Kierownik Opublikowano 8 Czerwca 2010 Opublikowano 8 Czerwca 2010 Bartek kiedyś mi mówił ze w MultiTronicku niestety Quattro jest chyba nie wykonalne z tego co dobrze pamiętam
wuju Opublikowano 8 Czerwca 2010 Opublikowano 8 Czerwca 2010 Bartek kiedyś mi mówił ze w MultiTronicku niestety Quattro jest chyba nie wykonalne z tego co dobrze pamiętam Q było tylko z tipem
Bart-S Opublikowano 8 Czerwca 2010 Autor Opublikowano 8 Czerwca 2010 Dokładnie - Q i CVT są nie kompatybilne. Aby coś takiego zrobić trzeba modzić na własną rękę - producent nie przewidział takiej opcji więc cała operacja jest raczej niewykonalna. Do manuala już nie wrócę - jak tylko wsiadam do auta z ręczną skrzynią, już mi nie pasuje wahlowanie (zrobiłem się za wygodny). Myślałem o tipie w Q ale chyba lepszym wyjściem będzie DSG np. w 2.0TFSI (mam coraz mniejszą ochotę na diesla - DPF, masa, koszty eksploatacji, cena benz vs. diesel).
Bart-S Opublikowano 8 Czerwca 2010 Autor Opublikowano 8 Czerwca 2010 Tak mnie coś tchnęło w kierunku benzyniaka - po rozmowie z jarko4444 Z ciekawości - musiałbym poszukać jakiegoś porównania między tipem a s-tronikiem w spalaniu, przyśpieszeniu itd.
Thom4s Opublikowano 8 Czerwca 2010 Opublikowano 8 Czerwca 2010 Tak mnie coś tchnęło w kierunku benzyniaka - po rozmowie z jarko4444 Z ciekawości - musiałbym poszukać jakiegoś porównania między tipem a s-tronikiem w spalaniu, przyśpieszeniu itd. Tiptronic to zwykły automat, S-tronic jest jak skrzynia manualna tylko sterowana elektronicznie, dlatego jest nazywana zautomatyzowanym manualem. Jechałem skodą z tą skrzynią i powiem, że chętnie bym zamienił swojego tipa na DSG. Biegi zmienia dużo szybciej i płynniej, ma lepszą reakcja na gaz. S-tronic w przeciwieństwie do tipa ma mniejsze spalanie i lepsze przyśpieszenie 0-100 niż manual. Mój następny samochód to będzie doładowana benzyna Stronic+quattro. Nie bawi mnie już wachlowanie lewarkiem i wciskaniem sprzęgła w mieście, szczególnie w korkach. W nowym RS5 też już zrezygnowali z manuala. Autocar przewiduje śmierć manualnej skrzyni w przeciągu dekady. Bart tu masz świetne porównanie DSG z manualem i pokazem wyższości DSG. Dwa identyczne mocne samochody, różniące się tylko skrzynią.
