mischa Opublikowano 2 Lipca 2012 Opublikowano 2 Lipca 2012 Mam dwa sloty na karty do 32GB w RNS-E, ale jestem zwolennikiem płyt CD, których kolekcję nieustannie powiększam. Tak, odczytać CD mogę w czytniku nawigacji, ale to kompromis. Masz muzykę, nie masz nawigacji. Postanowiłem więc poszukać zmieniarki i zamontować. Kupiłem. 165 PLN + 80 PLN kabel do RNS-E + 20 PLN przesyłka...Nigdzie nie mogłem znaleźć informacji jak zamontowana jest zmieniarka fabrycznie. Mam w schowku jakieś otwory, ale... No właśnie.Oryginalna zmieniarka zamontowana jest w otworze i wygląda tak:Jest to jakby druga półka w schowku. Na razie nie wiem czy jest to osobny element czy po prostu cały inny schowek. To jest kwestia mechaniczna i każdy sobie poradzić musi jak umie Teraz elektryka. Dostałem taki przewód:Od lewej:- czarny wtyk do zmieniarki i wychodzący z jego strony brązowo-żółty przewód który musimy gdzieś podłączyć do masy- biały wtyk do RNS-E i wychodzący z jego strony czerwony przewód który musimy gdzieś podłączyć do +12VTeraz dalej. Ja mam dokładane RNS-E, więc mam taką przejściówkę:W tej przejściówce od strony RNS-E są dwie wtyczki które widać na zdjęciu powyżej. Na zdjęciu poniżej wyjąłem istniejącą białą wtyczkę:Są one identyczne z tą wtyczką od kabla zmieniarki:Niestety nie wystarczy tylko ich przełożyć, bo odcina się komunikację po linii K z pojazdem. Co prawda zmieniarka i RNS-E działa, ale o kodowaniu należy zapomnieć.Musimy z istniejącej wtyczki przełożyć dwa przewody do wtyczki od kabla zmieniarki.Z lewej wtyk zmieniarki, z prawej wtyk istniejący z pokazanymi przewodami które trzeba wyjąć. Wtyczki wcześniej rozbroiłem z białego plastiku z zatrzaskiem:Po przełożeniu pinów podłączamy wtyczkę od zmieniarki do gniazda RNS-E. Stara wtyczka została, nic z nią nie robiłem.Masę podłączyłem pod jakiś element karoserii za poduszką pasażera, plus od strony RNS-E do wtyku zasilającego RNS-E. Napięcie odcina elektryka auta razem z radiem.RNS-E jak i zmieniarka "budzi się" po np. otwarciu drzwi.Z montażem samej zmieniarki poradziłem sobie puki co metodą mało elegancką, ale skuteczną. Podłożyłem docięty kawałek gąbki między schowek a zmieniarkę (działa jak sprężyna, amortyzuje drgania ciut i powoduje, że w sytuacji bez oryginalnego otworu front zmieniarki nie opier się tak mocno o schowek) po czym przycisnąłem opaskami 0,5 m Działa. Nie mniej szukam rozwiązania z oryginalnego schowka.Na koniec kodowanie. 56- Radio. Kodowanie. Kodowanie polega na odpowiednim ustawieniu ostatniej cyfry oznaczonej znakiem zapytania poniżej. U mnie z "1" na "3".0xxxxx?: Equipment II1 = TV-Tuner/CD-Changer/Multi-Function Steering Wheel not installed2 = TV-Tuner installed3 = CD-Changer installed4 = TV-Tuner and CD-Changer installed5 = Multi-Function Steering Wheel installed6 = TV-Tuner and Multi-Function Steering Wheel installed7 = CD-Changer and Multi-Function Steering Wheel installed8 = TV-Tuner and CD-Changer and Multi-Function Steering Wheel installedPo wszystkim u mnie pojawiła się zmieniarka w taki sposób:W starszym RNS-E jest chyba trochę inaczejpowodzenia
jarek_ns Opublikowano 4 Lipca 2012 Opublikowano 4 Lipca 2012 Ta ja dorzucę od siebie swój pomysł na zamontowanie zmieniarki. Zastosowałem uniwersalną kieszeń 1DIN i wyszło coś takiego. Docelowo chciałem zrobić półkę z płyty na wzór oryginalnej ale jakoś odpuściłem temat bo tak jak jest, mi nie przeszkadza.
