Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Instalacja fabrycznego modułu Bluetooth w Audi A4 B6/B7


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, ostatnio okazało sie że moja a4 posiada bluetooth, telefon się łączy wszystko działa pięknie. Leczo po odczytaniu błędów ze sterownika 77 Telefon mam błąd

00466 - Sterownik kolumny kierownicy (J527)

      004 - Brak sygnału / brak komunikacji

Dodam że nigdzie indziej nie mam błędów, inne sterowniki łączą się normalnie ze sterownikiem kolumny kierowniczej.

Kierownicę mam bez multifunkcji, tak myślę czy to może być przyczyna.

  • Odpowiedzi 3 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
1 minutę temu, djbasto napisał:

Kierownicę mam bez multifunkcji, tak myślę czy to może być przyczyna.

Wklej jakie masz kodowanie modułu bt.

Opublikowano

20191022_112855.jpg20191022_112912.jpg20191022_112956.jpg

Opublikowano

Błąd w module Bluetooth. Kodowanie modułu bluetooth i kodowanie Licznika 

Opublikowano
Godzinę temu, djbasto napisał:

Błąd w module Bluetooth. Kodowanie modułu bluetooth i kodowanie Licznika 

Zmień kodowanie BT na 0010802 i błąd zniknie.

Opublikowano

Już takie kodowanie sprawdzałem, niestety nadal ten sam błąd

 

blad.jpg

Opublikowano (edytowane)

A w liczniku w kanale 62 adaptacje masz zrobioną? (Dołożenie BT) może to jest problem braku komunikacji

Aha i jak nie masz MF to kodowanie bt zmień  na 10702 

Edytowane przez MaTeo85
Opublikowano

10702 To kodowanie pomogło. Dziwne bo już kiedyś próbowałem tego kodowania i błąd nadal występował. Tym razem zagrało.

Dzięki za pomoc

Opublikowano

Siemanko panowie. Jak kupilem samochód mialem w podłokietniku stacje do telefonu nokia po czym ja wywalilem. Nie wiedzialem ze mam w aucie moduł bt a przy okazji rezania szyb el tył odkrylem ze siedzi tam sterownik 8D0 862 335 B. Probowalem sie połączyć telefonem przez bt z audi ale go nie widzi. Vcds z gr. 77 tez nie moge sie polaczyc. Bezpiecznik nr8 caly. Co jest przyczyna? Uwalony moduł?

Opublikowano
2 minuty temu, dzejo napisał:

Siemanko panowie. Jak kupilem samochód mialem w podłokietniku stacje do telefonu nokia po czym ja wywalilem. Nie wiedzialem ze mam w aucie moduł bt a przy okazji rezania szyb el tył odkrylem ze siedzi tam sterownik 8D0 862 335 B. Probowalem sie połączyć telefonem przez bt z audi ale go nie widzi. Vcds z gr. 77 tez nie moge sie polaczyc. Bezpiecznik nr8 caly. Co jest przyczyna? Uwalony moduł?

Ten sterownik o którym piszesz to nie jest BT i nie ma diagnostyki przez vcdsa dlatego się nie łączy.

Żeby mieć bt musisz zmienić sterownik.

Opublikowano
5 minut temu, MaTeo85 napisał:

Ten sterownik o którym piszesz to nie jest BT i nie ma diagnostyki przez vcdsa dlatego się nie łączy.

Żeby mieć bt musisz zmienić sterownik.

Czyli wystarczy kupic modul z koncowka Q najlepiej od razu pod rnse i wpiac w te fabryczne zlacza i bedzie dzialac czy trzeba cos rezac?

Opublikowano

W module bt wtyk jest inny. Więc zostaje trochę zabawy z wiązka kablową. Jak prześledzisz cały wątek to na pewno znajdziesz info co trzeba zmienić lub dołożyć.

Opublikowano (edytowane)
10 godzin temu, dzejo napisał:

Czyli wystarczy kupic modul z koncowka Q

Jakieś legendy powstały o tym module Q,przez co kosztują więcej niż nowsze wersje,swój w wersji S (czyli nowszy od Q) kupiłem za 200 zł i hula az miło. Ogólnie to każdy moduł z nowszą naklejką(jak na foto) będzie dobrze działał z rnse i wszystkimi współczesnymi telefonami.

Studio_20191130_085914.png

Edytowane przez pila24
Opublikowano
11 godzin temu, pila24 napisał:

Jakieś legendy powstały o tym module Q,przez co kosztują więcej niż nowsze wersje,swój w wersji S (czyli nowszy od Q) kupiłem za 200 zł i hula az miło. Ogólnie to każdy moduł z nowszą naklejką(jak na foto) będzie dobrze działał z rnse i wszystkimi współczesnymi telefonami.

Studio_20191130_085914.png

No spoko. Z tego co wyczytałem to moj moduł jest tylko do starej noki bez BT. I ta wiązka jest bezużyteczna i trzeba kupic moduł z wiązka i antenka i podłaczyc to do rnse. tyle ze mikro nie musze kupowac. Zgadza sie?

Opublikowano
36 minut temu, dzejo napisał:

No spoko. Z tego co wyczytałem to moj moduł jest tylko do starej noki bez BT. I ta wiązka jest bezużyteczna i trzeba kupic moduł z wiązka i antenka i podłaczyc to do rnse. tyle ze mikro nie musze kupowac. Zgadza sie?

