Jump to content
IGNORED

Przepływomierz umarł, czy turbo "time to say goodbye"?


mcgawroni
 Share

Recommended Posts

Witam,

Przeglądałem forum i nie znalazłem podobnych objawów do moich, tudzież:

Zaczęła kopcić na czarno jak Huta Katowice przy przyspieszaniu, przy okazji wizyty u mechanika powiedział, że to przepływomierz. Na autostradzie na początku puściła konkretnego dymka, a później kopciła jak zwykle. W domu przeczyściłem przepływomierz spirytusem i wacikami - tu pierwsze pytanie: były tam dwa uchwyciki które powinny coś trzymać, a były puste. Między nimi narysowany jest rezystor. Kontynuując, ruszyłem w trasę - przestała dymić a dynamika jazdy pozostała bez zmian, czyli było ok, ale bez szału. Na 2-gim biegu mocniej wcisnąłem pedał gazu, zamuliło strasznie, lekko szarpnęło i od tamtej pory przyspieszenie jest ale mało dynamiczne - zauważyłem też lekki spadek mocy, spalanie tez się nie zmieniło.

Oleju dolewałem jakieś 3-3,5l na odcinku 20 tys. km.

Przed czyszczeniem przepływki podpinałem pod kompa i bez błędów.

Jest ktoś w Krakowie, kto pomógł by mi zrobić dokładnie logi i przyglądnąć się mojemu maleństwu?

1,9 TDi 110KM 99'

Pozdrawiam i czekam na pomoc, bo jazda przestała dawać tyle przyjemności co na początku...

Link to comment
Share on other sites

sprawdź dolot czy szczelny, typowe objawy dziury w dolocie:whistling:

jak turbo padnie to puszcza olej, wiec miałbys szaroniebieski dym za sobą, nawet na postoju:wink:

Link to comment
Share on other sites

zwykle spada jakas rura z opaski, posprawdzaj glownie te grubsze rury przy icku i przepustnicy, a takze z lewej strony u dolu pod turbo, najlepiej z kanalu lub stan na wyzszym krawezniku i wymacaj :decayed:

Link to comment
Share on other sites

Oleju dolewałem jakieś 3-3,5l na odcinku 20 tys. km.

to olej jaki wlewasz long long long life?

Link to comment
Share on other sites

a sprawdzałeś czy sie nie wypiął gdzies czujnik ciśnienia doładowania? nie wyskakuje ci błąd że słabe ciśnienie w kolektorze dolotowym? może masz syf w intercoolerze? płukałeś go kiedyś? może ci turbo leje w IC przepuszcza olej stąd te ubytki a olej zapycha intercooler? za tydzien jestem w KRK na weekend.pozdro

Link to comment
Share on other sites

Nigdy nie czyściłem ic, błędów nie było - jedyne jakie występowały to błąd immobilaizera i odłączenie przepływomierza (kiedy go odpinałem).

martin, gdybyś był w stanie pomóc byłbym wdzięczny - to moje pierwsze auto i jeszcze nie jestem wdrożony w temat :)

Z logami mam ten problem, że mam jakieś stare oprogramowanie, które nie działa pod win7, a laptop który ma XP, działa max 10 na baterii :D tak, że sami widzicie - całe życie pod górkę...

Jest jakieś oprogramowanie dla Win7?

Link to comment
Share on other sites

A sprawdziłeś dolot?? tylko konkretnie czy go sprawdziłes?

Link to comment
Share on other sites

to sprawdź pierw dolot na dotyk i wzrokowo:wink: bo na 90% masz tam dziure, a nie jakies czyszczenie IC:whistling:

Link to comment
Share on other sites

Są dwie możliwości albo nieszczelność posprawdzaj czy gdzieś sie nie poci albo EGR puszcza a jak nie to zostaje tylko logi zrobić .

Link to comment
Share on other sites

Z takich nowości, to dokonałem wstępnych oględzin odgórnych i:

przewód dochodzący z silnika do przewodu łączącego filtr powietrza z turbiną, na łączeniu jest trochę mokry od oleju. Za to przewód IC (taki gruby biegnący pod chłodnicę, odchodzący od turbiny) jest całkiem mokry od oleju i powoli ale stopniowo coś zeń kapie - pewnie gdzieś pod turbinką.

