Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Wyciek w okolicach EGR jaka przyczyna


witjacrf

Rekomendowane odpowiedzi

U mnie od ok 1,5 roku cieknie pod grzybkiem zaworu EGR i jak na razie nie mam problemów w codziennym użytkowaniu samochodu. Codziennie dojeżdżam do pracy 50km tam i z powrotem, 2 miesiące temu objechałem Chorwację, 2 tygodnie temu odwiedziłem Wiedeń i zero problemów podczas jazdy. W logach też nic złego nie widać, więc na razie nic przy EGR nie grzebię, czasami tylko powycieram trochę tego oleju, który wyciekł:wink: Wszystko zależy od tego ile tego oleju wycieka, u mnie nie są to spore ilości, więc się nie przejmuję.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli panowie podsumowując NIE MARTWIĆ SIĘ w.w WYCIEKIEM?

Ty akurat masz spory jak widać, myślę że warto zdemontować EGRa, wyczyścić go porządnie i zmontować na nowych uszczelkach, ja 2 nowe w ASO dałem koło 25zł.Dodatkowo preparat do czyszczenia EGR 40zł i wszystko można zrobić samemu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam Panowie,

Jestem tu nowy jednakże mam nadzieje mój problem był już przerabiany i mi pomożecie. Posiadam Audi A4 B5 2,5 150 KM rocznik 1999, kod silnika: AKN. Niedawno miałem wymieniany rozrząd a chwilę później również olej, zmieniłem na syntetyczny. I wtedy pojawił się klops. Pojawiły się wycieki oleju. Patrząc na oko pojawiają się one w na pokrywie zaworów, tzn wg mnie w trzech gniazdach widocznych na zewnątrz pokrywy. Nie jestem specjalistą więc nie wiem jak to fachowo nazwać.

Stąd moja gorąca prośba i pytanie: Czy jest możliwość wymiany uszczelki w przypadku mojego modelu auta czy muszę wymienić całą pokrywę zaworów?

I co ewentualnie powinno wchodzić w skład zestawu uszczelek takiej pokrywy, jak uszczelnić owe "gniazda"?

Koledzy bardzo proszę o pomoc i z góry dziękuję.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie jeszcze pytanie czy czasem zdarza sie tak ze w dieslu wylatuje tez woda tzn skrapla sie w tlumika tak jak jest tez w silnikachbenzynowych?

Pytam bo dzisiaj po odpaleniu auta przejechaniu 5km jak przegazowalem go w miejscu wyplul jakby wode, jak silnik sie potrm zagrzal to po przegazowaniu zostal tylko czarny dym na kostce brukowej( obroty ok 4000rpm).

Sent from my iPhone using Tapatalk

---------- Post dopisany 21-10-2012 at 11:55 ---------- Poprzedni post napisany 20-10-2012 at 13:53 ----------

Panowie dodatkowo mechanik jeszcze powiedzial ze mam mokry uklad dolotowy chodzi o te rułę po prawej stronie od filtra oleju, tam na laczeniu tez jest lekko mokra.

Jest to jakis problem? Czy w TDI to norma??

Sent from my iPhone using Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do jakiego Ty mechanika jeździsz ? On chyba w życiu nie miał wcześniej do czynienia z silnikami TDI. Jak się nie zna to lepiej niech się nie wypowiada bo zaraz Ci powie, że silniczek krokowy masz uszkodzony itp. Jeśli masz silnik o mocy 130 KM i na łączeniu gumowej rury z plastikową rurą dolotu ( po prawej stronie podstawy filtra oleju) są wyraźne ślady wycieków oleju to należy zmienić oring uszczelniający na szybkozłączce. Masz tam taki elastyczny drut zabezpieczający. Wystarczy go podciągnąć do siebie by zwolnić blokadę szybkozłączki i ją wtedy rozpiąć a jak ją rozepniesz to wtedy będziesz widział gumowy oring i należy sprawdzić w jakim jest stanie i ewentualnie wymienić. Po wiadomości na PW domyślam się, że jesteś z Leszczyn-Czerwionki k. Rybnika więc jeśli chcesz to możemy razem podjechać do tego mechanika i trochę się z jego teorii pośmiać albo mu pokazać palcem co ma zrobić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nikt nie wspomnial ze od tak mocno cieknącego EGR'a przepala sie "plecionka" wydechu na ktora kapie olej, takze trzeba sie uwijac z rozwiazaniem problemu.

rozrusznik tez jest uwalony w całym tym syfie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam dzisiaj byłem u mechanika zmieniać olej,po ściągnięciu pokrywy silnika(tego plastika) obok EGR jest wyciek.

Czym to jest spowodowane lub też jakie mogą być tego skutki?

Foto zamieszczam poniżej:

1: http://imageshack.us/a/img15/7977/122sry.jpg

Uploaded with ImageShack.us

2. http://imageshack.us/a/img211/4818/121bdr.jpg

Uploaded with ImageShack.us

Witam!