hidden22 Opublikowano 4 Lipca 2012 Opublikowano 4 Lipca 2012 mam taka sama polke jka Ty klaczek wszystko ladnie sie 3ma i nic nie stuka czy lata !
sgx Opublikowano 5 Lipca 2012 Opublikowano 5 Lipca 2012 Mam dwa sloty na karty do 32GB w RNS-E, ale jestem zwolennikiem płyt CD, których kolekcję nieustannie powiększam. Tak, odczytać CD mogę w czytniku nawigacji, ale to kompromis. Masz muzykę, nie masz nawigacji. Postanowiłem więc poszukać zmieniarki i zamontować. Kupiłem. 165 PLN + 80 PLN kabel do RNS-E + 20 PLN przesyłka...Nigdzie nie mogłem znaleźć informacji jak zamontowana jest zmieniarka fabrycznie. Mam w schowku jakieś otwory, ale... No właśnie. Oryginalna zmieniarka zamontowana jest w otworze i wygląda tak: http://miszewski.pl/pliki/a4klub/montaz%20zmieniarki/07.jpg Jest to jakby druga półka w schowku. Na razie nie wiem czy jest to osobny element czy po prostu cały inny schowek. To jest kwestia mechaniczna i każdy sobie poradzić musi jak umie Teraz elektryka. Dostałem taki przewód: Od lewej: - czarny wtyk do zmieniarki i wychodzący z jego strony brązowo-żółty przewód który musimy gdzieś podłączyć do masy - biały wtyk do RNS-E i wychodzący z jego strony czerwony przewód który musimy gdzieś podłączyć do +12V http://miszewski.pl/pliki/a4klub/montaz%20zmieniarki/01.jpg Teraz dalej. Ja mam dokładane RNS-E, więc mam taką przejściówkę: http://miszewski.pl/pliki/a4klub/bluetooth/2_kabel_RNS-E_Chorus.jpg W tej przejściówce od strony RNS-E są dwie wtyczki które widać na zdjęciu powyżej. Na zdjęciu poniżej wyjąłem istniejącą białą wtyczkę: http://miszewski.pl/pliki/a4klub/montaz%20zmieniarki/04.jpg Są one identyczne z tą wtyczką od kabla zmieniarki: http://miszewski.pl/pliki/a4klub/montaz%20zmieniarki/03.jpg Niestety nie wystarczy tylko ich przełożyć, bo odcina się komunikację po linii K z pojazdem. Co prawda zmieniarka i RNS-E działa, ale o kodowaniu należy zapomnieć. Musimy z istniejącej wtyczki przełożyć dwa przewody do wtyczki od kabla zmieniarki. Z lewej wtyk zmieniarki, z prawej wtyk istniejący z pokazanymi przewodami które trzeba wyjąć. Wtyczki wcześniej rozbroiłem z białego plastiku z zatrzaskiem: http://miszewski.pl/pliki/a4klub/montaz%20zmieniarki/02.jpg Po przełożeniu pinów podłączamy wtyczkę od zmieniarki do gniazda RNS-E. Stara wtyczka została, nic z nią nie robiłem. Masę podłączyłem pod jakiś element karoserii za poduszką pasażera, plus od strony RNS-E do wtyku zasilającego RNS-E. Napięcie odcina elektryka auta razem z radiem. RNS-E jak i zmieniarka "budzi się" po np. otwarciu drzwi. Z montażem samej zmieniarki poradziłem sobie puki co metodą mało elegancką, ale skuteczną. Podłożyłem docięty kawałek gąbki między schowek a zmieniarkę (działa jak sprężyna, amortyzuje drgania ciut i powoduje, że w sytuacji bez oryginalnego otworu front zmieniarki nie opier się tak mocno o schowek) po czym przycisnąłem opaskami 0,5 m Działa. Nie mniej szukam rozwiązania z oryginalnego schowka. http://miszewski.pl/pliki/a4klub/montaz%20zmieniarki/06.jpg Na koniec kodowanie. 56- Radio. Kodowanie. Kodowanie polega na odpowiednim ustawieniu ostatniej cyfry oznaczonej znakiem zapytania poniżej. U mnie z "1" na "3". 