Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Parę pytań przed usunięciem DPF


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam!

Zamierzam usunąć DPF i nurtuje mnie kilka rzeczy:

1. Czy należy go wywalać, skoro nie ma z nim żadnych problemów?

2. Czy po usunięciu DPF-a zawór EGR nie będzie nadmiernie obciążony? (już go raz czyściłem)

3. Co zostaje po mechanicznym usunięciu filtra: pusta puszka z wywalonym środkiem, czy coś włożone w zamian?

Thx i pozdro.

Opublikowano

nie wiem co zostaje w środku jedno jest pewne skoro to włożyli i nic się nie dzieje to ja bym niczego nie wywalał bez potrzeby

Opublikowano

Jak nie masz z nim problemów to ja bym nie usówał , ja mam akurat zostawioną puszke orginału :wink:

Opublikowano

DPF usuwa sie fizycznie i przede wszystkim programowo

inaczej nie pojedziesz

Opublikowano

a ja bym usunął bo nawet jak nie masz teraz problemów to za jakiś czas będziesz miał - sprawdzaj olej dokładnie. Poza tym samo wypalanie dpf-a, jeżdżąc czasem bez celu jak zapaliła się kontrolka jest bezsensowne. Też mam puszkę pustą wygląda wszystko jak ori. Proszę podać przynajmniej 1 powód dla którego warto mieć dpf poza ekologią oczywiście, bo osobiście żadnych minusów z jego braku nie zauważyłem.

Opublikowano

Okopcona rurka z tylu, chmura przy ostrzejszym ruszaniu, to mi najbardziej przeszkadza...Jak jest OK, to po co go wywalasz?

Opublikowano

powiem Ci, ze przy normalnej jeździe kopcenia prawie nie ma, przy butowaniu jest ale minimalne na tyle, że nie widać go w lusterku wstecznym, dodam że ja mam w aucie wirusa i wszystko jest ok.

To czym wywalać czy nie to już indywidualna sprawa, ale wydaje mi się, że w trosce o dobro silnika chyba lepiej się go pozbyć...

Opublikowano
.....Jak jest OK, to po co go wywalasz?

Bo mam wrażenie, jakby silnik był trochę zamulony - ale sprawdzę to na hamowni. Poza tym "mówią", że samo usunięcie DPF poprawia dynamikę jazdy nie wspominając o wirusie w pakiecie...

Opublikowano

Ja wywalilem dpfa i widzę same plusy. Fakt faktem rura trochę bardziej okopcona ale tyle co nic. Mi pucha dpfa została a w środku jest wspawana rura wygląda jakby dpf był . Co di egra to niech od razu ci go wyłączy i zaslepi. Ps mam program ba 400nm i 190km i auto nie kopci bez dpfa.

Opublikowano

Z tym EGR to różnie bywa, bo jak się robi krótkie odcinki po mieście, to silnik duużo dłużej się nagrzewa, ale to już jak kto woli. Fakt przy turbo BRD lub innym większym wraz z FMIC to prosi się o wyrzucenie egr-a, natomiast przy setupie na seryjnych gratach bez dpf i mały wirus to może on zostać chyba, że autko śmiga w trasach.

Opublikowano

ja mam turbo BRD i dwa male coolery ...egr został i nie narzekam... nawet nigdy go nie czysciłem... dpf'a też nie mam... w jego miejscu mam plecionkę ;p

Opublikowano
ja mam turbo BRD i dwa male coolery ...egr został i nie narzekam... nawet nigdy go nie czysciłem... dpf'a też nie mam... w jego miejscu mam plecionkę ;p

A zaglądałeś do niego? mam na myśli egra. Ja wymieniam teraz klapę gaszącą silnik i przy okazji wykręciłem egra z ciekawości i masakra jaki zawalony sadzą.

Opublikowano

kolego przerabialem usuniecie dpf-a w moim passacie b6 2.0 TDI i z małych kosztów zrobiły się bardzo duże :wink:

po 1 . Usyniecie fizyczne dpf-a po 2. zmiana oprogramowania .

Sam usówalem fizycznie dpf + wstawilem rurke do puszki nastepnie zmiana oprogramowania w profesjonalnym servisie chip tuning .

