Skocz do zawartości
Zdrowych i spokojnych Świąt dla Ciebie i rodzinki 🙌🎄
IGNOROWANY

Jakie macie przebiegi swoich 2.0 TDI spalanie


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

awaria zwiazana z zabierakiem nie daje zadnych objawow odczuwalnych, jedynie wizualne poprzez mrugniecie kontrolki ciśnienia oleju na desce rozdzielczej co zeby zauwazyc graniczy z cudem ,potem juz zapala sie na stale

Opublikowano
awaria zwiazana z zabierakiem nie daje zadnych objawow odczuwalnych, jedynie wizualne poprzez mrugniecie kontrolki ciśnienia oleju na desce rozdzielczej co zeby zauwazyc graniczy z cudem ,potem juz zapala sie na stale

Autopsja?

Opublikowano

przebieg 202 tys. u mnie od 160k (wcześniej bez awarii)

170k -awaria czujnika różnicy ciśnienia DPF

175k - wymiana rozrządu

190k - koło dwumasowe+sprzęgło

195 - awaria czujnika poziomowania świateł

Opublikowano

120tyś (oryginał, Polski), rocznik 2008 końcówka, CAGA B8 :)

Wymieniany: rozrząd, czujnik temp. silnika, taśma pod kierownicą- uszkodził się czujnik kąta skrętu(wymieniłem na manetkę z tempomatem).

Problemy z autem: Nie odpala w określonych temperaturach, przestała działać klapa z tyłu, można otowrzyć na pilota i w przełączniku w drzwiach ale ręcznie już niestety nie, nie działa oświetlenie wnętrza, czasem zapali się na 3 sekundy i gaśnie, no i dwumasa już daje o sobie nieźle znać:)

Opublikowano

Aktualny przebieg 94.000km, auto posiadam od przebiegu 74.000km.

Póki co wymieniłem klocki i nic więcej.

Przy wduszeniu sprzęgła coś mi brzęczy, to łożysko oporowe i muszę się umówić na wymianę ale i z tym jeździć się da :)

Opublikowano
Aktualny przebieg 94.000km, auto posiadam od przebiegu 74.000km.

Przy wduszeniu sprzęgła coś mi brzęczy, to łożysko oporowe i muszę się umówić na wymianę ale i z tym jeździć się da :)

Masakra. Audi schodzi na psy albo przebieg po korekcji. Za pierdołę wartą 150 zł rwać skrznię biegów... Cały dzień roboty dla mechanika który już tą skrzynię wyciągał i wie co i jak.

Łożysko w moim sprzęgle po 170 tyś było na tyle mało zużyte że gdybym wcześniej profilaktycznie go nie kupił to pewnie bym nie zmieniał.

Opublikowano

No albo Audi albo producenci czesci a lozysko oporowe element skrzyni wiec trzeba rozebrac skrzynie ...........

Opublikowano

U mnie przebieg 200 tysi, super auto fajnie się lata, jeżdżę nią już 3 rok idzie. Rozrząd zaraz będę wymieniał już drugi raz ;-p

Skrzynia biegów po wymienie, nie wytrzymały węże chłodzenia oleju i poszła na żyletki ;-p oprócz tego wysypał się czujnik róźnicy ciśnienia w dpf, tarcze i klocki wytrzymały 170tyś, w zeszłym tygodniu poszło łożysko PP. Nie polecam kupna tego auta bez auto casco... koszty napraw blacharsko lakierniczych (w ASO) niszczą system ;-D

Zawieszenie jak na ten przebieg miodzio.

Następne jakie kupię to lifta a4 z 3.0 TDI w tipie i skręce go jak Orzeł ;-D oczywiście Avanta ;-)

Opublikowano

Z tego co tak czytam to bardzo mało ludzi wymienia ten zabierak tylko nie wiem czemu

Opublikowano

Nie kazdy musi o tym pisac ze to robil :)))))

Opublikowano

I nie każdy daje się ponieść fali entuzjazmu forumowych pesymistów. :wink:

Opublikowano

ja zrobilem i dobrze ze posluchalem kolegow

Opublikowano

Panowie ja już ponad 250tyś mam i wszystko ok, w ciągu 14 miesięcy zrobiłem ponad 85tyś, wymienione tylko łożyska oprócz części eksploatacyjnych. Silnik nadal chodzi idealnie.