0xxxxx?: Equipment II 1 = TV-Tuner/CD-Changer/Multi-Function Steering Wheel not installed 2 = TV-Tuner installed 3 = CD-Changer installed 4 = TV-Tuner and CD-Changer installed 5 = Multi-Function Steering Wheel installed 6 = TV-Tuner and Multi-Function Steering Wheel installed 7 = CD-Changer and Multi-Function Steering Wheel installed 8 = TV-Tuner and CD-Changer and Multi-Function Steering Wheel installed Po wszystkim u mnie pojawiła się zmieniarka w taki sposób: W starszym RNS-E jest chyba trochę inaczej http://miszewski.pl/pliki/a4klub/montaz%20zmieniarki/05.jpg powodzenia Hej, Mam takie pytanko, ponieważ przymierzam się do RNS'a tylko wszedzę gdzie czytam piszą, że karty do 4G i nie SDHC, a u Ciebie widzę 32G jak to jest? 1
sgx Opublikowano 5 Lipca 2012 Opublikowano 5 Lipca 2012 A to nie ma znaczenia a3 czy a4 bo właśnie czytałem że a3 nowsze są dużo lepsze np z rozdzielczością LCD a w a4 praktycznie wszystkie takie same bo później w b8 była zintegrowana z kolei chciałoby się nowsza ale kupić z a3 i szukać panela a4? Wysyłane z mojego HTC One X za pomocą Tapatalk 2
wrclaguna Opublikowano 5 Lipca 2012 Opublikowano 5 Lipca 2012 Pewnie kolega ma RNS E z A3/TT po 2010 roku i dodatkowo zmieniony Panel z A4 zmienia sie go poniewaz są one rózne . Dodatkowo Ekran ma dwa razy lepsza rozdzielczość niż w starym RNS E . U mnie siedzi taki RNS E w B6 od 2 lat (pierwszy na FORUM ) Koszt takiego zestawu to od 2300-2800 PLN w zalezności jak kupimy graty . p.s. Nie ma co zaśmiecać wątku
mischa Opublikowano 5 Lipca 2012 Autor Opublikowano 5 Lipca 2012 No właśnie nic nie zmieniałem Jest pod A4. Takie do dziś są w Seacie Exeo.
darkle Opublikowano 18 Lipca 2012 Opublikowano 18 Lipca 2012 Ta ja dorzucę od siebie swój pomysł na zamontowanie zmieniarki. Zastosowałem uniwersalną kieszeń 1DIN i wyszło coś takiego. https://lh3.googleusercontent.com/-QLy20Oe0Ah4/TyQ18Jy-HDI/AAAAAAAAAEo/W6JzokAryrQ/s640/IMAG0387.jpg https://lh4.googleusercontent.com/-DxGmhm4cjY4/TyQ2hyrshTI/AAAAAAAAAEw/Q0pz50mp4rY/s640/IMAG0388.jpg Docelowo chciałem zrobić półkę z płyty na wzór oryginalnej ale jakoś odpuściłem temat bo tak jak jest, mi nie przeszkadza. Na razie zmieniarkę umocowałem podobnie jak założyciel wątku tyle że użyłem do tego uniwersalnej półkieszeni. Z przodu wygląda i trzyma bardzo dobrze ale z boku wygląda mało elegancko. Dlatego po zobaczeniu u Ciebe kupiłem też jakiś czas temu tą uniwersalną kieszeń ale na razie nie przymierzałem do niej zmieniarki. Chcę tą kieszeń umieścić bliżej lewej ścianki schowka, chcę uciąć mocowania i przynitować ją bezpośrednio do schowka. Ale zastanawiam się jak umieściłeś zmieniarkę już w tej kieszeni, przecież jak tam się nic nie podłoży to ona będzie latać? Jak ją umocowałeś?
jarek_ns Opublikowano 18 Lipca 2012 Opublikowano 18 Lipca 2012 Masz trochę racji. Faktycznie można było ją delikatnie ruszyć ale nie dało się jej wyjąć bez kluczy. Żeby była na sztywno obsadzona na dno kieszeni przykleiłem paski maty izolacyjnej. Tylko nie pamiętam czy grubość była 6 czy 9 mm. Co do modyfikacji mocowania to sam się zastanawiałem, jak to robiłem były największe mrozy więc miało być szybko, a teraz nie mam motywacji żeby to przerobić. Ogólnie jak ktoś ma trochę zdolności manualnych to może zrobić półkę z MDFu i okleić materiałem tapicerskim. Robiłem kiedyś taką rzeźbę w Multivanie na odtwarzacz DVD. I nawet dosyć to wyszło bo od frontu nie było nic widać, a od spodu i boku był materiał tapicerski.