Po tygodniu jazdy samochod zaczyna odcinać i trzeba bylo spuscic go do 1 tys obrotów dopiero jechał . Po zmianie oprogramowania na stary problem znika ale samochod któregoś ranka nie odpalił okazało się ze sterownik nie trzyma już pamięci :facepalm:

Zakup nowego sterownika i znowu przeprogramowanie bez dpf-a w innym servisie pomoglo i samochod jezdzi do dziś bez filtra i jest ok ale sam juz 2gi raz bym nie poszedł na usuniecie filtra czastek stalych. Dodam że koszt tego wszystniego wyniósł okolo 4 tyś złotych liczac kupno sterownika i wizyty w servisach gdzie nie mogli dojść dlaczego samochod nie chce odpalić POZDRAWIAM

Opublikowano
kolego przerabialem usuniecie dpf-a w moim passacie b6 2.0 TDI i z małych kosztów zrobiły się bardzo duże :wink:

po 1 . Usyniecie fizyczne dpf-a po 2. zmiana oprogramowania .

Sam usówalem fizycznie dpf + wstawilem rurke do puszki nastepnie zmiana oprogramowania w profesjonalnym servisie chip tuning .

Po tygodniu jazdy samochod zaczyna odcinać i trzeba bylo spuscic go do 1 tys obrotów dopiero jechał . Po zmianie oprogramowania na stary problem znika ale samochod któregoś ranka nie odpalił okazało się ze sterownik nie trzyma już pamięci :facepalm:

Zakup nowego sterownika i znowu przeprogramowanie bez dpf-a w innym servisie pomoglo i samochod jezdzi do dziś bez filtra i jest ok ale sam juz 2gi raz bym nie poszedł na usuniecie filtra czastek stalych. Dodam że koszt tego wszystniego wyniósł okolo 4 tyś złotych liczac kupno sterownika i wizyty w servisach gdzie nie mogli dojść dlaczego samochod nie chce odpalić POZDRAWIAM

z całym szacunkiem ale takie są skutki robienia takich zabiegów u pseudo tuningowców chodzi mi tutaj o ten servis chip tuning. Powiem na swoim przykładzie, że po wyjeździe z warsztatu do dnia dzisiejszego a to już rok czasu i ponad 15 tkm i żadnych komplikacji związanych z wyrzuceniem filtra - chodzi głównie o poprawne usunięcie programowe dpf. Bo jeśli chodzi o mechanikę to chłopacy odwalili babola, bo ukręcili dwie szpilki z trzech nie dali uszczelki pomiędzy dpf a flanszą wydechu ( tą na której jest plecionka) i tak zostawili, powodem czego była głośniejsza praca, a także to że spaliny dostawały się do środka i mało nie zagazowały pasażerów ;) Jednak wszystko jest już ok, sprawny tłumikarz wszystko ogarnął jednak to kolejne koszty i niesmak pozostał.

Opublikowano

Nie wiem chłopaki gdzie wy oddajecie auta na usunięcie dpfa ja odbieram auto i wszystko ściga aż milo żadnych nie odciągnąć wszystko tip top. Niestety za to się płaci. Ja za usunięcie dpfa zapłaciłem 1500zl .

Opublikowano

ja płaciłem tyle samo za wywalenie dpf ;) dostałem tylko rabat na program, który był robiony przy okazji wywalenia filtra. Robota Rogala była ok, tylko gorzej z jakością roboty ich pracowników którzy robią mechanikę.

Opublikowano
Witam!

Zamierzam usunąć DPF i nurtuje mnie kilka rzeczy:

1. Czy należy go wywalać, skoro nie ma z nim żadnych problemów?

2. Czy po usunięciu DPF-a zawór EGR nie będzie nadmiernie obciążony? (już go raz czyściłem)

3. Co zostaje po mechanicznym usunięciu filtra: pusta puszka z wywalonym środkiem, czy coś włożone w zamian?

Thx i pozdro.

Ad1 - NIE

Ad2 - NIE

Ad3 - Przeważnie pusta pucha bo wsad jest ceniony przez wywalających

Ja usunąłem swój DPF niejako przy okazji modów z pompą oleju, modyfikacją softu, czyszczeniem pompek i wielu innych pierdół przy odmładzaniu grata. Nie miałem z filtrem problemów ale poleciał (jechałem do AZ w Gdansku z Lublina) i nie chciałem wracać do tematu po filtr miał nalatane 240 tyś.

Od tamtej pory przejechałem ok 40 tyś czyli prawie 280 tyś na blacie i nic na razie się nie dzieje.

Jedyny mankament do którego będziesz musiał przywyknąć to to, że po wywaleniu filtra dołączysz do grona kopciucho-śmierdziuchów takich jak ja. Po smrodku spalin poznasz że jest inaczej bo będziesz śmierdział jak sąsiad z Golfem z 98 roku :P

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...