Wystarczy by była wtyczka z kawałkiem wiązki przy tym module-resztę  wiązki sam dorobić możesz. 

Opublikowano
5 minut temu, pila24 napisał:

Wystarczy by była wtyczka z kawałkiem wiązki przy tym module-resztę  wiązki sam dorobić możesz. 

Tak tak wiem to miałem na myśli. Dzieki

Opublikowano (edytowane)

Napisze coś o jakości połączeń i o zakłóceniach w dokładanych modułach bt .

U mnie był problem taki iż po drugiej stronie słuchawki rozmówcy się skarżyli na to iż nie zawsze dobrze mnie słyszą i sporadyczne trzaski w połączeniu.

Problem występował mimo dobrego modułu w wersji sprzętowej S fabrycznie przeprogramowangeo na wersję AA (dziś to odkryłem przyglądając się nalepce).

Pierw myślałem iż problem jest z mikrofonem,ale doszedłem do innych wniosków. Robiąc wiązkę łączącą moduł BT z radiem użyłem 10 żyłowego przewodu z ekranem,zasilanie,sygnały,diagnoza,cany w jednym przewodzie zamkniętym w ekranie.... co w tym nie tak? Ano to że cany to generatory zakłóceń,szczególnie te na lini infotainment(połączenie licznika z multimediami). 

Dziś zrobiłem poprawkę wiązki-cany H i L wyleciały poza ekran na całej długości wiązki,zrobiłem z nich skrętkę(skuteczny sposób tłumienia emisji zakłóceń). Dodatkowo podłączyłem ekran wiązki do pinu 44 modułu(masa ekranu).

Efekt natychmiastowy-spadł poziom szumów i słyszalnych zakłóceń w aucie podczas nawiązania połączenia (mimo iż nie był wysoki przed przeróbką-ale różnica jest słyszalna),oraz co najważniejsze rozmówcy słyszą bardzo czysto.

Myślę że warto zastosować się do tych zaleceń które powinny być oczywiste(ale brak informacji o tym w wątku)przy robieniu samodzielnie wiązki do modułu BT.

Edytowane przez pila24
Opublikowano

Witam Panowie.

mam problem z modulem bt koncówka "E"   kable wpięte wedle manuala w pierwszym poscie. mam radio BNS klawiatura multifinkcja z rolkami, MODE, i SDS? ktorą tez dokladalem kilka lat temu nie bylo problemow mialem tylko sterowanie radiem teraz nadszeszl czas na dolozenie BT graty lezaly juz dlugi czas odlogiem.

wpialem wszystko wedle postu Malika i BT nie odpala,

wywalilo mi jeden bezpiecznik 30A chyba od radia wymienilem go od razu i nie strzelil ponownie.

co gorsze  zaswiecilo mi sie na fis komunikat hamulców i  miga kontrolka recznego, AIR BAG i ESP tez sie zaswiecily, brak sterowania radia z kierownicy.

SCAN z dzisiaj w zalaczniku  VAG 12.12

lokalizacja modulu bt tak jak u Malika za schowkiem, 

proszę o pomoc 

a4 b7 29.12.txt

Opublikowano (edytowane)
1 godzinę temu, Herdas napisał:

Witam Panowie.

mam problem z modulem bt koncówka "E"   kable wpięte wedle manuala w pierwszym poscie. mam radio BNS klawiatura multifinkcja z rolkami, MODE, i SDS? ktorą tez dokladalem kilka lat temu nie bylo problemow mialem tylko sterowanie radiem teraz nadszeszl czas na dolozenie BT graty lezaly juz dlugi czas odlogiem.

wpialem wszystko wedle postu Malika i BT nie odpala,

wywalilo mi jeden bezpiecznik 30A chyba od radia wymienilem go od razu i nie strzelil ponownie.

co gorsze  zaswiecilo mi sie na fis komunikat hamulców i  miga kontrolka recznego, AIR BAG i ESP tez sie zaswiecily, brak sterowania radia z kierownicy.

SCAN z dzisiaj w zalaczniku  VAG 12.12

lokalizacja modulu bt tak jak u Malika za schowkiem, 

proszę o pomoc 

a4 b7 29.12.txt 7 kB · 1 pobranie

Po tych błędach które Ci wywaliło sądzę iż jednak coś nie poszło z podłączeniem modułu BT,masz fotki swojej instalacji do bt? Sprawdź pozostałe bezpieczniki,oby to one poszły a nie moduły. Chyba po lini K puściłeś +12v,albo po Canie.

Sprawdź czy lampka Ci nie świeci bo zaraz aku padnie. 

Edytowane przez pila24
Opublikowano
2 godziny temu, pila24 napisał:

Po tych błędach które Ci wywaliło sądzę iż jednak coś nie poszło z podłączeniem modułu BT,masz fotki swojej instalacji do bt? Sprawdź pozostałe bezpieczniki,oby to one poszły a nie moduły. Chyba po lini K puściłeś +12v,albo po Canie.

Sprawdź czy lampka Ci nie świeci bo zaraz aku padnie. 

Mowisz o lampce w drzwiach kierowcy? 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...