Kowi87 Opublikowano 15 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 15 Października 2012 czyli jezdziłeś jak na dobrych letnich w zime:wink: taka prawda, letnie twarde, a zimowe prawie bez bieznika:whistling: parkowanie tylko na odsnieżonym parkingu, ja w tatym roku zakupiłem nowe zimówki to w porównaniu do 2 poprzednich kompletów gdzie było 3-5mm to niebo a ziemia mimo tego ze mam Q, takze w osce nie wyobrażam sobie 3mm w codziennym użytkowaniu, tam nie ma czym już kręcić i wyciagać ze sniegu:whistling: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pastaldo Opublikowano 15 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 15 Października 2012 Wiesz ja na tych swoich w poprzednią zimę (ich 2 sezon gdzies 6mm) parkowałem przy ulicy. Pług który odśnierzał zawalił mi przy samochodzie górke taką gdzieś 30cm w góre Oczywiście byłem z tych leniwych i nie miałem łopaty. I swoją ośka się wygrzebałem pomału Fakt pewnie pomogło mi tez moje zawieszenie 1BA Koza robi swoje i z kazdej zaspy wyjdzie Kręcenia było prawie 10min ale mu nie odpuściłem i musiał się wydostać To tak jako małe OT Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Seba_E007 Opublikowano 15 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 15 Października 2012 Nie wiem czy kupno wielosezonowych opon jest wielką oszczędnością, nie da się wyprodukować mieszanki która będzie odpowiednio elastyczna zarówno zimą jak i latem, zatem opona taka musi zużywać się szybciej w warunkach wysokich temperatur. Opony wielosezonowe są wystarczające do niezbyt mocnych aut, pokonujących zimą nieduże przebiegi i kierowców o raczej spokojnym temperamencie. Co do ustawy, dobrze, że zrezygnowano z kalendarzowego określenia obowiązku jazdy na oponach zimowych, jeśli np. do grudnia temperatury utrzymywałyby się na poziomie kilkunastu stopni to na pewno nie zajeżdżałbym nowych zimówek... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RS Opublikowano 15 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 15 Października 2012 W niemieckim autobildzie ukazal sie ostatnio test opon zimowych o rozmiarach 205/55/16, a wiec czesto stosowanych w A4. Sa takze te chinskie oraz wielosezonowe Godyear Vector 4seasons, aj rowniez porownanie hamowania opony zimowej, letniej i wielosezonowej w deszczu i na sniegu na samym dole tabelki. Mysle ze co prawda jest po niemiecku ale mozna sie domyslec- po kolorach- w razie pytan- moge przetlumaczyc. Ale najwazniejszym jest ze opona wielosezonowa wypadla lepiej jak zimowe chinole- wiec nie uwazam za sprawiedliwe tych opon od razu skreslac. dodam ze sam jezdze na 2 kompletach, jak i moja mama, siostra i zona- a sam dbam o ich auta. Z tym ze moja kobieta nastepne opony dostanie wielosezonowe, do Golfa 3 bo do pracy jezdzi 2 km, a po autostradach wogole, a w Niemczech snieg lezy maksymalnie pare godzin bo zaraz soli nawala i jest chlapa. Oto ten test: <br /><br /> Mysle ze zanim zaczniemy spekulowac- warto zapoznac sie z Faktami.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sokal Opublikowano 15 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 15 Października 2012 No akurat testy w gazetach nie są zbyt wiarygodne, traktowałbym to raczej jako orientacyjne porównanie którym nie powinno się sugerować Wiecie sami jak to jest... Co gazeta to różne wyniki - zależy który producent gdzie się reklamuje Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pastaldo Opublikowano 15 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 15 Października 2012 No akurat testy w gazetach nie są zbyt wiarygodne, traktowałbym to raczej jako orientacyjne porównanie którym nie powinno się sugerować Wiecie sami jak to jest... Co gazeta to różne wyniki - zależy który producent gdzie się reklamuje Niestety masz całkowitą rację. Ta opona wygrywa test której producent więcej zapłaci za reklamę. A że potentatów stać więc wiadomo kto wygrywa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kowi87 Opublikowano 15 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 15 Października 2012 Wystarczy zimą wpaśc na większy parking i popytać jakie kto ma opony, póxniej popatrzeć jak jeżdzą róznice widac gołym okiem:whistling: co hamuje a co nie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RS Opublikowano 15 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 15 Października 2012 Macie racje ze często wyniki testów są przeplacane, ale co do Good Year na zimę to znam je w praktyce i wiem ze są Bardzo wysokiej jakości- przynajmniej do szerokości 205... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sokal Opublikowano 15 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 15 Października 2012 Macie racje ze często wyniki testów są przeplacane, ale co do Good Year na zimę to znam je w praktyce i wiem ze są Bardzo wysokiej jakości- przynajmniej do szerokości 205... No i to jest opinia którą już można się sugerować Ale dobra już bo to nie ten temat Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