Bart-S Opublikowano 8 Czerwca 2010 Autor Opublikowano 8 Czerwca 2010 Teraz widać co dają dwa sprzęgła - biegi zmienia idealnie Czas dowiedzieć się więcej o słabych punktach tej konstrukcji Brysio pisał coś o problemach z DSG montowanych w dieslach... (punkt dla TFSI). Sprawdziłem parametry 2.0 TFSI Avant 211KM Q ze skrzynią Stronic (vs. manual) - przyśpieszenie lepsze od manuala (6.6 a 6.7), spalanie w miejśce też (9.4 a 9.8) - o dziwo w trasie spalanie wypada nieco gorzej (6.5 a 6.1). Do 2.0 TFSI nie pakują tipa więc w zasadzie wszystko jasne Tomek - dzięki za filmik, tylko utwierdził mnie w przekonaniu
Thom4s Opublikowano 8 Czerwca 2010 Opublikowano 8 Czerwca 2010 Teraz widać co dają dwa sprzęgła - biegi zmienia idealnie Czas dowiedzieć się więcej o słabych punktach tej konstrukcji Bryniek pisał coś o problemach z DSG montowanych w dieslach... (punkt dla TFSI). Słabym punktem DSG jest wytrzymałość na wysoki moment obrotowy, ale to już zostało poprawione w nowych konstrukcjach. Są dwa rodzaje DSG z podwójnym mokrym sprzęgłem i z suchym. Te suche są stosowane w małych silnikach jak VW Polo itp. - są lżejsze ale słabsze. Te z mokrym stosuje się do mocniejszych silników. Nowe RS5 ma DSG i moment 430Nm, wiem że, doładowane TT RS ma być tez dostępne z tą przekładnią i musiało minąć trochę czasu zanim przystosowaną ją do dużego momnetu. Te skrzynie można wzmacniać. Firmy, które zakładają "big turbo" do R32 modyfikują również skrzynie DSG. Aha skrzynie są inne do wzdłużnych i poprzecznych, najpierw stworzono dla poprzecznych, parę lat temu. Pierwszym autem z DSG był golf 4 R32. Tyle co pamiętam na szybko. Co do punktu dla TFSI, to hmm cieszę się, że mam 1.8T bez FSI: :gwizdanie: http://www.racingforum.pl/index.php?showtopic=77606
Bart-S Opublikowano 8 Czerwca 2010 Autor Opublikowano 8 Czerwca 2010 Uściślijmy jeszcze - Stronic w Audi i DSG w VW to to samo?
Piechol Opublikowano 8 Czerwca 2010 Opublikowano 8 Czerwca 2010 Uściślijmy jeszcze - Stronic w Audi i DSG w VW to to samo? eheś
Thom4s Opublikowano 8 Czerwca 2010 Opublikowano 8 Czerwca 2010 Uściślijmy jeszcze - Stronic w Audi i DSG w VW to to samo? Tak, tylko inne są do poprzecznych i wzdłużnych ale S-tronic i DSG różnią się tylko nazwą - marketing. Teraz widać co dają dwa sprzęgła - biegi zmienia idealnie Czas dowiedzieć się więcej o słabych punktach tej konstrukcji Bryniek pisał coś o problemach z DSG montowanych w dieslach... (punkt dla TFSI). Słabym punktem DSG jest wytrzymałość na wysoki moment obrotowy, ale to już zostało poprawione w nowych konstrukcjach. Są dwa rodzaje DSG z podwójnym mokrym sprzęgłem i z suchym. Te suche są stosowane w małych silnikach jak VW Polo itp. - są lżejsze ale słabsze. Te z mokrym stosuje się do mocniejszych silników. Nowe RS5 ma DSG i moment 430Nm, wiem że, doładowane TT RS ma być tez dostępne z tą przekładnią i musiało minąć trochę czasu zanim przystosowaną ją do dużego momnetu. Te skrzynie można wzmacniać. Firmy, które zakładają "big turbo" do R32 modyfikują również skrzynie DSG. Aha skrzynie są inne do wzdłużnych i poprzecznych, najpierw stworzono dla poprzecznych, parę lat temu. Pierwszym autem z DSG był golf 4 R32. Tyle co pamiętam na szybko. Co do punktu dla TFSI, to hmm cieszę się, że mam 1.8T bez FSI: :gwizdanie: http://www.racingforum.pl/index.php?showtopic=77606 Chociaż to bardziej przypadłość wolnossących mimo wszystko RS4 z 320KM to trochę przesada. Mam nadzieję że nowe RS5 nie będzie miało tego problemu.
