p!etrek Opublikowano 23 Października 2012 Opublikowano 23 Października 2012 Witam! Nie analizowałem przepisów, ale opony 225/45/R18 nie są odpowiednikiem wg przeliczników. Chciałem zapytać czy będą pasować i czy można na nich jeździć, a w przypadku uszkodzenia felgi w związku z wszechobecnymi dziurami nie zostawią mnie z kwitkiem bo miałem nieodpowiedni profil opony ? Obecnie mam przód 225/40 i tył 235/40 i przyznam, że 235/40 to trochę wyższy profil. Docelowo chciałbym 225/45, ale nie wiem czy można. Pozdrawiam Piotr
MAGIC87 Opublikowano 23 Października 2012 Opublikowano 23 Października 2012 skąd taki pomysł ze nieodpowiedni rozmiar opony? pierwsze słysze... Przeciez Ty sam decydujesz, na jakich jezdzisz. a dziury dziurami w naszym pieknym kraju
GreGoriO Opublikowano 23 Października 2012 Opublikowano 23 Października 2012 problemem może być diagnosta na stacji przy wizycie, i przekłamanie prędkościomierza, nie ma żadnej podstawy prawnej zabraniającej tylko są ZALECENIA, DO STOSOWANIA takich a nie innych profili... tak jak wspomniał MAGIC87, to ty decydujesz...mając na uwadze oczywiście błąd wskazań, szczególnie przy pomiarze prędkości...
radimm Opublikowano 23 Października 2012 Opublikowano 23 Października 2012 a propo diganostów to niedawno wyszła lista z czym diagnosta musi puścić auto, a z czym może a nie musi
p!etrek Opublikowano 23 Października 2012 Autor Opublikowano 23 Października 2012 Mój wniosek płynie z kalkulatorów dopasowania zamienników od oryginału oraz informacji/przypadków z którymi miałem do czynienia. Zarządy dróg wykręcają się od wypłat za "dziury w drodze" tym, że ktoś miał nieodpowiedni rozmiar opony i niedopasowaną przez to prędkość, bo przekłamania po profil nie taki itp itd. Jeśli faktycznie nie ma przepisów prawny wymagających takich, a nie innych profili to na przyszły rok zakupie sobie wyższy profil. A propo diagnosty to faktycznie ciężko wsadzić rękę w nadkole, żeby sprawdzić drążki
GreGoriO Opublikowano 23 Października 2012 Opublikowano 23 Października 2012 jeśli już musisz kupić to logiczne jest, lepiej zrobić to zgodnie z kalkulatorem... przecież istnieje dla naszych modeli również profil 45...możesz wziąć oponę 225/45R17 lub 205/45R18 ja np w tej chwili nie potrzebuje drugiego kompletu opon...ale chciałbym wybrać sie zimą na narty do sierra nevada... kumpel w a8 ma jeszcze z polski komplet zimówek wiec pożyczę jego...
p!etrek Opublikowano 23 Października 2012 Autor Opublikowano 23 Października 2012 chodzi o opony letnie , zimówki mam na 15-tkach... Koło przy feldze R18 8J i rozmiarze opony 205 nie dość że będzie wyglądać dziwnie to nawet rant opony nie będzie osłaniał felgi. Przy 235 opona ładnie równa się z felgą i ran ochronny spełnia swoje zadanie, natomiast przy 225 mam już oponę lekko w trapez. Sęk w tym, że 235 na przód to już trochę za szeroko i chciałbym 225, ale znowu 225/40 to zabójczo niski profil przeskoczyłbym na 225/45 tylko mam dylemat-a czy mi nie będzie wadzić o wahacze to raz, a dwa czy przekłamania nie będzie zbyt dużego.
kawal Opublikowano 23 Października 2012 Opublikowano 23 Października 2012 ja jeżdżę na 235/35/18 z przodu i tył 255/35/18 nieeee polecam ;D
Skruszo Opublikowano 23 Października 2012 Opublikowano 23 Października 2012 ja jeżdżę na 235/35/18 z przodu i tył 255/35/18 nieeee polecam ;D :shock3: to ciężkie życie ma twój TDI'k 255 to już niezły walec ... ja mam 235 na tyle i uważam że to za dużo... no fakt może jak się spojrzy na auto z tyłu to fajnie wygląda taka lacza ale ją ciągać za sobą to nie zazdroszczę
Seba_E007 Opublikowano 23 Października 2012 Opublikowano 23 Października 2012 chodzi o opony letnie , zimówki mam na 15-tkach... Koło przy feldze R18 8J i rozmiarze opony 205 nie dość że będzie wyglądać dziwnie to nawet rant opony nie będzie osłaniał felgi. Przy 235 opona ładnie równa się z felgą i ran ochronny spełnia swoje zadanie, natomiast przy 225 mam już oponę lekko w trapez. Sęk w tym, że 235 na przód to już trochę za szeroko i chciałbym 225, ale znowu 225/40 to zabójczo niski profil przeskoczyłbym na 225/45 tylko mam dylemat-a czy mi nie będzie wadzić o wahacze to raz, a dwa czy przekłamania nie będzie zbyt dużego. 225/45R18 to rozmiar odpowiedni do B8 i na taki wiosną zmienię z 245/40R18, które to strasznie ciągają w koleinach Jeździłem w A3 8P na 225/35R19 i o ile tu trzeba było już uważać na ranty felg (delikatne skręcane 3-częściowe RH) o tyle zarówno w A3 8L jak i 8P 225/40R18 radzą sobie świetnie i nie ma specjalnej troski o opony czy felgi. Ja bym nie pchał się w inna średnicę całkowitą niż zalecana, to że licznik będzie zaniżał to najmniejszy problem, gorzej, że ABS i ESP są projektowane i strojone pod konkretny wymiar kół. Na Twoim miejscu nie bałbym się tego rozmiaru i stwierdzam to na własnej skórze i po bardzo dużych przebiegach...
