniacz albo cos , i przepłucz. Widze że w tym wątku robią się z igły widły. Każdy pisze to co wie na temat tego jakie to objawy ma walnieta uszczelka pod głowicą, a ty kolego za bardzo sie zagłebiasz w temat niepotrzebnie. Masz lekkie zapocenie i tyle.
Blachu Opublikowano 1 Lipca 2012 Autor Opublikowano 1 Lipca 2012 Wczoraj wyczyściłem te zapocenie i teraz czas na obserwacje...
michail55 Opublikowano 15 Lipca 2012 Opublikowano 15 Lipca 2012 ja tez mam tak przypocone ale ponoc to w naszych samochodzikach jest norma wiec nie ma sie czym przejmowac w dodatku praktycznie nie wystepuje w naszych 1.9tdi wymiana uszczelki pod glowica z powodu awari wiec mnie to dziwi strasznie ---------- Post dopisany 15-07-2012 at 21:30 ---------- Poprzedni post napisany 02-07-2012 at 23:11 ---------- i jak tam temat z twoja uszczelka po wyczyszczeniu glowicy??
danu44 Opublikowano 15 Lipca 2012 Opublikowano 15 Lipca 2012 Wtedy napewno cos pojdzie a nawet sie wykrzywi glowica badz peknie. Jakoś od 6 lat nic się nie dzieje a mam już ponad 300 tkm nalatane A jak jedziesz w czasie deszczu i nie masz osłony pod silnikiem, to zimna woda nie leci na blok? A jak w kałużę wjedziesz.... ? Widzisz Patryk... a Ty tego nie wiedziales....?...
piotrsob1 Opublikowano 16 Lipca 2012 Opublikowano 16 Lipca 2012 Cyba większość silników po paru setkach tysi kilometrów jest tak albo więcej zapocona.... Spokojnie obserwuj jakby zaczęło mocno kapać z motoru to dopiero się martw Ale to może być znów za paręset tysięcy, chyba że masz kasy jak lodu to rwij głowice, planuj i zakładaj nową
Blachu Opublikowano 16 Sierpnia 2012 Autor Opublikowano 16 Sierpnia 2012 Minęło 1,5 miesiąca od wyczyszczenia zapocenia przy uszczelce i jak na razie nic złego się nie dzieje
michail55 Opublikowano 17 Sierpnia 2012 Opublikowano 17 Sierpnia 2012 to sie robi przez 200tys dlatego nie ma nic
Zimny Chirurg 2 Opublikowano 17 Sierpnia 2012 Opublikowano 17 Sierpnia 2012 Minęło 1,5 miesiąca od wyczyszczenia zapocenia przy uszczelce i jak na razie nic złego się nie dzieje Tak patrzyłem na to zdjęcie i zastanawiam sie troche czy sie nie nudzisz z tym zapoceniem. Chyba nie widziełes silników które są namrawde zapocone i nie tylko. Ktoś wymył Ci auto do sprzedania i wygladał jak nowy. A teraz cos sie tam pojawiło i panikujesz. Przeciez to nie nowe i zawsze bedzie cos wyłaziło. Daj se siana i jezdzij. Pozdro ZC
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się