Bart-S Opublikowano 8 Czerwca 2010 Autor Opublikowano 8 Czerwca 2010 Napisali tam, że w TFSI tego problemu nie ma - lub jeśli rozumieć dosłownie, jest lepiej niż w FSI. Chociaż pamiętam, że rozmawiałem na ten temat z lagadulą i wspominał coś o tym problemie na przykładzie S4 B8 3.0TFSI. Cholera wie jak to rzeczywiście jest - potrzeba więcej info
Brysio Opublikowano 8 Czerwca 2010 Opublikowano 8 Czerwca 2010 Napisali tam, że w TFSI tego problemu nie ma - lub jeśli rozumieć dosłownie, jest lepiej niż w FSI. Chociaż pamiętam, że rozmawiałem na ten temat z lagadulą i wspominał coś o tym problemie na przykładzie S4 B8 3.0TFSI. Cholera wie jak to rzeczywiście jest - potrzeba więcej info no wiec panowie jest tak spotkalem kolesia na myjni posiada piekny wozek b8 a4 2009 - 3.0 czy 3.2 fsi (nie dopytalem wiem ze powiedzual 3 litry) przebieg 28 tys zagadalem bo mi sie bialy wyrypiscie spodobal s-line na full wypasie quattro ale w manualu i koles mi mowi autem smiga sie super pieknie sie zbiera wiec mowie no 28tys to musi sie pieknie smigac a on na to tak zgadza sie na 2 gim silniku i 3 ciej skrzyni w tym aucie! no to mnie scielo z nog mowie jak to silnik to rozumiem nie byl dobrze dotarty gosc mu dal ostro po pale bo jest gdzie to zajechal ale manualna skrzynie!!! on mowi ze cos w skrzyni sie pier... i przy wkladaniu biegow przeskakuja na inne czyli np zamiast wstecznego ma 1 zamaist 2 ma 4 ke i nikt nie wie co jest juz go 3 razy audi z garazu wycigalo! -- po stresie przez prawinika zaproponowali wymiane auta na nowe! ja pier.... audi schodzi na psy i to na maxa ostatni moj audik a mialem ich kilka najlepszy byl b5 2.6 litra piekna maszyna kupilem ze 100tyskm i dosmigalem do 250 tys sprzedalem a kosz exploatacji zamykal sie 1x wymiana paska hamulce pare razy i co 15 tys full syntetic i paliwko autko bylo bezstresowe a teraz z innej bajki mialem pozyczaka firmowego eosa 1,4 tfsi 170 ps auto fajnie sie zbiera kopa ma dobrego z tym ze powyzej 4000obr aleee przy ponad 180kmh chcialo silnik wyrwac z ramy i spalanie bylo kosmos bak 50 litrow starczyl mi na 230km jazdy!!!! i wpitolil pol litry oleju do tego ale but byl non stop obrotomierz na czerwonym i jak go oddawalem silnik jakby cos inaczej brzmial lekko dzwonilo cos w nim no ale coz nie pisza ze nie wolno butowac wiec nie bylo sprawy oddalem nikt sie nie meldowal i spokoj )) zreszta kazdy kto go mial to tak zapewne butowal bo inaczej sie slabo zbiera no i mialem dsg a teraz wyobrazcie sobie ktos takie auto sobie potem kupi i jak sie bedzie cieszyl! to by bylo na tyle jesli chodzi o male 1,2 i 1,4 silniki z doladowaniem jak to mowi moj kolega z pracy jest tylko jedna rzecz ktora jest lepsza od pojemnosci -- jeszcze wieksza pojemnosc )