Opublikowano

Auto z 2009r przebieg -148tyś km prawdziwy sprawdzony w ASO

Wymiana tylko Części Eksploatacyjnych

Opublikowano

Obecnie 200tys konczy sie dwumas juz od 40tys ale zauwazylem ze juz niebawem bedzie jego koniec Pytanie czy ktos wie jaka jest roznic a pomiedzy sachsem a lokiem podobno sa montowane dwa rodzaje dwumasu i szukam różnicy konstrukcyjnej za pomoc wielkie dzięki

Opublikowano
Z tego co tak czytam to bardzo mało ludzi wymienia ten zabierak tylko nie wiem czemu

Dziś odebrałem samochód po przeglądzie serwisowym (filtry, olej, ogólny przegląd), w trakcie którego poprosiłem o zdjęcie miski i kontrolę 'imbusika'.

Imbusik został wymieniony na nowy, ale bez przeróbki pompy - pozostał więc rozmiar 77mm. Miał niewielkie ślady wytarcia, ale bez wskazania na 'zbliżającą się tragedię'. Przebieg samochodu 238kkm.

Photo_27_06_2014_11_48_33.jpg

Nieprawdą jest, że ich nie ma i trzeba wszystko przerabiać. Są dostępne i jeśli zarówno gniazdo w pompie jak i po drugiej stronie nie są wyrobione - czyli 'imbusik' wymieniamy na wstępnym etapie zużycia, nie ma sensu wywalać ciężkich pieniędzy.

Lepiej co 100kkm profilaktycznie wymienić 'imbusik' za 17 PLN niż wywalać sprawne graty i wbijać się w koszty.

Co więcej, okazuje się że przy silniku 143KM da się wymienić*'imbusik' bez rozpinania rozrządu, wystarczy zdjąć miskę olejową. Przy silniku 17xKM niestety nie da się tego zrobić w taki prosty sposób, bo (nie pamiętam co konkretnie) coś blokowało dostęp i nie dało się go wyciągnąć z pompy.

Teraz odpowiadając na kilka pytań, które mogą się pojawić:

Czy jestem forumowym pesymistą? Nie.

Dlaczego kazałem sprawdzić ten imbusik? Bo koszt tej dodatkowej diagnozy przy serwisie eksploatacyjnym był na tyle nieduży, że gdyby się okazało że nie trzeba nic wymieniać to byłbym stratny koszt kleju do miski, roboczogodziny i połowy dnia bez auta na schnięcie kleju. Jako że imbusik co widać na moim zdjęciu jednak się wyciera, mój koszt serwisu poza klejem i roboczogodziną był wyższy o 17 PLN, a teraz mam przynajmniej święty spokój :)

Czy gdyby się okazało, że trzeba rozpiąć rozrząd w celu diagnozy zdecydowałbym się na nią? NIE! Poczekałbym do kolejnej wymiany rozrządu.

Co bym zrobił, gdyby trzeba było rozpiąć rozrząd, nie zdecydowałbym się na diagnozę i miałbym awarię? Zapłaciłbym za naprawę z AC ;)

Mam nadzieję, że mój post, zamieszczone zdjęcie i kilka odpowiedzi na wymyślone przed chwilą potencjalne pytania utną dyskusję i nakręcanie psychozy pod znakiem imbusika. Wyciera się, można go tanio wymienić, nie trzeba wymieniać całej pompy (o ile reagujemy na wczesnym etapie zużycia) ani jej przerabiać (o ile reagujemy wcześnie i gniazda nie są wytarte).

ps. po wysłaniu posta otworzyłem zamieszczone zdjęcie i powiem, że na fotce w tym zbliżeniu wygląda z 10x gorzej niż w rzeczywistości ;-) Tu wygląda jak by był grubo wytarty, a w rzeczywistości jest jedynie 'lekko wyślizgany'.