darkle Opublikowano 30 Lipca 2012 Opublikowano 30 Lipca 2012 Ja też robiłem to tymczasowo, w październiku:decayed: Z tym MDF też myślałem ale za dużo rzeźby a w tej kieszeni też wygląda całkiem nieźle. Też muszę zdobyć jakąś matę izolacyjną i znaleźć trochę czasu na tą zabawę ---------- Post dopisany 30-07-2012 at 13:11 ---------- Poprzedni post napisany 18-07-2012 at 12:00 ---------- Korzystając z chwili wolnego czasu zamontowałem zmieniarkę podobnie jak klaczek84 z tym że dociąłem z lewej strony uszy w kieszeni i dosunąłem ja do ścianki schowka. Aby zamontować tą uniwersalną kieszeń trzeba również dociąć ją ze 20mm od strony nadkola, inaczej się nie wsunie. Aby zmieniarka nie latała w tej kieszeni podłożyłem pod nią 2 warstwy filcu samoprzylepnego zakupionej w hurtowni z akcesoriami do mebli. Teraz wygląda to tak:
wrclaguna Opublikowano 21 Listopada 2012 Opublikowano 21 Listopada 2012 Ta ja dorzucę od siebie swój pomysł na zamontowanie zmieniarki. Zastosowałem uniwersalną kieszeń 1DIN i wyszło coś takiego. https://lh3.googleusercontent.com/-QLy20Oe0Ah4/TyQ18Jy-HDI/AAAAAAAAAEo/W6JzokAryrQ/s640/IMAG0387.jpg https://lh4.googleusercontent.com/-DxGmhm4cjY4/TyQ2hyrshTI/AAAAAAAAAEw/Q0pz50mp4rY/s640/IMAG0388.jpg Docelowo chciałem zrobić półkę z płyty na wzór oryginalnej ale jakoś odpuściłem temat bo tak jak jest, mi nie przeszkadza. Masz jakies namiary na taka rameczkę
jarek_ns Opublikowano 22 Listopada 2012 Opublikowano 22 Listopada 2012 Tu możesz kupić https://www.car-tronic.pl/kieszen-radiowa-podwieszanaiso-22075175-czarna-p1289.html
wrclaguna Opublikowano 22 Listopada 2012 Opublikowano 22 Listopada 2012 Tu możesz kupić https://www.car-tronic.pl/kieszen-radiowa-podwieszanaiso-22075175-czarna-p1289.html Znajomemu bede zakładał tylko u niego schowek jest nie ORI pod zmieniarkę Dzieki klaczek84 za linka
jarek_ns Opublikowano 22 Listopada 2012 Opublikowano 22 Listopada 2012 Jak będziesz montował to przytnij jedna stronę jak Darkle. Lepiej wtedy wygląda. I na spód przyklej paski pianki takie na 2cm szeroki i około 10mm wysokie żeby ustabilizowały zmieniarkę. Bo tak to będzie tylko trzymała się z przodu. Grzesiek mam do ciebie sprawę ale to już na PW.
pocas Opublikowano 3 Grudnia 2012 Opublikowano 3 Grudnia 2012 Dziś mocowalem swoją zmienierke i o dziwo nie miałem tych kabli od linii K w starej wiązce. Olalem i jakoś dziala;-) rns trzeba kodowac pod zmieniarke? Wysyłane z mojego GT-I9300 za pomocą Tapatalk 2
simon__75 Opublikowano 3 Grudnia 2012 Opublikowano 3 Grudnia 2012 Dziś mocowalem swoją zmienierke i o dziwo nie miałem tych kabli od linii K w starej wiązce. Olalem i jakoś dziala;-) rns trzeba kodowac pod zmieniarke? http://img.tapatalk.com/d/12/12/04/e8e4erub.jpg http://img.tapatalk.com/d/12/12/04/esyra9um.jpg http://img.tapatalk.com/d/12/12/04/4e2urynu.jpg Wysyłane z mojego GT-I9300 za pomocą Tapatalk 2 Jak to sie trzyma z przycietej lewej strony ?? Co i jak przycinales ??
pocas Opublikowano 3 Grudnia 2012 Opublikowano 3 Grudnia 2012 Trzyma się to z lewej strony na dwóch śrubach przykręcony do boku. Wykorzystałem miejsce, które jest naszykowane na wyłącznik airbagu. Generalnie podcinałem jakieś 4cm lewego boku i drugie tyle całego rogu z prawej strony. Najbardziej cierpiałem z powodu braku (umiejętności pewnie:P) możliwości wypięcia klapy schowka. Ciężko się tym manewruję
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się