Link to comment
Share on other sites

tam są nieszczelnosci:wink:

Link to comment
Share on other sites

zawsze bedzie troche oleju w rurach dolotowych , tam gdzie sie pojawia olej , na złaczkach czy na wezu masz nieszczelnosc , usun usterke i powinno byc ok ;)

Link to comment
Share on other sites

trochę mi się pomieszały obiegi teraz... może mi to ktoś na chłopski rozum wyłożyć?:D wg mnie, powietrze z IC było schładzane i wpadało przez turbinę do komory spalania - coś źle rozumuję? to tak z czystej ciekawości :)

Link to comment
Share on other sites

Najwazniejsze sa przewody;

Od turbo do wzmocniena czolowego (ktore to tez.pelni funcje przewodu), potem dalej od wzmocnienia do ic, sam ic tez moze byc nieszczelny, potem rura od icka do przepustnicy, sprawdz tez uszczelke kolektora ssacego, i przewody ciensze wychodzace z kolektora ssacego ktore to maja zaworki przepuszczajace powietrze tylko w jedna strone, dmuchajac w nie od strony kolektora nie powinny przepuszczac powietrza

Link to comment
Share on other sites

Powinienem mieć jakiś obawy przy rozbieraniu układu dolotowego? Jak i czym to wyczyścić ewentualnie?

Zabiorę się za to dopiero w wekend, bo nie mam dostępu do kanału, więc im więcej informacji do mnie dotrze - tym lepiej:)

Dziś zauważyłem, że na 4-tym biegu, na zimnym silniki nie zbiera się prawie wcale, lekkie przyspieszenie czuć tylko w momencie puszczania gazu.

Link to comment
Share on other sites

Czyściłem dolot w zeszły weekend i użyłem do tego pistoletu olejowego i sprężarki. Dodatkowo zamontowałem sobie OCT. Wszystkie przewody zdemontowałem, od przepływki do kolektora dolotowego. Kolektor dolotowy czyściłem wcześniej i zaślepiłem EGR. Do pistoletu nalałem benzyny ekstrakcyjnej i wszystkie przewody przepłukałem. Jak masz jakąś większą miskę to możesz zbierać ta benzynę. Najwięcej oleju miałem w IC i tej dolnej rurze stalowej. Ja to zrobiłem z lewarka na zewnątrz żeby nie sprzątać kanału po tym :) Możesz zrobić OCT albo puścić odmę luźno zaślepiając przy turbinie wąż i obserwować czy turbina nie puszcza oleju.

Link to comment
Share on other sites

Oil Catch Tank - Łapacz oleju żeby wyeliminować dostawanie się oleju z odmy do dolotu. Jeżeli po tym olej będzie się cały czas dostawał do dolotu to turbina puszcza. Zaślepiłem EGR żeby silnik nie dostawał spalin w kolektor dolotowy i nie brudził się tam.

Link to comment
Share on other sites

zrob logi i tyle w temacie tez sie bawilem ... wezyki sryki itp a tubo sie zapiekalo :) autostrada do gdanska i z powtrotem odetkala z deczka ale i tak potem problem wrocil wiec rob logi i tyle ... potem mozna sie glowic to nie polonez ze na nosa trzeba ;)

Link to comment
Share on other sites

Ale tu jest ewidentna dziura skoro właściciel wymacał na zewnatrz węzy olej to nie ma co tu juz drązyc tematu:whistling: oznaki takie jak to typowe niedoładowanie, turbo wali w powietrze:whistling:

Link to comment
Share on other sites

witam.

No i niespodzianka - albo raczej brak niespodzianki. Sprawdzilem caly dolot i chcialbym byc tak zdrowy jak te przewody. Brak dziur, troche oleju. Troche syfu przed egr. Przeczyscilem co sie dalo, dociagnalem opaski no i bez rezultatu. Zamula dalej. Z takich obserwacji to turbina na laczeniu jest mokra i to chyba z niej ten olej na przewodach...

Co dalej?

---------- Post dopisany 28-09-2012 at 13:22 ---------- Poprzedni post napisany 22-09-2012 at 14:39 ----------

Witam,

Będę podpinał vag jutro. Na co mam zwrócić uwagę? Które bloki mam zapisać i pokazać?

Link to comment
Share on other sites

http://a4-klub.pl/diagnostyka-vag-32/tdi-diagnostyka-aktualizacja-20-viii-2012-a-12031/

zrób tak jak tu jest napisane i w dział diagnostyki nowy wątek z logami, bo tu nikt tego nie znajdzie:wink:

jak sprawdziłeś węże to brałeś pod uwage wężyki podcisnieniowe?

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...