Opublikowano

Co więcej, okazuje się że przy silniku 143KM da się wymienić*'imbusik' bez rozpinania rozrządu, wystarczy zdjąć miskę olejową. Przy silniku 17xKM niestety nie da się tego zrobić w taki prosty sposób, bo (nie pamiętam co konkretnie) coś blokowało dostęp i nie dało się go wyciągnąć z pompy.

Teraz odpowiadając na kilka pytań, które mogą się pojawić:

Czy jestem forumowym pesymistą? Nie.

Dlaczego kazałem sprawdzić ten imbusik? Bo koszt tej dodatkowej diagnozy przy serwisie eksploatacyjnym był na tyle nieduży, że gdyby się okazało że nie trzeba nic wymieniać to byłbym stratny koszt kleju do miski, roboczogodziny i połowy dnia bez auta na schnięcie kleju. Jako że imbusik co widać na moim zdjęciu jednak się wyciera, mój koszt serwisu poza klejem i roboczogodziną był wyższy o 17 PLN, a teraz mam przynajmniej święty spokój :)

Czy gdyby się okazało, że trzeba rozpiąć rozrząd w celu diagnozy zdecydowałbym się na nią? NIE! Poczekałbym do kolejnej wymiany rozrządu.

Co bym zrobił, gdyby trzeba było rozpiąć rozrząd, nie zdecydowałbym się na diagnozę i miałbym awarię? Zapłaciłbym za naprawę z AC ;)

Z tą naprawą a AC to chyba Kolega troszkę przesadził... no chyba, że po awarii pompy siłą rozpędu przypierniczyłby w drzewo i podciągnął to pod koszta naprawy blacharsko-mechanicznej:-)

Nie jest prawdą, że wyciera się jedynie imbus, a gniazdo pozostaje nienaruszone. Gdyby tak było to producent poprzestałby na zmianie materiału z którego zrobiony jest imbus, a nie zmieniałby jego rozmiar (77mm na 100mm).

Nie ma żadnej różnicy pomiędzy demontażem pompy w silniku 16X KM, a 14X KM.

Opublikowano

Silniki 2,0tdi cr wzdluzne roznia sie turbinami i pompa wody..i softem. Jak zabierak wymieni z wczesna gangrena gdzie gniazdo jest jeszcze prawie dziewicze to majac opcje 17pln i kolejne nawet 50tys tylko a wyciaganie calosci walkow i jakies przerobki wybralbym to pierwsze

Opublikowano
Nie jest prawdą, że wyciera się jedynie imbus, a gniazdo pozostaje nienaruszone. Gdyby tak było to producent poprzestałby na zmianie materiału z którego zrobiony jest imbus, a nie zmieniałby jego rozmiar (77mm na 100mm).

Różnica jest np. taka, że oryginalne imbusy miały dziurkę w środku, a ten który mam obecnie założony jest pełny.

Nie ma żadnej różnicy pomiędzy demontażem pompy w silniku 16X KM, a 14X KM.

Najwyraźniej jest jakaś różnica, skoro w tym 17xKM nie udało się chłopakom wyciągnąć imbusika bez rozpinania rozrządu, a w moim nie mieli najmniejszego problemu :)

Opublikowano

Chciałbym się niejako podpiąć do postu i opinii arekp. Auto mam od niedawna, przejechałem 3500kkm, obecnie ok 213kkm.

Przy przeglądzie zleciłem sprawdzenie stanu imbusika i ew wymianę, chyba najbardziej polecanemu na tym forum warsztatowi w Krakowie. Zdecydowałem się na regenerację, jednak jedynie dlatego, że sam demontaż miski wiązał się z koniecznością rozpinania zawieszenia i demontażu przekładni kierowniczej. Dużo pracy, po której należy zrobić kompletną geometrię. Tu dziwi mnie opinia kolegi arekp, że wyjęcie imbusika w jego aucie odbyło się bez problemu. Nie mam podstaw by nie ufać mechanikowi, wie że jestem z a4-klub, a wcześniej serwisowałem u niego B6. Przyznaję, że jestem nieco zmieszany.

Po 213kkm zużycie imbusika okazało się takie jak na załączonym zdjęciu. Gniazdo nie miało śladów zużycia.

imbus.jpg

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...