Jak widzę nie tylko mnie dotyczy ten sam problem co kolege.. Ja się uporałem z tym problemem następująco, wyeliminowałem całkowicie tego "grzybka" w zamian za niego zamontowałem w jego miejsce kryze (patrz zdj. niżej)

DSC00345.jpg

<br /><br />

następnie całkowicie zaślepiłem EGR-a "płytką" (patrz zdj niżej)

DSC00337.jpg

<br /><br />

a wężyk dochodzący do "grzybka" zaślepiłem zwykłą śrubką.

Całość prezentuje się następująco:

DSC00343.jpg

<br /><br />

problem cieknącego oleju znikł całkowicie, teraz silnik wygląda estetycznie i co najważniejsze jest suchutki, nie pobiera oleju a wiec nie muszę pamiętać o ciągłym dolewaniu oleju. Jeśli ktoś byłby zainteresowany dorobieniem takiej kryzy i zaślepki proszę pisać, myślę ze się dogadamy co do ceny itp. Pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam dzisiaj byłem u mechanika zmieniać olej,po ściągnięciu pokrywy silnika(tego plastika) obok EGR jest wyciek.

Czym to jest spowodowane lub też jakie mogą być tego skutki?

Foto zamieszczam poniżej:

1: http://imageshack.us/a/img15/7977/122sry.jpg

Uploaded with ImageShack.us

2. http://imageshack.us/a/img211/4818/121bdr.jpg

Uploaded with ImageShack.us

Witam!

Jak widzę nie tylko mnie dotyczy ten sam problem co kolege.. Ja się uporałem z tym problemem następująco, wyeliminowałem całkowicie tego "grzybka" w zamian za niego zamontowałem w jego miejsce kryze (patrz zdj. niżej)

http://s10.postimage.org/ohoiuik2d/DSC00345.jpg

<br /><br />

następnie całkowicie zaślepiłem EGR-a "płytką" (patrz zdj niżej)

http://s12.postimage.org/u3fjca7kp/DSC00337.jpg

<br /><br />

a wężyk dochodzący do "grzybka" zaślepiłem zwykłą śrubką.

Całość prezentuje się następująco:

http://s17.postimage.org/rl6vzo8jf/DSC00343.jpg

<br /><br />

problem cieknącego oleju znikł całkowicie, teraz silnik wygląda estetycznie i co najważniejsze jest suchutki, nie pobiera oleju a wiec nie muszę pamiętać o ciągłym dolewaniu oleju. Jeśli ktoś byłby zainteresowany dorobieniem takiej kryzy i zaślepki proszę pisać, myślę ze się dogadamy co do ceny itp. Pozdrawiam!

Dlaczego uważasz, że wywalenie EGR usuwa problem? ty pozbyłeś się wycieku z dolotu ale nie wyeliminowałeś w ten sposób przyczyny obecności oleju w dolocie. Dlatego niby z jakiego powodu auto miałoby przestać wcinać olej?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej. Dołączę się do wątku. Nie dawno kupiłem B6 AWX. Mam podobne problemy z EGR.

Pojechałem do mechanika z powodu, że raz na któreś odpalanie dłużej mi zapalał. Tak kilka obrotów. Czasami częściej dłużej a czasami idealnie.

Wymienił mi filtr paliwa. Zero poprawy.

A zaczynało się coraz gorzej, auto się dławiło i czasami lekko szarpało.

Następnie zauważył, że gruszka od sterowania przepustnicą jest dziurawa i nie spełnia swojej funkcji oraz z EGR cieknie. Odłączył mi tą gruszkę a przepustnicę ustawił na cały czas otwartą. A wężyk zatkał.

Auto lepiej trochę idzie, ma lepsze hamulce. Ale dalej źle zapala. (Przeczytałem gdzieś na forum, że należy spróbować zapalać przy włączonych światłach. Jak na razie za każdym razem jak mi się o tym przypomniało to dobrze zapalił. Nie wiem czy taki traf czy na serio to jest od tego.)

Mechanik kazał mi kupić nowy EGR.

Teraz moje pytanie czy kupować już ten EGR, czy co robić. Co z tym zapalaniem, dławieniem. Dacie radę pomóc?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

cyt. [A powiedz mi jakie objawy jak turbo puszczalo olej?]

jakie obiawy.. u mnie zaczeło się to dość niewinnie i w sumie przez przypadek sie o tym dowiedziałem, zaczeło się tak: na początku turbo mi przeładowywało i przechodziło w stan awaryjny, i tak powoli coraz częściej się działo, aż w sumie nie dawno turbo "umarło" wogóle się nie załączało, auto było mułe i słabe. I właśnie to skłoniło mnie do rozebrania całego turba, oraz do jego wymiany na nowe.

---------- Post dopisany at 21:26 ---------- Poprzedni post napisany at 21:25 ----------

Hej. Dołączę się do wątku. Nie dawno kupiłem B6 AWX. Mam podobne problemy z EGR.