danielom Opublikowano 16 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 16 Października 2012 Tez popieram ten pomysł, sam zawsze mam 2 komplety, po kilku sytuacjach na kiepskich zimowkach, czy letnich jak spadl pierwszy snieg musialem kombinowac zeby wyjechac z garazu bo mam pod gorke to wiecej sie nie zastanawiam, tylko kupno zimowki z dobrym bieznikiem badz nowek. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fantowski Opublikowano 16 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 16 Października 2012 niekiedy warto odmówić sobie kilku piwek i kupić polecane zimóweczki - nowe lub używki z małym przebiegiem co do wielosezonowych.. wg mnie jak coś jest do wszystkiego to jest do niczego Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
danu44 Opublikowano 16 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 16 Października 2012 Nie wiem czy kupno wielosezonowych opon jest wielką oszczędnością, nie da się wyprodukować mieszanki która będzie odpowiednio elastyczna zarówno zimą jak i latem, zatem opona taka musi zużywać się szybciej w warunkach wysokich temperatur. Opony wielosezonowe są wystarczające do niezbyt mocnych aut, pokonujących zimą nieduże przebiegi i kierowców o raczej spokojnym temperamencie. Sorry Panowie za pytanie... Ale chciałam spytac, na jakich oponach jezdza w Stanach (USA)...? Czy tez zmieniają opony co 6 miesiecy. I 1 listopada zakładają zimówki ? Wie ktos moze...? ---------- Post dopisany at 18:42 ---------- Poprzedni post napisany at 18:10 ---------- Fajna jest... All-Season, High-Performance Traction Z takimi oponami Audi jest sprzedawane w USA W tym konkretnym przypadku .... Eagle RS-A Size: 205/55R16 PS. Osobiscie nie mam nic przeciw oponom zimowym. I sama jezdze na dosc drogich Conti. Natomiast w Stanach wyglada to calkiem inaczej niz w Europie. A auta maja nieporownywalnie mocniejsze i odległosci znacznie wieksze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
daniels Opublikowano 16 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 16 Października 2012 z tego co mi wiadomo w stanach śmigają na wielosezonowych,dobre marki opon sprawdzają się,propo przepisu wymiany opon na zimowe nie oszukujmy się że chodzi o bezpieczeństwo,to silne lobby firm oponiarskich... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pastaldo Opublikowano 16 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 16 Października 2012 Ale Stany to rozbieżność klimatyczna. Na południu prawie nie znaja śniegu a na północy jak u nas skandynawia. To że jeżdzą na danej oponie nie oznacza że w całym kraju i założę się że jest zróżnicowanie pod tym względem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
danu44 Opublikowano 16 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 16 Października 2012 Dodam tylko jeszcze krotko... Mam znajomego ktory od paru lat sprowadza auta z USA Są to auta duze, nie tylko gabarytowo ale przede wszystkim jesli chodzi o silniki. Chyba sami wiecie o co chodzi, zeby nie wdawac sie w szczegoły. Powiedział mi ze sprowadzil duzo aut, ale jeszcze zadne nie przyjechało na zimowych oponach. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pastaldo Opublikowano 16 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 16 Października 2012 I efekty jak zeszłej zimy że spadl śnieg i wszyscy w NY stali na parkingach. Nie odbierz że się czepiam Twych argumentów Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
danu44 Opublikowano 16 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 16 Października 2012 I efekty jak zeszłej zimy że spadl śnieg i wszyscy w NY stali na parkingach. Nie odbierz że się czepiam Twych argumentów Nie no cos Ty, wszystko OK... Masz racje z tym NY i nie tylko tam stali... widziałam w TV Chciałam tylko zasugerowac ze w wiekszosci w Stanach jezdza na oponach wielosezonowych. A w NY nie ma od 1 listopada obowiazku zakladania opon zimowych, pomimo tego co sie stało. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pastaldo Opublikowano 16 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 16 Października 2012 Wszytko fajnie pięknie. Nie rozumiem tylko dlaczego tak wiele osób próbuje nasz grajdołek porównywać do USA. Nasz miodem płynący kraj porównywałbym raczej do jakichs Czech albo Ukrainy pod względem rozwoju i pomysłów polityków.O USA to możemy pomarzyc niestety. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fantowski Opublikowano 16 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 16 Października 2012 USA to inna bajka... inne klimaty zatem nie porównujmy... kolego to tak samo jak w UK... większość z nich nie wie, że są w ogóle opony zimowe.... i jak spadnie 1cm śniegu to jest paraliż na drogach Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
danu44 Opublikowano 16 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 16 Października 2012 Zgadzam sie z Panami, tam i tu... to inna bajka. Tak podobnie jest z olejami. Tam oleje takie jak Castrol czy Mobil to naprawde bardzo dobre oleje. A tu... sami zresztą wiecie... Ogladałam ostatnio formułe 1. Pare zespołow jezdzi np. na Mobilu... Domyslam sie tylko, ze nie jest to ten Mobil z rafineri w Gdansku... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się