Jump to content
IGNORED

Przepływomierz umarł, czy turbo "time to say goodbye"?


Recommended Posts

Posted

Witam,

Przeglądałem forum i nie znalazłem podobnych objawów do moich, tudzież:

Zaczęła kopcić na czarno jak Huta Katowice przy przyspieszaniu, przy okazji wizyty u mechanika powiedział, że to przepływomierz. Na autostradzie na początku puściła konkretnego dymka, a później kopciła jak zwykle. W domu przeczyściłem przepływomierz spirytusem i wacikami - tu pierwsze pytanie: były tam dwa uchwyciki które powinny coś trzymać, a były puste. Między nimi narysowany jest rezystor. Kontynuując, ruszyłem w trasę - przestała dymić a dynamika jazdy pozostała bez zmian, czyli było ok, ale bez szału. Na 2-gim biegu mocniej wcisnąłem pedał gazu, zamuliło strasznie, lekko szarpnęło i od tamtej pory przyspieszenie jest ale mało dynamiczne - zauważyłem też lekki spadek mocy, spalanie tez się nie zmieniło.

Oleju dolewałem jakieś 3-3,5l na odcinku 20 tys. km.

Przed czyszczeniem przepływki podpinałem pod kompa i bez błędów.

Jest ktoś w Krakowie, kto pomógł by mi zrobić dokładnie logi i przyglądnąć się mojemu maleństwu?

1,9 TDi 110KM 99'

Pozdrawiam i czekam na pomoc, bo jazda przestała dawać tyle przyjemności co na początku...

Posted

sprawdź dolot czy szczelny, typowe objawy dziury w dolocie:whistling:

jak turbo padnie to puszcza olej, wiec miałbys szaroniebieski dym za sobą, nawet na postoju:wink:

Posted

zwykle spada jakas rura z opaski, posprawdzaj glownie te grubsze rury przy icku i przepustnicy, a takze z lewej strony u dolu pod turbo, najlepiej z kanalu lub stan na wyzszym krawezniku i wymacaj :decayed:

Posted

Oleju dolewałem jakieś 3-3,5l na odcinku 20 tys. km.

to olej jaki wlewasz long long long life?

Posted

a sprawdzałeś czy sie nie wypiął gdzies czujnik ciśnienia doładowania? nie wyskakuje ci błąd że słabe ciśnienie w kolektorze dolotowym? może masz syf w intercoolerze? płukałeś go kiedyś? może ci turbo leje w IC przepuszcza olej stąd te ubytki a olej zapycha intercooler? za tydzien jestem w KRK na weekend.pozdro

Posted

Wstaw logi i będzie wszystko jasne:wink:

Posted

Nigdy nie czyściłem ic, błędów nie było - jedyne jakie występowały to błąd immobilaizera i odłączenie przepływomierza (kiedy go odpinałem).

martin, gdybyś był w stanie pomóc byłbym wdzięczny - to moje pierwsze auto i jeszcze nie jestem wdrożony w temat :)

Z logami mam ten problem, że mam jakieś stare oprogramowanie, które nie działa pod win7, a laptop który ma XP, działa max 10 na baterii :D tak, że sami widzicie - całe życie pod górkę...

Jest jakieś oprogramowanie dla Win7?

Posted

xpmode i powinny wszystkie działać :)

Posted

A sprawdziłeś dolot?? tylko konkretnie czy go sprawdziłes?

Posted

Nie, nie sprawdzałem - prawdę mówiąc, nawet nie wiem jak... Na pewno mam dziurkę w wydechu - za turbiną na plecionce - ale to chyba nie przez to?

Posted

to sprawdź pierw dolot na dotyk i wzrokowo:wink: bo na 90% masz tam dziure, a nie jakies czyszczenie IC:whistling:

Posted

Są dwie możliwości albo nieszczelność posprawdzaj czy gdzieś sie nie poci albo EGR puszcza a jak nie to zostaje tylko logi zrobić .

Posted

spr gume ktora dochodzi do koletroa ssacego tam czesto sie robia dziurki

Posted

Z takich nowości, to dokonałem wstępnych oględzin odgórnych i:

przewód dochodzący z silnika do przewodu łączącego filtr powietrza z turbiną, na łączeniu jest trochę mokry od oleju. Za to przewód IC (taki gruby biegnący pod chłodnicę, odchodzący od turbiny) jest całkiem mokry od oleju i powoli ale stopniowo coś zeń kapie - pewnie gdzieś pod turbinką.

Posted

tam są nieszczelnosci:wink:

Posted

zawsze bedzie troche oleju w rurach dolotowych , tam gdzie sie pojawia olej , na złaczkach czy na wezu masz nieszczelnosc , usun usterke i powinno byc ok ;)

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...