Pojechałem do mechanika z powodu, że raz na któreś odpalanie dłużej mi zapalał. Tak kilka obrotów. Czasami częściej dłużej a czasami idealnie.

Wymienił mi filtr paliwa. Zero poprawy.

A zaczynało się coraz gorzej, auto się dławiło i czasami lekko szarpało.

Następnie zauważył, że gruszka od sterowania przepustnicą jest dziurawa i nie spełnia swojej funkcji oraz z EGR cieknie. Odłączył mi tą gruszkę a przepustnicę ustawił na cały czas otwartą. A wężyk zatkał.

Auto lepiej trochę idzie, ma lepsze hamulce. Ale dalej źle zapala. (Przeczytałem gdzieś na forum, że należy spróbować zapalać przy włączonych światłach. Jak na razie za każdym razem jak mi się o tym przypomniało to dobrze zapalił. Nie wiem czy taki traf czy na serio to jest od tego.)

Mechanik kazał mi kupić nowy EGR.

Teraz moje pytanie czy kupować już ten EGR, czy co robić. Co z tym zapalaniem, dławieniem. Dacie radę pomóc?

jeśli chodzi o zapalanie to nie wiem czy pierwsze bym się nie wziął za podładowanie baterii bo może właśnie słaba bateria jest przyczyną, gdzieś kiedyś słyszałem o tym ze na niskich temp. powinno się pierwsze zapalić światła przed zapaleniem samochodu żeby "rozgrzać baterie". A co do EGR to nie wydaje mi się zeby ono miało jakiś wpływ na zapalanie..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeśłli chodzi o zapalanie, to włącznie ze mną jest juz spora ilość osób u których powodem słabego odpalania był wyłącznik świateł. To już jest sprawdzone i potwierdzne

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeśłli chodzi o zapalanie, to włącznie ze mną jest juz spora ilość osób u których powodem słabego odpalania był wyłącznik świateł. To już jest sprawdzone i potwierdzne

ooo!? pierwsze słysze... o co kaman?

a z tym egrami to już mi się nie chce pisać... dziesiątki wątków o tym... każdy kto kupił TDI zaraz zakłada temat o EGR... łącznie ze mną...

a wystarczy poszukać i poczytać ze zrozumieniem...

pozdrawiam wszystkich egierowców :-D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chodzi mi o to czy ten EGR ma coś wspólnego z tym złym zapaleniem.

Mechanik twierdzi ze to jest wszystko połączone. Dlatego tez miałem słabsze hamulce.

Wiem, ze każdy o te EGR pyta. W starym tez miałem problem ale go wymoczylem i wszystko było ok. A tutaj to zapalanie, traci moc, dlawi sie.

Z akumulatorem wydaje mi sie ze jest w porządku bo dobrze kręci. I zapalalem go i gasilem i tak bez przerwy kilka razy i zawsze źle zapalał ale nie słabną.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

niesprawność EGR może zamulać samochód. Przyblokowujaca się klapa gasząca może spowodować problemy z odpalaniem ale to chyba żadko się zdarza i z samym EGR ma tyle wspólnego, że klapa i zawór są zmontowane jako jedno ustrojstwo. układ podciśnienowy i zaworki elektropneumatyczne tez mogą mieć wpływ na braki mocy.

proponują zapalać na włączonych światłach i obserwować

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zioba jak dobrze zapala Tobie na włączonych światłach to masz już przyczynę-włącznik świateł pada. Jest o tym sporo na forum - opcja szukaj.

A jeśli chodzi o EGR-a to na początek wyciągnij go i dokładnie w środku wyczyść. Jak nie pomoże to zaślepienie albo nowy. Też opcja szukaj.

Pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Raczej będę musiał kupić nowy EGR, ponieważ ta gruszka sterująca przepustnicą jest dziurawa a nie idzie kupić nowej osobno. Do tego będę musiał założyć odolejacz do lublina. I rozebrać ten włącznik świateł. Oby to auto zaczęło jeździć bo nie dawno kupione a już takie problemy. Nie wiem jak mogłem tego nie zauważyć przy kupnie...

Dzięki za odp..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Raczej będę musiał kupić nowy EGR, ponieważ ta gruszka sterująca przepustnicą jest dziurawa a nie idzie kupić nowej osobno. Do tego będę musiał założyć odolejacz do lublina. I rozebrać ten włącznik świateł. Oby to auto zaczęło jeździć bo nie dawno kupione a już takie problemy. Nie wiem jak mogłem tego nie zauważyć przy kupnie...

Dzięki za odp..

mowisz o takiej gruszce ??

ZAWÓR GASZAK EGR PRZEPUSTNICA AUDI VW SEAT SKODA (2710475501) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Najlepsze oferty na największej platformie handlowej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tak. Tylko to jest używane. I ciekawe jak długo pociągnie o ile wogole jest sprawne.

Zastanawiam sie jak to zrobić. Kupić ta gruszkę i zaslepić EGR. Czy kupić cały nowy EGR i on już będzie wraz z ta gruszką.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...