ziomekk Opublikowano 24 Października 2012 Opublikowano 24 Października 2012 chłopaki podpinajac sie pod temat mam pytanko czy do b6 avanta podejda opony 225/45r18 i czy nic nie bedzie nigdzie obcierac ?? pozdrawiam
Gik Opublikowano 24 Października 2012 Opublikowano 24 Października 2012 kolego, do b6 wchodzą 235/40/R19. Więc Twoje tym bardziej Ja ze swoich jestem zadowolony.
ciechu20 Opublikowano 24 Października 2012 Opublikowano 24 Października 2012 Sam decydujesz, pamiętaj żeby opony na osi były jednakowe, a nikt nie ma prawa się doczepić, nawet diagnosta.
cart_a4 Opublikowano 4 Grudnia 2012 Opublikowano 4 Grudnia 2012 Obecnie mam przód 225/40 i tył 235/40 i przyznam, że 235/40 to trochę wyższy profil. Docelowo chciałbym 225/45, ale nie wiem czy można. Pozdrawiam Piotr podepne sie pod temam mam fele R18 8" i et25 ktore opony do tego rozmiaru beda lepsze 225/40/18 czy 235/40/18??? czy 225/40/18 dobrze siada na fele?bo 235/40/18 to wydaje mi sie ze moga obcierac bo fela ju wystaje troche nadkoli ;( Wysyłane z mojego GT-I9100 za pomocą Tapatalk 2
radimm Opublikowano 4 Grudnia 2012 Opublikowano 4 Grudnia 2012 225/40/18 będzie najlepsze, co do siadanie zależy od szerokości felgi 8j 8,5j bardzo dobrze
p!etrek Opublikowano 5 Grudnia 2012 Autor Opublikowano 5 Grudnia 2012 225/40/18 będzie najlepsze, co do siadanie zależy od szerokości felgi 8j 8,5j bardzo dobrze Mi chodzi bardziej o to, że będę miał więcej profilu opony przy 225/45 w razie większego dołka no i komfort będzie mikro lepszy
jedrekx Opublikowano 5 Grudnia 2012 Opublikowano 5 Grudnia 2012 tylko zabijesz wygląd koła i będzie balon.. to też weź pod uwagę. 18tka ma się chyba ładnie prezentować, prawda? bo chyba po to założyłeś większe koło.. jak nie zależy Ci na wyglądzie to po co 18? lepiej 16tki albo nawet 17tki założyć..
sokal Opublikowano 5 Grudnia 2012 Opublikowano 5 Grudnia 2012 a propo diganostów to niedawno wyszła lista z czym diagnosta musi puścić auto, a z czym może a nie musi Gdzie taka lista?
p!etrek Opublikowano 5 Grudnia 2012 Autor Opublikowano 5 Grudnia 2012 tylko zabijesz wygląd koła i będzie balon.. to też weź pod uwagę. 18tka ma się chyba ładnie prezentować, prawda? bo chyba po to założyłeś większe koło.. jak nie zależy Ci na wyglądzie to po co 18? lepiej 16tki albo nawet 17tki założyć.. Miałem okazję to kupiłem 18-tki, choć mega się obawiałem o dziury, komfort, zwieszenie. Po przejechaniu 6tyś kkm na tych kołach uważam, ze te felgi są wizualnie wprost stworzone do tego samochodu. Felg mniejszych nie założę, bo dopasowane są idealnie do geometrii nadkola. Fakt że wygląd trochę się zmieni, ale między 40, a 45 chyba nie ma aż tak kosmicznej różnicy, żeby zabić wygląd koła ? Z tyłu mam 235/40 i jest ciut wyższy profil i wygląda równie dobrze jak 225/40, a 235/40 kontra 225/45 chyba podobnie wypadnie. Co myślisz ?
jedrekx Opublikowano 5 Grudnia 2012 Opublikowano 5 Grudnia 2012 moim zdaniem na 8 calową felgę tylko i wyłącznie 225/40 żeby to jakoś wyglądało.. sam miałem A3 w takiej konfiguracji (18x8 + 225/40/18) i uważam, że jest w sam raz. teraz mam 255/35/19 i nie narzekam..
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się