Skocz do zawartości
Zdrowych i spokojnych Świąt dla Ciebie i rodzinki 🙌🎄
IGNOROWANY

Coś piszczy w kołach


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

jezeli chodzi o klocki i tarcze, to ja mam nowe bo tez myslalem ze moze byc cos nie tak, albo ze krzywe.... ale nic z tego... teraz jak bede zmienial na zimowki to przesmaruje wszystko i przejrze jeszcze raz

Opublikowano

miałem to samo,dokładnie czyszczenie jarzm zmywaczem,ewentualnie wygrzebanie resztek syfu ze środka czymś cienkim,rozruszanie do tego stopnia że praktycznie bez żadnej siły wysuwają się,i na to smar miedziany w takiej tubce jak silicon,dość gęsty,nie w sprayu...

Opublikowano

mnie cos koleboce z lewej na tyle jak przyhamuje jest ok podciągnąłem delikatnie linkę ręcznego bo szalu dostawałem ale to na krotka metę co to pany jest do cholery

Opublikowano

Mam ten sam problem, a zaczęło się pierwszymi objawami popiskiwaniem cofając autem.

Olałem to, a teraz jak jadę do przodu to słychać to popiskiwanie (dość głośne) od 30 do ~65km/h ..jadąc szybciej zanika.

Temperatura nie gra roli, nawet jak pojeżdżę trochę to i tak piszczy cholerstwo.

U mnie klocki oraz tarcze z tyłu w miarę świeże (przejechane około 2000-3000 km).

Co to może być ?

Ktoś z powyżej rozwiązał ten problem?

Opublikowano

i zero odzewu jakies pomysly bo juz mnie zaczyna drażnić

Opublikowano

U mnie narazie ucichło.Nie wiem czy to po wcześniejszym czyszczeniu rantu tarczy czy może po wymianie dystansów z przodu:eusathink:Poprzednie miały zjechane kołnierze a dystanse 20mm przykręcane do piasty.Może to przez to cholerstwo?

Opublikowano

Panowie sprawa dość prosta choć ciężka do zdiagnozowania , znajomy jeżdził dwa lata po mechanikach z takimi piskami,czyścili prowadnice , tarcze,klocki itp. Przyjechał do mnie , opisał objaw i podejrzenie padło na hamulce , rozebrałem wyczyściłem ,nasmarowałem i nowe klocki lepszej jakości i d*pa pisk nadal występował. Podjęliśmy decyzję o wymianie łożysk , i to był strzał w dziesiątkę, po wymianie cisza aż głupio,dodam że audi miało 170tyś org. przebiegu i nic nie wskazywało na zużycie łożysk. Proponuje zakup łożysk z najwyższej półki co by nie popełnić błędu mojego kolegi,który kupił jakiegoś OPTIMALA i jedno po 1000 km znowu zaczęło piszczeć. Wymienione na SKF i cisza , nalatał coś ponad 30kkm.

Opublikowano

kurna juz nie chce pisac ile na lozyska wydalem.... bo naprawde poczulem po portfelu........niby jakies niemieckie ori..... cuda na kiju..... a jak piszczalo tak piszczy.... teeraz sam sie wziolem za serwisowanie swojego auta.... takze jak na wiosne auto wyjedzie z garazu i uporam sie z tym problemem - dam znac...

Opublikowano
Witam ....

Czy przypadkiem nie macie tego piszczenia w niższych temperaturach. tj. od 8 st C. w dół, do czasu aż się trochę autko nagrzeje w czasie jazdy ?

Mam podobnie i przestałem się tym już przejmować. Jesienią i zimą włączam głośniej radio w pierwszych 15 min jazdy :-)

Pozdrawiam

KKKC

Moj kumpel jak mial Lagune 95r tez zawsze głośno słuchał radia bo co chwile cos pukało trzeszczało i charczało. :decayed:

Opublikowano

To wadliwe łożysko zdemontowałem i rozebrałem i okazało się że winny jest uszczelniacz ,a raczej tworzywo z którego jest zrobiony , po nagrzaniu trze o bieżnię i powoduje pisk.

Opublikowano

Trochę odkopię temat.

Ja miałem piszczenie w tylnym kole lewym i możliwe w prawym. Pisk był przeraźliwy jakby ciężki metal o metal tarł. Prędkości występowania różne. Od 0 do 70km/h. Rozwiązanie: wymieniłem łożyska z tyłu i cisza. Nic nie piszczy i jest super :) !

Opublikowano

zobacz czy tarcza nie ociera delikatnie o osłonę blaszaną a jak nie to, to bardzo możliwe że łożyska, miałem tak w hondzie, na zimówkach cisza a na alu 15" pisk, po wymianie łożysk-cisza:decayed:

Opublikowano

A jak stwierdzić na 100% czy to napewno łożysko?Rozebrać czy zamienić stronami?