Bart-S Opublikowano 9 Czerwca 2010 Autor Opublikowano 9 Czerwca 2010 no wiec panowie jest tak spotkalem kolesia na myjni posiada piekny wozek b8 a4 2009 - 3.0 czy 3.2 fsi (nie dopytalem wiem ze powiedzual 3 litry) przebieg 28 tys zagadalem bo mi sie bialy wyrypiscie spodobal s-line na full wypasie quattro ale w manualu i koles mi mowi autem smiga sie super pieknie sie zbiera wiec mowie no 28tys to musi sie pieknie smigac a on na to tak zgadza sie na 2 gim silniku i 3 ciej skrzyni w tym aucie! no to mnie scielo z nog mowie jak to silnik to rozumiem nie byl dobrze dotarty gosc mu dal ostro po pale bo jest gdzie to zajechal ale manualna skrzynie!!! on mowi ze cos w skrzyni sie pier... i przy wkladaniu biegow przeskakuja na inne czyli np zamiast wstecznego ma 1 zamaist 2 ma 4 ke i nikt nie wie co jest juz go 3 razy audi z garazu wycigalo! -- po stresie przez prawinika zaproponowali wymiane auta na nowe! TFSI a FSI to inna bajka... Jeśli koleś miał 3.2 FSI - to całkiem możliwe, że miał problemy. Jeśli to nie było S4 czyli 3.0 TFSI (a raczej nie było skoro zauważyłeś pakiet S-Line) to miałeś do czynienia z FSI... a teraz z innej bajki mialem pozyczaka firmowego eosa 1,4 tfsi 170 ps auto fajnie sie zbiera kopa ma dobrego z tym ze powyzej 4000obr aleee przy ponad 180kmh chcialo silnik wyrwac z ramy i spalanie bylo kosmos bak 50 litrow starczyl mi na 230km jazdy!!!! i wpitolil pol litry oleju do tego ale but byl non stop obrotomierz na czerwonym i jak go oddawalem silnik jakby cos inaczej brzmial lekko dzwonilo cos w nim no ale coz nie pisza ze nie wolno butowac wiec nie bylo sprawy oddalem nikt sie nie meldowal i spokoj )) zreszta kazdy kto go mial to tak zapewne butowal bo inaczej sie slabo zbiera no i mialem dsg a teraz wyobrazcie sobie ktos takie auto sobie potem kupi i jak sie bedzie cieszyl! to by bylo na tyle jesli chodzi o male 1,2 i 1,4 silniki z doladowaniem Z tym Seatem coś chyba było nie tak 230km na 50L to S-ka spokojnie pyknie i to na niezłym obciążeniu…
Brysio Opublikowano 9 Czerwca 2010 Opublikowano 9 Czerwca 2010 no wlasnie nie wiem bo nie dopytalem o ten silnik dokladnie bo moje pudlo sie umylo i koles swoje wladowal i glupio mi bylo dalej go meczyc ale to byl sline nie s4 wiec chyba ten 3.2 fsi no ale jaki by nie byl 28tys km !!!!!!! a ten pasc ktorym jechaelm to byl vw eos a nie seat ) kurde masakra mial spalanie moja stara 2,6 mniej palila na full kopycie a ten motorek chce miec a to moja nastepna furka i tutaj ciekawostka zobacz na moc i pojemnosc silnik z roku 1985 v6 pojemnosc 1.5litra moc 800ps!
Bart-S Opublikowano 9 Czerwca 2010 Autor Opublikowano 9 Czerwca 2010 a ten pasc ktorym jechaelm to byl vw eos a nie seat ) kurde masakra mial spalanie moja stara 2,6 mniej palila na full kopycie Heeeh a mnie się coś zwidziało, że Ty Seat napisałeś a nie Eos - za szybko czytam Naturalnie VW.
Brysio Opublikowano 16 Czerwca 2010 Opublikowano 16 Czerwca 2010 jak tam rezanie homelinka ? bart juz tak przerezal ze otwiera wszystkie okoliczne bramy i niektore sejfy w okolicy ))))
Flyer Opublikowano 18 Czerwca 2010 Opublikowano 18 Czerwca 2010 http://www.allegro.pl/item1086066032_audi_a4_b6_b7_kierownica_multifunkcja_poduszka.html bierzesz
KOval81 Opublikowano 18 Czerwca 2010 Opublikowano 18 Czerwca 2010 http://www.allegro.pl/item1086066032_audi_a4_b6_b7_kierownica_multifunkcja_poduszka.html bierzesz Czaki22'usiowe, ale niestety zwykła, a nie z łopatkami
Rekomendowane odpowiedzi