GAJOSTOMASZ Opublikowano 13 Października 2012 Opublikowano 13 Października 2012 Witam Powiedzie czy jest jakaś różnica miedzy zaworami N75 (1HO 906 627 A) a N18 (1HO 906 627 ) Pozdrawiam
machina Opublikowano 13 Października 2012 Opublikowano 13 Października 2012 Kolor:) A tak na poważnie to mechanicznej ani elektrycznej nie ma.
GreGoriO Opublikowano 13 Października 2012 Opublikowano 13 Października 2012 cena....N18 2x droższy poza tym bez różnicy
alest Opublikowano 13 Października 2012 Opublikowano 13 Października 2012 ....jak dobrze pamiętam to jest różnica w średnicy otworu zamykanego przez trzpień zaworu - zdaje się, że w N75 średnica jest większa...
GreGoriO Opublikowano 13 Października 2012 Opublikowano 13 Października 2012 ja nie widzę żadnej różnicy...mechanicznej...przynajmniej w działaniu. myśląc że padł mi N75 kupiłem nowy w ASO, dałem 50€. okazało się jednak, że nie było żadnej różnicy. podmieniłem potem z N18 demontując tylko filterek z N18... bo układ już nie ma przewodu jak w b5....i BINGO... nie to auto... chcąc kupić, sprawdziłem w ETKA...i się załamałem widząc cene....pogięło ich!!
alest Opublikowano 13 Października 2012 Opublikowano 13 Października 2012 ja nie widzę żadnej różnicy...mechanicznej...przynajmniej w działaniu ....różnicę jak napisałem wyżej jest wewnątrz, jak pamiętam rozbierając i czyszcząc któryś tam raz z kolei N75 i N18 (tdi, jtd) zauważyłem, że są różne średnice otworu, który zawór zamyka (zawory były oryginalne - nie zamienniki), nie ukrywam, że trochę mnie to zastanowiło, ponieważ z wyglądu nie widać różnicy oczywiście poza kształtem wtyczki i ewentualnie konstrukcją wyprowadzenia do powietrza atmosferycznego (puszka / wężyk). Jedyne co przyszło mi wtedy do głowy to to, że różnica ta może mieć wpływ na szybkość pracy zaworu co przekładało by się na szybkośc sterowania podłączonym do zaworu podzespołem jakim jest siłownik pneumatyczny. W warsztacie uzbierala mi się spora kolekcja obu typów zaworów od diesli różnych marek, więc swego czasu pozwoliłem sobie na parę doswiadczeń. Co ciekawe w paru przypadkach wstawiony w miejsce N75 zawór N18 nie do końca i nie za każdym razem działał mi jak należy natomiast podmieniony N75 zamiast N18 za każdym razem działał bez zastrzeżeń....
GreGoriO Opublikowano 13 Października 2012 Opublikowano 13 Października 2012 to by wyjaśniało dlaczego działa mi teraz jako N18... w drugą stronę nie próbowałem...
dante0018 Opublikowano 13 Października 2012 Opublikowano 13 Października 2012 Jak ktoś rozbierał oba zaworki to wie jaka jest różnica. Jak już kolega wspominał N18 ma mniejsza średnice otworu w główce. A zewnetrznie sa identyczne
kamil-vag Opublikowano 13 Października 2018 Opublikowano 13 Października 2018 Dzisiaj udało mi się rozebrać oba i na potwierdzenie racji kolegów: Po lewej N18, po prawej N75 Swoją drogą szkoda, że teraz nowe zaworki mają czapkę zgrzewaną/klejoną do reszty ? stare można bez problemu rozebrać, przeczyścić. Te nowe już ciężko... No ale interes się musi kręcić. Chyba, że macie jakiś sposób na rozebranie tych nowych zgrzewanych zaworków ?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się