Opublikowano

U mnie na przykład okazało się że piski były spowodowane zeszklonymi klockami, no cóż któreś hamowanie było za grube... :rolleyes:

Tapnięte z SGS III

Opublikowano

fajnie, fajnie, ja i tak musze poczekac za sie cieplo zrobi bo na zimowkach nie ma problemu.... ale mam juz pewien typ, przez co moze sie tak dziac.... i nie sa to lozyska/hamulce/itp bo jest wszystko praktycznie nowe...

Opublikowano

Witam.

Chciałem się podłączyć pod niniejszy temat ponieważ nie mogę zakładać własnych tematów.

Mam kilka problemów może ktoś pomoże:

1. Piski - Coś piszczy w przodzie podczas jazdy ale tylko gdy jest mróz i auto nie jest rozgrzane. Piszczy z intensywnością proporcjonalną do szybkości jazdy. Dźwięk taki jakby mysz tam się kotłowała. Gdy autko się nagrzeje piski cichną. Pytanie - czy mogą to być słabo posmarowane łożyska w kołach przednich, czy da się je dosmarować jeżeli tak jakim smarem?

2. Ściąga przy gwałtownym hamowaniu - samochód przy ostrym hamowaniu skręca w jedną ze stron. Czego to może być wina? grzebałem przy hamulcach z tyłu m. in. wymieniając tarczę przekładałem pierścień ABS i pękł mi podczas nabijania, pospawałem w miejscu pęknięcia - może to ma jakiś wpływ na tą nieprawidłowość.

3. Rodzaj smaru do prowadnic zacisków hamulcowych - Jaki smar stosować do smarowania prowadnic w zaciskach hamulców tylnich szczególnie takie dwie prowadnice jakby bolce (miałem tam jakiś biały smar, trochę skorodowały odczyściłem i nie wiem jakim smarem posamarować).

4. Stuki w prawym tylnym nadkolu (w bagażniku) - podczas jazdy na dołkach coś maksymalnie denerwująco postukuje, tak jakby np. wrzucić metalową śrubkę do plastikowego pojemnika i delikatnie potrząsać. Sprawdziłem w schowku tam gdzie trójkąt ostrzegawczy i zbiorniczek na płyn do spryskiwacza tylnej szyby - nic nie ma prawa stukać. Z nasłuchiwania wynika, że coś jakby w nadkolu - nie wiem jak rozebrać tapicerkę i sprawdzić co tam pod spodem drży?

Może ktoś pomoże chociaż w jednym z tematów. Z góry dziękuję.

Pozdraiwam

Opublikowano

4. Stuki w prawym tylnym nadkolu (w bagażniku) - podczas jazdy na dołkach coś maksymalnie denerwująco postukuje, tak jakby np. wrzucić metalową śrubkę do plastikowego pojemnika i delikatnie potrząsać. Sprawdziłem w schowku tam gdzie trójkąt ostrzegawczy i zbiorniczek na płyn do spryskiwacza tylnej szyby - nic nie ma prawa stukać. Z nasłuchiwania wynika, że coś jakby w nadkolu - nie wiem jak rozebrać tapicerkę i sprawdzić co tam pod spodem drży?

Pozdraiwam

obstawiam gumy na amortyzatorach (tych na górnym mocowaniu) , miałem to samo rozebranie wnętrza nic mi nie dało dopiero przy wymianie amortyzatorów ( ze sportowych na oryginalne ) okazało się żę że gumy są porozwalane i powodują stuki o dźwięku metalicznym po wymianie tych gum problem znikł. na jeden amortyzator idzie 2 gumy za 4 zapłaciłem 35zł

Opublikowano

2. Ściąga przy gwałtownym hamowaniu - samochód przy ostrym hamowaniu skręca w jedną ze stron. Czego to może być wina? grzebałem przy hamulcach z tyłu m. in. wymieniając tarczę przekładałem pierścień ABS i pękł mi podczas nabijania, pospawałem w miejscu pęknięcia - może to ma jakiś wpływ na tą nieprawidłowość.

Sprawdz koncowki drazka jesli jest luz sciaga na prawo lub lewo ale zazwyczaj naprawo.

Opublikowano

moze sie nie bardzo znam, ale lozysko nie bedzie piszczec, tylko huczec

a temat z piszczeniem tez przerabialem, a wystarczylo tylko spilowac klocek, tak aby luzniej chodzil w jarzmie

Opublikowano

Witam a u mnie znow cos w prawym kole osiewa i tez nie wiadomo co. klocki i tarcze nowe.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...